1.: ~10 ezer forintnyi benzinert
A benzin ára a kisebb gond, a nagyobb a macera, és az esetleges javítás.
2.: .... meredek a kihajto es csak elektromosan nem hajlando felmenni....
Hideg motorral emelkedőnek nekiindulni minden motornak rosszat tesz. Ezért sem engedi a HSD jobban terhelni magát bemelegedéskor. Dombra felfele indulás előtt sajnos tényleg be kell melegíteni, sőt még a motor előmelegítés sem elég.
3.: A rendszert Pajzsnak hivjak, direkt van igy kotve, mert a gyari immobilizer pontokat is megszakitjak, ...
Ja a pajzs (szándékosa kisbetű). Nincs több kérdésem.
A marketing megvan, de normális alkatrészekre nem tellik (nézd meg a motortérnyitó kapcsolóját, a motortérzárat, a valós áramfelvételt ... ), a felültetett ügyfél meg csak pislog.
A HSD meg mint mondtam, a többi autótól eltérő. Biztonságtechnika szempontjából nem bonyolult, de az önálló elektromos mozgatás és a meghajtó akkuk miatt nem hagyományosan kell megközelíteni. Tulajdonképpen ez a jó megcsinált védelmének a gyengéje is, mert elég csak néhány dolgot vizsgálni. -( Amit a Priusról és a Yarisról mondott nettó hülyeség. Leállított benzinmotorral még elektromosan el lehet gurulni, ráadásul hazavághatja a meghajtó akkut. Szakszerűen mindkettőt azonos módszerekkel lehet blokkolni, a szerelőnek csak a blokkolás fizikai rejtésében van kicsi mozgástere.
A szakértelemről még annyit (bár a felhasznált alkatrészekből is sokra lehet következtetni), hogy semmilyen autóba nem szabadna úgy bekötni immót, hogy utána hibajelzést tároljon.
Gondolom azzal tisztában vagy, hogy az elektromos rendszered garanciája kétséges lett. A betárolt hibajelzés szakszerűtlen beavatkozás következménye, amire hivatkozva a TMH bármikor (jogosan) megvonhatja. Amennyiben szerencséd van talán a nagyfesz részbe nem kontárkodtak bele, akkor talán élhet az 5 év hybrid gari vagy a megújítható akku gari, bár ebben sem vagyok biztos.
A pajzs ugyan-sajnos csak elvileg- felelős a munkájáért, de a garit nem valószínű, hogy átvállalja.
Kívánom, hogy soha ne legyen problémád, mert komolyan zsebbenyúlós gond esetén 1000%, hogy egymásra mutogatás lenne.
A benyában 5% (lehet, hogy most már 10?) etanol tartalom felett adókedvezmény van. Az olcsóbb benzinek nyugtáján néha szerepelni szokott, míg a prémiumokén soha nem láttam feltüntetve.
Jól emlékszem, hogy a Toyotáknál max 10% etanol tartalom a megengedett?
Az etanol növeli az oktánszámot, és olcsóbb, + az adókedv. ezért a kutaknak megéri keverni. Az, hogy az energia tartalma kevesebb, vagy a rendszerben lévő kosz megjelenik ott is ahol eddig nem, az már az ügyfél baja.-(