Arra lettem volna kíváncsi, hogy hol van egy bizonyos határ. Mert ha pl. autópályán egy gyalogos átfut az úttesten keresztben, és te elütöd, nem fognak érte elmeszelni, mert mivel ott tilos a gyalogosforgalom, ezért nem vagy köteles számítani a jelenlétükre.
Na most, ha egy olyan legalább két (+ busz)sávos útszakaszon autózol, ahol hosszabb ideje nem volt jobbra utca, (tehát a buszsávban csak taxi, vagy busz lehet, jelen esetben a busz nem számít a sebessége miatt) te a legalább a megengedett maximális sebességgel haladsz, miközben rendszeresen nézed a visszapillantót, és a belsőből a középsőbe akarsz menni, amikor egy pillanat alatt valaki a buszsáv felől egyszer csak ott terem, köteles vagy-e rá számítani?
Mi az a cselekedet, amit bizonyos esetben a tiltás miatt a KRESZ kvázi száműz, ezért a többi résztvevő nem kell, hogy számoljon az előfordulásával, és mi az, amire nincs felmentés?
Tyűűű
Hát ez nem egyszerű kérdés.
Ha látod, hogy a buszsávban megy akkor ugye tudod, hogy neked van elsőbbséged, de ha te a max megengedett sebességgel mész és figyeled a tükröt akkor szerintem látnod kell, hogy jön. Ha látod, hogy sávot akar váltani (kinnt az irányjelző - akkor valszeg nem fogsz neki menni inkább megvárod mit akar a marha) akkor meg kell neked is győződnöd arról, hogy ő is látja azt hogy te mit akarsz.
Ha nem nézed a tükröt csak akkor amikor sávot váltasz akkor megint csak látnod kell, illetve meg kell győződnöd arról, hogy biztonságosan végre tudod hajtani a sávváltást.
(ha a holt térben van az csak egy dolog mert ugye nem elég a tükröket nézni, hanem hátra is kell nézni - így megint csak látnod kell)
Szerintem 50-50 % a baleset miatt, ahogy írtam már a buszsávban közlekedőnek + 1 szabs.feljelentés gondolom én
.
Ha ugye nem egyértelmű a dolog akkor ki kell hívni a rendőrt, ő valakit felelősségre fog hozni a baleset miatt.
Ha ez az eredmény nem tetszik neked (te kapod a büntit, vagy te is meg a másik fél is kap, de te teljes mértékben meg vagy győződve arról, hogy nem te vagy a hibás akkor kell írni egy "kifogást", ezt a szabálysértési előadó megvizsgálja és valószínű, hogy kirendel egy szakértőt. Vagy átteheti a bíróságra is. Itt meg a bíró is kirendelheti a szakértőt. A szakértő meg azért szakértő hogy meg szakértse
. )
Az jutott még eszembe, hogy ha meg akart előzni is közben a jobb oldalt haladó, akkor az is gáz mert ugye jobbról nem lehet előzni.
Az hogy mikor nem kell számolni arra, hogy nem adják meg az elsőbbséget azok szerintem az olyan egyértelmű dolgok, mint amit te is írtál (autópálya-gyalogos), vagy például a közlekedési lámpa (nekem zöld van nem akkor nem jöhet más irányból senki - kivéve telizöld), vagy főúton haladok nem kell számítanom arra, hogy nem adják meg az elsőbbséget egy kereszteződésben. Hirtelen ezek jutottak eszembe.