Egyébként, az említett ismerősömnek kb 2-3 hónapja cseréltek szelepszárszimeringet. Állítólag. Mert az olajfogyás nem csökkent. Gondolhatnánk, hogy biztos nem ez volt a gond. Valóban, de csak részben igaz ez. Ugyanis a "szaki" úgy végezte a műveletet, hogy csak a szelepfedelet vette le. A mostani szétbontásnál, amikor lejön a hengerfej is, derült csak ki, hogy milyen kotár munkát végzett az a sggfej.
A jelenlegi felújítást végző szerelő (Andris) elképedt, hogy hogyan barmolhat össze valaki egy ilyen motort. Nem tudok sajnos a részletekbe belemenni, hogy pontosan mit-hogy kellene ilyenkor, de az biztos, hogy a szimeringek roncsolva voltak, ferdén álltak, gyakorlatilag akadály nélkül folyt vissza a szelepek száránál az olaj ( a szimering, ugye itt tömít normális esetben), kvázi, mintha nem is lett volna ott szimering, annyit ért. A szelepek tetején, a dugók tetején mm-es vastagságú ráégett olaj... a kipufogóba is befolyt az olaj, katalizátor is olajos. (Ez a generált követően szépen kis fog tisztulni...
Andris szerint a megfelelő minőségű munkához le kell venni a hengerfejet, ami kb 1 órával és 10.000 Ft-tal dobta volna meg a művelet árát... De inkább ne nyúlt volna hozzá az előző ember...
Nekem ennél szerencsésebb a helyzetem, mert az én motorom teljesen gyári, soha semmiért nem volt megbontva. Jaj, annyira várom már, hogy lássam a motort belülről és megoszthassam veletek a képeket...
Csak néhány gondolat.
Én szelepszár-szimmeringeztem is a Carina 4AFE motorját, hengerfej levétel nélkül.
De nemcsak a szelepfedelet, hanem a vezérműtengelyeket is ki kell venni.
Meg lehet azt csinálni rendesen úgy is, de ha a gyűrűknél megy el az olaj, akkor nem fog semmit használni, ahogy az enyémnél sem használt.
A szimmeringek rendesen tömítettek: több olajat nem is evett, de kevesebbet sem, pedig nagyon bíztam a dologban.
Kár volt, hengerfej levétele után kezdhettem elölről, mert a becsiszolást nem tolerálják a szimmeringek.
A hengerfej levétele és visszarakása nem egy munkaóra, ha rendesen meg akarja csinálni valaki. Hengerfej levétel esetén van pár plusz.
Akkor már le kell venni a szívócsonkot, a leömlőt és még pár egyéb dolgot. A szelepeket lepucolni és becsiszolni is csak ekkor lehet és érdemes is.
Normális szerelő pedig ilyenkor beállítja a szelephézagokat is. Ez így összesen16 szelepnél tetemes munka és idő.
Ha nem pucolja le a szelepeket, meg nem állít hézagot, akkor persze rövidebb idő, de igénytelenség és hiba is.
De 1 óra alatt nincs meg.
Akkor még nem beszéltem arról, hogy ha véletlenül síkoltatni kell a hengerfejet (rendes levételnél nem szükségszerű).
Amúgy azóta mondom azt, hogy olajevéskor felesleges kísérletezgetni olajokkal, meg úgymond könnyebb szerelésekkel.
Szétborítani, és látszik, mi a baja.
Kíváncsi vagyok, mi lesz a tiéddel.