Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 786078 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10699
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1650 Dátum: 2014.08.14 12:17:06 »
Az enyém is olasz volt, van benne ablaktörlő jégmentesítő és csak kazettás fejegység gyárilag (2001.02. D-4D Sol).

Nekem is Sol volt anno, szintén kazettás magnóval. A CD lejátszó szériában csak a 2 literes benzines Sol-hoz járt az első ülésfűtéssel együtt. A széria végén a kifutó modell is szériában kapott CD lejátszót.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10699
T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1651 Dátum: 2014.08.14 12:19:56 »
Meg miről szól egyáltalán a szélvédőfűtés?
Csak annyi hogy a szélvédőben az ablaktörlőlapátnál fut egy szál ami felmelegíti, vagy van valami más funkciója is amit csinál?

Nagy zavar van az emberek fejében (de főleg a nepperekében  :hmmmm: ), ugyanis ez az ablaktörlő lapát jégmentesítő nem keverendő össze pl egy Ford fűthető első szélvédőjével.
Toyota esetében valóban csak (ha jól rémlik) 3 db fűtőszál fut végig a szélvédő alján az ablaktörlő lapátok magasságában (és amelyik modellben ilyen van, a kapcsoló megnyomásával aktiváljuk egyúttal a külső tükrök fűtését is).
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

gabor79

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1652 Dátum: 2014.08.14 13:29:47 »
Sziasztok!

Üdvözlök mindenkit, abban a reményben írok, hogy kapok hasznos tippet a problémámmal kapcsolatban.Hol is kezdjem?, talán az elején, próbálom "röviden" összefoglalni.Autómat (Avensis 2.0 D-D4, 2002 1CDFTV) 2006-ban vettem, 170.000 km-ert tettem bele (most össz.250ezer +amit a nepper tekert kb. 330 ezer van benne).Az összes szokásos szervizeléseket mindig időben rendesen elvégeztettem.

A hiba:Ez év márciusában kezdődött 3000-res fordulatnál "megállt" a motor nem húzott tovább, ez a jelenség néha jött elő, április közepén véglegesen. 2motorkód hiba: P1226 és P1228, mindkettő üa. rendszer hiba.Az első szerelő az injektornál kezdte, felküldte Szigethalomra- bevizsgálás-a csúcs hibás, csere +ezen kívül a turbót és levegőszűrőt összekötő gumicső csere, EGR szelep ledugózva, nagynyomású-turbó-intercooler-légtömegmérő-olajszivattyú takarítás.

A változás, hogy most már nem áll meg 3000-nél a fordulat, pörög rendesen, viszont 2000-res fordulatig a motor nem "él" egyenletes sebességen haladva gázadáskor megtorpan, és jó pár mp. után egy nagy fekete füst kíséretében megindul, ugyanezt csinálja elinduláskor és minden sebességfokozatban különösen nagyobb motorterheléskor (klíma,emelkedő).Ez a szerelő "feladta", na ilyenkor jönnek a haveroktól a tuti tippek (vidd Józsihoz, ő becsukott szemmel megmondja a hibát ::))

Következő egy adagoló szerviz, nagynyomású szivattyúban a két nyomásszabályzó szelep (piros-zöld) a hibás, próbára kaptám két újat csere és semmi nem történt, illetve igen, ugyanúgy füstöl.Szelep visszaad pénzbe nem került.

Következő szerelő: kezdjük a tanknál, ebben még nincs szivattyú a szűrő tiszta, turbó rendben van szerinte tehát ez se lehet.Javasolja a légtömegmérő cserét, hátha ez hiba :wacko: (40-60 ezer körül van), esetleg bontottat próbára, 15-dik bontónál feladtam, nem volt.

Itt tartok jelenleg, (200ezer) az autó megy de szentségelnek a mögöttem jövők, előzni nem egyszerű,ehhez még hozzá jött a középső motortartó bakk, leállításnál egy erős kattanó hang, azt hittük kettős tömegű, de állítólag a motortartó adja a hangot (30ezer) de egyenlőre ezzel nem foglalkozok.
Még annyi kimaradt, hogy 2007-ben volt egy közös nyomócső csere szenzorral +nagynyomású és injektor takarítás, 2007-2014 között semmilyen motorhibám nem volt.Tankolni csak OMV nov.-márciusig a prémium azon kívül a sima.

Hát elég hosszú így visszaolvasva de hátha van valaki aki tapasztalt már hasonlót common rail diesellel és van valami javaslata merre is tovább, talán a Toyota szerviz?, az árak miatt nem mertem még oda vinni.
Előre is köszönöm szépen a válaszokat!



DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1653 Dátum: 2014.08.14 20:42:32 »
Elérhetőség: német ország :). Amúgy meg arra szoktam járni ...
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10699
T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1654 Dátum: 2014.08.14 20:55:11 »
Jah, vicces ez a "német ország".  :D Nekem azt írja tőlem 130 km-re van, a térkép megjelenítésére kattintva meg Szihalom-ot jelzi, a 3-as út mellett.  :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1655 Dátum: 2014.08.14 21:00:58 »
Jah, vicces ez a "német ország".  :D Nekem azt írja tőlem 130 km-re van, a térkép megjelenítésére kattintva meg Szihalom-ot jelzi, a 3-as út mellett.  :hmmmm:
ühhüm, mezőkövesd-füzesabony meg ott van miskolc környékén.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1656 Dátum: 2014.08.14 21:03:55 »
ja,fabony meg mezőkövesd között. 15éve udvaroltam oda...hjah,a régi szép idők.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1657 Dátum: 2014.08.14 21:12:45 »
ja,fabony meg mezőkövesd között. 15éve udvaroltam oda...hjah,a régi szép idők.
És elölről vagy hátulról sikerült elkapnod telibe ezt a gépet? :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re: T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1658 Dátum: 2014.08.14 21:18:33 »
És elölről vagy hátulról sikerült elkapnod telibe ezt a gépet? :D
erre a gépre nem emléxem,de akinek udvaroltam,azt befogtam a célkereszttel a szélrózsa minden irányából;) ;)
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: Re: T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1659 Dátum: 2014.08.14 21:21:05 »
erre a gépre nem emléxem,de akinek udvaroltam,azt befogtam a célkereszttel a szélrózsa minden irányából;) ;)
Szélrózsa vagy Szerjózsa? Nem mindegy :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1660 Dátum: 2014.08.14 21:25:12 »

Szélrózsa vagy Szerjózsa? Nem mindegy :D
Mindegy az, csak megalázó legyen!!! ;)))))
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re: Re: T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1661 Dátum: 2014.08.15 07:42:57 »
Szélrózsa vagy Szerjózsa? Nem mindegy :D
szerjózsától kerozint hoztam megalázó áron;) ;)
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Ricardo

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1662 Dátum: 2014.08.18 10:46:20 »
Sziasztok!
Még az év elején regisztráltam, mert akkor tervben volt egy T22 faceliftes, benzines Avensis vásárlása. Ez mostanra tolódott és ebben kérném a segítségeteket.
Használtautón olyan sok nincs belőle. Főleg 1.6-osok vannak, de most találtam egy 1.8-ast. Azon kívül, hogy nagyobb a hengerűrtartalom és erősebb van valami lényegi különbség az 1.6 és az 1.8 között?
Pl van-e valami típushibája az egyiknek, ami a másiknak nincs vagy drasztikus fogyasztásbeli különbség?
Úgy általánosságban mire érdemes nagyon figyelni? Kötelező szervizek (pl. vezérléscsere, olajcserék) mikor esedékessek?
Nemrég megnéztem egy 1.6-ost és mikor kinyitottam az olajbetöltő nyílást a motor tetején vastagon állt benne az olajsár. Ez gondolom nem normális.
A segítséget előre is köszönöm.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1663 Dátum: 2014.08.18 11:08:07 »
Az 1,8-as vvt-i motor 129LE, és 170Nm nyomatékot ad le. Ennek eredményeképpen semmivel nem fogyaszt többet az 1,6-osnál, azonban kényelmesebben viszi az 1300kg-s kasztnit (pl. a klíma használata kevésbé észrevehető dinamika és fogyasztás terén is). Városban persze a nagyobb hengerűrtertelom miatt van valmennyi többlet üzemanyag igénye, de nem vészes.

Vezérlésük szerint ugyanaz a helyzet, minden ZZ motor láncos és rendeltetésszerű használat és az előírt karbantartás mellett gondozásmentesek.
Az olajfogyasztási kockázat minden korábbi (a T22 facelift modellek ilyenek) ZZ motor esetében valószínű, de mértéke egyedenként eltérő lehet. Ha az olajbetöltő vastagon (kinek mi a vastag?) olajsáros, akkor szinte biztosan eszi az olajat. Korrekt és hozzáértő szerelővel és utángyártott alkatrészekkel 120-150.000Ft a generál költsége, amennyiben a lánchoz nem kell nyúlni, csak a szimeringek, tömítések, gyűrűket cserélik...

Egyéb típushibája gyakorlatilag nincs a típusnak, minden más hiba csak a használójától és az autó előéletétől függ.

Egy jótanács: Ha adott két autó, amik közül az egyik sérülésmentes, de fogyasztja az olajat, vagy nem eszi, de volt törve korábban, én inkább az első esetet választanám, mert az egy generállal "könnyedén" helyretehető. A törés után, azonban nem tudhatod biztosra, hogy pl. a légzsákokat (ebből a T22 faceliftben 4db is van, sőt, az enyémben 6db!) pótolták-e, működőképes-e, illetve, hogy vajon hogyan fog viselkedni a kasztni egy esetleges újabb koccnál... Ez szerintem nagyobb lutri, mint a motor, de ezt mindenki döntse el maga...
Legjobb, ha olyan autóhoz jutsz, ami sem törve nem volt, se nem eszi az olajat.
« Utoljára szerkesztve: 2014.08.18 11:11:20 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Ricardo

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1664 Dátum: 2014.08.18 11:42:06 »
Köszönöm a gyors választ!
Igen, ez az olajsár dolog relatív. Én a saját autómhoz viszonyítottam, de mivel én kényesen ügyelek az ilyen dolgokra, ezért ez lehet, hogy nem a legjobb viszonyítási alap.
Örülök, hogy ennyiben kimerül a típushiba rész.  :) Totalcaron a népítéletben pár hozzászólásban panaszkodnak a fékekre, hogy ráznak. Mivel ez tényleg csak 1-2 eset, ezért gondoltam ez inkább szerelőfüggő... meg tudta-e rendesen csinálni vagy sem.
A törésmentesség nehéz kérdés. Ha minden jól megy kapok kölcsön rétegvastagság mérőt, ami talán támpontnak jó. Gondolom érdemes még figyelni az illesztési hézagokat, illetve ahogy eddig tapasztaltam a lámpák szoktak árulkodóak lenni (csálén állnak, autóhoz képest "használtabbnak tűnnek"). A lámák mennyire szoktak mattulni, illetve párásodni?
Ahogy láttam nem jellemző a rozsdásodás. Ha mégis találok rozsdát az utalhat törésre, ill. javításra?