Grat hozzá, és biztatásul a fogyasztáshoz annyit tudok mondani, hogy a mostani résztávom (~200km) csak városi, max. 10 km-es utakból jött össze, ráadásul jó hiddeg is van, és 7,1-et mutat az eddig pontosnak bizonyuló bc. (Csak viszonyításképpen az előd Corsával ez másfél literrel több lenne, ezzel a Yarissal az eddigi legmagasabb tankolt fogyim 6,3...)
Köszönjük.
Az első tapasztalatok alapján néhány észrevétel a ráncfelvarrás előtti YII-höz képest:
- érezhetően csendesebb, komfortosabb az utastér, hatékonyabb a zajszigetelés
- a ráncfelvarrás előtti modell jobb kiállású autó, mert az újabb típus magasabb (futóműhangolás). A gumik ugyanazon méretűek
- A ráncfelvarrott típus 6 sebességes váltója iszonyat jól eltalált szerkezet, sokkal jobb, rövidebb utakon, pontosabban kapcsolható. Ennek ellenére, a sima 1,3-as menet közben élénkebb, dinamikusabb, az újabb típus nyugodtabb, komfortosabb.
- Kellemesek a szellőzőrostélyok körüli vékony króm karikák, ezek az elődből hiányoztak.
- Az 1,33 dual-vvt-i motor alapjáraton kissé zajosabban jár, mint a sima 1,3 vvt-i, de mindkettőnél halkabb és simább járású az 1,0 4 hengeres vvt-i.
- Fogyasztás: vidéki kisvárosban, hideg üzemben (-3 - -15 Celsius), bemelegedés nélkül jelenleg 7,5 l/100km a fogyasztás. Ez gyakorlatilag megegyezik a YI 1,0 4 hengeres, 65 LE-s változat adatával (7,7-7,8 l/100km), mégis, 38LE-vel erősebb és 0,333 literrel nagyobb hengerűrtartalmú a motor benne.
Negatívum:
Hiába a bőséges (német piacos) SOL felszereltség, sajnos az ablaktörlőn nincs intervallumos törlést tovább osztó gyűrű. Pedig jó dolog lenne, hiányzik. Esőérzékelő ablaktörlő szintén nincs, hogy értelmét veszítse ez a funkció, így hiányzik az osztható intervallum kapcsoló.
Múlt pénteken megjárta a márkaszervizt olajcsere céljából, illetve, beszerzésre került a hiányzó távirányítós kp-záras kulcs is. Abszolút korrektek voltak - ismét - a békéscsabai A1 Toyota Szalon és Márkaszerviz szakemberei. Olajat, szűrőket vittünk (Eneos Sustina 5W-30 + Mann olajszűrő + BluePrint levegőszűrő), a munkadíjra tartottunk igényt, valamint, gyári festékjavító stiftet is vettünk hozzá.
Összesen 46.000 Ft-ot fizettünk, ebből 36000 Ft volt a kulcs és a programozása, 2400Ft a festék stift, a többi a munkadíj (beleértve egy komplett állapotvizsgálatot is). Ez minden, csak nem drága, teljesen értékarányos szolgáltatás, ráadásul, az elektronikus szervizkönyv és a papír alapú vezetése is folytatódott.
Tavasszal, a következő beavatkozás a 4db irrídiumos gyertya cseréje lesz, mert kb akkor jár le a 90 000 km-es periódusa (most 86000km van az autóban).