Xtrem-nek szeretettel.
Bevallom Priusban még nem ültem, de nekem a méreteivel gondjaim lennének.
Dehogy is !
A prius külméretben cm-ekkel marad el az avensis-től. De mig az avensis a hagyományos építési modot követi a Prius inkább egyterű, és ebből adodik a szellősége. A hátsó lábtér szerintem egyértelmüen nagyobb. De nyilván erről csak úgy tudsz meggyöződni ha beleülsz egybe. Addig ne.......
Amit beraktál képeket az csodálatos, de ezek a vasak valóban még messzebb vannak az átlagmagyartól.
Viszont ha megszületik a Camry hibrid akkor irok majd róla, mert hogy ide valahová kéne átülnöm a Priusból.
Más alternatívát nem igen tudok elképzelni. Nem akarok lemondani a hibrid pompás inteligenciájáról!
De a helyzet fokozódik !!!
TELJESÍTMÉNY
Az összesen 200 kW/272 Le teljesítményű, második generációs Hibrid Szinergia Hajtás 200 km/órás végsebességet tesz lehetővé a Lexus RX 400h számára. A fokozat nélküli váltóműn keresztül az autó álló helyzetből 100 km/órás tempóra mindössze 7,6 másodperc alatt képes fölgyorsulni, s még a legkisebb "rántások" sincsenek, hiszen a váltó közben nem vált fokozatot. Az RX 400 h sokkal takarékosabban bánik az üzemanyaggal, mint a hasonló teljesítményű luxuskivitelű sportos szabadidő-autók: városban 9,1, városon kívül pedig 7,6 liter üzemanyagot fogyaszt 100 kilométerenként, az átlagos fogyasztása pedig 8,1 l/100 km.
Az Euro IV-es környezetvédelmi norma előírásait teljesítő RX 400h a nullához közeli NOx-emissziót produkál, vegyes üzemben pedig mindössze 192 g/km a CO2-kibocsátása. Ez a prémiumszektor V6-os riválisaihoz képest jelentős, 36 %-os csökkenést jelent. Ebből kalkulálva az RX 400h évente 2,6 tonnával kevesebb CO2-t bocsát ki, mint vetélytársai. (A kalkulációt a benzinmotoros V6-os riválisok vegyes üzemű átlagfogyasztása és évi 24.000 kilométeres futásteljesítmény alapján végeztük.)
"Hamarosan minden autógyártónak lesz valamilyen hibridje - vagy éppen most terveznek valamit" - mondja Karl Schlicht, a Lexus Europe elnökhelyettese. "Azt hiszem, a legkevesebb, amit mondhatok, hogy a Lexus hibridek iránti elkötelezettsége és korai sikereink megleptek néhány nagyhírű márkát. Csak akkor van értelme, ha a NOx kérdés kezd égetővé válni, a dízelek egyre drágábbak, a hibridek pedig egyre vonzóbbak lesznek. A NOx kérdését Európában eddig megkerülték, de ennek meg kell változnia. Nyilván oka van annak, hogy más piacokon, Észak-Amerikában és Japánban a NOx-emissziós értékek sokkal szigorúbbak, mint Európában. Ha a koromrészecskék emissziós szintjei egységesek lennének, a hibridek hirtelen nagy vonzó alternatívát jelentenének."
"S ha tekintetbe vesszük az RX 400h teljesítmény-potenciálját, ez az ajánlat még érdekesebbé válik. Ha a gazdaságot globális szinten nézzük, ismét csak a hibridek felé mozdulunk el. Egyszerűsíteni kell a normákon, figyelembe kell venni a NOx-emissziót, aztán hagyni, hogy a vevő maga döntsön... A hibrid alapvető technológiai előny a Lexus kezében. S a hibridhajtást az RX 400h-ban alkalmazni olyan, mint amikor az ember csokifagyit eszik, ám nincs bűntudata."