Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3765832 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

szfp

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9150 Dátum: 2015.01.30 12:54:03 »
Egyébként, az említett ismerősömnek kb 2-3 hónapja cseréltek szelepszárszimeringet. Állítólag. Mert az olajfogyás nem csökkent. Gondolhatnánk, hogy biztos nem ez volt a gond. Valóban, de csak részben igaz ez. Ugyanis a "szaki" úgy végezte a műveletet, hogy csak a szelepfedelet vette le. A mostani szétbontásnál, amikor lejön a hengerfej is, derült csak ki, hogy milyen kotár munkát végzett az a sggfej.  :ph34r: :censored:
A jelenlegi felújítást végző szerelő (Andris) elképedt, hogy hogyan barmolhat össze valaki egy ilyen motort. Nem tudok sajnos a részletekbe belemenni, hogy pontosan mit-hogy kellene ilyenkor, de az biztos, hogy a szimeringek roncsolva voltak, ferdén álltak, gyakorlatilag akadály nélkül folyt vissza a szelepek száránál az olaj ( a szimering, ugye itt tömít normális esetben), kvázi, mintha nem is lett volna ott szimering, annyit ért. A szelepek tetején, a dugók tetején mm-es vastagságú ráégett olaj... a kipufogóba is befolyt az olaj, katalizátor is olajos. (Ez a generált követően szépen kis fog tisztulni...
Andris szerint a megfelelő minőségű munkához le kell venni a hengerfejet, ami kb 1 órával és 10.000 Ft-tal dobta volna meg a művelet árát... De inkább ne nyúlt volna hozzá az előző ember...  :ph34r:

Nekem ennél szerencsésebb a helyzetem, mert az én motorom teljesen gyári, soha semmiért nem volt megbontva. Jaj, annyira várom már, hogy lássam a motort belülről és megoszthassam veletek a képeket...  :szemez:
Csak néhány gondolat.
Én szelepszár-szimmeringeztem is a Carina 4AFE motorját, hengerfej levétel nélkül.
De nemcsak a szelepfedelet, hanem a vezérműtengelyeket is ki kell venni.
Meg lehet azt csinálni rendesen úgy is, de ha a gyűrűknél megy el az olaj, akkor nem fog semmit használni, ahogy az enyémnél sem használt.
A szimmeringek rendesen tömítettek: több olajat nem is evett, de kevesebbet sem, pedig nagyon bíztam a dologban.
Kár volt, hengerfej levétele után kezdhettem elölről, mert a becsiszolást nem tolerálják a szimmeringek.
A hengerfej levétele és visszarakása nem egy munkaóra, ha rendesen meg akarja csinálni valaki.
Hengerfej levétel esetén van pár plusz.
Akkor már le kell venni a szívócsonkot, a leömlőt és még pár egyéb dolgot. A szelepeket lepucolni és becsiszolni is csak ekkor lehet és érdemes is.
Normális szerelő pedig ilyenkor beállítja a szelephézagokat is. Ez így összesen16 szelepnél tetemes munka és idő.
Ha nem pucolja le  a szelepeket, meg nem állít hézagot, akkor persze rövidebb idő, de igénytelenség és hiba is.
De 1 óra alatt nincs meg.
Akkor még nem beszéltem arról, hogy ha véletlenül síkoltatni kell a hengerfejet (rendes levételnél nem szükségszerű).
Amúgy azóta mondom azt, hogy olajevéskor felesleges kísérletezgetni olajokkal, meg úgymond könnyebb szerelésekkel.
Szétborítani, és látszik, mi a baja.
Kíváncsi vagyok, mi lesz a tiéddel.
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.30 12:56:04 írta szfp »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9151 Dátum: 2015.01.30 13:51:41 »
Az Andris is azt mondta, hogy, ha előjön az olajfogyasztás probléma, akkor már az olajnak tök mindegy, hogy milyet tölt bele az ember, nem fog megszűnni, legalábbis a hiba forrása nem.

Érdekes ez a szelephézag: Erre azt mondta, hogy szedett már szét 500e+ km-t futott 1ZZ motort is, láncnyúlás, csere. Ekkor rámért a szelephézagokra, gyári(!) értékeken voltak, semmit nem csinált vele.  :)

Neki az a tapasztalata, hogy ha vmi jól működik a vvt-i-ben, akkor ahhoz tilos(!) hozzányúlni. Tök mindegy, hogy szét van éppen borítva... Ugyanez igaz a vezérműláncra is. Ha a nyúlása a tűrésen kívül esik már, akkor cserélni kell, de ezt az ECU hibakóddal jelzi is. Ilyennel kevessebt futott autó esetében kizárólag akkor találkozott, ha a karbantartások nem megfelelően lettek elvégezve (olajat nem pótolták, nem időben cserélték, nem megfelelőre cserélték). Rendeltetés szerű használat mellett valóban kiszolgálják az autó életét.

Abban teljesen igazad van, hogy ha hengerfejet levesznek, akkor ott minimum ellenőrizni kell, hogy szükséges-e síkoltatni. Automatikusan azt sem szabad, mert ezek az alu blokkok nem arra vannak kitalálva, hogy sok gépi munkát végezz rajta. Ezek méretre le vannak gyártva, ha pl. sérül a hónolás a hengerfalon, a motor kuka! Nem lehet hónolni, mert fizikailag nincs erre a blokkban elegendő anyagvastagság.
Viszont, a tisztításban megint igazad van, szétszedett motornál ezeket nem szabad sajnálni elvégezni.
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.30 13:54:39 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9152 Dátum: 2015.01.30 14:01:35 »
hihetetlen ez a pozitiv hozzáállásod.. ::)  én spec anyáznék.... várjuk a képeket.. :wub: :wub:
Őszintén?  :szemez:

A magam részéről elvártam volna, hogy gyárilag jól csinálják meg. Viszont, az autóm az ismert probléma ellenére 231.000km-nél jár, újabb autókat sokkal kevesebb futás mellett is utolért ez a probléma. Nyilván, valamennyire köszönhető ez annak is, hogy az átlagnál jobb gazdija vagyok neki, mint, ahogy igaz ez sok tucatnyi fórumtársunkra is.

Beszéltünk róla az asszonnyal, hogy mi lenne, ha lecserélnénk így, ahogy van, ( :devil:) kutya észre nem venné a hibát. A csere nálam kizárólag Avensisre, vagy PriusII-re történne, ezekhez, azonban kb 1,1-1,3Millával kellene kipótolni az Ave árát. Nem is az összeg maga jelentene problémát, hanem az, hogy azt a lakáshitel törlesztésből vennénk el. Gyakorlatilag jóléti célt szolgálna, nem ésszerűt. Ehhez képest most költünk kb 120.000Ft-ot erre, és ki lesz pipálva minden eddigi maradék hibaforrása is. Az uató így, ahogy van, kiszolgál, elég. Nem menő, de, amire kell, azt maximálisan tudja. Nem szól észérv amellett, hogy ne így döntsünk.

Tesóm ajánlotta az első generációs Sharant, hogy 1 Milla körül milyen szépek vannak... Hangosan kiröhögtem, és megkérdeztem tőle, hogy ennyire az ellenségének tart-e...  :D :ph34r:
Mondtam neki, hogy ilyen idős autók közül kizárólag Toyota jöhet.

4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9153 Dátum: 2015.01.30 16:41:07 »
hát igen.. ::)  csináltasd meg, legyen jó és még 10 évet neki.
nekem sajnos nem fér az agyamba hogy egy toyota motort meg kell bontani. emlékszem a corollába lecsavartam a motorolaj kupakot szép sárga volt belül ennek a sz.nak meg tiszta olajtrutymo és takony.. :devil:
ment mint a varrógép, nem ette a vízet, semmi.  23 évesen..na mindegy.
sharanokat, ilyeneket felejtsd el.. :censored:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Pincér

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9154 Dátum: 2015.01.30 18:11:13 »
Egy bizonyos mértékig tudja magát korrigálni, de utána, ha a gyújtás kissé jobban eltolódik, akkor be fogja dobni a check engine hibakódot.

Egyenlőre bízom benne, hogy ennyinél nincs nagy nyúlása.
De összerakásnál újra megnézzük.
A szerelőm sem tartja fontosnak, én akartam, mondván a szíjak fele ennyinél cserések.. :D

Avensis T25 (2014-2022)
Corolla E12 (2014-.....)
Camry XV40 (2022-.....)

kugyu21

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 269
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9155 Dátum: 2015.01.30 18:27:14 »
Sziasztok!
Akkumulátor kivétel/csere után kell valamit vissza/beállítani (rádió, riasztó stb), illetve érdemes molyolni azzal, hogy csere közben is meg legyen rajta a delej, vagy kiveszem, feltöltöm, beteszem és kész? (2004 T25)
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.30 18:28:53 írta kugyu21 »

szfp

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9156 Dátum: 2015.01.30 18:31:34 »
Nem tudom, de ha van dugód a szivargyújtó aljzatba, akkor szoktak rátenni egy 9V-os elemet, az elegendő, mire kicseréled az akkut.
A középső pólusa a pozitív.
http://szerszambolt.com/2014/05/memoriaor-1719/

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9157 Dátum: 2015.01.30 21:15:17 »
Nos az eljegyzéshez minden előállt:
 :clap:
Adott egy 1.8 VVT-i ave 2003as, ami eszi az olajat.

A mai nap eredménye:
https://drive.google.com/folderview?id=0B6ZOuF7aePENfkVHR3VISGVVQ3A5Tm5jX1didDJQcUt3S3E3TU1OUTlmRnM1TzhTN3BjZE0&usp=sharing

a 3 gyűrű közül az alsó minden dugattyún le volt tapadva....
az olajelvezető furatok - 2 db van a szívó és 2 db a kipufogó oldalon - közül a kipufogó oldaliak be voltak sülve teljesen...

Az autóban 153.000km van, sokat volt városban használva.
A hengerfalon semmi kopás sem észlelhető.
Szinte minden porcikája a motorban, ami nem érintkezett az elégetett olajjal, makulátlan tiszta, látszik a rendszeres olajcsere hatása.

Mára ennyi...csak gondoltam megosztom a képeket, mert én nem találtam forrást.
üdv, P.

Akkor elérkezett a nagy nap... :)
Köszi a képeket nekem érdekesek. Remélem jól sikerül a javítás,akkor még nagyon sokáig szolgál a gép.

Pincér

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9158 Dátum: 2015.01.30 21:25:18 »
Akkor elérkezett a nagy nap... :)
Köszi a képeket nekem érdekesek. Remélem jól sikerül a javítás,akkor még nagyon sokáig szolgál a gép.
El végre.  Húzódott már egy ideje. Kíváncsi leszek mennyi lesz összesen.
Most a gen. Szij feszítő patronját is cseréljük,  ne rezonaljon alacsony fordulaton.
Kb ennyi bajsaga volt.
Tied eszi az olajat?
Hogy látod?
Avensis T25 (2014-2022)
Corolla E12 (2014-.....)
Camry XV40 (2022-.....)

Pincér

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9159 Dátum: 2015.01.30 21:28:32 »
El végre.  Húzódott már egy ideje. Kíváncsi leszek mennyi lesz összesen.
Most a gen. Szij feszítő patronját is cseréljük,  ne rezonaljon alacsony fordulaton.
Kb ennyi bajsaga volt.
Tied eszi az olajat?
Hogy látod?

Jah csak hétfőn lesz kész.  Ma alkatrészekre vártunk,  addig a hengerfejet leadtam tisztíttatni,  meg a szelepeket becsiszolni,  amit kell.  Volt három is.
Avensis T25 (2014-2022)
Corolla E12 (2014-.....)
Camry XV40 (2022-.....)

Pincér

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9160 Dátum: 2015.01.30 21:36:39 »
Tettem az albumba a megfúrt dugattyúról is képeket.
Kapott plussz egy furatot a kettő közé.  Mindkét oldalára.  De csak kb. akkorra mint volt,  mert a gyűrű külső hornyától nem akartunk szélesebbet.  Talán egy-két tizeddel nagyobb mint az új furat d-je mint volt. 
https://drive.google.com/folderview?id=0B6ZOuF7aePENfkVHR3VISGVVQ3A5Tm5jX1didDJQcUt3S3E3TU1OUTlmRnM1TzhTN3BjZE0&usp=sharing
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.30 21:39:29 írta Pincér »
Avensis T25 (2014-2022)
Corolla E12 (2014-.....)
Camry XV40 (2022-.....)

szfp

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9161 Dátum: 2015.01.30 22:36:47 »
Tettem az albumba a megfúrt dugattyúról is képeket.
Kapott plussz egy furatot a kettő közé.  Mindkét oldalára.  De csak kb. akkorra mint volt,  mert a gyűrű külső hornyától nem akartunk szélesebbet.  Talán egy-két tizeddel nagyobb mint az új furat d-je mint volt. 
https://drive.google.com/folderview?id=0B6ZOuF7aePENfkVHR3VISGVVQ3A5Tm5jX1didDJQcUt3S3E3TU1OUTlmRnM1TzhTN3BjZE0&usp=sharing
Így van, ezért írtam, hogy 1mm-rel többet nagyon soknak találok.
Kíváncsian várom az eredményt.

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9162 Dátum: 2015.01.31 06:39:00 »
El végre.  Húzódott már egy ideje. Kíváncsi leszek mennyi lesz összesen.
Most a gen. Szij feszítő patronját is cseréljük,  ne rezonaljon alacsony fordulaton.
Kb ennyi bajsaga volt.
Tied eszi az olajat?
Hogy látod?

Az enyém motorcserés volt azért is mertem megvenni. 12-13e kilométer alatt körülbelül 2dl volt amit utántöltöttemmhogy a maximumnál legyen a szint megint.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9163 Dátum: 2015.01.31 06:48:36 »

Az enyém motorcserés volt azért is mertem megvenni. 12-13e kilométer alatt körülbelül 2dl volt amit utántöltöttemmhogy a maximumnál legyen a szint megint.
Ez egyenlő a 0 mértékű oljfogyasztassal. [emoji6]
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9164 Dátum: 2015.01.31 10:36:56 »
Én is így vagyok vele.Szerintem az nem gond,ha 10e kilométer felett valamennyi elfogy.Ott már szerintem az olaj es kezdvelhasználódni.