Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6636382 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

streamy

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: Carina
« Válasz #15045 Dátum: 2010.10.04 09:10:13 »
Sziasztok!

Sikerült lezavarni a több mint 700 km-es utat a klimax-os Carinával, minden rendben volt. Mivel terhelés alatt kopogott egy kicsit a motor, ezért állítottam az előgyújtáson, és sokkal kifinomultabban jár az autó. A fogyasztásom olyan 6 liter körül volt, ezt nyugdíjas 120-as autópálya tempóval sikerült produkálni.
Sajnos a problémám továbbra is fennáll, tehát az alábbi műszereim halottak : fordulatszám, vízhő, olajnyomás. Ezek ugye egyszerre adták meg magukat. Mivel sehol sem találok kapcsolási rajzot továbbra sem, bármennyire is kutatok, (robbantott ábrák már vannak :http://www.megazip.ru/ru/auto/toyota/view/411/3651/38934/362147#g362148), ezért kérném a segítségeteket, hogy ha bármilyen kapcsolási rajz, szervíz kézikönyv, javítási kézikönyv beszerzési helyéről tudtok valamit, vagy nektek van, akkor azt küldjétek el részemre. A marótit megnéztem, de ott csak 88 utáni toyota Carináról szóló könyv van.

Köszönöm előre is a segítséget, üdv:

Dénes

Konkrét ötletem nincs, csak azt tudom elmondani neked, h én mit néznék meg először. Ha egyszerre megy el több műszerem, akkor nekem gyanús lenne, h biztos a testet nem kapja meg. ugyanis sokszor a mínusz pólust a fém testről veszik le. Tehát kivenném a műszeregységet és megkeresném, h van-e ilyen megoldás. ha igen, akkor az érintkezését javítanám. Előző autóimnál volt hasonló probléma, és ott ezzel sikerült megjavítanom...bár ott nem a műszereknél volt. Szóval ez csak egy tipp, nem tudom, h a Carinában milyen megoldások vannak.

Köszi a tippet, ez lesz a következő "fejezet". Gyanús, hogy valami a testeléssel lesz, mert néha makrancoskodik az ablaktörlőm is.... Ha jön a baj, akkor egyszerre és sok... Évek óta magam szervízelem az autót, és itt nem az olajcserére, meg kerékcserére gondolok. Főleg mechanikus (vezérműszíj szakadás),futómű, kipufogó, vagy hűtés (kilyukadt, fellfort, vízpumpa csere stb...) gondjaim voltak, eddig elektronikus nem. A baj leginkább az, hogy eddig a fateromé volt az autó, és "haverszerelők" kókányoltak bele, most ezek hatásait szenvedem.

Sajnos nincs garázsom, ahol nyugodtan neki tudnék állni, úgyhogy ehhez valamelyik hétvégén hazamegyek, ott legalább az autó alá is nézhetek.

Ha van eredmény írok, köszi a segítséget. (Diagrammokat azóta sem találok ehhez a típushoz...)

Dénes

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12158
Re: Carina
« Válasz #15046 Dátum: 2010.10.04 09:36:31 »
ha ezeket meg tudod csinálni akkor ez gyerekjáték lesz.
sztem egy akksi saru tisztitással kezdj
ha kell tudok küldeni e9 corolla bekötési diagrammot
hátha mész vele valamire
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

streamy

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: Carina
« Válasz #15047 Dátum: 2010.10.04 09:55:40 »
ha ezeket meg tudod csinálni akkor ez gyerekjáték lesz.
sztem egy akksi saru tisztitással kezdj
ha kell tudok küldeni e9 corolla bekötési diagrammot
hátha mész vele valamire

Addig nem nyugszom, míg ki nem derítem a problémát. A profilomban gondolom benne van a mail címem, ha mégsincs, akkor várom a streamy [kukac] innex pont hu címre...

Köszi:

Dénes

diegho

  • Vendég
Re: Carina
« Válasz #15048 Dátum: 2010.10.04 10:50:37 »
Mitől lehet az, hogy elég magas az alapjáratom? 1200 körül. Én arra tippelek, hogy a sok városi mászkálás megtette a hatását és lambda szonda csere lesz a dologból. (ezt már mondták műszakin is télen, hogy cserélni kell majd)

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12158
Re: Carina
« Válasz #15049 Dátum: 2010.10.04 11:17:37 »
elküldtem a kapcs. rajzokat
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

streamy

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: Carina
« Válasz #15050 Dátum: 2010.10.04 11:27:20 »
elküldtem a kapcs. rajzokat

Megkaptam, amit ezúton is köszönök! Remélem hasonló a kapcsolás az én autómban is. Ha mégsem, akkor is jó kiindulópont.

Üdv:
Dénes

balu28

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re: Carina
« Válasz #15051 Dátum: 2010.10.04 16:30:16 »
Tudom, hogy nem tesz jót a motornak a 15w-40-es olaj, de ha mégis ilyent használnék, a motor viselkedésén változtatna, vagy többet enne az autó? Ha ilyen olajjal járnék milyen mértékben csökkenti ez a motor élettartamát?
Valamint múltkor az egyik autósboltban nagyon ajánlgattak valami amerikai löttöyöt, amit a motorba kell önteni és utána min 70 km kell vele menni, hogy egy film réteg képződjön a motorban és javít a szétkopott motorokon. Én sok rosszat hallottam az ilyen cuccokról, de ők esküdöztek, hogy milyen ***a és volt aki beleöntötte egy 500ezer km ment autóba és után érezhetően jobban ment. Ez javíthat a gyűrűkön és, hogy ne egyen a motor annyi olajat?
Tudom, hogy a legjobb a gyűrűztetés lenne, csak erre a motorra nem szánnék rá már annyit, mert egyszer már kikandikált a blokkon a hajtókar és nincs a motorban nagy bizalmam, mert nem tudom, hogy csinálták meg.
Toyota Carina E 1.6 XLI

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Carina
« Válasz #15052 Dátum: 2010.10.04 20:41:11 »
Hidegen nehezen fog indulni, lassabban épül fel az olajnyomás, jobban kopik a motor, nagyobb lesz a fogyasztás és általánosságba véve NE tegyél bele 15W-s olajat. Olajfogyasztásnál nem a hidegoldali viszkozitást kell növelni, ez egy régi nagy butaság. Olajba adalékot? :wacko:
         

balu28

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re: Carina
« Válasz #15053 Dátum: 2010.10.04 21:11:16 »
Hidegen nehezen fog indulni, lassabban épül fel az olajnyomás, jobban kopik a motor, nagyobb lesz a fogyasztás és általánosságba véve NE tegyél bele 15W-s olajat. Olajfogyasztásnál nem a hidegoldali viszkozitást kell növelni, ez egy régi nagy butaság. Olajba adalékot? :wacko:

Ezen én is gondolkodtam, hogy ennek mi értelme van, hogy a hideg oldali viszkozitást kell növelni, de több helyen olvastam, hogy ez szüntette meg az olajfogyasztást.
De akkor mit javasolsz mit csináljak, mert ez se jó, hogy 1000km-en megeszik 1l olajat, mert a lambdaszondám és az alapjárati motorom tönkre fog menni, már így is kicsit rángat az autó gondolom a pillangó szelep a sok olajtól már nem jól nyit és zár. Kicsit tanácstalan vagyok :helpsmilie:
Ha a melegoldalit növelem 50-re az ér valamit?
« Utoljára szerkesztve: 2010.10.04 21:14:08 írta balu28 »
Toyota Carina E 1.6 XLI

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Carina
« Válasz #15054 Dátum: 2010.10.04 21:46:31 »
Hidegen nehezen fog indulni, lassabban épül fel az olajnyomás, jobban kopik a motor, nagyobb lesz a fogyasztás és általánosságba véve NE tegyél bele 15W-s olajat. Olajfogyasztásnál nem a hidegoldali viszkozitást kell növelni, ez egy régi nagy butaság. Olajba adalékot? :wacko:

Ezen én is gondolkodtam, hogy ennek mi értelme van, hogy a hideg oldali viszkozitást kell növelni, de több helyen olvastam, hogy ez szüntette meg az olajfogyasztást.
De akkor mit javasolsz mit csináljak, mert ez se jó, hogy 1000km-en megeszik 1l olajat, mert a lambdaszondám és az alapjárati motorom tönkre fog menni, már így is kicsit rángat az autó gondolom a pillangó szelep a sok olajtól már nem jól nyit és zár. Kicsit tanácstalan vagyok :helpsmilie:
Ha a melegoldalit növelem 50-re az ér valamit?

Ha egy motor eszi az olajat, akkor azt vagy meg kell csinálni, vagy utánatöltögetni az olajat. Nagy tévhit, hogy az rá a megoldás hogy ócska olajat kell beletenni, ami aztán a folyamatot csak mégjobban meggyorsítja!
Én nem a lambdaszonda és fojtószelep miatt aggódnék, hanem a katalizátor miatt!
Xanyi

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Carina
« Válasz #15055 Dátum: 2010.10.04 21:49:14 »
Ha a melegoldalit növelem 50-re az ér valamit?
Igen, addig a pár hónapig tehetsz bele, amíg meg nem csináltatod. De max annyi időre. A többit Xanyi leírta. Vagy megcsináltatod az alap hibát vagy utántöltesz. Minden mástól csak rosszabb lesz.
         

vcsibu

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re: Carina
« Válasz #15056 Dátum: 2010.10.05 00:01:55 »
Sziasztok!
Hátsó szélvédőt szeretnék venni a Carina E XLI típusú 1994-es évjáratú járgányomhoz! Van valakinek eladó? Vagy tud e vki Bp környékén lévő helyet ahol olcsón hozzá lehet jutni? Tudja vki azt is h évjáratoknál vagy Carina tipusoknál van e eltérés szélvédők között Vagy h melyek egyformák?

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #15057 Dátum: 2010.10.05 02:37:41 »
Ha a melegoldalit növelem 50-re az ér valamit?
Igen; de az 50-es olajok többnyire drágák (lévén a legtöbbjük 5 W-50-es, igényes, full-szint cucc). Egy 1000 km-en 1 liter olajat benyelő motorba ilyet tenni pazarlás. Keress valami olcsó, de azért vállalható minőségű 10 W-40-est (pl. Mobil), és azzal járasd. A 15 W-os olajjal már tényleg csak ártanál, a benzinfogyasztásnak is, meg az akksinak is (nagy hidegekben indításkor).

Ha pedig a motor állapota olyan kérdéses, mint ahogy írod, akkor inkább gondolkozz motorcserében, mint felújításban. Kevesebbe is kerül; ha utána mindent (vezérlés, vízpumpa, olaj, szűrő, gyertyák) lecserélsz rajta, még akkor is csak kb. ugyanott vagy.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #15058 Dátum: 2010.10.05 02:39:01 »
Sziasztok!
Hátsó szélvédőt szeretnék venni a Carina E XLI típusú 1994-es évjáratú járgányomhoz! Van valakinek eladó? Vagy tud e vki Bp környékén lévő helyet ahol olcsón hozzá lehet jutni? Tudja vki azt is h évjáratoknál vagy Carina tipusoknál van e eltérés szélvédők között Vagy h melyek egyformák?
Szerintem az üvegek egyformák. A kluboldalon találsz bontókat, őket telefonáld végig. Szedánhoz hátsó szélvédőt találni szvsz nem lesz nehéz.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

balu28

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re: Carina
« Válasz #15059 Dátum: 2010.10.05 12:04:08 »
Ha pedig a motor állapota olyan kérdéses, mint ahogy írod, akkor inkább gondolkozz motorcserében, mint felújításban. Kevesebbe is kerül; ha utána mindent (vezérlés, vízpumpa, olaj, szűrő, gyertyák) lecserélsz rajta, még akkor is csak kb. ugyanott vagy.

Csak, ha motort veszek használtan ott sincs garancia, hogy amit veszek az nem fogja enni, az olajat, így ez is kicsit kockázatos.
« Utoljára szerkesztve: 2010.10.05 20:05:10 írta musspici »
Toyota Carina E 1.6 XLI