Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 786075 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1920 Dátum: 2014.10.29 08:24:05 »
Köszi a véleményt, ahogy írtam, majd kiderül milyen lesz a szilent. A kis választékból azt fogtuk meg, amivel még nem volt negatív tapasztalata a szerelőnek.

A kompresszió mérés, tudtommal üzemmeleg állapot környékén történt, de egészen biztosan nem hidegen, így lett ennyi az érték. A szerelő is ezt mondta, hogy a benzin kb 16bar-nál lobban be, ő 14,5-15 barra saccolta a gyári kompresszió értékékeket.

Pontosan ugyanezeket a szilenteket (is) fogom cseréltetni, ha minden igaz jövő héten.
Én pontosan ugyanolyan jó tapasztalattal vagyok a Nipparts termékek iránt, mi ahogy Te. Több ismerősöm többféle japán autójába épített különböző futóműalkatrészek (szilentek, gömbcsuklók, fékek, stab. pálcák) is rendesen állják a sarat. Viszont, a szerelőm, aki a futóműben a szilentcserét csinálja majd, felhívta a figyelmemet, hogy oda, az első lengőkar hátsó beépítési pontjához mindenképp kukázzak valahonnan gyári szilenetet, mert jó a Nipparts, de oda nem szívesen rak be utángyártottat, mert 1-2 év múlva szedheti szét újra. (Én egyébként 2.200 Ft-ért kaptam volna Nipparts szilenteket. A korábbi hozzászólásban említett Febi-Bilstein még jó lehet.)
Mivel több helyről megerősítették már azt az információt, hogy a Toyota gyári futóműszilentjeinek a beszállítója a Yamato cég, ezért utánanéztem, hogy hol lehetne ilyet márkájú szilentet kapni oda. (Itt kikereshető, hogy mit gyártanak.)
Korábbi hozzászólásokból kiderült, hogy a fékmesternél a JcAutó márkájúnak feltüntetett szilenteknél előfordul, hogy valójában Yamato márkájúak, de mivel a JcAuto cégen keresztül értékesítik Európában ezért a keresztelés. Rákérdeztem és valóban a 149844 cikkszámon árult szilent valójában a J42047BYMT cikkszámú Yamato szilentet takarja. Azóta már a polcon várja a beépítést, gyári Yamato csomagolásban.
Szerintem, érdemes megfontolni, ha még nem vetted meg a Nippartsot.
Egyébként mind a 4 stab-pálcából Nippartsot vettem, de azt a szilentet nem akarom a véletlenre bízni.

Üdv:
BF
« Utoljára szerkesztve: 2014.10.29 08:26:22 írta keeper83 »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1921 Dátum: 2014.10.29 08:32:16 »
Pontosan ugyanezeket a szilenteket (is) fogom cseréltetni, ha minden igaz jövő héten.
Én pontosan ugyanolyan jó tapasztalattal vagyok a Nipparts termékek iránt, mi ahogy Te. Több ismerősöm többféle japán autójába épített különböző futóműalkatrészek (szilentek, gömbcsuklók, fékek, stab. pálcák) is rendesen állják a sarat. Viszont, a szerelőm, aki a futóműben a szilentcserét csinálja majd, felhívta a figyelmemet, hogy oda, az első lengőkar hátsó beépítési pontjához mindenképp kukázzak valahonnan gyári szilenetet, mert jó a Nipparts, de oda nem szívesen rak be utángyártottat, mert 1-2 év múlva szedheti szét újra. (Én egyébként 2.200 Ft-ért kaptam volna Nipparts szilenteket. A korábbi hozzászólásban említett Febi-Bilstein még jó lehet.)
Mivel több helyről megerősítették már azt az információt, hogy a Toyota gyári futóműszilentjeinek a beszállítója a Yamato cég, ezért utánanéztem, hogy hol lehetne ilyet márkájú szilentet kapni oda. (Itt kikereshető, hogy mit gyártanak.)
Korábbi hozzászólásokból kiderült, hogy a fékmesternél a JcAutó márkájúnak feltüntetett szilenteknél előfordul, hogy valójában Yamato márkájúak, de mivel a JcAuto cégen keresztül értékesítik Európában ezért a keresztelés. Rákérdeztem és valóban a 149844 cikkszámon árult szilent valójában a J42047BYMT cikkszámú Yamato szilentet takarja. Azóta már a polcon várja a beépítést, gyári Yamato csomagolásban.
Szerintem, érdemes megfontolni, ha még nem vetted meg a Nippartsot.
Egyébként mind a 4 stab-pálcából Nippartsot vettem, de azt a szilentet nem akarom a véletlenre bízni.

Üdv:
BF
Na, ezt a forrást el is mentettem magamnak, köszi. Ha gond lesz a Nipparts szilenttel, ilyet fogok venni, de most be fog kerülni a Nipparts. Éves szinten 8-9000km-t megyünk, nem hiszem, hogy bármi gond lenne ezalatt vele. MAjd kiderül. Mivel nem nagy összeg, bármikor lehet cserélni.
Most már késő ezzel foglalkoznom, mert ma megérkeznek az alkatrészek, beépíti a szerelő, nincs idő várni 1-2-3 munkanapot, mire házhoz szállítják a Yamato-t.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

rbalazs

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 46
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1922 Dátum: 2014.10.29 13:13:31 »
Hol találtatok arról információt hogy a Yamato gyári beszállító lenne? Én is keresgéltem, de nem találtam semmit ami erre utal. A saját honlapjukon sincs információ erről, pedig jó reklám lehetne. Szerintem a Yamato a JC-Auto/Intercars cégcsoport "saját márkás" alkatrész utángyártója, erre utal a yamato honlap intercars-os faviconja, valamint ha megnézitek a quality menüpontot, a minőségellenőrzést az inter-cars saját laborja végzi. Ebből a szempontból a yamato is ugyanolyan mint a nipparts vagy febi. Persze minőségben lehet akár jobb is,  a kevés amit találtam róla fórumokon mind pozitív volt.

Tudomásom szerint a toyota gumialkatrészeinek gyári beszállítója a NOK. Ha van még gyári futóműalkatrészetek nagy valószínűséggel rá is lesz írva. Pl nekem a nem rég cserélt gyári hátsó stab pálcák gumiján is rajta volt.

A corolla club-os futómű téma is érdekelhet titeket, a korabeli corolla futóműve nagyon hasonlít a t22-es Avensiséhez. Itt is a NOK-ot írják gyári beszállítónak (intercars forgalmazza ezt is).

« Utoljára szerkesztve: 2014.10.29 13:22:13 írta rbalazs »

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1923 Dátum: 2014.10.29 14:23:24 »
Hol találtatok arról információt hogy a Yamato gyári beszállító lenne? Én is keresgéltem, de nem találtam semmit ami erre utal. A saját honlapjukon sincs információ erről, pedig jó reklám lehetne. Szerintem a Yamato a JC-Auto/Intercars cégcsoport "saját márkás" alkatrész utángyártója, erre utal a yamato honlap intercars-os faviconja, valamint ha megnézitek a quality menüpontot, a minőségellenőrzést az inter-cars saját laborja végzi. Ebből a szempontból a yamato is ugyanolyan mint a nipparts vagy febi. Persze minőségben lehet akár jobb is,  a kevés amit találtam róla fórumokon mind pozitív volt.

Tudomásom szerint a toyota gumialkatrészeinek gyári beszállítója a NOK. Ha van még gyári futóműalkatrészetek nagy valószínűséggel rá is lesz írva. Pl nekem a nem rég cserélt gyári hátsó stab pálcák gumiján is rajta volt.

A corolla club-os futómű téma is érdekelhet titeket, a korabeli corolla futóműve nagyon hasonlít a t22-es Avensiséhez. Itt is a NOK-ot írják gyári beszállítónak (intercars forgalmazza ezt is).

Könnyen lehet, hogy nem gyári beszállító a Yamato. Nekem egy közepes méretű autószerelőműhely alkatrészbeszerzője mondta.
Ő volt, aki kapásból rossz szilentet rendelt a hátsó hosszlengőkarba, szóval lehet Urban Legend kategória. Majd ránézek az új és a régi szilentekre is.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1924 Dátum: 2014.10.31 10:19:07 »
Meghatározásra kerültek a cserélendő alkatrészek, melyek az alábbiak:

1. feszítőgörgő csapágya mutat jelentősebb (csereérett) használati nyomokat, de a fekete műanyag felület is megszolgálta már, így az egész feszítő görgő cserés lesz, SKF dobozos (sanszos, hogy KOYO) lesz és 5600Ft-ba kerül (kedvezménnyel).
Beazonosításhoz szükséges méretei:
- belső átmérő: 17 mm
- külső átmérő: 70 mm
- szélesség: 26 mm


2. a klímakompresszor csapágya is cserés, kikopott belőle a zsír, és "elrágódott". A gyári csapágy benne Nachi gyártmány és 30BGS10DST a gyári száma. A csapágybolti eladó elmondása szerint, a japán autókhoz sok esetben speciális méretekkel rendelkező csapágyakat gyártottak, melyek akár századokban is, de eltérhetnek az ún. "kommersz" csapágy méretektől, emiatt a nagyobb, ismertebb EU-i gyártók által gyártott csapágyak nem használhatók, csak a japán csapágyak, pl. Nachi, Koyo
Beazonosításhoz szükséges méretek:
- belső átmérő: 30mm
- külső átmérő: 52 mm
- magasság: 21mm

A lehetőségek mérlegelését követően NSK (vagy NFK?) lesz a befutó 3000Ft+Áfa áron.

3. jeleztem, hogy az autó elinduláskor rángat, de nem a motor, vagy a kuplung miatt, hanem az egész kasztni remeg. Dinamikusabb indulásnál ezt nem csinálja. Egyelőre a futóműben lesz cserés az első lengőkar két hátsó szilentje (mellékelt képen 10-es számmal), mert ezek látszanak elöregedettnek, noha, még nincsenek megszakadva. Mivel most 2-3 napig áll az autó és jövő januárban lesz a műszaki vizsga, amin ezt elég tüzetesen szokták ellenőrizni, úgy döntöttem, hogy ezeket is kicseréltetem egy úttal. Hogy ez okozta-e a remegést, vagy sem, majd kiderül. Alapos átvizsgálást követően semmi egyéb alkatrész állapota nem utal cserére.
Az új alkatrész Nipparts lesz 2900Ft/db áron, kedvezménnyel.

A kompressziómérésről:
Először is, sajnos nem tudtam ott lenni, így a mikéntjék nem láttam, de az eredmény bíztatónak tűnik: 1-2-4. hengerben egységesen 14 bar, a 3.-ban 14,5 bar. Ezek az értékek a szerelő szerint egy 14. éves 229500km-t futott szívó benzines autó esetében teljesen jók, vélhetően a kompresszió- és lehúzó gyűrűk is megfelelően ellátják a feladatukat. A meglévő olajfogyás, úgy tűnik, nem az ismert előszériás vvt-i motorok betegségéből adódóan van jelen, hanem valszeg a szelepszár szimeringek fáradhattak el, ezek lesznek cserések.

Az említett, januárban következő műszaki vizsgáig az autó kapni fog egy vonóhorgot. Azt gondoltam, nem kell, de egy évben csak egyszer, vagy max. kétszer lenne rá szükségem, de akkor nagyon jó lenne, ha nem kellene tesómat berángatni 30km-ről csak ezért... A műszakira most sem vagyok hajlandó 16290Ft-nál többet kiadni, ezért magam viszem majd a helyi NKH-hoz.

ui.: az összes cserélt alkatrész el lesz téve, fotókkal fogom itt dokumentálni az állapotukat.
Tegnap elhoztam az autót, sajnos nem a cserélt dolgok voltak a megoldás a vonyításra, a hang megmaradt. Mégsem sajnálom, és nem tekintek felesleges pénzkidobáként az elvégzett munkákra, mert mind a feszítőgörgő, mint a klímakompresszor csapágy állapota miatt már csereérett volt. A hosszbordásszíj főleg...

Abban állapotdtunk meg a szerelővel, hogy kivárunk. A szíjat leszedve a vonyító hang egyértelműen megszűnt, így nem kérdés, hogy a hosszbordás "rendszer" valamelyik eleme a ludas. Jelenleg a legvalószínűbbnek a vízpumpa tűnik. Ebben van egy kis gumi tömbszelence, ami hajlamos elöregedni és ahogy forog a tengely, képes kiadni ilyen hangot (szerelői tapasztalat). Vannak típusok, amiknél a tömbszelence cserélhető, a Toyota és általában a japán autók nem ilyenek. Itt ragasztott a vízpumpa, kompakt felépítésű, csak egyben lehet cserélni az egész pumpát. Azért várunk ki, nehogy találgatások alapján cserélgessük a tizen ezer forintos alkatrészeket. Ha a vízpumpa halódik, az pár héten belül fokozódik és egyértelműen be lehet azonosítani a cserélendő alkatrészt.
Esetleg még a generátor is lehet a zaj forrása, de ennek cseréjének nagyon nem örülnék. Rá fogok méretni egy villamosságis szakemberrel, hogy rendben működik-e.

Sajnos időszűke miatt a szilent csak jövő héten lesz kicserélve. Annyira nem is sürgős, úgyis csak a január végi műszaki vizsgára kell, hogy kész legyen.

Kompresszió mérés:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1925 Dátum: 2014.10.31 13:39:22 »

Azért várunk ki, nehogy találgatások alapján cserélgessük a tizen ezer forintos alkatrészeket. Ha a vízpumpa halódik, az pár héten belül fokozódik és egyértelműen be lehet azonosítani a cserélendő alkatrészt.
Esetleg még a generátor is lehet a zaj forrása, de ennek cseréjének nagyon nem örülnék. Rá fogok méretni egy villamosságis szakemberrel, hogy rendben működik-e.

Szerintem a generátor csapágy is cserélhető külön.  CSapágy cseréhez lehet, hogy nem feltétlenül villamosságis kell :yes:
Amikor én vettem az ave-,t az átvizsgáló szerelő azt mondta a szíj környéki "sípoló nyekergő" hangra, hogy : " nem kell minden aprósággal foglalkozni, attól az teljesen jól működik". Nálam akkor szűnt meg, amikor a gyűrűzés kapcsán hosszbordás szíjat is cseréltünk.
Úgy látszik, hogy neked valamelyik csapágy lehet a ludas... :hmmmm:
A hosszbordás szíj nekem is repedezett volt a tiédhez hasonlóan és meg volt keményedve .
Ha a tiéd nem volt megkeményedve nem biztos, hogy csereérett volt( 26000 km)... :hmmmm: (persze nem nagy összeg)
« Utoljára szerkesztve: 2014.10.31 13:44:46 írta andras69 »
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1926 Dátum: 2014.10.31 14:22:09 »
A villamosságis emberke azért kell, hogy kimérje a generátor működését, nincs-e túltöltése, stb. A csapágy cserélhető külön, az szinte biztos.

A hallható generátor hang abban az esetben nem zavar, ha a bemérés alapján a generátor maga megfelelően működik.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1927 Dátum: 2014.10.31 17:25:48 »
A villamosságis emberke azért kell, hogy kimérje a generátor működését, nincs-e túltöltése, stb. A csapágy cserélhető külön, az szinte biztos.

A hallható generátor hang abban az esetben nem zavar, ha a bemérés alapján a generátor maga megfelelően működik.

Bocsánat, nem akarok bele ugatni, de szerintem nem jól gondolkodsz ebben a kérdésben!
Szerintem fölösleges azért villamossági szerelőhöz menni, hogy megmondja, hogy jó a töltésed...mert szinte biztos vagyok benne, hogy jó. Egy multiméterrel rámérsz álló, illetve járó motornál is, és már látod is, hogy van-e valami rendellenes. Ha komolyabb vizsgálatra lenne szükség, akkor meg úgyis le kell venni a generátort.

A másik, hogy ha jónak mutatkozik a töltés, akkor nem zavar a generátorhang? Ha a csapágy rossz, akkor is jó lesz a töltésed, viszont amikor a csapágy esetleg széthullik, vagy valami a csapágy miatt, és tönkreteszi a csúszógyűrűt, ne adja Isten a dióda hidat, vagy a forgórészt, akkor meg veszel bele majd egy generátort? :hmmmm:

Ezt már csak halkan írom ide, de újra egy eset, amikor elviszi az ember egy hibával a gépet a szerelőhöz, kicserélnek ezt-azt, ami talán még lehet indokolt is, és a számla kifizetése után elhozza a szerelőtől ugyanazzal a hibával. Bocsánatot kérek és semmiképp se értse félre senki: sem a szerelődet, sem senki hozzáállását nem akartam ezzel minősíteni, de ez annyira gyakori eset és a legtöbb esetben a tulaj költségére.
Azt gondolom, hogy a plusz "beruházás" előtt egyeztetett Veled a szerelőd, de ettől még a fenti dolog lényege igaz.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1928 Dátum: 2014.10.31 22:56:49 »
ne viccelj már. megvétel óta mik voltak cserélve? gondolom a vezérlés tuti, meg csomó mindent olvasgattam, volt fék ügy, kuplung is talán, meg mittudomén.. de ha gondolod leírhatom én is, megnézhetjük.  :hug:
murray komának válasz:
203600km-rel vettem meg az autót tavaly január 23-án.
-Első szerviz márkaszerviz: motorolaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, hűtővízcsere, hosszbordásszíj csere, fékfolyadékcsere, váltóolaj csere, gyertya csere.
-tolatóradar beszerelés
-új szett nyári gumi (82.000Ft)
-profi polír + wax (10.000Ft)
- minden izzó cseréje az autó külsején és a műszerfalban is (kb 7000Ft)
-kuplung szett (33600Ft)
-218052km-nél olajcsere minden szűrővel együtt
-új szett téli gumi (74.000Ft)
-első fékcsere (tárcsa + betétek: 38.000Ft)
-hátsó kerékdob dob felületi rozsda javítása (max 5000Ft)
-tavaszi wax (14.000Ft)
-sebváltógomb vásárlás (9000Ft)
-belső dekorfóliázás (7000Ft)
-klímaellenőrzés, tisztítás, töltés (minden tavasszal fix 3500Ft a tisztítás, ha tölteni is kell, akkor 8000Ft)
-228594km-nél újabb olajcsere szűrőkkel + 4db gyertya
-klímakompresszor csapágy csere, hosszbordásszíj csere, feszítőgörgő csere, szilent csere (20.000Ft)

Tehát, mi volt ebből konkrétan nem várt meghibásodás? Egyedül az utolsó sorban szereplő összesen 20.000Ft-nyi alkatrész. Igen, van még egy fennálló probléma, amit nem tudok jelenleg megmondani pontosan, mibe kerül majd javítani. Lehet, hogy csak egy vízpumpa csere (12.000Ft) lesz, de lehet, hogy generátor csapágy.

Szóval, továbbra sem értem, miről beszéltél a másik topicban, hogy mennyi pénzt költöttem javításra, mert szerintem ez a 20.000Ft anyagköltség minden, csak nem sok. Még, ha hozzáveszem az esetleges javítást, akkor is 40.000Ft-ban megáll.
Nézd meg, mennyi "luxus" költségem volt vele! Az a sok! Meg a kopó alkatrész, mint a kuplung és a fékek. Ezek nem hibák, hanem a használati mód által befolyásolt járulékos cserék. Nem róhatom fel az autónak és nem tenném akkor sem, ha egy VW-ről lenne szó.

És most gondolja  te autódra, hogy csak a vásárlást követően Zoli mennyi mindent cserélt ki és azóta a hány hétvégéden nem kellett bütykölni. Nem mondom, hogy biztosan drágábban jösz ki nálam, hiszen,a  javításaid nagy részét háznál haverral csináltatod, nyilván nincs munkadíjad és mindent igyekeztek a lehető legköltséghatékonyabban megoldani.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1929 Dátum: 2014.10.31 23:19:02 »
Bocsánat, nem akarok bele ugatni, de szerintem nem jól gondolkodsz ebben a kérdésben!
Szerintem fölösleges azért villamossági szerelőhöz menni, hogy megmondja, hogy jó a töltésed...mert szinte biztos vagyok benne, hogy jó. Egy multiméterrel rámérsz álló, illetve járó motornál is, és már látod is, hogy van-e valami rendellenes. Ha komolyabb vizsgálatra lenne szükség, akkor meg úgyis le kell venni a generátort.

A másik, hogy ha jónak mutatkozik a töltés, akkor nem zavar a generátorhang? Ha a csapágy rossz, akkor is jó lesz a töltésed, viszont amikor a csapágy esetleg széthullik, vagy valami a csapágy miatt, és tönkreteszi a csúszógyűrűt, ne adja Isten a dióda hidat, vagy a forgórészt, akkor meg veszel bele majd egy generátort? :hmmmm:

Ezt már csak halkan írom ide, de újra egy eset, amikor elviszi az ember egy hibával a gépet a szerelőhöz, kicserélnek ezt-azt, ami talán még lehet indokolt is, és a számla kifizetése után elhozza a szerelőtől ugyanazzal a hibával. Bocsánatot kérek és semmiképp se értse félre senki: sem a szerelődet, sem senki hozzáállását nem akartam ezzel minősíteni, de ez annyira gyakori eset és a legtöbb esetben a tulaj költségére.
Azt gondolom, hogy a plusz "beruházás" előtt egyeztetett Veled a szerelőd, de ettől még a fenti dolog lényege igaz.
Egyrészt teljesen jogos az észrevételed, másrészt, viszont nem. Gondolj bele, a szerelők nem mindenhatók, nem látnak bele az egyes bonthatatlan alkatrészekbe. Tanulták a szakmát és a tapasztalataik alapján következtetnek a hiba okára. VAN olyan helyzet, amikor tévednek, vagy nem a várt eredményt kapják. Node, emberek vagyunk mind.  :flowers:
Minden alkatrész itt van nálam! A csapágy és a görgő is, meg a szíj is. Mindnél indokolt a csere! Nincs arról szó, hogy találgatásból fakadóan elköltöttünk x összeget feleslegesen és a hiba még mindig fennáll. Ugyanis ezek az alkatrészek már elhasználódtak, a vonyítástól függetlenül (!) is cserések voltak. Erre most jött rá, illetve, most váltak láthatóvá, érezhetővé.
Ha lenne multiméterem és tudnám is használni, megcsinálnám magamnak. Csak se nem értek hozzá, se nem rendelkezem multiméterrel. A villamosságis, pedig tizenévet dolgozott Toyota márkaszervizben, jó ismerősöm és meglehetősen "kedvező" órabérrel dolgozik, rábízom az autót.  ;)
A generátorral kapcsolatban igazad van. Ha a töltés rendben van, alapvetően örülök és megnyugszom. Kicseréltetem a csapágyat benne és visziláti.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1930 Dátum: 2014.11.01 08:12:56 »
murray komának válasz:
És most gondolja  te autódra, hogy csak a vásárlást követően Zoli mennyi mindent cserélt ki és azóta a hány hétvégéden nem kellett bütykölni. Nem mondom, hogy biztosan drágábban jösz ki nálam, hiszen,a  javításaid nagy részét háznál haverral csináltatod, nyilván nincs munkadíjad és mindent igyekeztek a lehető legköltséghatékonyabban megoldani.
+
akkor nézzük az enyémet: a papir sarcok (muszaki, átirás stb) nincsennek benne.

180e-el vettem, 9 évesen.

egy garn gumi: 80e
első szerviz :kerékcsapágy, kitámasztók, stab. olajcsere, pollen fagyálló, fékolaj, fmű állitas+mdij= 67e
védelem+ködlámpa szerviz: 30e
hutoviz jeladó, hátsó abalakmoso: 10e
szélvédő jav: 7e
kapaszkodo: 2500
új akksi: 10e
kódolvasó kábel: 2e
vezérlés csere: lánc, szimering, vezfedél töm, hosszbszij, bszűrő, 4 gyertya, fojtoszelep, olajteknő töm: 51e
fékpofa+hátsó fékdob: 25e
klima:6e

első fényszoró polir: 2e, feklámpa kapcs, klima motor , kesztűtartó vil: 5e
bizt öv jav, termosztát csere: 10e
full hűtőcsere (13e) +váltókar zsirozás, rádio antenna (2e) +5e a berakás
e nyári muszakira fék, stb 30e szervizdij

ennyi így hirtelen. ha azt írod hogy sok mindent olcsón megcsináltam a skodás sráccal az ok de nálatok meg a hiv. szerviz feleannyi (se)  pl itt nálunk a full polir+wax 25e körül mozog ami neked 10e.

lehet mérlegelni. engem csak az "bánt" hogy eleve vettél egy drága toyotát és nem érzem hogy kuplungcsere meg ilyesmi kéne.. na mindegy.  ;)








most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1931 Dátum: 2014.11.01 08:50:50 »
Az olaj- és szűrő cserék, sőt, az e heti szerviz is hivatalos munkanap alapján, nem Toyota szervizben történik.

Azért látod rosszul a dolgot sztem, mert nem teszel különbséget a költségek között. A polírozás luxus, a dekorfolia luxus, míg a fekcsere, kuplung csere is csak használat függő kopó alkatrész (ez bármelyik használt autónál elő jöhet, vagy nem). A konkrét hiba nálam a gorgo-csapagy-szij hármas. Nálad a termosztát, hűtővíz jeladó, hátsó ablakmosó, kapaszkodó, bizt. öv jav, hűtő csere, fék lámpa kapcsoló, klíma motor. A kerékcsapágyat, kitamasztokat, stabilizatort, klímát nem említettem, mert itt szinten lehet a rosszabb használati körülményekből adódóan is a hiba.

Ja, pontosan 100000Ft-tal vettem drágábban, mint te a tiedet. Csak 2 kategóriával fölötti japán autó, ami 10 év feletti autóknál rengeteget számít. Ráadásul sokkal felszereltebb autó is az Avensis. Emlékezz, anno Palaczkkal mennyire akartunk terelni téged pusztán baráti jó indulatból az Ave felé, akkor is meggyőzted magad a rosszabb felől...

Én inkább azt érzem, hogy magadban belattad, hogy nem a Fabiaval jártál a legjobban, de téves onigazolaskent megis igyekszel nyugtatni magad, amikor azt olvasod, hogy lám a Toyotan is kell néha cserélni alkatrészt. Ez hiba, mert pont saját magadat csapod be.
Nem akarok vitatkozni, csak nem értettem, mire gondoltál a sok pénzzel kapcsolatban, amit ráköltöttem az autóra. Bakker, annak az összegnek csak töredéke a meghibásodás miatti költség.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1932 Dátum: 2014.11.01 17:05:53 »
csak 100 ezerrel volt drágább?  :hmmmm: és a regadó meg a behozatal?

nem érzem amúgy h különösebben rácsesztem volna ezzel a kocsival. néha utálom sok kis hűlyeség miatt de nekem a városban forgolodni meg a munkahelyi+otthoni garázsba be se férnék egy  aveval. 
összehasonlitottam hogy te is meg a többiek is miket költenek a kocsikra különösebben nem vagyok kétségbe esve.  amúgy sem vol avekra pénzem max békacorira
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1933 Dátum: 2014.11.01 18:25:36 »
bepi, csak egy apróság. Ha csapágy kell, remélem gondolsz rám! ;)
Gabe 254.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1934 Dátum: 2014.11.01 20:37:17 »

bepi, csak egy apróság. Ha csapágy kell, remélem gondolsz rám! ;)
Ööö, tudtam, hogy fel kellett volna hivjalak, fejből nem voltam biztos benne, tudsz nekem szerezni. De, ha a generátorhoz kell esetleg, akkor jelzek. Köszi!
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i