Nem kell a gyártókhoz panasszal fordulni, minden gyártó kínál hátra sárcsapót az autójára. Csak kötelezővé kellene tenni.
Minden gyár a kevesebb károsanyag kibocsátásra hajt, ráadásul nem kevés + pénz kérnek érte. Mivel nem kötelező, józan gazdasági megfontolásból csak előre került.
Te komolyan egy Ladához hasonlítod a Yaris HSD-t? A 84-es 323-as Mazdámon nekem is kellett, de azért mert a jó termosztát és jó hűtőrendszer ellenére igen hidegbe nehezen melegedett. Azok ilyen autók voltak, na de már másfélék vannak.
Miért ne hozhatnám fel példának ami nem rossz ötlet?
A felmelegítés energiaigényes, amennyiben csökkentem a hűtést az energia felhasználást csökkentem. Ráadásul a hagyományos gépjárművek (bocs hogy ezekhez hasonlítom) folyamatosan melléktermékként termelik a hőt, azaz az egyszer bemelegedett motor nem hül vissza, addig a HSD leállított benzinese elég gyorsan vissza tud hűlni a mozgó autóban.
Garácsból kiálló, rövid időre megálló/parkoló autóknál is -kismértékben- lassítja a lehűlést. Az amerikai PII termoszban tárolt hűtővíz rendszerét sem véletlenül találták ki.
Remélem megtalálom azt a Prius használatit, ahol ezt javasolták, annak ellenére, hogy korszerűbb gépjármű mint a fent említettek.
OFF Az új Fordokban a gyors felmelegedést kettős termosztáttal oldották meg. Először csak a hengerfejben kering kis mennyiségű hűtőfolyadék, megfelelő hőfok esetén a blokkban, végül bekapcsolódik a teljes hűtőkör. ON
utolso lampanal allva egyszer csak beindult a benzinmotor ... de mivel delejmutato magasan allt ezert arra jutottam, hogy tulhult /elotte alltam ~20pecet/
Még nyáron mélygarázsban is le tud hűlni ennyire 20 perc alatt, nemcsak ősszel.