Mindenhol azt olvasom meg hallom, hogy inkabb 1,6-ost kell venni, mert az 1,4-es ha menni is akarsz kizabalja a csaladi kasszat.
Ez általánosságban esetleg állhat, bár azt kétlem, hogy ezt az 1,4 vvt-i 1,6 vvt-i viszonylatában hallottad. Az 1,4es az E12-es kasztniban városban nagyon szépeket tud fogyasztani, el lehet átlagos budapesti használatban (persze brutál tök beállt dugók kihagyásával) 7,5literrel járkálni. Országúti 100-as tempót 6-6,3literrel hozza, autópályán a 130-as tempót betartva, ha kell 150-el egy egy előzés, és itt is elvan 7liter alatt. A rövid áttételei miatt persze 130-140felett szépen elkezd kajálni, de ez az 1,6-ra ugyanúgy áll.
Az 1,6-os motor nagyon nagyon jó (bár az 1,4-es is simán elég az E12 kaszniba, az 1,6 kicsit már heves is, ami arra késztet hogy nyomd neki) mindössze 3hátránya van: aki a használt 1,6 E12-esre utazik, az nehezen talál itt a magyar piacon 2. drágább a kötelezője (ez nem túl nagy tétel persze) 3. minimális átlag 3decis - fél literes többletfogyi..városban lehet kicsit több a különbség.