Ma megint tuningoltam kicsit az Avensist. Kapott DRL-t meg egy szivargyújtó aljzatot a csomagtérbe.
DRL-ből én az OSRAM 401-est választottam, mert nem láttam értelmét - az amúgy is szabálytalan - DRL-DPL kombónak, hiszen csak helyzetjelzőt sohasem használok, ha meg ég a tompított, akkor mehet a kis 5W-os izzó is mellette, nem sok értelme van felére csökkentett fényerővel járatni a 13-15W-os DRL-t. Ennek a fajtának (ill. bekötésnek) hátránya viszont, hogy az egyik vezetéket a gyújtás pozitívra (KL15) kell kötni, amit pedig elég nehéz megtalálni a motortérben (mert a gyújtáskapcsoló és a biztosíték is a beltérben van és a motortérbe visszatérő kábelek nagy többsége funkcióspecifikus (pl. index, ködlámpa, stb.). A motortérben az utolsó stekkeren találtam végül megfelelő kábelt (magát a motort és közvetlen függelékeit nem mertem bolygatni):
A fekete kábel volt végül a nyertes. Mivel a DRL-hez adott vezeték bőven nem ért el eddig, ezért plusz vezetékkel kellett körbemennem a motortérben:
Ahogy az utóbbi képen is látszik, magát a vezérlőt a légszűrőház mellet helyeztem el (kétoldalas ragasztóval). A cucc hiába kicsi, a motortér annyira zsúfolt, hogy alig tudtam helyet találni neki. Külön nehezítés, hogy a leírása szerint a 80 foknál nagyobb hőséget már nem szereti, ezért a motortól "távol" kell lennie. Az akkusaruk bekötése ugye adja magát, az utolsó vezetéket pedig a helyzetjelzőre kell kötni. A lámpatest csatlakozójánál a zöld vezeték a találat:
Ezzel a vezetékezés kész, jöhetnek a lámpatestek. A beszereléshez nem kell levenni a lökhárítót, elég a motortérnyitó karnál levő takaró műanyagot leszedni (6 oldható patent tartja), ami után a hűtőrács a Toyota jellel együtt előrefelé kicsúsztatható (fészlift előttinél passz, annak a lökhárítója más). Erre azért van szükség, hogy a lámpák kábeleit el tudjuk vezetni a lökhárítóban:
Magát a DRL-t közvetlül a ködlámpák mellé tettem, mivel nekem ott amúgy is hiányoznak a takaró lemezek, ott egyszerűen lehet rögzíteni a lámpákat és keveset kell a lökhárítót faragni, de ez már ízlés dolga is, szerintem elég szép, diszkrét lett:
A plusz szivargyújtó beszerelése ehhez képest már gyerekjáték. A csomagtér bal oldalának kibontása után eldöntöttem, hogy a rugótorony "takaró lemezén" lesz az aljzat, mert ott egyenes a felület és van mögötte elég üres tér:
Testet lehet adni neki a hátsó ajtó mellett egy csavaron, a pozitívot pedig előre vezettem az ajtók tetejénél (a tolatóradar kijelzőjéhez hasonlóan), majd le az A oszlopon, be a középkonzol mögé. A konzolt kiszedve lehet hozzáférni. Nőgyógyász előképzettség előny, de a csatlakozót lehúzva multiméterrel szépen ki lehet mérni a pozitív vezetéket és mehet rá a vámpír. A képen sajnos alig látszik, mert nem fért be rendesen a fényképező.
Remélem megjelennek a képek rendesen mert elég vacakul lehet linkelni a google drájvról. Át kellett tenni a plusba és így már van direkt cím. Ki érti ezt?