Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 786635 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2160 Dátum: 2015.02.02 16:02:28 »
Apa, kezdődik...  :clap: ::)



Végül a szelepfedéltömítés is Elring lett Reinz helyett, szebbnek találtam eldolgozásra a széleit. Az egész pakk 48.400Ft volt, úgy, ahogy a képen látjátok. Igen vastagon akciós.  :)
A most benne lévő olaj kuka, Eneos PH 5W-30 Multi megy bele "járatósnak". Pár ezer km és csere LM TT 4300-ra. Így lesz a tuti. Akár mennyire is nem akarom elhinni, hogy a konkrét hibát a Xado 1 Stage adalék okozta, sajnos nem bízom a jelenleg a motorban lévő olaj jelenlegi kémiai tulajdonságaiban. Így láttam biztosnak és legszakszerűbbnek a javítást. Jelenlegi olaj színe 3000km után (ezt nem töltöm vissza):


Érdekes, hogy a Mann olajszűrő oldalán ott vannak a más gyártók referencia típusai erre a szűrő méretre. Lehet, hogy ez csak nekem újdonság, de érdekesnek találom...


És íme az NPR gyűrűszett dobozán az eredetiséget igazoló ferforáció (ez takarja a kódot, amit az NPR webes felületén begépelve megtudhatjuk, hogy biztosan eredeti-e a vásárolt termék):


4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2161 Dátum: 2015.02.02 16:03:24 »
Én is furcsáltam, ezért írtam, hogy ott is ülnek hülyék...de itt egy másik bolt, igaz nem írja, hogy milyen, csak az árak látszanak:
https://zsu.hu/webaruhaz/htmls/autotipus__TOYOTA_s74___AVENSIS+__AVENSIS+%28_T22_%29_s45_1997%7C09+++2003%7C02+++__15518/Kuplung_s73___Lendker%C3%A9k_s71____s80___.Mind._s74_?gyakori=I&cikkkod=ADT33515C_BLP+%2A+%2ASZ

De a lényeg, tényleg romos az az autó, 1 hónapja kerestem a mostani mellé egy kombi Avensist számomra elfogadható áron, de nem találtam...
Sajnos, nincs. Ami ilyen árban mozog, azt max fel lehet támasztani, de jó állapotú nem lesz. Sajnos ez van.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bossery

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2162 Dátum: 2015.02.02 16:10:09 »
Tudom le is tettem róla, más autót vettünk, végül a kombi-egyterű "harcban" az utóbbi nyert és nem bántuk meg...Avensis meg pár évig még jó lesz nekem.... :)

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2163 Dátum: 2015.02.02 16:29:33 »
milyen egyterü lett?
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2164 Dátum: 2015.02.02 16:41:31 »
Én is furcsáltam, ezért írtam, hogy ott is ülnek hülyék...de itt egy másik bolt, igaz nem írja, hogy milyen, csak az árak látszanak:
https://zsu.hu/webaruhaz/htmls/autotipus__TOYOTA_s74___AVENSIS+__AVENSIS+%28_T22_%29_s45_1997%7C09+++2003%7C02+++__15518/Kuplung_s73___Lendker%C3%A9k_s71____s80___.Mind._s74_?gyakori=I&cikkkod=ADT33515C_BLP+%2A+%2ASZ

De a lényeg, tényleg romos az az autó, 1 hónapja kerestem a mostani mellé egy kombi Avensist számomra elfogadható áron, de nem találtam...

Ez lendkerék,de nem kettős tömegű lendkerék.Ez viszont nemigen romlik el,mert nincs nagyon minek. Ez egy fogazott peremű acéltárcsa. Ezt forgatja az önindító.

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2165 Dátum: 2015.02.02 16:53:00 »

És íme az NPR gyűrűszett dobozán az eredetiséget igazoló ferforáció (ez takarja a kódot, amit az NPR webes felületén begépelve megtudhatjuk, hogy biztosan eredeti-e a vásárolt termék):

Jó cuccok. :yes:
Nekem is NPR gyűrűm van, és elring felső tömítés klt.
Jó ez az NPR eredetiséget igazoló "módszer"... Az olaj fórumban is kifejtettem, hogy milyen jó lenne más termékeken is..p.l. olajokon... :hmmmm: :otlet:....Nem vagyok benne biztos, hogy mindenki értette.... Szerintem akkor is tuti módszer. :innocent:


Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2166 Dátum: 2015.02.02 16:54:27 »
Apa, kezdődik...  :clap: ::)



Végül a szelepfedéltömítés is Elring lett Reinz helyett, szebbnek találtam eldolgozásra a széleit. Az egész pakk 48.400Ft volt, úgy, ahogy a képen látjátok. Igen vastagon akciós.  :)
A most benne lévő olaj kuka, Eneos PH 5W-30 Multi megy bele "járatósnak". Pár ezer km és csere LM TT 4300-ra. Így lesz a tuti. Akár mennyire is nem akarom elhinni, hogy a konkrét hibát a Xado 1 Stage adalék okozta, sajnos nem bízom a jelenleg a motorban lévő olaj jelenlegi kémiai tulajdonságaiban. Így láttam biztosnak és legszakszerűbbnek a javítást. Jelenlegi olaj színe 3000km után (ezt nem töltöm vissza):


Érdekes, hogy a Mann olajszűrő oldalán ott vannak a más gyártók referencia típusai erre a szűrő méretre. Lehet, hogy ez csak nekem újdonság, de érdekesnek találom...


És íme az NPR gyűrűszett dobozán az eredetiséget igazoló ferforáció (ez takarja a kódot, amit az NPR webes felületén begépelve megtudhatjuk, hogy biztosan eredeti-e a vásárolt termék):


Most volt karácsony,de neked már megint az lesz?? :D :)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2167 Dátum: 2015.02.02 17:25:16 »
Hát, ahogy vesszük a karácsonyt. [emoji4] de igen. És innentől remélhetően mindennap karácsony lesz az autóval.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2168 Dátum: 2015.02.02 17:55:44 »
Naugyehogyaziuémegahozé
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2169 Dátum: 2015.02.02 18:04:19 »
320e km-es referenciának nem rossz (nyilván abból is a lelakottabb fajta). Ha ezt, meg a kollégám igazoltan 170e-et futott ugyanilyenét (2002/6) összehasonlítom, akkor nagyjából beskálázható az autó belsejének szétkopása alfától-omegáig. (kormány, ülés, váltó, pedál, stb.)

Az enyémben 212 van és bőven nem így néz ki. Persze vigyázok is rá, de csak 174-nél vettem, előtte ki tudja mi történt.

Amúgy a legutóbbi olajcserekot (pár hete) LM 5W-40 akármi (Leichtlauf, Top-Tec, Wasweißich Edition) került a kocsiba. Azóta alacsony fordulaton (alapjáratközeltől) sokkal szebben, egyenletesebben jár a motor, jobban terhelhető (tudom, hogy ezzel vigyázni kell az esetleges elégtelen olajozás miatt, szóval csak finoman nyomom neki), kevésbé hajlamos a pici "rángatásra". Ha tényleg az olajon múlik mindez, és nem valami egyéb körülmény miatt van, akkor meglepően nagy a változás az eddigi Castrol-hoz képest.

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2170 Dátum: 2015.02.02 18:06:51 »
Apa, kezdődik...  :clap: ::)
Gondolom, majd beszámolsz a végeredményről :) ...kíváncsi vagyok, ugyanez nekem mennyi lenne(lesz...) a Micrára.
Köszi előre is!

bossery

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2171 Dátum: 2015.02.02 18:27:02 »
milyen egyterü lett?

Hát nem japán, 2004-es 1.6 Elit Citroen Xsara Picasso...

bossery

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2172 Dátum: 2015.02.02 18:34:41 »
Van egy gondom a kocsival, furcsa kopogó hang jön az első futóműből, a múlt héten cseréltem toronycsapágyakat, szilenteket, mert arra már ráfért, és ezzel az összes kopó dolog új már a futóműben elöl-hátul. A kopogás csendesebb lett, kissé más jellegű, mint a csere előtt.
Megmértük a lengéscsillapítókat, nem puhult fel, még mindig 70% körüli mindkét oldalon. Viszont kissé "lóg, kotyog" a becsúszó szára elöl mindkét lengéscsillapítónak a szerelő szerint, olaj nincs a szárakon. Az autó gyárilag 3cm-t ültetett, mivel LSE kivitelű.
Idegesít ez a kopogás, ami nagyobb sebességnél már alig hallható, de városi közlekedésben idegesít. Valaki tapasztalt már ilyet? Mi okozhatja?
Kell e cserélni most ezért van e rizikója, hogy eltörik benne valami?

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2173 Dátum: 2015.02.02 19:01:21 »
Hát nem japán, 2004-es 1.6 Elit Citroen Xsara Picasso...
;((
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2174 Dátum: 2015.02.02 19:19:23 »
Elnézést, hogy nem szabdalom idézetekkel a hozzászólásom, remélem így is érthető lesz.

Önmagában az olaj színéből nem vonnék le messzemenő következtetést. Amelyik nem szineződik el, az nem tisztít és / vagy nem lebegtet megfelelően.

Olajcsere bejáratás után azért jó, mert azokat a kisméretű kopadékokat is nagyrészt eltávolítja a rendszerből ami a szűrő szűrési méreténél kisebb ( 10+ mikron).


Friss olaj jobban "söpör" mint a fáradt-) ez miatt nem írnám le a Castrolt.