Tegnap volt módom egy "kicsit" hajtani egy 2.2es i-CTDI Accordot. (ez még az előző, de abból fészliftes Accord.)
Ilyen, csak szebb felnikkel:
Mentünk egy Szeged-Bp-Keszthely-Szfhérvár-Szeged kört, 720 km.
A benyomások igen pozitívak
A kellemesen feszes ülésekben ugyan már a végén fészkelődtem, de egész napos autóba ülés után se gémberedtem el teljesen.
Az autó csöndes: 120 és 160 km/h között nincs nagy differencia. Persze hallható, de abszolút tartható fejfájás nélkül. Amit nagyon szeret, az az óra szerint 145, ott baromi csöndes és nagyon jól is fogyaszt.
Az egyenest nem mindig szereti tartani (225/45 17es kerekekkel nem meglepő...) de kanyarodni tud. Bár Szentbékkálla felé egy tapadós BMW azért jött a sejhajunkba...
A motor kellemes, de valahogy a kis 1.4es D-4D-nek jobb a karaktere. Bármily meglepő, alacsony fordulatról mintha jobban felkapaszkodna. Aztán persze nagyot lép, de ekkor eléggé kormol...
Amúgy ez a teljesítmény, bőven elég kishazánkba. Országúti előzésnél kéri a negyediket, de szabályos tempónál elgurul 6.-ban.
A 6os váltó egy álom
Pályára való 6. fokozat, amivel 145 körül forog 2500-at. Félreváltani egyszer-kétszer ugyan félreváltottam, de csak mert szokatlan volt a 6. fokozat...Amúgy pikk-pakk, nagyon finoman lehet váltani, mindig vette elsőre a megfelelő fokozatot, soha egy reccsenős hátramenet.
A kuplung viszont baromi kemény. Veszprémnél az elkerülőn kellett egy kicsit csordogálni mert kilométeres dugó volt. Hát abban a fél órában nőtt kb nyolc centit a bal vádlim...
A beltér igen finom, de itt-ott volt egy-két zörgés (a kocsiban 128ezer km van). Ezek viszont csak igen rossz úton hallatszottak. A zene is tisztességes. Klíma baromi jól hűt, csak nem túl huzatmentesen. Viszont van tetőablak, ami nagyon kellemessé teszi az országúti tempózást: no klíma, csak bukóra a tetőablak és hajrá
Ami viszont botrány volt, az a hazaúton tapasztalt bogármennyiség! MIre hazaértünk, szó szerint nem láttunk ki az autóból. A kocsi első lökhárítóján túlzás nélkül nem fértek hová a bogarak: bizonyos helyeken a lökhárító síkjából 4-5 mm-re kiállt a bogárhad, ami föltapadt...
Gáz, hogy így az esős idő után frissen kikelő rovarhad mit művel!
Node vissza az autóra: összességében igencsak kéne kategória, fenntartással egyéb költségekkel együtt is. Még bőven nincs luxusadó, de mégis fölényeset nyújt dinamikában is. Nincs negatív megítélés (á la Passat, BMW 3-as, stb) de mégis van (pl előzési) presztízs. Nincs óriási ára, de jó az értéktartása. (ez a példány 7 millió volt, executive felszereltségben, bőrt kiszedve.)
Szóval bármikor jöhet