Nem vettem kioktatásnak ... de nem kaptam választ a kérdésemre, csak a "vidd márkeszervízbe" irányt.
... na akkor nekifutok mégegyszer....
- Természetes, hogy a szülséges dolgokat ellenőrzöm, és cserélem. Kilómétertől függetlenül.
- Mivel azonban semmilyen előélet információm sincs, és még a típus megfelelő ismeretével sem rendelkezek, próbálom összeszednei a szükséges infókat.
- Gondoltam kérdezni egyszerűbb, "mint saját bőrön tapasztalni" ... és erre nem találtam választ a korábbi fórumtémák között. Pedig elég sokmindent megtudtam már.
- Azóta voltam szervízbe, és tényleg nincs ilyen számláló ... De már erre is megtaláltam a megoldást. Csak sajnos ennél a típusnál a motorüzemóra fontosabb lenne mint a kilóméterszámláló.
Sajnos a márkaszervizekről nagyon rossz tapasztalataim vannak, és mégtöbb a rossz "vélemény" ami elért. Szóval hiába ér 500-al kevesebbet az autó a márkaszervizes pecsét nélkül, nekem többet ér, hogy az eredeti olajat kapja, hogy a szűrőpohár is ki van törölve, hogy a csavarok be vannak kenve szerelőpasztával, és még sorolhatnám. Ráadásul azt az 500ast hamar "betermelem" a munkadíjjon. Főleg, hogy még az alkatrészeket is olyan árréssel adják, hogy az katasztrófa. Szóval lehet "fillérbohóc" vagyok, de én azt a 150-et inkább az utóra költöm, nem a márkaszervízre.
Ha hollandiában a toyota márkaszervíz gagyi szűrőket mer belerakni, - mert azok vannak benne - és ahogy írtad is "mindent cserélnek", akkor majd itt magyarisztánban biztos szintekkel nagyobb minőséget produkálnak .... ?
És ezúton is elnézést kérek - és megkövetem magam - minden lelkiismeretes és becsületes autószerelőtől és márkaszervíztől akik próbálnak kitörni ebből az előítéletből, és élő példaként szolgálnak minden rossz példa ellen, csak sajnos nekem ennyi pénzem már nincs, hogy bevállaljak még egy ilyen kockázatot is. Így is van olyan karbantartási dolog amiért mindenképp szervízbe kell menni. Például fékfolyadék csere. És ezzel kapcsolatban majd megint ki kell derítenem, hogy a márkaszervízek, a "leengedem-feltöltöm" munkát végzik el aranyáron, vagy az előírásoknak megfelelően a vészfékrásegítő-fékerőelosztó-visszagurulásgátló-ESP egységet is légtelenítik fékkörönként, és ABS körönként. Mert ugye ezt is soha senki sem ellenőrizte még, hogy megcsinálták-e rendesen, mert senki sem fog külön fékolajmintát venni az egységből, és összehasonlításra elküldeni. Utánna meg reklamáni....
Mertugye a műhelybe már nem mehet be senki "munkavédelmi" szempontból....
Használati utasításom már van, és szerencsére magyar nyelvű is. Amit még nyomozok, az egy karbantartási útmutató. Gyári, vagy esetleg "Haynes" féle ... az jólenne....