Szerző Téma: Yaris HSD  (Megtekintve 329708 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

hummerdikk

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
Re:Yaris HSD
« Válasz #780 Dátum: 2013.12.15 12:15:14 »
Bonyhádon szoktam tankolni régebben az Agip-nál. 95-öst.
A legolcsóbb a városban, de a kocsi érezhetően nem ment vele, a Marutiba szoktam ezt a benzint néha. Ennyi az érzékenysége rá, nem több  ::)
Állítólag több benne az etanol, azért. Az meg emelné az oktánszámot, tehát nagy a keverés itt valahogy  :hmmmm: Marutiban nincs koppszenzor, Carinába meg nem próbálgatom azt a benzint.
Nem tudom, mi az igazság az ügyben, de már évek óta nem tankolok náluk ezért.
En is azon gondolkodtam, amig szepen csorgott le a szep sarga penz a lefolyoba, hogy valoszinuleg tobb volt benne az etanol, de erre a legjobb tudomasom szerint par Ford modellen kivul, ahol jeleztek is, hogy e85 kompatibilis, nincs egyik benzinuzemu auto se felkeszitve gyarilag. Igy mondjuk felugorhat a fogyasztas...
Ebbe csak az a szemetseg, hogy tankolunk ~400 ft/liter aron es meredeken atvernek minket, sot meg kart is tehetnek ezzel...  :censored:
Ha meg minoseget akarunk, akkor tessek meg erte fizetni plusszban, az legalabb majd meguti a normal 95-os benzin elvarhato minoseget... Kezdek kicsit kiborulni, hogy ebben az orszagban csak lehuzzak az emberek, az autosok meg mar igyis fejostehenek... Pl. Nemetorszagban elo ismerosomtol sose hallottam ilyet...

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Yaris HSD
« Válasz #781 Dátum: 2013.12.15 14:33:28 »
1.:  ~10 ezer forintnyi benzinert
A benzin ára a kisebb gond, a nagyobb a macera, és az esetleges javítás.
2.: .... meredek a kihajto es csak elektromosan nem hajlando felmenni....
Hideg motorral emelkedőnek nekiindulni minden motornak rosszat tesz. Ezért sem engedi a HSD jobban terhelni magát bemelegedéskor. Dombra felfele indulás előtt sajnos tényleg be kell melegíteni, sőt még a motor előmelegítés sem elég.
3.: A rendszert Pajzsnak hivjak, direkt van igy kotve, mert a gyari immobilizer pontokat is megszakitjak, ...
Ja a pajzs (szándékosa kisbetű). Nincs több kérdésem.

A marketing megvan, de normális alkatrészekre nem tellik (nézd meg a motortérnyitó kapcsolóját, a motortérzárat, a valós áramfelvételt ... ), a felültetett ügyfél meg csak pislog.
A HSD meg mint mondtam, a többi autótól eltérő. Biztonságtechnika szempontjából nem bonyolult, de az önálló elektromos mozgatás és a meghajtó akkuk miatt nem hagyományosan kell megközelíteni. Tulajdonképpen ez a jó megcsinált védelmének a gyengéje is, mert elég csak néhány dolgot vizsgálni. -( Amit a Priusról és a Yarisról mondott nettó hülyeség. Leállított benzinmotorral még elektromosan el lehet gurulni, ráadásul hazavághatja a meghajtó akkut. Szakszerűen mindkettőt azonos módszerekkel lehet blokkolni, a szerelőnek csak a blokkolás fizikai rejtésében van kicsi mozgástere.
A szakértelemről még annyit (bár a felhasznált alkatrészekből is sokra lehet következtetni), hogy semmilyen autóba nem szabadna úgy bekötni immót, hogy utána hibajelzést tároljon.

Gondolom azzal tisztában vagy, hogy az elektromos rendszered garanciája kétséges lett. A betárolt hibajelzés szakszerűtlen beavatkozás következménye, amire hivatkozva a TMH bármikor (jogosan) megvonhatja. Amennyiben szerencséd van talán a nagyfesz részbe nem kontárkodtak bele, akkor talán élhet az 5 év hybrid gari vagy a megújítható akku gari, bár ebben sem vagyok biztos.
A pajzs ugyan-sajnos csak elvileg- felelős a munkájáért, de a garit nem valószínű, hogy átvállalja.

Kívánom, hogy soha ne legyen problémád, mert komolyan zsebbenyúlós gond esetén 1000%, hogy egymásra mutogatás lenne.

A benyában 5% (lehet, hogy most már 10?) etanol tartalom felett adókedvezmény van. Az olcsóbb benzinek nyugtáján néha szerepelni szokott, míg a prémiumokén soha nem láttam feltüntetve.
Jól emlékszem, hogy a Toyotáknál max 10% etanol tartalom a megengedett?
Az etanol növeli az oktánszámot, és olcsóbb, + az adókedv. ezért a kutaknak megéri keverni. Az, hogy az energia tartalma kevesebb, vagy a rendszerben lévő kosz megjelenik ott is ahol eddig nem, az már az ügyfél baja.-(
« Utoljára szerkesztve: 2013.12.15 14:44:43 írta Agyarka »

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9521
Re:Yaris HSD
« Válasz #782 Dátum: 2013.12.15 15:56:40 »
Jaja, a cee'd be a riasztót én is márkaszervizzel tetettem be, pont a garivesztés félelme miatt.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9521
Re:Yaris HSD
« Válasz #783 Dátum: 2013.12.15 15:57:40 »
par Ford modellen kivul, ahol jeleztek is, hogy e85 kompatibilis, nincs egyik benzinuzemu auto se felkeszitve gyarilag.
Daciakat is árulnak kifejezetten E85-re optimalizálva.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: Re:Yaris HSD
« Válasz #784 Dátum: 2013.12.15 16:17:40 »
... a riasztót én is márkaszervizzel ... a garivesztés félelme miatt.
A riasztónál 1xű a helyzet, amennyiben a táplálást rendesen megoldják, és nem dolgozik rá az autö kommunikációs rendszerére (pl. index villogtatás) akkor próbálkozni lehet, de esélye sincs a márkaszervíznek a megvonásra. A TMH a kommunikációs rendszerbe való beavatkozást kategórikusan, kivétel nélkül tiltja, pedig léteznek Toyota típusspecifikus elektronikák.
Az indítás/rablásgátlás komolyabb feladat, de az is megoldható a teljes garancia vesztése nélkül, maximum néhány db vezeték az ami kikerül a gyári garancia köréből.

hummerdikk

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
Re:Yaris HSD
« Válasz #785 Dátum: 2013.12.15 16:44:06 »
A benzin ára a kisebb gond, a nagyobb a macera, és az esetleges javítás.
Mivel azonnal szervizhez fordultam nem tortent nagyobb baj, termeszetesen ha barmi egyeb felmerult volna, akkor perre is mentunk volna. Viszont az emilesek se nyugtattak meg, hogy sajnos szinte az osszes ilyen ugy alol bejaratott modszerekkel szepen kibujtak a kutak....

Hideg motorral emelkedőnek nekiindulni minden motornak rosszat tesz. Ezért sem engedi a HSD jobban terhelni magát bemelegedéskor. Dombra felfele indulás előtt sajnos tényleg be kell melegíteni, sőt még a motor előmelegítés sem elég.
Elozo auto eseten edesanyam tett erre magasan, sajnos meg is lett az eredmenye, de az mar egy masik forum lenne.

Pajzsos temaban, meg inkabb irok privatot ;)
Daciakat is árulnak kifejezetten E85-re optimalizálva.
Az nagyon jo, en csak a fordrol tudtam, sot probaltam is, mert ismerosoknek van ilyen nagyon eco fordja, cserebe lomha es sokat is eszik...

dert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
Re:Yaris HSD
« Válasz #786 Dátum: 2013.12.17 14:23:43 »
"8 forint toyota-generali kedvezmeny"

Ez régóta meglévő Toyota-Generali casco esetében játszik?

hummerdikk

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
Re:Yaris HSD
« Válasz #787 Dátum: 2013.12.20 15:15:31 »
"8 forint toyota-generali kedvezmeny"

Ez régóta meglévő Toyota-Generali casco esetében játszik?
Meg kell kerdezni oket, de mi par honapja kotottuk.

hummerdikk

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
Re:Yaris HSD
« Válasz #788 Dátum: 2013.12.22 17:29:16 »
Szervusztok!

Mostmar biztos, hogy az uzemanyag problemam volt eddig vegig! Mostmar 4.3-5.5 kozott fogyasztunk, ez csak akkor megy fel 6 liter kornyekere, ha dugoban allva futok.
Szoval alakul a dolog  :clap: Kivancsi leszek nyaron mi lesz, de kezdem ugy erezni, hogy ugyesen akar a gyari adat is hozhato  ::)

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re:Yaris HSD
« Válasz #789 Dátum: 2013.12.22 17:51:58 »
Gyári adattal meg fogsz szenvedni, 300KM-es szakaszon sikerült eddig 3.4-et mennem nejem autójával, de az gyötrelem volt.


Azt viszont nem tartom kizártnak, hogy 100.000km futásteljesítmény fölött tartható nyáron 4 alatti érték.

hummerdikk

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
Re:Yaris HSD
« Válasz #790 Dátum: 2013.12.22 18:13:27 »
Gyári adattal meg fogsz szenvedni, 300KM-es szakaszon sikerült eddig 3.4-et mennem nejem autójával, de az gyötrelem volt.


Azt viszont nem tartom kizártnak, hogy 100.000km futásteljesítmény fölött tartható nyáron 4 alatti érték.
100.000-t nem most fogja elerni a kocsi az tuti  :lol: De mondjuk en bizok magamban, hatha sikerul  ::)

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Yaris HSD
« Válasz #791 Dátum: 2013.12.22 18:54:57 »
kezdem ugy erezni, hogy ugyesen akar a gyari adat is hozhato  ::)
Az EU-s fogyasztási normák elszakadtak a valóságtól, ráadásul a gyártók a kibocsátási kvóták miatt rákényszerültek az ügyeskedésre. Az USA normák sokkal közelebb vannak a realitáshoz.
Mostani tudásommal kizártnak tartom, hogy átlagos használattal lehet hozni a megadott normaértékeket. 100e-t meg 10 év alatt sem megyek a sajátommal.
Az, hogy nyáron a megadott átlagfogyasztást kb. tudom hozni jelentős odafigyelést igényel.
Régebben sokkal normálisabban voltak megállapítva a gyári fogyi adatok. Az E12-vel magánhasználatban 15ekm futás után szinte odafigyelés nélkül lehetett hozni a megadott értéket, odafigyelve pedig könnyedén alatta lehetett tartani. A HSD-k, és különösen a PHEV-k gyári adatai irreálisak, csak arra alkalmasak, hogy más hasonló rendszerű autók katalógus adataival össze lehessen hasonlítani. Ahogy elnézem a fogyasztásmonitorozó oldalakat, üa-tól függetlenül nincs ez másképpen a többi autó gyártónál sem.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Yaris HSD
« Válasz #792 Dátum: 2013.12.23 16:26:38 »
Yaris az egyetlen amelyiket érdemes hybridben választani:
http://www.oeamtc.at/?id=2500%2C1582350%2C%2C

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re:Yaris HSD
« Válasz #793 Dátum: 2014.01.24 17:35:39 »
Még bő két hét...  :szemez:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Yaris HSD
« Válasz #794 Dátum: 2014.01.24 19:16:50 »

Még bő két hét...  :szemez:
szuper! Végül melyik színt választottátok?
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i