Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 786850 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

kona

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1890 Dátum: 2014.10.17 18:43:59 »
Sziasztok!

Én már cseréltem azt a szilentet amiről folyt a diskurzus!
Fékmesterről rendeltem más lett a cikkszáma de kép alapján ugyanolyan volt.
Meg is jött, yamato gyártmány.
Belerakta a szerelőm immár kb 1 hónapja,de azt kell hogy mondjam, nem lett jó, mert ugyanugy koppan :cry: :cry: :cry:
A szélessége jó volt,de ha jól emlékszem fémházas volt a régi gyárija amit ki kellett fúrni, ez pedig sima gumi az egész, a közepén egy fém henger amin keresztül ugye a csavar megy át.
Hát nem tudom mit csináljak vele...

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1891 Dátum: 2014.10.18 10:29:55 »
Sziasztok!

Én már cseréltem azt a szilentet amiről folyt a diskurzus!
Fékmesterről rendeltem más lett a cikkszáma de kép alapján ugyanolyan volt.
Meg is jött, yamato gyártmány.
Belerakta a szerelőm immár kb 1 hónapja,de azt kell hogy mondjam, nem lett jó, mert ugyanugy koppan :cry: :cry: :cry:
A szélessége jó volt,de ha jól emlékszem fémházas volt a régi gyárija amit ki kellett fúrni, ez pedig sima gumi az egész, a közepén egy fém henger amin keresztül ugye a csavar megy át.
Hát nem tudom mit csináljak vele...

Szia!

Tudnál kicsit közelebbi információt adni arról a szilentről, ami neked kellett és lett végül? Yamato cikkszám, fékmester cikkszám? Így kicsit nehéz belőni, hogy mi lehetett a gond. Tuti, hogy erről beszélünk? Én már párszor megnéztem azt a szilentet, így egyben nem tűnik fémházasnak.

kona

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1892 Dátum: 2014.10.18 17:14:16 »
Szia.

http://www.fekmester.hu/webshop/toyota-avensis-diesel-2.00-2001-futomualkatreszek-futomu_es_stabilizator_szilent-futomu_szilent-jcauto
én erről beszélek.Cikkszáma:150005.
Amit a fórumos kolega megadott cikkszámot, az már nem jó, de ugyanerre az alkatrészre volt érvényes. Megváltozott a cikkszáma.
Namármost én ezt megrendeltem, bizva a jóban, de sajnos nekem nem lett jó. Amit te mutattál az imént, az már olyannak néz ki teljes egészében ami a gyárija.Az már jó lehet oda.

suta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 67
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1893 Dátum: 2014.10.18 18:51:40 »
Üdv mindenkinek! :helpsmilie:
Van  egy (T22) Avensisem,2001-es. Nem tudja valaki hogy lehetne egyszerűen kitisztítani a szélvédő előtti tálcát? Teli mehetet falevéllel és hallom kanyarodáskor hogy folyik a víz jobra - balra.Sehol sem találom  a kifolyó végét ahonnét megpiszkálhatnám. Remélem  a fél kocsit szét kell szedni miatta :hmmmm:
SUTA :-)

rbalazs

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 46
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1894 Dátum: 2014.10.18 19:12:00 »
Szia!
A tálca szélén van a lefolyója, azon a környéken ahol a motorháztető találkozik a sárvédővel a szélvédő tövénél. Ha jól emlékszem a vezető oldalán. Én leszedtem az ablaktörlőket, majd a takarólemezt, de utólag lehet hogy elég lett volna egy dróttal belepiszkálni vagy beleslaggozni a tálcába.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1895 Dátum: 2014.10.19 11:48:05 »
Szia.

http://www.fekmester.hu/webshop/toyota-avensis-diesel-2.00-2001-futomualkatreszek-futomu_es_stabilizator_szilent-futomu_szilent-jcauto
én erről beszélek.Cikkszáma:150005.
Amit a fórumos kolega megadott cikkszámot, az már nem jó, de ugyanerre az alkatrészre volt érvényes. Megváltozott a cikkszáma.
Namármost én ezt megrendeltem, bizva a jóban, de sajnos nekem nem lett jó. Amit te mutattál az imént, az már olyannak néz ki teljes egészében ami a gyárija.Az már jó lehet oda.

Szia!

Nah,  így elég egyszerű a képlet:
Én beszéltem a fékmesterékkel egy hete, rákérdeztem erre a szilentre, meg szerencsére megvolt még a korábbi fékmesteres szilent cikkszáma itt a fórumon (azé,  amelyik tényleg jó volt) . Nagyon készségesek voltak,  többen is foglalkoztak a dologgal. A végeredmény az lett, hogy az általad ideírt cikkszám nem a hosszlengőkar szilentje,  hanem a keresztlengőkar karosszéria felőli szilentje. (Itt érdemes megjegyezni,  hogy a korábban említett szegedi szervizbe egy pontosan ilyen szilentet vittem vissza, mert ránézésre sem passzolt.  Egész véletlenül az is Yamato volt. A zacskóján olvasható cikkszám alapján rákeresve egyértelmű lett,  hogy a keresztlengőkarba való... ) A hosszlengőkar kérdéses szilentjének a forgalmazását utód nélkül megszüntették a fékmesternél! Tehát nem a cikkszám változott,  hanem más a termék!
Nem is értem, hogy lehetett az oda beletenni? Passzoltak a méretek?
Mindenestre jelenleg csak a Febest kínál odavaló terméket.

Üdv:
BF

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1896 Dátum: 2014.10.19 13:30:26 »

Szia!
A tálca szélén van a lefolyója, azon a környéken ahol a motorháztető találkozik a sárvédővel a szélvédő tövénél. Ha jól emlékszem a vezető oldalán. Én leszedtem az ablaktörlőket, majd a takarólemezt, de utólag lehet hogy elég lett volna egy dróttal belepiszkálni vagy beleslaggozni a tálcába.
Ahogy írod.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1897 Dátum: 2014.10.20 09:30:30 »
Hosszas, problémamentes 26.000km után péntek este észrevettem egy fura, eddig nem jelenlévő zajt az autó motorjából. Egy vonyítás jelent meg, amely a motor fordulatszámától függően erősödik, vagy halkul. A héten elmegyünk szerelőhöz, első- és második hallásra is (TZoli, akibor) úgy tűnik, hogy a hosszbordásszíj által összefogott egységek valamelyike felől jön a hang. Reményeim szerint csak egy feszítő görgő lesz a hibás, mert egy generátor cserének (felújított 55-90e Ft; új 114.000-204.000Ft!!!) nagyon nem örülnék.
A vonyító hang meglétén kívül semmi egyéb rendellenességet nem tapasztalok az autón.
Vélhetően a mostani párás-esős idő miatt megcsappant a görgőkben az eddig megvolt kenés.
A Gates hosszbordásszíjban jelenleg kb 25-26.000km van, hajszálrepedéseket fedeztem fel rajta. WTF?! Nem kizárt, hogy alapos mérlegelés után ezt is lecserélem... Majd írok a fejleményekről...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kona

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1898 Dátum: 2014.10.20 09:54:46 »
Szia!

Nah,  így elég egyszerű a képlet:
Én beszéltem a fékmesterékkel egy hete, rákérdeztem erre a szilentre, meg szerencsére megvolt még a korábbi fékmesteres szilent cikkszáma itt a fórumon (azé,  amelyik tényleg jó volt) . Nagyon készségesek voltak,  többen is foglalkoztak a dologgal. A végeredmény az lett, hogy az általad ideírt cikkszám nem a hosszlengőkar szilentje,  hanem a keresztlengőkar karosszéria felőli szilentje. (Itt érdemes megjegyezni,  hogy a korábban említett szegedi szervizbe egy pontosan ilyen szilentet vittem vissza, mert ránézésre sem passzolt.  Egész véletlenül az is Yamato volt. A zacskóján olvasható cikkszám alapján rákeresve egyértelmű lett,  hogy a keresztlengőkarba való... ) A hosszlengőkar kérdéses szilentjének a forgalmazását utód nélkül megszüntették a fékmesternél! Tehát nem a cikkszám változott,  hanem más a termék!
Nem is értem, hogy lehetett az oda beletenni? Passzoltak a méretek?
Mindenestre jelenleg csak a Febest kínál odavaló terméket.

Üdv:
BF

Hát ez nagyon jó...
Akkor ezek szerint az abszolút nem odavaló. Egyébként, nem volt vele probléma a beszerelésnél, Csak bele kellett nyomatni ugyanúgy ahogy a régit kellett volna kiszedni. A méretek nagyjából passzoltak, a szélessége is jó volt.
Meg lehet rendelni a Febest-től interneten keresztül?Mennyi az ára?Esetleg rendelt már ilyet valaki?
Köszi a választ!
Üdv!

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1899 Dátum: 2014.10.20 10:25:48 »
Hát ez nagyon jó...
Akkor ezek szerint az abszolút nem odavaló. Egyébként, nem volt vele probléma a beszerelésnél, Csak bele kellett nyomatni ugyanúgy ahogy a régit kellett volna kiszedni. A méretek nagyjából passzoltak, a szélessége is jó volt.
Meg lehet rendelni a Febest-től interneten keresztül?Mennyi az ára?Esetleg rendelt már ilyet valaki?
Köszi a választ!
Üdv!

Üdv!

Ők forgalmazzák a Febest termékeit Magyarországon, hívd fel őket és mindent készségesen elmondanak.
Okt. 15-i ár: TAB-019 (hosszlengő, karosszéria felőli, ami nekünk kell): 2.500 Ft/db
Én is a napokban fogom megrendelni a szilenteket, csak előtte a szerelővel pontosítom, hogy mi az ami még kellhet tőlük.

BF

Pavel

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1900 Dátum: 2014.10.20 10:31:55 »
Sziasztok!

Tudom már nagyon sok szó esett az olajakról, de én újra rákérdeznék néhány dologra.
Avensis (2000) 1.6 4AFE. Elég komolyan eszi az olajat, nagyjából 1000Km alatt max-ról min-re eszi az olajat (hirtelen nem emlékszem ez mekkora mennyiségnek felel meg).
Milyen időközönként javasolt így az olajcsere, ha 1000Km-ként ezt a mennyiséget újratölti az ember?
Milyen olajat ajánlotok? Tudom, hogy mindenki a japán csodákra esküszik, de azt hiszem nem szívesen füstölném el a 3-4000Ft-os olajat. Megfelelő lehet egy nem tesco gazdaságos, mondjuk Total 5W40?
Milyen hatásai lehetnének ha mondjuk 10W40-et kapna annak érdekében, hogy kevesebb fogyjon?
Okozhatja ezt a problémát  a szelepszár szimering vagy nagyobb eséllyel a gyűrű a ludas?
Ha szelepszár szimering, akkor a cseréhez le kell-e szedni a hengerfejet?

A szervó olajat is jó étvággyal fogyasztja a kis drága. Nem igazán látni nagyobb bontás nélkül, hogy honnan is ered a szivárgás, mert vélhetően már régóta (előző tulajdonosok) fent áll és mindenen olajsár látható a környékén. Van esetleg valami jellemző típushiba, amit érdemes megnézni?

Előre is köszönöm a válaszokat!
Üdv!

szfp

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1901 Dátum: 2014.10.20 12:00:30 »
Szia,

Röviden:
1.6 4AFE 99%, hogy gyűrűnél eszi meg, nem a szelepszáraknál. Sajnos.
Olajcsere olajevéstől függetlenül előírás szerint kell(ene) történjen, az utántöltögetéssel nem váltható ki.
Japán Eneos 5w40 8e körül van 4 liter. Olcsóbból elmegy bele az Elf, vagy a Meguin is, ezekből van 5 literes kannával is.
Nem fog számottevően kevesebbet enni 10w40-ből sem, de az hidegben jobban dermed.
Szelepszár szimmering cseréhez nem kell levenni a hengerfejet, de ahogy írtam, nagyon nem valószínű, hogy ott tűnne el.

Pavel

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1902 Dátum: 2014.10.20 12:44:22 »
Szia,

Röviden:
1.6 4AFE 99%, hogy gyűrűnél eszi meg, nem a szelepszáraknál. Sajnos.
Olajcsere olajevéstől függetlenül előírás szerint kell(ene) történjen, az utántöltögetéssel nem váltható ki.
Japán Eneos 5w40 8e körül van 4 liter. Olcsóbból elmegy bele az Elf, vagy a Meguin is, ezekből van 5 literes kannával is.
Nem fog számottevően kevesebbet enni 10w40-ből sem, de az hidegben jobban dermed.
Szelepszár szimmering cseréhez nem kell levenni a hengerfejet, de ahogy írtam, nagyon nem valószínű, hogy ott tűnne el.

Köszönöm a gyors választ!
Sajnos én is így gondoltam, hogy a gyűrű lesz a ludas, csak reménykedek még mindenben... :)
Valaki eltudná mondani, hogy miért jobb mondjuk az imént említett Eneos 5W40 mondjuk a Total 5W40-től? Árban gyakorlatilag majdnem a fele. Teszek én a márkahűség megszegésén kívül valami rosszat, ha azt öntök bele, ha úgy is megeszi jóval hamarabb mint az előírt csereintervallum? A Total is gyári olaj a francia autóknál, így gondolom az sem lehet annyira rossz?!

Üdv!

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1903 Dátum: 2014.10.20 12:55:49 »

Köszönöm a gyors választ!
Sajnos én is így gondoltam, hogy a gyűrű lesz a ludas, csak reménykedek még mindenben... :)
Valaki eltudná mondani, hogy miért jobb mondjuk az imént említett Eneos 5W40 mondjuk a Total 5W40-től? Árban gyakorlatilag majdnem a fele. Teszek én a márkahűség megszegésén kívül valami rosszat, ha azt öntök bele, ha úgy is megeszi jóval hamarabb mint az előírt csereintervallum? A Total is gyári olaj a francia autóknál, így gondolom az sem lehet annyira rossz?!

Üdv!
Totalból a Quartz 9000-et vedd, az jó olaj és nem is drága. Én használtam a Corollaba, semmi gondom nem volt vele.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1904 Dátum: 2014.10.20 13:13:28 »
Köszönöm a gyors választ!
Sajnos én is így gondoltam, hogy a gyűrű lesz a ludas, csak reménykedek még mindenben... :)
Valaki eltudná mondani, hogy miért jobb mondjuk az imént említett Eneos 5W40 mondjuk a Total 5W40-től? Árban gyakorlatilag majdnem a fele. Teszek én a márkahűség megszegésén kívül valami rosszat, ha azt öntök bele, ha úgy is megeszi jóval hamarabb mint az előírt csereintervallum? A Total is gyári olaj a francia autóknál, így gondolom az sem lehet annyira rossz?!

Üdv!

A Total jó olaj, a Honda és a MAzda gyári olaja is Total. Szal nyugodtan :)