Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2665813 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

tothandor80

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6450 Dátum: 2012.01.06 13:38:46 »
Asszongya:
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=16.msg349579#msg349579

Hibaüzenet kiolvasása meg szerintem ugyanaz, mint a normálnak. Gyújtás nélkül összekötni a diagnosztikai csatlakozó E1 és TE1 lábát, ezután csak a gyújtást ráadva a műszerfalon nekiáll villogni a motorikon. Ha csak folyamatosan villog, akkor nincs hibakód. Ha van, akkor szünetek is vannak a villogásban, ezek értelmezésére pár oldallal visszább felraktam a táblázatot elvileg.

 :clap:
Köszönöm, a keresöben beírtam,hogy "szegénykeverék", de mégsem dobta ki...??
Ezalapján nem szegénykeverékes, mert a befecskendezöszelepek távolabb vannak a motortesttöl (most már tudom mi a közelebb vagy távolabb  ::))
Most már annyi az elmélet hogy jöhet a gyakorlat végre.. :D

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6451 Dátum: 2012.01.06 15:03:47 »
Azt a rotort azért nézd meg még, ha másért nem, hát mérni, meg szemrevételezni. Szerintem...
Ha véletlenül mégis szegénykeverékes rotor (jól megasszontam) van, akkor megtudod  :yes:

caspian11

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6452 Dátum: 2012.01.06 23:28:41 »
Segítségre lenne szükségem.

A problémám az, hogy elég régóta rángat az autó.
2000-es fordulaton főleg ha egyenletesen tartom olyan mintha vontatnék annyira rángat szegény.

Mi lehet az oka?

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6453 Dátum: 2012.01.07 13:03:04 »
hy!

Ha gázon jól működik (bár próbáld ki, hogy terhelésre nem-e jeletkezik ott is) /kis fordulatról odalépsz, hogy torpanik-e?!/, akkor a gyújtásnak működnie kell. Gyertyahézag lett állitva, hézagmérővel nézd meg!
Benzinnyomás? Üzemanyagszűrő [állapota?] kora, futott km?

Érdemes lenne ellenőrizni a fojtószelep poziciószenzort is, hátha!

Nekem 3 lábú a szenzor, erről biztosat tudok nyilatkozni:

1-es 3-mas láb között ellenállás -> zárt fojtószelepnél 1.06 kOhm
                                                   -> nyitott fojtószelepnél 2.6 kOhm
A pillangószelepet lassan, finoman nyitva az ellenállásértéknek fokozatosan változnia kell, nem lehet benne 'lyuk' szakadás.

1-es 2-es láb között pontosan fordítva, ellentétesen változik az ellenállás!
(kép alul)
Ezenkívül lehet még ellenőrizni a tápfeszültséget is, +5V-ot kell mérni rajta!

A legjobb vizsgálóeszköz az oszcilloszkóp, de digit multiméterrel is lehet!

A videon látható a működése, felépítése, a két érintkező az alapjárati és a teljesterhelés kapcsoló, ami a végállásokban található!




[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.07 13:04:41 írta kamikaze »

Sördög

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 292
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6454 Dátum: 2012.01.07 14:12:09 »
Nekem is rángat,motorféküzem után,finom gázadásra.Injektortisztító egy kicsit javított rajta,de megint csinálja. :hmmmm:

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1286
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6455 Dátum: 2012.01.07 15:15:39 »
Nekem is rángat,motorféküzem után,finom gázadásra.Injektortisztító egy kicsit javított rajta,de megint csinálja. :hmmmm:
Nekem is ránt egy kicsit.  :?:
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6456 Dátum: 2012.01.07 18:42:58 »
Már mindenkinek rángat? :)
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6457 Dátum: 2012.01.07 18:58:16 »
Nekem nem! Ma is tökéletesen teljesített!  :clap:

(Meg is bolondulnék, addig nem lenne nyugság, míg rá nem jönnék!)

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6458 Dátum: 2012.01.08 08:36:31 »
Nekem sem rángat. Tökéletes. Lehet hogy összefüggésben van az angol származásával? Az enyém XLI '96 1,6 UK.
A következő is Toyota lesz.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6459 Dátum: 2012.01.08 09:06:55 »
Nekem sem rángat. Tökéletes. Lehet hogy összefüggésben van az angol származásával? Az enyém XLI '96 1,6 UK.
Nem hinném. Az enyém XLI 1994, japán, és nem rángat hála Istennek. Egyszer volt egy icipici, akkor úgymond "kiégettem", azóta sem jött elő. Azt hiszem, volt spuri is a benzinben.

Pif2

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 38
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6460 Dátum: 2012.01.09 19:43:33 »
Sziasztok!

Jobb hátsó dobfék nálam is zenél, míg be nem melegszik. Addig viszont figyelemfelkeltőbb vagyok, mint egy Aston Martin...  :D  Sanszos hogy szét lesz kapva hamarosan, aztán kap féktisztítót, csiszolást, minden finomságot, hátha alapon. Amúgy 1 éve lett benne fékpofa cserélve.

Gyertyát én is rendszeresen tisztítok, utána érezhetően jobb a kedve a hölgynek.  :)

Alapjárati témában tippek:
- hibakód kiolvasása (korábban le lett írva párszor, keress rá - lehet hogy kidobja a lambdaszondát, vagy a légszűrőház hőmérőjét)
- ha nincs kód, akkor karburátor tisztító beszerez (1000-1500 HUF), légszűrőház + cső leszerel, tiszta rongy előkap, fojtószelepnél befúj, töröl, szelep nyit, befúj (nem sokat!), töröl. Valószínűleg lesz korom rendesen.  :flowers:

A karburátor tisztító baromira TŰZVESZÉLYES, tehát NE FORRÓ MOTORnál (kezed rá tudd tenni) láss neki, mert lesz háztűznézés!  :excl:

A tisztítás után elképzelhető, hogy gázt kell adnod hogy beinduljon a motor, tehát ne ijedj meg, ha nem pöccre megy.

Ajánlott videó:


Remélem, tudtam valami hasznosat / újat mondani.  :otlet:

Legyetek rosszak, üdv,
F

A nagyobbik gond orvosolva lett, bár már kezdtem megijjedni, két szerelőt is megjártam, és mindenütt elektromos gondra gyanakodtak... elkezdték sorolni hogy miket kellene kicserélni. Első körbe kb 50.000 ft-nyi cuccost kellett volna, amit azért, mert nem tudták hogy mi a probláma, de kopottnak tűnt ezért csere...válaszommal nem akartam senkit sem megsérteni, de lehet összejött, mivel mondtam hogy mivel ez egy 15 éves autó és én csodálkoznék a legjobban, ha vmi nem lenne kopott (persze amit nem cseréltem ki újra), de attól még nem cserélhetek ki mindent :-D. Majd elemtem a SPEEDY-be is árajánlatot kérni, hasonlókkal bíztattak, de ott legalább láttam hogy ránéznek a kocsira, és kb 20 perc után az egyik szerelő megtalálta a hibát... "csak egy gyújtáskábel volt lecsúszva, és rosszul érintkezett" - ezt ingyen orvosolták nekem, és még borravalót sem fogadtak el tőlem...(még én éreztem rosszul magam) úgyhogy a köv autómat biztos hozzájuk fogom vinni...
Most már kezdem érezni hogy eddig mennyi felesleges pénzt dobtam ki a kocsi miatt analfabéta szerelők miatt, ill. mivel én nem értek a kocsihoz ezért én vok az ::) ::), ezt csak tapasztalatként mondom el...ne essetek ugyanabba a hibába...
A dobfékre is azt mondták ,hogy dob felszabályozása (azt meg is csináltattam, mivel nincs otthon esztergám ::) ) de a többit nem akartam cserélni, monták hogy munkahenger + betét csere...erre mondtam hogy kb 20.000 km-t mentem a betétcsere óta, és tudtommal egy dobfékbe a betét sokkal többet kéne bírjon...erre azt mondták hogy most vizes a betét jobb lenne új...ott is hagytam őket, mivel éreztem hogy hülyének néznek...
Egyszóval felszabályozás után nagyon gyengén fog most a dobfék, szétszedtem kitisztítottam, írták hogy lehet állítani, nem találtam csak egy távtartót a munkahenger alatt ami a két betétet "tartja szét" annak a végén láttam kis fogakat amit forgatva minél inkább szétnyomja a betéteket, gondolom ezen kell állítani...
Csak érdeklődnék hogy tudom beállítani a két oldalt hogy a fékhatás hasonló legyen??? Persze fékpad nélkül  ::)

Köszönöm válaszotokat...
'96 Toyota Carina E 1.6 XLI

dgh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 294
  • '03 Yaris D4D, '15 Honda HR-V 1,6D
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6461 Dátum: 2012.01.09 22:29:40 »
Annyira kell visszatekerni az utánállítót, hogy a fékdobot fel lehessen tenni.
Ezután néhány erőteljes fékezés után beállnak a pofák, állítani nem lehet őket.
volt:'84 Corolla 1.8D,  '89 Corolla 1.3, '93 Carina E 2.0 D

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6462 Dátum: 2012.01.10 00:16:05 »
A rángatás nekem is megvolt,bár nekem társult hozzá,magas alapjárat,és teljesitményvesztés.A folytószelepházat kevés úgy kitakaritani,ahogy a videó mutatja!A folytószelepházat le kell venni,mert a belső oldala.és az alapjárati motor is nagyon el tud koszolódni,és ezt csak szétszerelve lehet normálisan kitisztitani.Érdemes levenni,egyuttal a szivócső dobját,(4csavar tartja,és fém a tömités nem fog sérülni),mert nekem az is nagyon el volt koszolódva.Ha már nekiálltam,én levettem az egész szívósort,és kitakaritottam.Mivel a 3-as hengernél,az injektorfej alsó tömitésénél,finom olajpára látszott,azt is cseréltem.Mindent visszaraktam tömitőanyaggal.Az eredmény:Alapjárat,jó,nem ingadozik,nem rángat,és érezhetően erősebb lett az autó! :clap:Fék:Lehet állitani,a hátsó féket,de az arra szolgál hogy le tudd venni a dobot ha pereme van a kopás miatt.Összerakás után megnyomkodva  féket az önbeállitó,beállitja a pofákat.Ellenőrizni kell hogy a munkahengerek,könnyen járnak,és hogy az önbeállók dolgoznak.A dobnak meg van adva,hogy mennyi a max,mig lehet szabályozni,ha túl van a méreten,nem esz jó a fék.és a két oldali dobnak egyforma átmérőjünek kell lenni.Szabályzás után hagyni kell egy kis időt mig rendesen összekopik,és akkor erősebb lesz a fékhatás.A betét is legyen minőségi,nekem pl,a MINTEX csendes,és hatásos.HA TELJESEN LAIKUS VAGY,CSAK ÓVATOSAN A FÉKJAVITÁSSAL,HA HIBÁZOL,AZ  AKÁR BALESETET IS KÖNNYEN OKOZHAT!!!!!!!!

caspian11

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6463 Dátum: 2012.01.13 22:01:48 »
hy!

Ha gázon jól működik (bár próbáld ki, hogy terhelésre nem-e jeletkezik ott is) /kis fordulatról odalépsz, hogy torpanik-e?!/, akkor a gyújtásnak működnie kell. Gyertyahézag lett állitva, hézagmérővel nézd meg!
Benzinnyomás? Üzemanyagszűrő [állapota?] kora, futott km?

Érdemes lenne ellenőrizni a fojtószelep poziciószenzort is, hátha!

Nekem 3 lábú a szenzor, erről biztosat tudok nyilatkozni:

1-es 3-mas láb között ellenállás -> zárt fojtószelepnél 1.06 kOhm
                                                   -> nyitott fojtószelepnél 2.6 kOhm
A pillangószelepet lassan, finoman nyitva az ellenállásértéknek fokozatosan változnia kell, nem lehet benne 'lyuk' szakadás.

1-es 2-es láb között pontosan fordítva, ellentétesen változik az ellenállás!
(kép alul)
Ezenkívül lehet még ellenőrizni a tápfeszültséget is, +5V-ot kell mérni rajta!

A legjobb vizsgálóeszköz az oszcilloszkóp, de digit multiméterrel is lehet!

A videon látható a működése, felépítése, a két érintkező az alapjárati és a teljesterhelés kapcsoló, ami a végállásokban található!



Megkaptam az autót a szerelőtől.
A rángatás ugyanúgy megmaradt sajnos...
Beállította  a szaki amit írtál, írtatok ezekre a paraméterekre de azt mondta, hogy a maximumra állította az értékeket de nem közelítette meg az általatok írt értéket.

Mit jelentjet ha kevesebb kOhm-ot tud leadni az alkatrész?
Mondta, hogy a gyertya cserés lesz.Az autóm 95-ös 2.0 benzin/gáz ebbe, hogy gázos milyen gyertyát tennétek?

Köszönöm a válaszokat!

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6464 Dátum: 2012.01.13 22:37:12 »
üdv!
Állítást egyedül a gyertyahézagra irtam, a gázhoz véleményem szerint ki kell kisérletezni a gyári előírású gyertyákkal, melyik hézag az optimális mindkét állásban.


És ezek?

Benzinnyomás? Üzemanyagszűrő [állapota?] kora, futott km?