Sziasztok!
Hatalmas gondom támadt, és már nem tudom, hova forduljak:
A múlt hét előtti héten a 2006-os évjáratú 1.4D D4D 375000km-t futott yarisom 140-es tempónál egyszer csak leállt.
Előzmények:
Kb. 2-3 éve tudom, hogy valami nem jó a motorban, mert sok esetben meg-meg torpant, ha intenzívebben gyorsítottam (3000-es fordulat felett). Azonban 2xi ismétlés után 1-2 napra eltűnt a jelenség. Az autószerelők azt mondták, hogy sokkal többe kerül szétszedni, és megjavítani a hibát, mint élni vele, így ezt tettem. (nem is nagyon használom ilyen tartományban, csak szükség esetén.
Ez után a korábbi 8-10000km-es 1,5-2l-es olajfogyasztás egy olajcsere intervallum alatt kb. megduplázódott.
Jeleztem a szerelőnek, hogy mi a helyzet, azt mondta, vagy turbó, vagy hengerfej. (Mivel mindkettő nagyon drága, amíg nem jön ki más hiba, használjam így)
Állítottunk a szelephézagokon, azzal egy kicsit javult a helyzet, de sokat nem. (A torpanás a jobb minőségű OMV-s üzemanyag és egy Spuri nevű adaléknak köszönhetően teljesen elmúlt.
Megjött a hiba: sietnünk kellett az autópályán, ezért rááltam egy 140-es tempóra. Azt vettem észre, hogy egy kicsit füstölhet az autó, mert a visszapillantóban láttam egy kis füstöt.
Kb. 10-15 km-t haladtunk, amikor egyszer csak leállt az autó.
Trailerrel hazahoztuk, és elkezdtünk hibát keresni:
- Az utolsó tankolástól számítva 300km-t kocsikáztam, azt gondolom az üzemanyag hibát kizárhatjuk.
- Az autó indításkor tekeri-tekeri, kapkodja, feketén füstöl, de nem indul be.
- Izzító gyertyákat a szelephézag utánállítás során cseréltünk. (Kb. 4-5 hónapja)
- A computert 2 műszerrel olvastuk ki, egyik sem hozott hibát.
- A turbó száraz, kicsit nehezen forog, de nem kotyog, szépen megy.
- A számítógép szerint a Rail nyomás 300 bárig feláll.
- A porlasztók dolgoznak, szépen porlasztanak
- Az EGR szelepet lekötöttük
- Levegőszűrőbe féktisztítót permetezve sem reagál
- A kipufugó oldal jó
- A visszafolyó oldalon egységesen jön az üzemanyag, nem látszik hiba
- A vezérmű lánc nem fordult el.
- Nem folyik sehol semmi, a motor állapotához képest tiszta.
- Egy hibát találtunk, a motor és a turbó közötti csőben volt egy kis motorolaj. Erre azt mondta a szerelő, hogy ezzel nem kellene baj legyen.
Segítsetek, mert elfogytak az ötletek.
Köszönöm!