Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.6%)
Eneos
129 (31.9%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.9%)
Liqui Moly
42 (10.4%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 405

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 4986515 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12270 Dátum: 2011.09.06 00:02:29 »
Üdv Palaczk :)
Üdv :yes: ... "Lost and found", ez jó  :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12271 Dátum: 2011.09.06 09:08:28 »
Csak dióhéjban a hibáról, hogy érthetőbb legyek: Arról van szó, hogy a dugók kialakítása tévesnek bizonyult. Az olaj visszafolyására szolgáló két kis furat számszerint is kevés, és a furat átmérője is túl szűk, ami megnehezítette az olaj megfelelő visszafolyását. Ami ott maradt, az vagy lerakódott a dogó falára, és ráégett, vagy az égéstérben maradva részben elégve távozott a motorból, a maradék, viszont ráégett a dugattyút tetejére, illetve az így lecsökkent kenés eredményeként a kívánatosnál gyengébb minőségű gyűrűk is részben megolvadtak, képtelenek voltak a továbbiakban lehúzni az olajat a hengerfalról. Minél tovább használták az autót a nem megfelelő sűrű olajjal, annál inkább fokozódott a hiba mértéke, annál nagyobb mennyiségben ette a motor az olajat.

Nincs bizonyítva, de mindenképpen kézenfekvő FELTÉTELEZÉS, hogy ezt az "érzékenységet" a hígabb olajok kezdetektől fogva történő használatával nagyrészt el lehetett volna kerülni. Ezt bizonyítják azok a motorok, amiket - ahogy írtam is - elejétől kezdve a hígabb 5W-30-as olajakkal használtak. Persze, elképzelhető, hogy 200.000km elteltével így is jelentkezne némi minimális olajfogyás, de az, hogy 60.000km-nél már 1L/1000-2000km mértékű volt több esetben a fogyás, az semmiképpen nem nevezhető üzemszerűnek.

Én még mindig szerencsésnek mondhatom magam, hogy nem olyan a motorom, amit azonnal szét kellene szedni és dugó- illetve gyűrű- és szimeringcserének kellene alávetnem. De 1-2 éven belül nálam is valószínű, hogy meg kell, hogy lépjem.
Ha még az eddig nálam eltöltött 3 éve alatt is végig 10W-s olajjal használnám a kocsit, kb most lenne ez a komoly anyagi vonzatú dolog aktuális... Na, az 5W-s olajak használatával ezt akarom minél inkább kitolni időben.
Oké, hogy ezek nagy része a "mi lett volna, ha..." feltételezéseken alapul, de mivel nagyon drága javításról van szó, talán célszerűbb, ha más kárából tanulok, szerintem...  ;)

Sziasztok!   

Bocsánat, hogy beleszólok ennyi idő kihagyás után egy általatok vezetett témába. :)    Üdv Palaczk :)

Kedves Bepi81 kolléga/volt kolléga biztosan megvan, hogy honnan tudja ezeket az infókat.  Márkaszervizes múlttal csak annyit tennék hozzá, hogy nem pont ez volt a fő probléma, nem csak ezek miatt kellett komplett blokkokat cserélni.
A vvt-i szériánál elhagyták az olajhűtőt a motorról, ami régebben még megvolt. Ebből kifolyólag nagy hőterhelésnél (pl. gyakori autópályázás), az olaj túl tudott melegedni. Ez ugye azt jelenti, hogy túlzottan felhígult, amit nem tudott már lehúzni a gyűrű. A motorblokkon módosítottak, több olajcsatornát fúrtak bele, hogy az olaj hosszabb úton tudjon áramolni és jobban lehűljön. Lehet, hogy a dugón is változtattak, de az csak mellékes.     

Érdekes módon olyan motoroknál, amiket csak városban használtak, sosem volt probléma.

A legjobb megoldásnak mi anno a castrol 10w-60as olajat találtuk. Az sosem tud túlmelegedni, és szinte az összes problémás blokknál megszűnt az olajfogyi.  Csak ennyit szerettem volna, köszönöm, leülök magamtól is :)   

Szia Szeke!  :)

Nem, nem vagyok, s nem is voltam kolléga, még autószerelő sem vagyok. Sőt, még csak nem is gépészmérnök. Az én területen az útépítés, fenntartás...  ;)

...ellenben viszonylag sokat olvasok ez ügyben és meglehetősen jóban vagyok a békéscsabai Toyota szerviz 2 fő (!!!) dolgozójával, akik nem mellesleg kb 15 éve (illetve 7 éve az autóvillamosságis srác) dolgoznak és ezalatt már szedtek szét tizen-X számú vvt-i motort olajproblémák miatt. Az Ő tapasztalatára hagyatkozom, amikor írom a dolgokat, illetve az általam olvasott dolgokra. Ők azt mondták

Palaczk hajlamos arra, hogy elragadtassa magát és sokszor feleslegesen vitázik, makacsul ragaszkodik a nézetéhez. Bár, sokszor igaza van és jól lát dolgokat, de megfeledkezik a lehetőségről, hogy esetleg Ő is tudhatja tévesen, mint, ahogy én is akár. Részemről a következőkben egyáltalán nem lesz vita, maximum beszélgetni szeretnék erről a témáról, mert tényleg érdekel!  :hug:

Szóval: Azt írod, hogy Nektek anno a 10W-60-as olajjal tűnt megoldottnak az olajfogyasztós probléma. Kérdem én: Meddig? Úgy értem, meddig volt megoldva a probléma időben/futott km-ben?
Ugyanis, ez nekem kb annyit sugall, hogy ennek az olajnak a használata csak elodázza a probléma valódi megoldását, a tervezési hibás alkatrészek cseréjét. De vajon hogy néz ki az a motor 150-200.000km után, amelyiket 10W-60-as olajjal használtak? Én nem tudom, még nem láttam ilyet, de következtetni azért csak lehet, hogy egy félszintetikus olajból az évek/km-ek során több lerakódás válik ki, mint egy HC-s, netán teljesen szintetikus olajból. És itt jön a lényeg, ugyanis legjobb tudomásom szerint az alkatrészek túlmelegedését éppen a lerakódott szennyezések okozták (henger falára, szelepek, dugók, olajvisszafolyó furatok, stb.), azaz, hogy az olaj nem tudott megfelelően visszafolyni a henger faláról. Bent maradt az égéstérben, majd ott részben elégett, a maradék, viszont lerakódott oda, ahol éppen megfért.

Az általam mondottakat alátámasztják azok a fényképek is, amiket CelicCás kb 2 hónappal ezelőtt egy 1ZZ-s Celica motorgenerálja során töltött ide fel a fórumra. Világosan látszanak rajta a régi és az új dugattyú és gyűrűk közti különbségek, még a furatok tekintetében is.

Amiről Te írtál, hogy kevés a blokkba fúrt hűtőcsatorna, nem tudtam róla, de elképzelhető, ez is hozzá járulhat, teljesen logikus.  :yes:

Viszont ez a 10W-60 olaj vs. téli gyorsabb bemelegítés gondolat nekem nagyon erősen sántít. Ugyanis ezzel az olajjal egészen biztosan több km-rel többet kell menni ahhoz, elérje üzemi hőmérsékleték, ha egyáltalán eléri... És ahogy - egyébként teljesen jól - említetted is, egy téli hidegindítás felérhet több tíz km (vagy még több) folyamatos haladással, ezért egy nehezebben felmelegedő olaj, ami sűrű/nehezen áramlik hidegben, ezen a problémán (a hideg indítás utáni felmelegedés) csak ront, nem is kicsit. Pláne, ha az ember városban használja az autót téli körülmények között! Így sokkal tovább tart az üzemi hőfok (motorolaj) elérése - ezáltal a motorkopás is -, mintha kimenne vele országútra és ott haladna.

Éppen ezért érzem jogosnak és érthetőnek az előzőekben feltett kérdésemet, hogy MEDDIG nem eszi/ette az olajat a 10W-60-nal járatott motor?  ;) :)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12272 Dátum: 2011.09.06 09:40:23 »
Még annyit ezekhez a "vékony" és "vastag" olajokhoz, hogy ebben Palaczkal egyet értek. Valameddig...

Abban egyetértek, hogy egy '90-es évekbeli konstrukciójú motorhoz tökéletes választás egy jobb fajta 10W-40-es olaj, mert - és ismét csak feltételezem - hogy az akkori gyártási technológia még némileg nagyobb hézagokat, illesztési pontatlanságokat hagyott, mint  egy mai modern motor esetén. Akkoriban még valódi indok volt, hogy a pontatlanságokat kitöltik az olajból kiváló részecskék és az úgy lesz jó.
Ez a tézis manapság egy valóban modern motor esetén erősen sántít! Ugyan, miért is kellene vastagabb olaj ezekben a motorokba, hiszen alig van, vagy egyáltalán nincs említésre méltó hézag, amit ki kellene töltenie. Viszont, ettől még képződnek a részecskék, amik megtalálják maguknak a lerakódáshoz szükséges helyeket és ezzel ártanak a motor élettartamának.

Ezért NEM értek egyet azzal, hogy a gyártók csak a "hülye" felhasználók üzemanyagtakarékossági kívánalmai előtt fejet hajtva ajánlja ezeket a híg 30-as olajakat. Szerintem sokkal inkább a pontos illesztések miatt ajánlható a hígabb, sok esetben teljesen szintetikus olajak, amik használata során szinte alig keletkezik a régi motoroktól eltérően részecskekiválás, lerakódás.

Nekem ez a gondolatmenet sokkal logikusabbnak tűnik, mint a másik...  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12273 Dátum: 2011.09.06 09:43:31 »
Sziasztok!

Visszaolvastam pár oldalt, mert olajcsere előtt állok és most gondban vagyok. 2010 decemberében vettem Ave 1.6 vvti autómat és 11 január végén lecseréltem az olajakat. Az akkor olvasgatásból az jött le nekem, hogy 5w-40 jó lehet és meg is vettem a Mobil1 3000 x1-est. A gyári matricán (végig Toyotánál szervizelve) Toyota 10w-40es olaj volt. Amikor kicseréltem az olajat sokan mondták, hogy jó lehet de ha eszi akkor vissza kellene állni az 10w-re. Na most elmentem 11000 km (tudom egy kicsit túlfutott) és ezalatt az idő alatt + 2 liter olajat öntöttem bele.
Bepi81 írta, hogy ezek a motorok sajna eszik az olajat de, hogy ez a két liter ez még normális vagy nem. Mások azt mondják, hogy térjek vissza 10w-re mert nem jó ha eszi az olajat és annál nem fogja.
Fogyasztásom jó + tudom, hogy jön a tél ahol jó lenne a 5w-s de nem tudom kétszer cserélni az olajat és ezért érdeklődnék ha eszi az 5w-t akkor enni fogja a 10-es is? Plusz érdekelne a véleményetek.
Előre is köszi!
 
Nyugodt lehetsz, a 10W-40-et is enni fogja - amúgy a VVTi motoroknak 15e a csere intervallum.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12274 Dátum: 2011.09.06 09:58:11 »
Nyugodt lehetsz, a 10W-40-et is enni fogja - amúgy a VVTi motoroknak 15e a csere intervallum.
afekete-nek igaza van, valóban 15.000km/1év a szervizintervalluma, de azt nem árt tudni, hogy, ha van olajfogyása az autónak, akkor az olaj is jobban igénybe van véve, hiába töltögetjük utána a max szintig. Emiatt ajánlott rövidebb intervallumra váltani, ebből a szempontból a 10.000km még nem pazarlóan rövid időszak. szerintem...  ;)
(én is így teszek)
« Utoljára szerkesztve: 2011.09.06 10:09:28 írta kleingy »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12275 Dátum: 2011.09.06 10:07:32 »
afekete-nek igaza van, valóban 15.000km/1év a szervizintervalluma, de azt nem árt tudni, hogy, ha van olajfogyása az autónak, akkor az olaj is jobban igénybe van véve, hiába töltögetjük utána a max szintig. Emiatt ajánlott rövidebb intervallumra váltani, ebből a szempontból a 10.000km még nem pazarlóan rövid időszak. szerintem...  ;)
(én is így teszek)
Azt gondolnám, hogy az utántöltögetéssel frissül az olaj, épp ezért nem szükséges hamarabb lecserélni az egészet.
« Utoljára szerkesztve: 2011.09.06 10:09:13 írta kleingy »
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12276 Dátum: 2011.09.06 10:13:30 »
Szerintem Szeke egyáltalán enm azt írta, hogy a 10W-60 olaj megoldja a problémát, nem fogja kiszélesíteni a furatokat, etc. Viszont nem fogja enni az olajat és elodázható a komplett motor csere - ami pedig a végelges megoldás.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12277 Dátum: 2011.09.06 10:55:54 »
Szerintem Szeke egyáltalán enm azt írta, hogy a 10W-60 olaj megoldja a problémát, nem fogja kiszélesíteni a furatokat, etc. Viszont nem fogja enni az olajat és elodázható a komplett motor csere - ami pedig a végelges megoldás.
Igen, ezt írta, és a kérdésem ezért jött, hogy MEDDIG?  :D ;) (amúgy azt mondta, hogy megszűnt az olajfogyasztás, nem azt, hogy megoldódott a probléma)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12278 Dátum: 2011.09.06 11:03:38 »
afekete-nek igaza van, valóban 15.000km/1év a szervizintervalluma, de azt nem árt tudni, hogy, ha van olajfogyása az autónak, akkor az olaj is jobban igénybe van véve, hiába töltögetjük utána a max szintig. Emiatt ajánlott rövidebb intervallumra váltani, ebből a szempontból a 10.000km még nem pazarlóan rövid időszak. szerintem...  ;)
(én is így teszek)
Azt gondolnám, hogy az utántöltögetéssel frissül az olaj, épp ezért nem szükséges hamarabb lecserélni az egészet.
Igen, valamelyest biztosan, de gondolj csak bele:

Eljársz kb 5000km-t, mielőtt utántöltöd. Lehet, hogy, amikor még csak 2000km-nél jársz, még rendben van az olaj, de minél inkább fogy a motorból, annál jobban igénybe van véve!  :excl:
Ha erre rátöltesz friss olajat, akkor a csökkent szintű olajhoz képest frissül ugyan, de vajon elegendő képesség marad-e benne még utántöltve is a megfelelő kenéshez? Én ezt nem tudom biztosan alátámasztani, hogy így van-e, de valami azt súgja nekem, hogy ne legyek ebben annyira biztos... mármint, hogy az az utántöltött olaj mennyiséggel tovább működő olaj ugyanolyan tulajdonságokkal rendelkezik, mint egy teljesen egészséges motorban lévő 5000km-t futott olaj.

Tovább megyek. Elérsz a 10.000km-e futáshoz, 5000km óta megint elfogyott 1L, de már csak a "javított" olajból (ami nem azonos az olajcserekor beleöntött teljesen új olajjal). Szerintem, ha ezután is csak utántöltesz 1L új olajat, akkor már annyira sem lesz jó ("feljavított"), mint amilyen lett az 1. 5000km-es utántöltésnél.
Továbbá a gyári ajánlás is az volt tudtommal az olajfogyasztós motorokkal kapcsolatban, hogy az olajcsere periódusokat kis mértékben rövidítsék le (10.000km-re), amíg nem kerül a motor felújításra.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12279 Dátum: 2011.09.06 17:46:40 »

Palaczk hajlamos arra, hogy elragadtassa magát és sokszor feleslegesen vitázik, makacsul ragaszkodik a nézetéhez. Bár, sokszor igaza van és jól lát dolgokat, de megfeledkezik a lehetőségről, hogy esetleg Ő is tudhatja tévesen, mint, ahogy én is akár. Részemről a következőkben egyáltalán nem lesz vita, maximum beszélgetni szeretnék erről a témáról, mert tényleg érdekel!  :hug:

Szóval: Azt írod, hogy Nektek anno a 10W-60-as olajjal tűnt megoldottnak az olajfogyasztós probléma. Kérdem én: Meddig? Úgy értem, meddig volt megoldva a probléma időben/futott km-ben?
Ugyanis, ez nekem kb annyit sugall, hogy ennek az olajnak a használata csak elodázza a probléma valódi megoldását, a tervezési hibás alkatrészek cseréjét. De vajon hogy néz ki az a motor 150-200.000km után, amelyiket 10W-60-as olajjal használtak? Én nem tudom, még nem láttam ilyet, de következtetni azért csak lehet, hogy egy félszintetikus olajból az évek/km-ek során több lerakódás válik ki, mint egy HC-s, netán teljesen szintetikus olajból. És itt jön a lényeg, ugyanis legjobb tudomásom szerint az alkatrészek túlmelegedését éppen a lerakódott szennyezések okozták (henger falára, szelepek, dugók, olajvisszafolyó furatok, stb.), azaz, hogy az olaj nem tudott megfelelően visszafolyni a henger faláról. Bent maradt az égéstérben, majd ott részben elégett, a maradék, viszont lerakódott oda, ahol éppen megfért.

Palaczk is, én is, meg még sokan mások is, nagyon sokszor végigrágtunk már egy adott csontot. Természetesen mindig lesznek újak, akiknek el kell magyarázni bizonyos dolgokat, csak egy idő után fogy az ember türelme, ezért tűnhetünk néha hisztisebbnek.  Nem tudom, ismered-e Palaczkot személyesen, ha esetleg nem, akkor addig jó neked  :D       Neem, ha megismered, kedvelni fogod. Nem sok segítőkészebb embert ismerek további Camry alkatrészek szállításának reményében történt, fizetett hirdetésünket látták.    ::)

Szerintem a Castrol 10w-60-asa szintetikus, úgy tudom. Versenymotorokhoz fejlesztették, biztosan vastagabb valamivel egy normál 10w-40-esnél, és ugye kevésbé hígul nagy hőterheléskor. Nem hinném, hogy a '96-'97 körül tervezett vvt-i motoroknak ne lenne ez megfelelő.  (gondolom azt mindenki tudja, hogy minden motort az adott években elérhető _átlagos_ motorolajokhoz terveznek. meg kell nézni, 97ben mi volt az átlagos)     Arra vonatkozólag, hogy egy ilyen olajjal sokáig járatott motor hogy néz ki, nincs információm.   Nem a lerakódott szennyeződések miatt fog amúgy melegedni a motor vagy az olaj.  Ahhoz, hogy sok lerakódás keletkezzen, az olajcsere elhanyagolása kell amúgy is. Hidd el, egy jó minőségű, időben cserélt olaj nem fog lerakódásokat okozni, legyen az 10w40 vagy 5w30.

Részemről a témát egyébként nem szeretném túl sokáig feszegetni, nincs értelme. :)   Mindenki saját maga választ olajat, de a mechanikai igénybevételek egy benzines motornál minimálisak egy dízelhez képest. Közel sem jelent annyit a szupertökéletes motorolaj, mint hinnéd (max. fogyasztásban egy kicsit).   
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12280 Dátum: 2011.09.06 17:50:24 »
Szerintem Szeke egyáltalán enm azt írta, hogy a 10W-60 olaj megoldja a problémát, nem fogja kiszélesíteni a furatokat, etc. Viszont nem fogja enni az olajat és elodázható a komplett motor csere - ami pedig a végelges megoldás.
Igen, ezt írta, és a kérdésem ezért jött, hogy MEDDIG?  :D ;) (amúgy azt mondta, hogy megszűnt az olajfogyasztás, nem azt, hogy megoldódott a probléma)

A tervezési-hibás motor hibáját nem lehet megoldani sajnos semmivel sem  ;)
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12281 Dátum: 2011.09.06 19:13:38 »
Palaczk is, én is, meg még sokan mások is, nagyon sokszor végigrágtunk már egy adott csontot. Természetesen mindig lesznek újak, akiknek el kell magyarázni bizonyos dolgokat, csak egy idő után fogy az ember türelme, ezért tűnhetünk néha hisztisebbnek.  Nem tudom, ismered-e Palaczkot személyesen, ha esetleg nem, akkor addig jó neked  :D       Neem, ha megismered, kedvelni fogod. Nem sok segítőkészebb embert ismerek további Camry alkatrészek szállításának reményében történt, fizetett hirdetésünket látták.    ::)

Hajjaj, ez nagyon így van!

Ebben meg tökéletesen egyetértek!

A humorod a régi, örülök, hogy visszatértél!
« Utoljára szerkesztve: 2011.09.07 08:17:56 írta Trotter66 »
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12282 Dátum: 2011.09.06 20:57:45 »
Olvatam itt a hidegindításról hogy elégé káros a kocsinak.
A VW.-en ezt is kiküszöbölte (vagyis én nála olvastam.Off céges 6 golf első lökösénél van egy csatlakozó amit 230V al tudc összepárosítani (hálózati áram).Ez a csatlakozó arra való hogy a gépkocsiban lévő folyadékokat melegíti így a kocsi indítás után gyorsabban eléri az üzemi hőfokot mivel meleg a kocsiban lévő folyadékok.Persze ez csak akkor működik ha garázsod van vagy hosszabítózól.  :D

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12283 Dátum: 2011.09.06 21:01:57 »
A humorod a régi, örülök, hogy visszatértél!

Trotter papa, enyém a megtiszteltetés :)    hogy megkérdezhessem, miért nem tudsz még mindig rendesen idézni      :lol:

(befejeztem :) )
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

TSityu

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12284 Dátum: 2011.09.06 21:03:00 »
Jó pofa lenne egy lakótelepen, ha mindenki ezzel a módszerrel melegítené elő a kocsiját.  :D

( itt a fórumon is többen használnak ilyet )  :hug: