Mielőtt vettem a Versot javasolták próbáljam ki a benzines 1.8-ast és a 2.2 dizelt is. A benzines nagyon jó, mivel a benzinessel kevesebb a várható gond, rövid távoknál ezt érdemes, részecskeszűrő, turbótöltő, mire hozza vissza amivel kevesebbet fogyaszt stb. nem sorolom. Szóval nagyon jó a benzines, de bizony akkor érzed, amikor kipróbálod a 2.2-est, mert az mégjobb. Fantasztikusan húz, pörög, ha kell és megy mint a gőzgép, szóval nagy dilemma volt. A dízelt válsztottuk, 136 Le-lovast, mert azt is mondták a 175 lovasban ugyanaz a blokk, a teljesítménye túl van húzva, feszítve, túlmelegszik, hengerfejes lesz és nagyon érzékeny a gázolajra, többet is fogyaszt. Azóta beigazolódtak a mesék, sokakkal beszéltem, leveleztem, meg a szerviztapasztalat is mutatja. Na a lényeg, hogy a gyakorlatban a kisebb dízel nagyon bevált, tetőboxal is tartható a 140-150-160, ha akarja az ember, de ennél fontosabb, hogy full teli is ugyanúgy megy hegyre és szerpentinen, nem hal meg az ereje, 6,6 a százezres átlag fogyasztása! Kopp-kopp: eddig nem romlott el! Ezzel együtt benzinest vennék használtan, mert beleszaladni egy szétbarmolt dizelbe, az anyagi csőd. Befecskendező rendszer, turbo, részecskeszűrő horror árak. Márpedig szar üzemanyag okosba, hidegen széttaposott és melegen leállított turbo + állandó városi használat a részecskeszűrő kiégetése nélkül, hát ez a halála.
Szeretném elmondani, hogy nem egy nagyobb BMW-ről van szó, nem terepjáróról, minden viszonylagos és nem szeretném néhány nagyon ikonikus géphez hasonlítani. Nagyszerű gépek vannak, más játszótereken játszanak, de nekem, nekünk remekül bejött a Toyota.
Nekem Yaris T-sportom volt ugye előtte, megszoktam, a jó gázreakciót, de mikor átültem a versoba meglepődtem mennyire jó, általában az elektronikus gázpedál döglöttebb szokott lenni, pl Yaris 2-ben is az van úgy tudom, ott halott a gázreakció az 1,3 benzinnél. A lényeg, hogy én pozitívan csalódtam, szerintem pont úgy megy, ahogy kell, lehet vele előzni, pörgetve húz is rendesen, a hangja is szép, de ez a kocsi nem erre van, beülök, hátradőlök, betartom a szabályokat, eszem ágában sincs agresszíven nyomni a gázt, csak megyek és megyek kényelmesen, csöndesen
Hosszabb távon tempomattal, nekem ez így bőven elég, lehet öregszem, de imádok buszozni
Nem vágyom vissza a laposabb autókhoz, de még az erő sem hiányzik nagyon, bőven tudja, amit kell. Gyerekkel meg amúgy sem szoktam száguldozni.
Nekem bejött a kocsi, ugyan dízelt még nem vezettem ebből, csak avensisből, ott a sima alapmotorral is nagyon megy, nyilván itt is a dízel lenne a király, de használtan ennyi idősen biztos nem vennék olyat.