Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3777039 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13440 Dátum: 2017.07.01 09:14:09 »
annyiban igazat adok, hogy az üzemanyag rendszerrel lesz gond, de ha a befecskendező lenne akkor folyamatosan gond lenne szvsz, illetve az alapjárat egyenetlen lenne, +lenne hibakód. valamint nálam 1.5év 20ekm alatt gagyi gázolajat nem kapott, csak OMW maxx motion-t...

tegnap este egyébként 15percig járattam a melóhelyi parkolóban a verdát, alapjárat tökéletes volt, belőttem az elm327-et hogy a high pressure rail nyomását mutassa folyamatosan, 300000-800000kPa között változott.. hazaérve feltolattam a járdára a kapubeállóra, a nyomás leesett ~180000 körülire, majd leállt az autó..  :cry:

tehát vagy a nagynyomású pumpa szarakodik, vagy a nyomásszenzor ad vissza rossz jelet, vagy eleve nem jön el idáig az üzemanyag normálisan adott pillanatban, abból a nagynyomású sem tud normális nyomást csinálni..  elvileg van hátul a tankban is egy üzemanyag szivattyú, ezt ma felderítem, megnézem a csatlakozóját, kap egy kis kontaktspray-t is, ill. keresek valamilyen vezérlési rajzot.. amin ki lehet találni, hogy is van ennek a vezérlése..

kérdés a nagynyomású előtti üzemanyag csőben mekkora nyomásnak kell lennie?

A nyomás sajna attól is ingadozhat a rail-csőben, hogy az injektornak nagy a "vesztesége". A tankban nincs semmilyen szivattyú: a kisnyomású rész is a nagynyomású pumpában van. Az igaz, hogy a korábbi, (1CD-s) motoroknál gyakori volt az SCV hibája, de az 1AD motoroknál ennek az esélye gyakorlatilag nulla.
Ettől függetlenül azt hiszem, jó nyomon jársz, mert üa. probléma lesz, de az ELM327-el nehéz lesz kiszűrni. Toyotás diaggal meg kellene nézni a befecskendezők kompenzációs értékeit alapjáraton. (más esetben nem is mutatja az OBD-n, csak alapjáraton)
Majd azért jelezd, hogy mire jutsz, minden tanulság fontos...

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13441 Dátum: 2017.07.01 09:41:15 »
A nyomás sajna attól is ingadozhat a rail-csőben, hogy az injektornak nagy a "vesztesége". A tankban nincs semmilyen szivattyú: a kisnyomású rész is a nagynyomású pumpában van. Az igaz, hogy a korábbi, (1CD-s) motoroknál gyakori volt az SCV hibája, de az 1AD motoroknál ennek az esélye gyakorlatilag nulla.
Ettől függetlenül azt hiszem, jó nyomon jársz, mert üa. probléma lesz, de az ELM327-el nehéz lesz kiszűrni. Toyotás diaggal meg kellene nézni a befecskendezők kompenzációs értékeit alapjáraton. (más esetben nem is mutatja az OBD-n, csak alapjáraton)
Majd azért jelezd, hogy mire jutsz, minden tanulság fontos...

Természetesen vissza lesz osztva!

Ez az alkatrész akkor hova való?

http://www.ebay.ie/itm/2008-TOYOTA-AVENSIS-2-0-Diesel-FUEL-PUMP-BOSCH-0580300013-/371789212088?hash=item56905d29b8:g:YkUAAOSwal5YKdax

Azt mivel magyarázod, hogy sík terepen nincs gond, de ha felemelem 10cm-t a kocsi seggét leáll?

Azért az általad vázolt levezetésen is végig fogok menni, köszi!

Szerk: telóról nem tudok linkelni valamiért +tele a tank.. :)
« Utoljára szerkesztve: 2017.07.01 09:47:55 írta helkis »

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13442 Dátum: 2017.07.01 09:46:08 »
Természetesen vissza lesz osztva!

Ez az alkatrész akkor hova való?
<br ***%253Acb44b20e-5e2f-11e7-9ad2-74dbd1804be7%257Cparentrq%253Afd130a3515c0aa49240e6fcafffbf30a%257Ciid%253A9

Azt mivel magyarázod, hogy sík terepen nincs gond, de ha felemelem 10cm-t a kocsi seggét leáll?

Azért az áltakad vázolt levezetésen is végig fogok menni, köszi!

Sajnos, nem látom az alkatrészt, amit kérdezel.. :(

A 10cm emeléshez: Tankolj bele, akkor jobb lesz...  :whistling: :D :flowers:

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13443 Dátum: 2017.07.01 09:51:06 »
Természetesen vissza lesz osztva!

Ez az alkatrész akkor hova való?

http://www.ebay.ie/itm/2008-TOYOTA-AVENSIS-2-0-Diesel-FUEL-PUMP-BOSCH-0580300013-/371789212088?hash=item56905d29b8:g:YkUAAOSwal5YKdax

Azt mivel magyarázod, hogy sík terepen nincs gond, de ha felemelem 10cm-t a kocsi seggét leáll?

Azért az általad vázolt levezetésen is végig fogok menni, köszi!

Szerk: telóról nem tudok linkelni valamiért +tele a tank.. :)

Jah... de mostmár látom:
Ez a tankban lévő üa. szint jeladó. Semmi szivattyú. A zárt dobozban van egy nagy tér, talán puffer a biztonságos tüzelőanyag felszíváshoz. Pl. ez segít abban, hogy emelkedőn, lejtőn, kevesebb tüzelőanyag mellett is kegyen ellátás.

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13444 Dátum: 2017.07.01 10:20:07 »
Jah... de mostmár látom:
Ez a tankban lévő üa. szint jeladó. Semmi szivattyú. A zárt dobozban van egy nagy tér, talán puffer a biztonságos tüzelőanyag felszíváshoz. Pl. ez segít abban, hogy emelkedőn, lejtőn, kevesebb tüzelőanyag mellett is kegyen ellátás.

a neve alapján pumpa, unix-ban is megtaláltam, ott is üzemanyag szivattyúnak írják.. :wacko:

ebben van valamilyen szűrő?

Balázs 77

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 25
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13445 Dátum: 2017.07.01 10:30:07 »
Minden kicserélve. De a turbó nyomásszabályzó szelepre menő két vezeték tuti, hogy nem gyári. Ez okozhatja a hibát?

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13446 Dátum: 2017.07.01 11:20:10 »
a neve alapján pumpa, unix-ban is megtaláltam, ott is üzemanyag szivattyúnak írják.. :wacko:

ebben van valamilyen szűrő?

Nincs benne pumpa! De még szűrő sincs benne. Én már szedtem ki ilyet, mert azt gondoltuk, hogy a búvárcső alján lévő szűrő koszos lehet. Nincs benne "semmi"

Valami nagyon nagy lyukú rosta van a kimenő cső előtt, de nem lehet rendesen kiszedni a helyéről, és nem is igen tud eldugulni, csak valami extrém szutyoktól.
« Utoljára szerkesztve: 2017.07.01 11:22:48 írta Spet »

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13447 Dátum: 2017.07.01 12:05:02 »
Nincs benne pumpa! De még szűrő sincs benne. Én már szedtem ki ilyet, mert azt gondoltuk, hogy a búvárcső alján lévő szűrő koszos lehet. Nincs benne "semmi"

Valami nagyon nagy lyukú rosta van a kimenő cső előtt, de nem lehet rendesen kiszedni a helyéről, és nem is igen tud eldugulni, csak valami extrém szutyoktól.

megnéztem, valóban.. érdekes pedig 4db vezeték megy a csatira, de a "pumpában" csak 2db érintkező van.. :(
ha lehúzva gyújtást adtam, akkor értelem szerűen jelezte, hogy üres a tank..

tételezzük fel a legrosszabb esetet, injektor probléma, annak milyen lefolyása van? mennyit lehet még így közlekedni a kocsival? szabad egyáltalán? mennyi idő alatt javítható? mi kell a teljes orvosláshoz? mitől megy tönkre egyáltalán?

a hónap végére van betervezve egy HR-es kirándulás.. 10.-ig mondhatom le felár nélkül..

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13448 Dátum: 2017.07.01 12:42:06 »
megnéztem, valóban.. érdekes pedig 4db vezeték megy a csatira, de a "pumpában" csak 2db érintkező van.. :(
ha lehúzva gyújtást adtam, akkor értelem szerűen jelezte, hogy üres a tank..

tételezzük fel a legrosszabb esetet, injektor probléma, annak milyen lefolyása van? mennyit lehet még így közlekedni a kocsival? szabad egyáltalán? mennyi idő alatt javítható? mi kell a teljes orvosláshoz? mitől megy tönkre egyáltalán?

a hónap végére van betervezve egy HR-es kirándulás.. 10.-ig mondhatom le felár nélkül..

:) Ez valószínűleg minden diagnoszta kedvenc kérdése, amire nyugodt lelki ismerettel nemigen lehet pontos választ adni. A lefolyása lehet nagyon lassú, többnyire, de erre nem tenném a nyakam. Dyna-val tapasztaltuk, hogy ment az autó, de ahogy melegedett mindig leállt, és különösen városban. Aztán megfejtettük, hogy akkor áll le az esetek 90%-ban, ha hirtelen esik le a fordulat (pl. ha mész terhelve mondjuk 2000-es fordulaton, majd kinyomod a kuplungot és elengeded a gázt). Ez a CR befecskendező működéséből jól magyarázható, amikor a vezérlő kamránál, vagy a záró kúpnál/élnél kopás van. Ha folyamatosan volt terhelve, akkor ritkán állt meg... de azért ez is előfordult. Alapjáraton nem ketyegtettük sokat. Sajna a Denso solenoid befecskendezőinél a melegen vacakolás gyakori hiba. Érdekesség, hogy a piezos-okkal nincs ennyi baj, legalábbis az én tapasztalatom szerint.

A teljes orvosláshoz csere kell, vagy felújítás, bár utóbbi a Denso esetében gyerek cipőben jár. Talán a keceli Benedeczki műhelyben csinálják.
Többnyire nem mind rossz egyszerre, hanem egy, vagy kettő, de nyilván a többi is hasonló kopással bír, hacsak korábban nem volt már valamelyik cserélve.

Hogy mi romlik el? Hmmm, egyszerűen elkopnak a záró felületek, a vezérlőkamra dugattyúja, elfárad a rugója....
Ezek csak nevükben "elektronikus befecskendezők", a feladatot elektronikusan vezérelve, hidraulikusan oldják meg.

Azért kutakodj még egy kicsit. Ha esetleg rá szeretnél nézni Toyota diaggal, és nem laksz túl messze, abban tudok segíteni.

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13449 Dátum: 2017.07.01 12:58:41 »
:) Ez valószínűleg minden diagnoszta kedvenc kérdése, amire nyugodt lelki ismerettel nemigen lehet pontos választ adni. A lefolyása lehet nagyon lassú, többnyire, de erre nem tenném a nyakam. Dyna-val tapasztaltuk, hogy ment az autó, de ahogy melegedett mindig leállt, és különösen városban. Aztán megfejtettük, hogy akkor áll le az esetek 90%-ban, ha hirtelen esik le a fordulat (pl. ha mész terhelve mondjuk 2000-es fordulaton, majd kinyomod a kuplungot és elengeded a gázt). Ez a CR befecskendező működéséből jól magyarázható, amikor a vezérlő kamránál, vagy a záró kúpnál/élnél kopás van. Ha folyamatosan volt terhelve, akkor ritkán állt meg... de azért ez is előfordult. Alapjáraton nem ketyegtettük sokat. Sajna a Denso solenoid befecskendezőinél a melegen vacakolás gyakori hiba. Érdekesség, hogy a piezos-okkal nincs ennyi baj, legalábbis az én tapasztalatom szerint.

A teljes orvosláshoz csere kell, vagy felújítás, bár utóbbi a Denso esetében gyerek cipőben jár. Talán a keceli Benedeczki műhelyben csinálják.
Többnyire nem mind rossz egyszerre, hanem egy, vagy kettő, de nyilván a többi is hasonló kopással bír, hacsak korábban nem volt már valamelyik cserélve.

Hogy mi romlik el? Hmmm, egyszerűen elkopnak a záró felületek, a vezérlőkamra dugattyúja, elfárad a rugója....
Ezek csak nevükben "elektronikus befecskendezők", a feladatot elektronikusan vezérelve, hidraulikusan oldják meg.

Azért kutakodj még egy kicsit. Ha esetleg rá szeretnél nézni Toyota diaggal, és nem laksz túl messze, abban tudok segíteni.

köszi, veszprémi vagyok, mikor jössz? :D

injektoroknál csak új a jó megoldás vagy a felújítás is ok?
(találtam olyan céget ahova elküldöm kiszerelve az injektorokat, bevizsgálják ha eltér a gyári értéktől akkor felújítják)
egy ilyen felújítás milyen költséggel járhat?

illetve itt olvastam azt is, hogy valahogy az ECU-nak (EDU.nak?) meg kell mondani, hogy melyik inj. milyen hibára van méretezve, hogy tudja kezelni a hibáit.. ezt mivel lehet megtenni?




Balázs 77

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 25
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13450 Dátum: 2017.07.02 19:02:45 »
Helkis !
Itt a kép! Ma kíváncsiságból lehúztam az egyik csövet a szabályzóról,amin a szűrő? van. Megszűnt a hiba. Igaz nem is gyorsult úgy... :wacko:

Balázs 77

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 25
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13451 Dátum: 2017.07.02 19:04:49 »
Egy újabb kép----

Hoffmann G.

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13452 Dátum: 2017.07.03 07:42:04 »
Azok a csövek nagyon rojtosak.   Szerintem apró pénzből lehetne cserélni


Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13453 Dátum: 2017.07.03 07:54:07 »
Azok a csövek nagyon rojtosak.   Szerintem apró pénzből lehetne cserélni


Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével

Az a rojt csak a csőre kívülről ráhúzott szövet "ruha". Alatta a cső egy nagyon jó minőségű, hőtűrő gumi, nem igazán szokott vele gond lenni.

Balázs 77

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 25
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13454 Dátum: 2017.07.03 08:38:19 »
Igen. Én is azt néztem, de a gumi a rost alatt hibátlan.