A szimetrikus mintázatú gumik nagyobb eséllyel hangosabbak, vagy hangosodnak egy-két év alatt. Pirelli és Michelin gumikkal is jártam így korábbi, nem alul motorizált Corolláimmal.
Nem ez volt a kerdes, de teljesen igazad van
.
Meg egy kis kiegeszites Benji kerdesere: a Toyo sem arrol hires, hogy lassan kopik, de az legalabb tapad is amig el nem kopik... Ami tapad az altalaban kopik is.
Amugy nem lenne rossz otlet egyszer osszegyulni azon TS tulajoknak (meg barkinek aki ilyen meretet hasznal, vagy csak erdekli az eredmeny), akiknek kulonbozo mintazatu azonos meretu (195/50 R15) gumijaik vannak. Egy autot kivalasztani, arra felrakni mindegyik kereket sorban es merni egy-egy fektavot. A gumi tesztek osszessegeben alkotnak egy sorrendet, amiben benne van a tartossag, vizen valo szereples, stb. Japan gyartok alatalaban azert nincsenek a dobogon, mert a tartossag meg a vizen valo viselkedes miatt lecsusznak. A legtobb TS tulajt sztem nem kulonosebben erdekli, hogy egy adott gumi 3 vagy 6 evig hasznalhato (persze a vizen valo viselkedes igen, de engem szemely szerint nem izgat az, hogy esetleg 2 m-rel hosszabb a fektav vizen, ha szarazon 5-10 m van a japan gyartok javara). Ugy vagyok vele, hogy inkabb kopjon el 3-4 ev alatt, de addig tapadjon mint allat.
Biztos vagyok benne, hogy szarazon sokkal jobban szerepel az 1-2 eves T1R, Parada mint az en 1 szezont futott Dunlop Sp Sport 01-em es abban is, hogy enyem jobban szerepelne mint a szinten 1 eves Eagle F1. Persze ezek csak talalgatasok, ezert kellene egy hiteles merest vegezni ugyanazon autoval...
Ha vannak erdeklodok akkor amint kicsit melegebb lesz akar meg is ejthetnenk a tesztet (addig kenyelmesebb, amig a nyariak nem kerulnek fel autora, mert akkor mindenki vinne csomagtartoban es csak egy auton kellene cserelgetni).