Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 786558 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1410 Dátum: 2014.05.31 22:20:25 »
ha már szétkaptad,kicserélted a hangszórókat vmi ütösre?
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1411 Dátum: 2014.05.31 22:30:42 »
Nem, nem is volt célom. Így maradnak egyelőre, nem olyan rosszak, hogy cserélni kelljen. Meg aztán, a gyári szegecseket ki kellene fúrni, kiemelőkeretet gyártani... Macera.  :nonono:

Jó lesz így, ha beépítem az erősítőt, meg megy bele mélyláda.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1412 Dátum: 2014.05.31 23:02:28 »
 Cool!  :rockon: Csak így tovább! :)

A szerelő nyílás lezárására vajon elég lesz ez az anyag, nem e kellene valami merevebb cucc? Tény, hogy legalább könnyű megoldani. Ami még érdekes, hogy a csomagtartó alja gyárilag full ugyanaz mint a Carinánál. Hol vannak akkor az újítások amitől csendesebb az Avensis? :)

Hangszórókat mondjuk nem hallottam még élőben, de sanszos, hogy kihajítanám :D
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1413 Dátum: 2014.05.31 23:11:03 »
Cool!  :rockon: Csak így tovább! :)

A szerelő nyílás lezárására vajon elég lesz ez az anyag, nem e kellene valami merevebb cucc? Tény, hogy legalább könnyű megoldani. Ami még érdekes, hogy a csomagtartó alja gyárilag full ugyanaz mint a Carinánál. Hol vannak akkor az újítások amitől csendesebb az Avensis? :)

Hangszórókat mondjuk nem hallottam még élőben, de sanszos, hogy kihajítanám :D
Hallgathatók, egyáltalán nem olyan gagyi a hangzása, mint, ahogy kinéznek.  :surrender: ;) Megvannak a magasak, közepek, mélyet majd ad a mélyláda.  :)
Persze, csak a "gyári" mivoltához képest JÓ, egy 40.000Ft körüli komponens szett valszeg lemosná a picsba. Két kisgyerek mellé elég, és a hangzás legolcsóbb érezhető (!) javulása a szigeteléssel nyerhető. Ezen vagyok most, egyébiránt élvezem, hogy majdnem mindene gyári az autónak. Kinőttem már ezt a "tuningolást"... egyedivé tételt.  :surrender:

Amúgy köszi.  :hug:

A szerelő nyíláshoz ez a maradék elég lesz, lemezt kell hajtani hozzá, az neccesebb.  ::)

Újítások? Azonos műszaki alapokon van az Avensis I a faceliftes Carinával... Jelentős újítások a T25 Avéval jöttek.  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1414 Dátum: 2014.06.01 06:28:37 »
Gratulálok, Bepi!  :clap:
Értékes az alapos dokumentációd is!  :yes:
Így van értelme a fórumozásnak!  :hug:

A beesett csavarhoz: ha elég nagy valahol a nyílás, megpróbálhatod teleszkópos mágneses csavarhúzóval kiszedni, de ha a zárt tér miatt nem tudod újra használni, talán műanyag tiplis módszerrel pótolható, elvégre nem éri nagy erőhatás.  :hmmmm:

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1415 Dátum: 2014.06.01 08:42:31 »
Gratulálok bepi! Nagy respect az ügyességedhez, meg a kitartásodhoz is!
Két kérdés:
Hallható a zenei hangminőség változása a szigetelésnek köszönhetően? (gyári cuccal)
A szerelő nyílás befedésére miért is volt szükség? Az hátsó ajtó kárpit belső oldalán nincs abból a centi vastag hangtompító anyagból?

Amúgy szerintem a facelift-es T22 már elfogadhatóan szól a gyári technikával is (6 hangszóró).

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1416 Dátum: 2014.06.01 11:01:00 »
Újítások? Azonos műszaki alapokon van az Avensis I a faceliftes Carinával... Jelentős újítások a T25 Avéval jöttek.  :yes:

Na igen, talán a változás, hogy tettek préselt textilt a kárpit alá, jó lenne látni egy T25 csomagtartót is :)
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1417 Dátum: 2014.06.01 11:21:47 »
Na igen, talán a változás, hogy tettek préselt textilt a kárpit alá, jó lenne látni egy T25 csomagtartót is :)

OFF: A "bitumen" alapú szigetelőkből nincs több a T25-ben sem, ugyanis nagyon nehéz, és az autógyártók minden megtakarított gramm-ért kűzdenek. (autóiparban dolgozom, tudom, milyen harc megy minden gramm-ért). A T25-nél azt a módszert alkalmazták, hogy elhangolták a zajokat a fül számára érzékeny frekvenciákról. Így, hangnyomásmérővel talán nem mérhető nagy "zajelőny", de érzetre "süketszoba", és még pár 10 kilónyi tömeget is megtakarítottak. Persze, azért van benne szigetelő anyag így is, de arányaiban kevesebb szigetelő tömeggel érték el ugyanazt a hatást.
Pl. a csomagtér padlókárpit a T25-ösömben kb. 50%-al vékonyabb, mint a T22-ben volt. A gyári hi-fi-je meg nagyon sok újságíró szerint (és szerintem is) korának és kategóriájának az egyik legjobbja, ha nem a legjobbja. Én zenészfüllel hallgatva egyáltalán nem vágyom külön mélynyomóra, sőt, amit eddig hallottam mélynyomós technikát 300 ezer HUF alatt, az mind csak a tuci-tuci-ra volt jó, egyéb igényes zenék sz@-rul szóltak rajta. "Ráadásul veszünk egy kombit a nagy csomagtartójáért, majd teszünk bele egy mélynyomót, ami elvesz a helyből.....ok tudom, kivehető, stb....ki, mit szeret) ON

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1418 Dátum: 2014.06.01 13:03:43 »
Na igen, talán a változás, hogy tettek préselt textilt a kárpit alá, jó lenne látni egy T25 csomagtartót is :)
Igen, tudod, fotóztam is a múltkor, közel 5cm vastag ez az általad is említett préselt textil. Nem tudom, hogy önmagában van-e hangelnyelő képessége, de az első ajtókban is ugyanilyen combos vastagságú a filcborítás a panel belsején.  :yes:
Nagyon kíváncsi vagyok amúgy most a hatásra, de úgy tűnik, ma sem megyünk sehova.

Egyelőre annyi tűnt fel, hogy az ablakemelő motor hangját elől (nincs lezárva a szerelőnyílás még) alig, hátul egyáltalán nem hallani, csak az ablaküveg súrlódását mozgás közben.
Viszont, már a múlt héten is feltűnt, hogy a motor, mintha jobban hallható lenne. Biztos van abban valami, amit spet írt a hangolásról, abba most én is belekontárkodtam a szigeteléssel. Mondjuk, múlt héten szeles időben mentünk, leginkább a szélzaj hallatszott az utastérben.

Gratulálok bepi! Nagy respect az ügyességedhez, meg a kitartásodhoz is!
Két kérdés:
Hallható a zenei hangminőség változása a szigetelésnek köszönhetően? (gyári cuccal)
A szerelő nyílás befedésére miért is volt szükség? Az hátsó ajtó kárpit belső oldalán nincs abból a centi vastag hangtompító anyagból?

Amúgy szerintem a facelift-es T22 már elfogadhatóan szól a gyári technikával is (6 hangszóró).
Köszi az elismerést, de nem olyan nagy dolog ez, ráadásul az ötlet és a megoldások nagy része Picipeti fórumtárssunktól származik.  ;)
A két válasz:
1. Zenei hangzásra annyi a változás, hogy kevésbé dong az ajtóban a hangszóró. Az eddigi nem létező mély tartomány most sem lett több, a fülnek, azonban mégis kellemesebb a hangzás zörejek nélkül. Arra tudnék asszociálni, amikor az ember a megszokottól jobb minőségű üzemanyagot tankol: Nehezen tudja megfogalmazni, hogy pontosan miben jobb, de kevésbé rezonál, jobba a hangja a motornak, pedig a teljesítménye nem változott. Azért a jelen állapot még nagyon nem kész állapot hangzásügyileg, az első ajtókat is le kell zárni és a lyukakat el kell tűntetni. Akkor lesz érezhető a legobjektívebben a hatás.
2. Az ajtó is egy kvázi hangfal. Egy szobahangfal is sokkal jobban szól, ha sehol nem fúj ki, a belseje, pedig ki van tömve megfelelő hangelnyelő anyagokkal. Ilyen az ajtó is, csak fém. Ennek az a hátránya, hogy önmagában nem elég merev (vékony anyagvastagság), ezt a merevséget pótlod a szigeteléssel. De a legjobb eredményt akkor éred el hangzásban, ha a hangszórónak egy zárt teret adsz. Ehhez le kell zárni a szerelőpnyílásokat, lyukakat és telibe szigetelni az egész ajtólemezt. Az igazi ínyencek ezen felül még kicserélik a hangszórókat, kábelezést. A hangszóróknak külön kiemelő keretet és panelt gyártanak, amibe helyezve kissé fölfelé billentik meg a mélyközép sugárzót. De utóbbi már hifi-téma, én ennyire nem akarok alrugaszkodni. Nekem tetszik és megfelel a gyári hangszóró hangzása (nekem is a 6 hangszórós változat van), már ez a szigetelés is elegendő lesz számomra. Szeretem a gyári kinézetet, minden változtatást csak ez alatt vagyok hajlandó elvégezni. Ez alól a mélyláda kivétel, mert azt nem lehet elrejteni (legalábbis, azt, ami most nekem van).

Gratulálok, Bepi!  :clap:
Értékes az alapos dokumentációd is!  :yes:
Így van értelme a fórumozásnak!  :hug:

A beesett csavarhoz: ha elég nagy valahol a nyílás, megpróbálhatod teleszkópos mágneses csavarhúzóval kiszedni, de ha a zárt tér miatt nem tudod újra használni, talán műanyag tiplis módszerrel pótolható, elvégre nem éri nagy erőhatás.  :hmmmm:
Köszi a dícséretet, azért Tőletek, Carinásoktól is nagyon sokat lehet ám tanulni ilyen téren is... ;)

Az ötlet nagyon jó a mágneses csavarhúzóra, de olyat kell keressek, ami legalább 30centi hosszú, mert a rövidebbel nem érem el a csavart...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1419 Dátum: 2014.06.01 13:17:40 »

Az ötlet nagyon jó a mágneses csavarhúzóra, de olyat kell keressek, ami legalább 30centi hosszú, mert a rövidebbel nem érem el a csavart...
Akkor kell egy min 30cm-es csavarhúzó és egy bitang erős mágnes. Ha hozzáérinted egy kis időre a végét akkor elkészül a célszerszámod.  ;)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1420 Dátum: 2014.06.01 14:44:57 »
Nem kizárt.  :yes: Holnap megcsörgetem majd a szerelő barátomat, nekik biztosan van mágneses teleszkópos csavarhúzójuk. Azt hiszem, al fogunk molyolni vele, de AZ NEM MARADHAT OTT, BENNE!!!  :sorcerer: :ph34r: :nono: :)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1421 Dátum: 2014.06.01 14:47:57 »
teszkó. 999ft a teleszkópos szett. pár napja vettem,h a csapba beesett csavart kivegyem. sikerült.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1422 Dátum: 2014.06.01 14:48:49 »
teszkó. 999ft a teleszkópos szett. pár napja vettem,h a csapba beesett csavart kivegyem. sikerült.
Na! Köszi az ötletet!  :clap: Milyen hosszúra lehet kihúzni a teleszkópot?
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1423 Dátum: 2014.06.01 14:57:32 »
lemértem neked.
 a nyélböl kijövő résszel együtt 35,6cm-re van a mágnes vége.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

narcso

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1424 Dátum: 2014.06.03 11:14:26 »
Kedves Toyota tulajdonosok!

Segítségeteket és véleményeteket kérem.
Toyota Avensis D4D 2.0 93 Kw-os 2007-es autót vettem a múlt hónapban.
Kb 1000 km-t mentünk vele és hibakód jelent meg a műszerfalon: motorjel+VSC+TRC OFF.
Kiolvasták és részecskeszűrője telített. Az új ára 400e körül mondták. Van vmi alternatívám az újra cserélés helyett?
Olvastam a neten tisztítóműhelyekről ahol kb 30e-ért tisztítanák, vagy bontottat?
Tapasztalatotok van a témában?
Segítségeteket előre is köszönöm!
Nárcsó