Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3777021 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10905 Dátum: 2016.04.19 07:22:36 »
Sziasztok!!Végső elkeseredés.......Avensis 2.2 D4D 2005,teker,de nem indul,mintha nem lenne üzemanyag,de van...Semmit nem lehet kiolvasni,a gép szerint minden rendben van,porlasztók bevizsgálva Valakinek valami ötlete???? :helpsmilie: :helpsmilie: :helpsmilie: :helpsmilie: :no: :no:

Esetleg egy holtponti vagy főtengely jeladó.

Banyamancs77

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10906 Dátum: 2016.04.19 09:28:37 »
Köszönöm.Azt nem jelzi kia gép?

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10907 Dátum: 2016.04.19 10:05:46 »
Egyedül az üzemanyagszint mérő áll furán mert az F betű felett áll jó pár mm-el.
De a tank tele van szóval később derül ki hogy ennek így kell állni vagy valamit elszúrtam.
Ha tele van, akkor bizony ott szokott állni.
music     

molnarir

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 68
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10908 Dátum: 2016.04.19 11:00:38 »

Várj, nem értettél meg!


Pont ez a lényeg, hogy nem szeretnék feleslegesen pénzt költeni! Értem ezt arra, hogy szarrágóskodni olyan alkatrészen, amit tuti ki kell cserélni! Ha sok pénzem lenne, akkor valószínű új, vagy újabb autót vennék. De imádom az Ave-t és mindent meg is akarok neki adni annak érdekében, hogy még pár éven keresztül hibamentesen, s megbízhatóan szolgáljon. Ezért kérdezek itt, erre való a fórum, s nagyon köszönöm a te hozzászólásodat is, mert ebből is tudok meríteni! Mégpedig azt, hogy szerinted nincs értelme mindent cserélni, csak megnézni, átvizsgálni és csak azt cserélni, ami rossz. Ez mondjuk necces, mert 2-3 nap, mire alkatrész jön, addig meg a szerelőnek sem túlzottan jó, hogy álljon a kocsi a csápos emelőn :S


Bepi, neked melyik kuplung vált be? Illetve Luk vagy Sachs (esetleg Aisin, Asco), amit vegyek, abban tud valaki tapasztalattal bíró véleményt nyilvánítani esetleg?


Köszi, s üdv!



Az ave vízpumpájának nem szokása tönkremenni. :nono:
A kötelező kuplungszett cseréhez csak annyit fűznék hozzá, hogy nekem, az 500e km-nél lecserélt kuplungtárcsa tökéletesen működött az eredeti szerkezettel még 130e km-en át. És még kitudja majd meddig... :clap:
De hát, mindenki ott veri el a pénzét, ahol akarja. :yes:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10909 Dátum: 2016.04.19 13:47:16 »
Nekem az Aisin lett beletéve (kedvezménnyel 33600Ft volt a szett + besz.díj). Eleinte panaszkodtam rá, hogy rángat, ha alapjáraton akarok elindulni vele, de mostanra (kb 15 000km) szépen beidomult, már nem remeg, könnyen jár a pedál, kiváló a váltási érzet (tehát, megfelelően kiemel), jelenleg nem tudok rosszat mondani róla. 
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10910 Dátum: 2016.04.19 13:52:18 »
Izso esete sztem annyival másabb a tiedhez viszonyítva, hogy ő majdnem az autó újkora óta használta, tehát, tudta, hogy milyen használatot, igénybevételt kapott az egység. Lehet, hogy nála elég volt a szerkezet(?) csere, de általánosságban, és főleg, hogy a te autódban majdnem 200 000km van, nem tudni pontosan, mit kap(hat)ott előtted, ezáltal, hogy milyen állapotban van a teljes egység. Én mindenképpen a szettcserét javaslom, biztos, ami biztos...

ui.: Én is elraktam a kiszerelt szettet (gyári) és kuplung tárcsa volt kissé kopott, ez volt szemrevételezéssel megállapítható mértékben elhasználódva, a többi része nem volt vészes.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10911 Dátum: 2016.04.19 20:41:45 »
Izso esete sztem annyival másabb a tiedhez viszonyítva, hogy ő majdnem az autó újkora óta használta, tehát, tudta, hogy milyen használatot, igénybevételt kapott az egység. Lehet, hogy nála elég volt a szerkezet(?) csere, de általánosságban, és főleg, hogy a te autódban majdnem 200 000km van, nem tudni pontosan, mit kap(hat)ott előtted, ezáltal, hogy milyen állapotban van a teljes egység. Én mindenképpen a szettcserét javaslom, biztos, ami biztos...

ui.: Én is elraktam a kiszerelt szettet (gyári) és kuplung tárcsa volt kissé kopott, ez volt szemrevételezéssel megállapítható mértékben elhasználódva, a többi része nem volt vészes.
Csak a pontosság kedvéért, 12, azaz tizenkettő kilométer volt a szalonautóban, amikor megvettem. :wub: :yes: És nem a szerkezetet, hanem a tárcsát+kinyomócsapágyat cseréltem. :yes: (Meg a sebváltót is csapágyaztuk, csak úgy mellékesen...)
Más.
Spetnek üzenem, hogy hallgattam rá, és megcsináltattam a kényszerregenerálást. 105%-os telítettségű volt a katalizátor, a regenerálás után meg nulla. Most már rendes dízelszagú kipufogógázom van, és remélem, már nem fog füstölni. Nem akarok eladni olyan autót, aminek a nyaka véres. Ugyanis holnap viszem eladni a járgányt, és utána (ha sikerül eladni) veszek egy rendes, benzinnel üzemelő (valszeg) avét. Már alig várom. :wub:

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10912 Dátum: 2016.04.19 21:13:27 »
Csak a pontosság kedvéért, 12, azaz tizenkettő kilométer volt a szalonautóban, amikor megvettem. :wub: :yes: És nem a szerkezetet, hanem a tárcsát+kinyomócsapágyat cseréltem. :yes: (Meg a sebváltót is csapágyaztuk, csak úgy mellékesen...)
Más.
Spetnek üzenem, hogy hallgattam rá, és megcsináltattam a kényszerregenerálást. 105%-os telítettségű volt a katalizátor, a regenerálás után meg nulla. Most már rendes dízelszagú kipufogógázom van, és remélem, már nem fog füstölni. Nem akarok eladni olyan autót, aminek a nyaka véres. Ugyanis holnap viszem eladni a járgányt, és utána (ha sikerül eladni) veszek egy rendes, benzinnel üzemelő (valszeg) avét. Már alig várom. :wub:

esetleg egy hibrid? egy hétüléses prius, ha kicsi az auris?

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10913 Dátum: 2016.04.20 19:03:11 »
Bepi, neked melyik kuplung vált be? Illetve Luk vagy Sachs (esetleg Aisin, Asco), amit vegyek, abban tud valaki tapasztalattal bíró véleményt nyilvánítani esetleg.
Nekem Luk van benne, nincs vele gond. Cseréltesd minnél elöbb, nehogy a szinkrongyűrűk bánják.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Laller85

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 234
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10914 Dátum: 2016.04.20 22:00:11 »
Hali.

Mai nap nyomom az első ablakspriccelőt, és semmi folyadék....az még a legkisebb baj, de semmi szivattyú hangot nem hallok:( Hátsó tökéletes....Mi lehet a probléma? Legutóbbi használatnál semmit nem vettem észre! Valami jó tanács? Köszi előre is!

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10915 Dátum: 2016.04.20 22:10:29 »
Nem megy a szivattyú.
Hibakeresés, biztosíték ell, csatlakozók ell, vizuális szemrevételezés, direkt megtáplálás..
Amennyiben úgy megy kapcsoló, majd szakaszos áramkör ellenőrzés.

molnarir

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 68
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10916 Dátum: 2016.04.21 08:35:52 »

Bebi, Izso, afekete: köszi nektek!


Igazából benn áll a garázsban, nem használjuk így, van másik szaladgálós kiskocsi. De én is minél előbb szeretném megjavíttatni, mert jövő héten hosszabb távra szeretnék már menni - az AVE-val. De sajnos egyelőre nem találtam korrekt szerelőt itt Szegeden :S Nem akarom "akárkire" bízni. Meg persze bevinni szakműhelybe, ahol felemelik a kocsit, rajta áll 2 napig, de közben néha szerelnek rajta ezt-azt és kijön 6-8 ezres munkaóradíj mellett 8-10 órányi szerelés...


Az egész úgy indult, hogy könnyezik az olaj a kocsi alján. Nem ölt nagy méreteket, amikor beállok a garázsba, másnapra van alatta 1-2 csepp. Nívópálcán sem lehet észrevenni, de nyilván engem zavar. Átrakattam a nyári kerekeket/gumikat és akkor azt mondta a gumis, hogy talán a főtengely szimmering-nél könnyezi el az olajat. De ehhez le kell venni a váltót, s akkor már érdemes kuplungot is cserélni - mert mondtam, hogy nem az igazi. Aztán itt jutott eszembe, hogy a vezérlés elvileg 210 ezernél lenne esedékes, most 192 van benne, de lehet, hogy azt is megcsináltatnám biztos ami biztos alapon. Jobb a békesség, nem én vagyok az első tulaj...


Szerintetek ezek a munkálatok (1: szimmering csere 2: kuplung csere 3:vezérlés csere) mennyi munkaórát vesznek igénybe? Vagy egyszerűbben, mennyibe kerül ez kb. - ha nincs más bonyodalom a művelet közben.


Köszönöm! Üdv.

Nekem Luk van benne, nincs vele gond. Cseréltesd minnél elöbb, nehogy a szinkrongyűrűk bánják.

Laller85

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 234
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10917 Dátum: 2016.04.21 09:01:03 »
Bebi, Izso, afekete: köszi nektek!

Igazából benn áll a garázsban, nem használjuk így, van másik szaladgálós kiskocsi. De én is minél előbb szeretném megjavíttatni, mert jövő héten hosszabb távra szeretnék már menni - az AVE-val. De sajnos egyelőre nem találtam korrekt szerelőt itt Szegeden :S Nem akarom "akárkire" bízni. Meg persze bevinni szakműhelybe, ahol felemelik a kocsit, rajta áll 2 napig, de közben néha szerelnek rajta ezt-azt és kijön 6-8 ezres munkaóradíj mellett 8-10 órányi szerelés...


Az egész úgy indult, hogy könnyezik az olaj a kocsi alján. Nem ölt nagy méreteket, amikor beállok a garázsba, másnapra van alatta 1-2 csepp. Nívópálcán sem lehet észrevenni, de nyilván engem zavar. Átrakattam a nyári kerekeket/gumikat és akkor azt mondta a gumis, hogy talán a főtengely szimmering-nél könnyezi el az olajat. De ehhez le kell venni a váltót, s akkor már érdemes kuplungot is cserélni - mert mondtam, hogy nem az igazi. Aztán itt jutott eszembe, hogy a vezérlés elvileg 210 ezernél lenne esedékes, most 192 van benne, de lehet, hogy azt is megcsináltatnám biztos ami biztos alapon. Jobb a békesség, nem én vagyok az első tulaj...


Szerintetek ezek a munkálatok (1: szimmering csere 2: kuplung csere 3:vezérlés csere) mennyi munkaórát vesznek igénybe? Vagy egyszerűbben, mennyibe kerül ez kb. - ha nincs más bonyodalom a művelet közben.


Köszönöm! Üdv.

Biztos vagy benne hogy az olaj az a motorból jön?! Elsőként akna, műanyag le, és talán ha szerencséd van előkerül a hiba...Ugyanez volt nekem is! Váltóbol jött, féltengely szimeringnél! Ennek a cseréje 20 perc, és max 10 v 15 ft...De még lehet annyit sem kérnek érte, én 50 eurot külföldön fizettem ezért, ugy hogy tök uj olaj ment a váltóba!

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10918 Dátum: 2016.04.21 10:05:08 »
Bebi, Izso, afekete: köszi nektek!


Igazából benn áll a garázsban, nem használjuk így, van másik szaladgálós kiskocsi. De én is minél előbb szeretném megjavíttatni, mert jövő héten hosszabb távra szeretnék már menni - az AVE-val. De sajnos egyelőre nem találtam korrekt szerelőt itt Szegeden :S Nem akarom "akárkire" bízni. Meg persze bevinni szakműhelybe, ahol felemelik a kocsit, rajta áll 2 napig, de közben néha szerelnek rajta ezt-azt és kijön 6-8 ezres munkaóradíj mellett 8-10 órányi szerelés...


Az egész úgy indult, hogy könnyezik az olaj a kocsi alján. Nem ölt nagy méreteket, amikor beállok a garázsba, másnapra van alatta 1-2 csepp. Nívópálcán sem lehet észrevenni, de nyilván engem zavar. Átrakattam a nyári kerekeket/gumikat és akkor azt mondta a gumis, hogy talán a főtengely szimmering-nél könnyezi el az olajat. De ehhez le kell venni a váltót, s akkor már érdemes kuplungot is cserélni - mert mondtam, hogy nem az igazi. Aztán itt jutott eszembe, hogy a vezérlés elvileg 210 ezernél lenne esedékes, most 192 van benne, de lehet, hogy azt is megcsináltatnám biztos ami biztos alapon. Jobb a békesség, nem én vagyok az első tulaj...


Szerintetek ezek a munkálatok (1: szimmering csere 2: kuplung csere 3:vezérlés csere) mennyi munkaórát vesznek igénybe? Vagy egyszerűbben, mennyibe kerül ez kb. - ha nincs más bonyodalom a művelet közben.


Köszönöm! Üdv.

Szerintem a márkaszervizek nem úgy számláznak,hogy két napig ott van az autó,akkor az sok pénz. Tudomásom szerint minden munkafolyamatnak megvan a normaideje és azt számolják fel,nem? Ha az van megadva,hogy a kuplungcsere normaideje 4 óra,akkoraz akkor is 4 óra,ha két napig ott van.Vagy nem?

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10919 Dátum: 2016.04.21 12:08:06 »
De sajnos egyelőre nem találtam korrekt szerelőt itt Szegeden
Ezzel én is így voltam, úgyhogy azóta elautózok Budapestre. Idő, meg macera, de nem merem a helyi "mesterekhez" elvinni.


Szerintem a márkaszervizek nem úgy számláznak,hogy két napig ott van az autó,akkor az sok pénz. Tudomásom szerint minden munkafolyamatnak megvan a normaideje és azt számolják fel,nem? Ha az van megadva,hogy a kuplungcsere normaideje 4 óra,akkoraz akkor is 4 óra,ha két napig ott van.Vagy nem?
Ha kuplungcsere, vagy egyéb tervezhető dologról van szó, akkor normaidőt számláznak. De például a váltócsapágyak cseréjénél munkaóra alapú számítás volt. Olyan szokott lenni, hogy egyes munkafolyamatokat nem számolnak fel. vagy azért mert másnak a keretében megcsinálják, vagy pedig azért, mert így redukálja az árat. Amikor otthagysz egy zsák pénzt, akkor hajlamosak kicsit kedvezményesíteni az árat. Márpedig 2-3 márkaszervíz munkaóra azért jól td esni mikor 150 felett van a vége amúgy is. Tudom, hogy nem minden márkaszervíz ilyen, de az enyémnél azért éreztetik, hogy örülnek neki, ha legközelebb is hozzájuk megyek a kocsival. Akkor is, ha 10+ éves.