Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 786645 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Karcsii1987

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2790 Dátum: 2016.01.20 09:39:47 »
Sziasztok!
Vettem egy 1999 Avensist 1.6 benzin sedan. Az lenne a kérdésem hogy hátsó stab szilentjeim kopognak nagyon zavaróan és probáltam megcsináltatni, de nem nagyon vállalja egy szerelő sem, mert be vannak rohadva a csavarok és letörnek a fejek amikor hozzá nyulnak!Sajnos lekéne venni a hidat meg mindent hátul a cseréhez meg a tankot is mivel forrasztani is kell majd!
Sajnos olyan szerelőkkel vagyok körül véve akik nem csinálják meg! Mondván több vele a munka mint amit kérhetnének érte! Olaj csere menne....!Na mindegy!
Kérdésem az lenne: Kaptam egy tippet hogy vágjam ki a hátsó stabilizátort mert teljesen felesleges.Az autók 80%ába nincs is!Meg semmit nem ér ebbe ott hátul.Szerintetek neki merjek -e indulni ennek a vonalnak! Ha kivágják a stabot akkor nem lesz e a többi alkatrész jobban terhelve illeltve az én gondolkozásom szerint nem véletéen rakták oda.
Mit tegyek!Rohadt idegesítő az a kopogás. Jó lenne ha megszünnede megcsináltatni nem tudom.Kivágassam???
Köszönöm előre a válaszokat! :surrender:

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2791 Dátum: 2016.01.20 10:40:23 »
Kaptam egy tippet hogy vágjam ki a hátsó stabilizátort mert teljesen felesleges.Az autók 80%ába nincs is!Meg semmit nem ér ebbe ott hátul.Szerintetek neki merjek -e indulni ennek a vonalnak!
Nyilván hülyék tervezik, tesztelik és ellenőrzik az autókat, ráadásul pénzügyileg is felelőtlenek, mert feleslegesen építenek bele alkatrészeket.  :censored:

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2792 Dátum: 2016.01.20 11:39:14 »
Sziasztok!
Vettem egy 1999 Avensist 1.6 benzin sedan. Az lenne a kérdésem hogy hátsó stab szilentjeim kopognak nagyon zavaróan és probáltam megcsináltatni, de nem nagyon vállalja egy szerelő sem, mert be vannak rohadva a csavarok és letörnek a fejek amikor hozzá nyulnak!Sajnos lekéne venni a hidat meg mindent hátul a cseréhez meg a tankot is mivel forrasztani is kell majd!
Sajnos olyan szerelőkkel vagyok körül véve akik nem csinálják meg! Mondván több vele a munka mint amit kérhetnének érte! Olaj csere menne....!Na mindegy!
Kérdésem az lenne: Kaptam egy tippet hogy vágjam ki a hátsó stabilizátort mert teljesen felesleges.Az autók 80%ába nincs is!Meg semmit nem ér ebbe ott hátul.Szerintetek neki merjek -e indulni ennek a vonalnak! Ha kivágják a stabot akkor nem lesz e a többi alkatrész jobban terhelve illeltve az én gondolkozásom szerint nem véletéen rakták oda.
Mit tegyek!Rohadt idegesítő az a kopogás. Jó lenne ha megszünnede megcsináltatni nem tudom.Kivágassam???
Köszönöm előre a válaszokat! :surrender:

Igen, annak a kettő szilentnek a cseréje elég macerás.
Nekem 2 éve cserélte a szerelőm, és a négyből egy csavar neki sem adta meg magát, de volt annyi esze, hogy inkább nem szakította bele, hanem felgörbítette a kis takaró befogó lemezkét, és ki tudta cserélni.
Ha oldalanként a kettőből legalább egy csavar lazítható, akkor megoldható a csere. Én a helyedben 1 hónapig minden nap megfújnám a csavarokat és csak utána próbálkoznék. Az a két szilent tényleg tönkre tud menni és elég zavaró lehet.
DE!! Például az én esetemben nem azok okozták a hangos kopogást hátul, hanem mindkét hátsó toronyszilentben 1-1 cm-t tudtam kézzel mozgatni a lengéscsillapítót. Azokat cseréltem (piszokul össze volt rohadva minden, az anyát is csak flexszel lehetett bontani), a nagy kopogás elmúlt.
3. kopogási esélyes a hátsó hosszlengőkar kasztni felőli bekötési pontjánál a lengőkarban lévő szilent. Gyárilag csak karral együtt adják, de Febest márkájút lehet találni hozzá, cseréje nem nagy macera. Ez a metódus az összes hátsó és első lengőkarban lévő szilentre értelmezhető. (Ha jól számolom, toronyszilentekkel és a stab. szilentekkel együtt hátul 16 db, elől 8 db szilent van. Jó móka cserélgetni őket...)

Még annyit hozzá, hogy igen, ő is hallott már olyat, hogy kidobták kompletten a hátsó stab. rudat mindenestől, de azért ez a legbarbárabb megoldás, amit csak el lehet képzelni. Lehet, hogy nem túl vastag az a stab.rúd hátul, de magasabb sebességnél, de egy alacsony sebességű egyszerű irányváltáskor is fontos STABILIZÁLÓ szerepe van. Az ajtóból sem dobjuk ki a merevítést, sőt az ABS-t sem kötjük ki, ha már beépítették...

Üdv:
BF
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.20 11:47:24 írta keeper83 »

Karcsii1987

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2793 Dátum: 2016.01.20 13:34:00 »
Igen, annak a kettő szilentnek a cseréje elég macerás.
Nekem 2 éve cserélte a szerelőm, és a négyből egy csavar neki sem adta meg magát, de volt annyi esze, hogy inkább nem szakította bele, hanem felgörbítette a kis takaró befogó lemezkét, és ki tudta cserélni.
Ha oldalanként a kettőből legalább egy csavar lazítható, akkor megoldható a csere. Én a helyedben 1 hónapig minden nap megfújnám a csavarokat és csak utána próbálkoznék. Az a két szilent tényleg tönkre tud menni és elég zavaró lehet.
DE!! Például az én esetemben nem azok okozták a hangos kopogást hátul, hanem mindkét hátsó toronyszilentben 1-1 cm-t tudtam kézzel mozgatni a lengéscsillapítót. Azokat cseréltem (piszokul össze volt rohadva minden, az anyát is csak flexszel lehetett bontani), a nagy kopogás elmúlt.
3. kopogási esélyes a hátsó hosszlengőkar kasztni felőli bekötési pontjánál a lengőkarban lévő szilent. Gyárilag csak karral együtt adják, de Febest márkájút lehet találni hozzá, cseréje nem nagy macera. Ez a metódus az összes hátsó és első lengőkarban lévő szilentre értelmezhető. (Ha jól számolom, toronyszilentekkel és a stab. szilentekkel együtt hátul 16 db, elől 8 db szilent van. Jó móka cserélgetni őket...)

Még annyit hozzá, hogy igen, ő is hallott már olyat, hogy kidobták kompletten a hátsó stab. rudat mindenestől, de azért ez a legbarbárabb megoldás, amit csak el lehet képzelni. Lehet, hogy nem túl vastag az a stab.rúd hátul, de magasabb sebességnél, de egy alacsony sebességű egyszerű irányváltáskor is fontos STABILIZÁLÓ szerepe van. Az ajtóból sem dobjuk ki a merevítést, sőt az ABS-t sem kötjük ki, ha már beépítették...

Üdv:
BF

Nagyon szépen köszönöm a választ! :)
Sokat segítettél!Nem fogom kivágatni nem is akartam, de annyira kétségbe voltam már esve hogy az autó szerelők utálnak dolgozni ilyen munkán...
Hagy kopogjon.Nem tudok mit tenni!
Szét szedni senki nem tudja/akarja.Sajna ez van!
Még futok pár kört pár helyen vele!

Üdv :Karcsii1987

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2794 Dátum: 2016.01.21 09:20:44 »
Viszonylag "jó" hír, ezúttal nem szorul a fékem :)
De lehet kicsit vetemedett a tárcsa a legutóbbi vészfékezés (150km/h -> 0km/h) alkalmával, azért ráz ha pályatempónál kicsit jobban ráfékezek.
Ami azért szuper, mert nincs még benne 10ezer km se.

Szia ujjobagya!

Végigolvastam a kálváriádat jobb első fék fronton, mert egy pár hónapja én is gyanakodok a jobb első fékre. Most mi a helyzet nálad ezen a frontom?

Tegnap egy 10 km-es városi út után elég meleg volt a jobb első kerék környéke, a felni hőjét még éppen állta a kezem, szóval most nekem sem ***a.
Egy hónapja kb. tapasztaltam, hogy egy nagyobb autópályás fékezésnél komolyan rázott az első fék, azután később nem.  :eek:
Már egy ideje (1-1,5 éve) van pici hangja a féknek, nyikorog, de ez csak bizonyos fékerő és sebesség kombinációban hallható (a betétek és a tárcsák jó állapotúak, nem a kopásjelző vinnyog.) Pár hete már fékezés nélkül is tudja produkálni a hangot, de csak nagyon halkan, és a kormány pici mozdítására általában megszűnik. Ez a súrlódó, nyikorgó hang nem a folyamatos nyik-nyik-nyik szerű, hullámosságra gyanút adó hang, hanem általában folyamatos nyikorgás, de elég halkan.
Ha tudtok, ajánljatok felújítókészletet (dugattyú, úszóstiftek, perselyek, karmantyúk, gumiharangok, stb.) márkával, beszerzési forrással, annak nagyon örülnék!
Ha van pozitív tapasztalat a kétdugattyús Aisin féknyergekhez való féktárcsa, fékbetét párossal kapcsolatban, akkor azt is szívesen fogadnám.

Üdv:
BF

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2795 Dátum: 2016.01.21 09:42:34 »
Szia ujjobagya!

Végigolvastam a kálváriádat jobb első fék fronton, mert egy pár hónapja én is gyanakodok a jobb első fékre. Most mi a helyzet nálad ezen a frontom?

Tegnap egy 10 km-es városi út után elég meleg volt a jobb első kerék környéke, a felni hőjét még éppen állta a kezem, szóval most nekem sem ***a.
Egy hónapja kb. tapasztaltam, hogy egy nagyobb autópályás fékezésnél komolyan rázott az első fék, azután később nem.  :eek:
Már egy ideje (1-1,5 éve) van pici hangja a féknek, nyikorog, de ez csak bizonyos fékerő és sebesség kombinációban hallható (a betétek és a tárcsák jó állapotúak, nem a kopásjelző vinnyog.) Pár hete már fékezés nélkül is tudja produkálni a hangot, de csak nagyon halkan, és a kormány pici mozdítására általában megszűnik. Ez a súrlódó, nyikorgó hang nem a folyamatos nyik-nyik-nyik szerű, hullámosságra gyanút adó hang, hanem általában folyamatos nyikorgás, de elég halkan.
Ha tudtok, ajánljatok felújítókészletet (dugattyú, úszóstiftek, perselyek, karmantyúk, gumiharangok, stb.) márkával, beszerzési forrással, annak nagyon örülnék!
Ha van pozitív tapasztalat a kétdugattyús Aisin féknyergekhez való féktárcsa, fékbetét párossal kapcsolatban, akkor azt is szívesen fogadnám.

Üdv:
BF
Az ilyen típusú nyikorgás okozója gyakran egy sima takaró lemez. Másfél perc alatt orvosolható, csak kézzel kintebb kell hajlítani, és kész. Ha fékezéskor ráz, akkor valszínűleg a tárcsa szar (vagy a kormösszekötő). Nekem Mondeónál volt, hogy a vadonatúj tárcsa produkálta. Hamar meguntam, kidobtuk, és utána minden OK volt.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2796 Dátum: 2016.01.21 09:59:42 »
Az ilyen típusú nyikorgás okozója gyakran egy sima takaró lemez. Másfél perc alatt orvosolható, csak kézzel kintebb kell hajlítani, és kész. Ha fékezéskor ráz, akkor valszínűleg a tárcsa szar (vagy a kormösszekötő). Nekem Mondeónál volt, hogy a vadonatúj tárcsa produkálta. Hamar meguntam, kidobtuk, és utána minden OK volt.


Ok.
TFH a tárcsa hullámos és a féknyergemmel semmi probléma. Attól fog ilyen drasztikusan melegedni a fékem a városban?

Egyébként a fékhez nem nyúltam az autó vásárlása óta, én kb. 40.000 km-t tettem bele azóta.
Minden téli-nyári kerék átszereléskor ránézek a fékre: csuszka porvédők, fékbetétek, tárcsa kopottsága. Eddig hibátlan volt mindig. Az autó 3 hónapja volt műszakin, ha nagy lett volna a tárcsa hullámossága, akkor ott kivágták volna. Lehet, hogy azóta történt, ami történt.
Ja, új fékolaj 3 hónapja a műszakira való felkészítés keretében. Előtte 3 éve volt cserélve.
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.21 10:03:07 írta keeper83 »

ujjobbagya

  • Vendég
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2797 Dátum: 2016.01.21 13:28:40 »
Szia ujjobagya!

Végigolvastam a kálváriádat jobb első fék fronton, mert egy pár hónapja én is gyanakodok a jobb első fékre. Most mi a helyzet nálad ezen a frontom?

Nálam nyikorgás nem volt, csak időnként rázás.
Legutóbb tárcsa + betét + fékcső + fékfolyadék csere volt + féknyereg felújítás.
Azóta nem jött elő a probléma.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2798 Dátum: 2016.01.21 13:30:39 »
Nálam nyikorgás nem volt, csak időnként rázás.
Legutóbb tárcsa + betét + fékcső + fékfolyadék csere volt + féknyereg felújítás.
Azóta nem jött elő a probléma.

Köszi!

Esetleg márkát tudsz mondani a beépített alkatrészekhez?

simico

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 61
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2799 Dátum: 2016.01.22 16:36:45 »
Bugyuta kérdés: T22-ben a vezető + anyóson felül van oldallégzsák Terra vagy Sol felszereltségnél?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2800 Dátum: 2016.01.22 17:11:28 »
Facelift elott dupla légzsák volt, facelift után 4 légzsákos alapból, illetve felárért első függöny légzsák is van a SOL-hoz.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2801 Dátum: 2016.01.22 17:15:30 »
Facelift elott dupla légzsák volt, facelift után 4 légzsákos alapból, illetve felárért első függöny légzsák is van a SOL-hoz.

Az enyém facelift-es, de úgy tudtam, hogy csak 2 légzsák van benne. A 4 az hol lenne? ::) :cool2:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10700
T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2802 Dátum: 2016.01.22 17:29:10 »
Facelift előtti Solban is már 4 légzsák volt, az oldallégzsákok az ülésekbe vannak beépítve, az alján van a műanyagon az SRS felirat.

Ráncfelvarrás utáni T22-esek esetében (itthon legalábbis) a 2 első fejlégzsák csak a 2 literes benzines esetében volt alapáras, felárért egyáltalán nem volt ilyesmi rendelhető. Külföldről behozott autók esetében néhány dízel Sol-ban is előfordulhatott a +2 lufi.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

simico

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 61
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2803 Dátum: 2016.01.26 09:10:48 »
Az enyém facelift-es, de úgy tudtam, hogy csak 2 légzsák van benne. A 4 az hol lenne? ::) :cool2:

Én is ezért kérdezem (ugyanolyan autóm van mint neked), mert ellentmondó infókat találtam. Az ülések oldalán én nem látok semmit ami az oldallégzsákra utalna. Eddig minden más autónkon elég egyértelmű volt az ülés oldalán a műanyag takaróelem az SRS felirattal, ebben viszont pont ugyanolyan az oldala mint az összes többi rész, nincs hol kibukkannia egy felfújódó légzsáknak.
Ha legközelebb véletlenül betévedek márkaszervízbe (és nem felejtem el), lekérdeztetem velük az autóm előéletét és eladáskori felszereltségét.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2804 Dátum: 2016.01.26 13:08:26 »

Facelift előtti Solban is már 4 légzsák volt, az oldallégzsákok az ülésekbe vannak beépítve, az alján van a műanyagon az SRS felirat.

Ráncfelvarrás utáni T22-esek esetében (itthon legalábbis) a 2 első fejlégzsák csak a 2 literes benzines esetében volt alapáras, felárért egyáltalán nem volt ilyesmi rendelhető. Külföldről behozott autók esetében néhány dízel Sol-ban is előfordulhatott a +2 lufi.
Abban igazad lehet, hogy a nyugati (német) piacra a magyartól eltérő volt a felszereltség. Az enyém is német, "csak" 1,8 vvti benzines, mégis van benne fej légzsák elől.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i