Ja-ja, igazából csak a Smarttal reális összevetni az IQ-t (azt meg nagyon rondán elveri már azáltal, hogy belefér plusz egy, ha nagyon muszáj: plusz két ember). Amik egész biztosan nem konkurrensei, azok az egyszerű, belépő kiskocsik á la Aygo, Fox, Cuore stb. Ezek az olcsó low-techet képviselik az adott cég palettáján belül, de ez normális dolog is egy belépő modell részéről. Az IQ viszont nagyon is hightech, olyasmi mint a Prius, igazából kategórián kívüli, technológia-demonstrátor autó.
Az a baj, hogy nem deffiniáltuk a konkurencia fogalmát. Igen is, az olcsóbb árával, és a nem sokkal nagyobb méretével, hasonló motorpalettájával, háttérszolgáltatásával (Toyota szervizek stb) a
z Aygo is divatos miniautó, így nem lehet teljesen kizárni a képből, kvázi konkurencia is lehet a gyakorlatban, mégha a tervezők és marketingesek papirjain nem szerepel annak.
A smart sem lehet konkurense az IQ-nak, mivel csak 2üléses.
Egyszóval a
z IQ-nak nincs konkurense, ettől függetlenül drága, vagyis inkább pont ezért drága.
Én az IQ-ra inkább az
innovatív jelzőt használnám a high-tech és a technológia demonstrátor szavak helyett.Divatos kisautó, ötletes térkialakítással, igényesen megcsinálva.
Azért érdemes megjegyezni, hogy a Fiat már 1955-ben megcsinálta az 500-ast, a MINI meg 1959-ben. Szóval ennek már 50éve.
Megcsinálta a VW is a kisautóját 1997-ben Arosa illetve Lupo néven, és azért beletettek egy 1200cm3-is turbódízelt 3Literes fogyival, szóval nem kell annyira elájulni.
Ettől függetlenül tetszik az IQ, remélem el fog terjedni, és az ára is csökken majd.