Sziasztok,
Az alábbi történt CoV, 1.8, benzines, 2008-as (AR10), MMT-s autónkkal:
Vasárnap a piros után indulásnál hatalmas csattanás, utána hiába tettem sebességbe, nem mozdult az autó.
Vontatókötéllel bevontattuk a szervízig, ma ránéztek, és azt mondták, hogy mivel a váltó kapcsolására a váltás nem történik meg, ezért a kuplung készletet (aktuátorokkal együtt) kell egészben cserélni (350e+afa). Majd kiderült, hogy a bal féltengely is eltörött (most elvolvastam jó pár 2018-as itteni bejegyzést erről), és abban maradtunk, hogy megnézzük, hogy a féltengely csere, hibakód törlés után helyreáll-e a váltás.
1 hónapja volt váltóolaj, hosszbordásszíj csere + olaj és szűrő csere, ezután semmi gondot nem észleltünk, nem volt gond a váltással, városi, autópályás forgalomban is voltunk az autóval.
Létezik ilyen eset, hogy a féltengely törés vagy a vontatás miatt tilt le a váltó? Szerintetek van összefüggés a két dolog között; és ha igen, milyen irányú?
Van ötletetek, hogy mi lehet a gond vagy hol tudnék mélyebben utánanézni? Holnap délelőtt megcsinálják a féltengely cserét, utána hívnak, addigra szeretnék valamennyire képbe kerülni.
Előre is köszönöm a válaszokat és a segítséget!
kocka