Szavazás

Mennyire vagy vájtfülű?

Nem hallgatok rádiót autóban.
4 (3.6%)
Elég a gyári zene, elégedett vagyok vele.
63 (56.3%)
Egy gyárinál jobb fejegység mindig befigyel.
31 (27.7%)
Mindenem a zene, új fejegység, nagy ovál, erősítő, mélynyomó.
14 (12.5%)

Összes szavazó: 112

Szerző Téma: AutóHiFi (hallga csak...)  (Megtekintve 1672714 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #8220 Dátum: 2016.03.14 09:27:25 »

Maga a kondi lesz ezesetben a hangváltó. :flowers:
es mi történik, ha ez a kis kondi tönkremegy?
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9520
Re:AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #8221 Dátum: 2016.03.14 09:33:15 »
es mi történik, ha ez a kis kondi tönkremegy?

Ha úgy megy tönkre, hogy záratos lesz, akkor a teljes teljesítményt átengedi a végfokról, ami a magas hangszóró tönkretételét okozhatja, növelve a terhelést, és hangerő csökkenést okozva (jó esetben, rossz esetben zárlatos lesz a hangszóró is, és akkor tönkremehet a fejegység erősítőjének beépített végfoka is idővel)
Ha úgy megy tönkre, hogy megszakad, akkor csak simán nem szól többé a hangszóró, ami elé be van kötve.
(nézd meg az előbb linkelt fotót)

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #8222 Dátum: 2016.03.14 09:52:27 »
Én pop-szegeccsel. És visszaáll a gyári állapot.

Popszegecshúzó hiányában (nekem sincs), M3-M4 csavar+rugós vagy recés alátét is megteszi szerintem. :)
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re:AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #8223 Dátum: 2016.03.16 07:35:38 »
Maga a kondi lesz ezesetben a hangváltó. :flowers:
Ami a hangszóró tartozéka, ezért nem jelenik meg külön a kapcsolási rajzon.

Például (ez nem gyári Toyota, de a megoldás hasonló lehet):

(bocsi a nagy képért)

Hát, egy 6 dB/oktávos szűrőt hangváltónak nevezni kicsit túlzás.  :lol: Reméljük, legalább fázist fordítottak.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #8224 Dátum: 2016.03.16 08:50:21 »
99%, hogy a magas sorba van kötve a mélyközéppel, a mélyközép megkapja a teljes freki tartományt, aztán felszól, amíg fizikailag képes (~5-6KHz), a magas előtt meg van egy egyszerű kondi, ami levágja a 6Khz alatti frekiket róla. Nem űrtudomány, gyári tejfölösdöböz, szárítódrót, és oldjukmegolcsón kombináció...  :lol:

Olyan viszont ritkán van, hogy a hangszóró ilyen hibát produkál (pontosabban a ferrofluidos, dóm magasnál ha kimozdul a központból a tekercs, akkor lehet), más hibajelenség nélkül (sercegés, súrolás, stb...).
Viszont nincs tippem, hogy hol lehet az árulás, mert ha megcserélted a fejnél, és maradt az az oldal a hibás, akkor kábel/hangszóró gond lehet... Esetleg megpróbálhatnál ellenállást mérni (4 Ohm körül kéne lennie), hátha van a két oldal között különbség...  ::)
Sajnos nem jutottam el addig, hogy ellenállást mérjek, de a normál hangerőn működő jobb oldali és a halkabb bal oldali hangszórók is tisztán, recsegés és sercegés nélkül szólnak.

Neked is, illetve, robinak és wolfman-nak is köszönöm a segítséget. Amint lesz időm, szétszedem az ajtót és mérek ellenállást is. :clap:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9520
Re:AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #8225 Dátum: 2016.03.16 10:06:59 »
Próbáld meg a fejegységnél lévő csatlakozóban kimérni.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9520
Re:AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #8226 Dátum: 2016.03.16 10:25:06 »
Hát, egy 6 dB/oktávos szűrőt hangváltónak nevezni kicsit túlzás.  :lol: Reméljük, legalább fázist fordítottak.

Hát a gyár szerint ez azzal a céllal épült be, ezt kár tagadni.  :whistling:
Hogy ez szubjektíve mennyire jó vagy rossz, a más tál tészta...

« Utoljára szerkesztve: 2016.03.16 10:48:05 írta robi (Robi) »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #8227 Dátum: 2016.03.16 11:05:45 »
Köszi, robi, most olvasgatok utána, hogyan kell jól ellenállást mérni, mert véletlenül sem szeretnék zárlatot okozni a rendszerben...  :whistling: ::)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9520
Re:AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #8228 Dátum: 2016.03.16 12:32:05 »
OK, ne az abszolút mért értéket figyeld, hanem azt, hogy a jobb és bal oldal értékei kb. azonosak legyenek. (+/- 10%).

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #8229 Dátum: 2016.03.20 13:45:59 »
Sikerült elvégezni az ellenállás mérést.
Az eredmény mindkét oldal magas sugárzója melletti kis kondi esetében 6,1, illetve, 6,2 ohm. A magas sugárzót kiszedtem a kosarából , hogy a kondi feliratait el tudjam olvasni, de ohm adat nem volt rajta.
Kíváncsiságból rámértem az erősítő két csatornájának kimenetére is, ott mindkét esetben 3,5 ohmot mértem.

Amit robi javasolt, a fejegységnél mérést, az most jutott eszembe, hogy miért nem sikerült, úgyhogy azt még pótlom. De furának tartom, hogy mindkét magas sugárzó kondijának (erre mondtátok, hogy egyben a hangváltó szerepét is betölti végső soron, még ha túlzás is kissé ez az elnevezés rá) kb azonos az ellenállása, tehát, nem úgy tűnik, mintha ott lenne a gond...
« Utoljára szerkesztve: 2016.03.20 13:48:57 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #8230 Dátum: 2016.03.20 15:39:34 »

Sikerült elvégezni az ellenállás mérést.
Az eredmény mindkét oldal magas sugárzója melletti kis kondi esetében 6,1, illetve, 6,2 ohm. A magas sugárzót kiszedtem a kosarából , hogy a kondi feliratait el tudjam olvasni, de ohm adat nem volt rajta.
Kíváncsiságból rámértem az erősítő két csatornájának kimenetére is, ott mindkét esetben 3,5 ohmot mértem.

Amit robi javasolt, a fejegységnél mérést, az most jutott eszembe, hogy miért nem sikerült, úgyhogy azt még pótlom. De furának tartom, hogy mindkét magas sugárzó kondijának (erre mondtátok, hogy egyben a hangváltó szerepét is betölti végső soron, még ha túlzás is kissé ez az elnevezés rá) kb azonos az ellenállása, tehát, nem úgy tűnik, mintha ott lenne a gond...
Kiegészítendő az előzőeket...

A fejegység mögött, azon a ponton, ahol végeztem az oldalcserét, a jobb oldal hangszóróba menő vezetéken (ez szól megfelelő hangerőn) 22,5-23 ohm, míg a bal oldalon ugyanezen a ponton 176-177 ohm. Kétszer mértem. Ezekből arra következtetek, hogy valami mégiscsak a fejegységben rossz. Vagy kezd megmakkanni.

Vélemény? [emoji849]
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #8231 Dátum: 2016.03.20 16:45:32 »
Kiegészítendő az előzőeket...

A fejegység mögött, azon a ponton, ahol végeztem az oldalcserét, a jobb oldal hangszóróba menő vezetéken (ez szól megfelelő hangerőn) 22,5-23 ohm, míg a bal oldalon ugyanezen a ponton 176-177 ohm. Kétszer mértem. Ezekből arra következtetek, hogy valami mégiscsak a fejegységben rossz. Vagy kezd megmakkanni.

Vélemény? [emoji849]

A hangszóróra menő vezetékeken mérted, úgy, hogy ki volt húzva az erősítőből? :hmmmm: Mert így lehet megállapítani, hogy a két oldalon a vezetékek+hangszóró impedanciája(~ellenállás) egyezik-e. :yes:
Így teljesen független mérés a fejegységtől! :yes:
Szerintem Robi is így értette.
Már bocs, hogy beleszólok, de lehet, hogy éppen nem olvassa... :whistling:

Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #8232 Dátum: 2016.03.20 17:11:02 »
Nem. Be volt dugva minden. A forrasztáson mértem.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #8233 Dátum: 2016.03.20 17:18:20 »
Nem. Be volt dugva minden. A forrasztáson mértem.
Kihúzva kellene, akkor az erősítő biztos nem befolyásol semmitt. :yes:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9520
Re:AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #8234 Dátum: 2016.03.20 18:09:35 »
Sikerült elvégezni az ellenállás mérést.
Az eredmény mindkét oldal magas sugárzója melletti kis kondi esetében 6,1, illetve, 6,2 ohm. A magas sugárzót kiszedtem a kosarából , hogy a kondi feliratait el tudjam olvasni, de ohm adat nem volt rajta.

Öööö Bepi, a fizika órán tanultakat jó lenne előcsapni még mielőtt ilyeneket írsz...
A konkrét hiba kapcsán pedig valószínűleg jobban jársz, ha szaki segítségét kéred.

Amúgy símán lehet hogy a fejegységbe épített végfok IC pukkant el.