Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3765776 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

gbucus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 356
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5535 Dátum: 2011.06.02 10:13:48 »
Én is így gondoltam, és örülök, hogy egy "berkeken belüli" is így látja.

Lévai Béla

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1167
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5536 Dátum: 2011.06.03 19:04:36 »
202e km-nél eljött a műszaki vizsga ideje.
A szerelők átvizsgálták a kocsit, első féktárcsákat és betéteket kellett cserélni, minden külön javítás nélkül, hibátlan állapot (eredeti gömbfejek, szilentek, lengéscsillapítók, kipuff., stb.)! :D
(ami nem eredeti az a motor és a katalizátor, ezek történetét már megírtam)
A DRL nagyon tetszett nekik, de lehúzták a csatit a vizsga idejére.
Toyota Avensis II.  1AZ-FSE Exec. Aut. 2007-2013

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5537 Dátum: 2011.06.03 20:24:04 »
A kis fekete dobozos DRL van benne?

Lévai Béla

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1167
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5538 Dátum: 2011.06.04 18:00:11 »
A kis fekete dobozos DRL van benne?
:yes:
Toyota Avensis II.  1AZ-FSE Exec. Aut. 2007-2013

robi8211

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5539 Dátum: 2011.06.04 21:30:39 »
sziasztok! Badacsonytordemic kozeleben ha valaki tudna egy automűszereszt, aki megnezne holnap egy benzines 99-es avensist az kerem jelezze, nincs gyujtasom es itt ragadtam! Elore koszonom!
Toyota Avensis D-Cat

gufi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 66
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5540 Dátum: 2011.06.07 10:28:35 »
több dologra gondolok:
régen volt cserélve a hűtővíz, lehet, h már "rosszabb" a hatásfoka?
nem jó jelet ad a termosztát?

van még ötletetek, mielőtt szerelőhöz mennék vele, és ki tudja mi lesz a diagnózis?
Van  :) ... Szerintem (is) csak a hűtőradiátor van elkoszolódva, kívülről, elölről.

helló, köszi, megnézem majd tüzetesebben, és vhogy letakarítom, hátha segít.
de sztem lecseréltetem a hűtővizet is majd, mert az tuti nem volt jó ideje...
gondoltam beszámolok: a hűtő nem volt elkoszolódva a bogaraktól, és a hűtővíz is rendben volt, így végül termosztát csere lett, és azóta rendben van a hőfok, és a ventillátor sem megy össze-vissza. ha jól sejtem még az eredeti termosztát volt, uh nem neheztelek az autóra :)
Toyota Avensis '98 1.6 4AFE túl a 330.000 km-en

smart2

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5541 Dátum: 2011.06.07 15:48:40 »
Megoldódott végül a 2000-2300 fordulat körül, 5-ben hallható morgás Diegho-nak, meg palaczk-nak?
Nekem is ilyen bajom van, érdekelne mi lett a megoldás!

Palaczk, milyen Avensised van pontosan? Én kaposvári vagyok és gyakran látok a fő utcán egy feketét, egy ezüstöt gyári TRD spoilerekkel, meg egy olívazöldet. Véletlen nem az egyik a tiéd? :)
Avensis T25 sedan 2.0 liter, benzin->147lóerő!

Lévai Béla

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1167
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5542 Dátum: 2011.06.11 00:07:01 »
Tojt a Jézuska Pünkösdre egy szélvédőrepedést!
Az apró kocc már két éve figyelt, na most repedt meg az üveg vagy 40 centin.
Kedden, a Casco csekkekkel, mehetek a Szisztéma szervizbe.
A dolgot nem nagyon bánom, a homok nagyon felverte az üveget (szembefénynél nagyon szórta a sugarakat) 8 év alatt. ::)
Toyota Avensis II.  1AZ-FSE Exec. Aut. 2007-2013

mindenható

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 76
    • MagnetPlanet Webshop
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5543 Dátum: 2011.06.12 19:10:24 »
AVE T25, DPF-fel szerelve. Megvolt a 60 ezres szervíz, eddig minden rendben, apróságokat leszámítva. Két hete egy 100km-es út végén bejelzett a szervíz lámpa, és vele együtt pár másodperc múlva a TRC OFF és a VSC is. ezután visszaveszi az adagolást, és kb. fele lóerő marad a motorban, éppen csak lehet vele gyorsítani. A hibakód kiolvasás azt mondja, tele van a DPF. Szerelői utasításra autópálya, nagy nehezen 2600-as fordulat, 100km. Semmi változás. Figyeltem a pillanatnyi fogyasztásmérőt, mert egyszer már láttam, amikor beindult az égetés, és másfél literrel többet mutatott néhány percig a műszer. Most kicsit aggódom, mert sokat autózom városban, de azért nem extrém a helyzet. Volt már másnak ilyen "nem helyreálló" DPF problémája?

gergolabs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 393
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5544 Dátum: 2011.06.12 21:04:48 »
AVE T25, DPF-fel szerelve. Megvolt a 60 ezres szervíz, eddig minden rendben, apróságokat leszámítva. Két hete egy 100km-es út végén bejelzett a szervíz lámpa, és vele együtt pár másodperc múlva a TRC OFF és a VSC is. ezután visszaveszi az adagolást, és kb. fele lóerő marad a motorban, éppen csak lehet vele gyorsítani. A hibakód kiolvasás azt mondja, tele van a DPF. Szerelői utasításra autópálya, nagy nehezen 2600-as fordulat, 100km. Semmi változás. Figyeltem a pillanatnyi fogyasztásmérőt, mert egyszer már láttam, amikor beindult az égetés, és másfél literrel többet mutatott néhány percig a műszer. Most kicsit aggódom, mert sokat autózom városban, de azért nem extrém a helyzet. Volt már másnak ilyen "nem helyreálló" DPF problémája?
Én eddig 1x vettem észre, hogy füstöl az autó(tehát kiéget), vmikor a megvétel környékén. Azóta nem nagyon, de 97%-ban autópályán megyek.
Ilyen jellegű hibajelenségem nem volt.
'08 RX400h
'09 Prius 3

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5545 Dátum: 2011.06.12 21:10:53 »
AVE T25, DPF-fel szerelve. Megvolt a 60 ezres szervíz, eddig minden rendben, apróságokat leszámítva. Két hete egy 100km-es út végén bejelzett a szervíz lámpa, és vele együtt pár másodperc múlva a TRC OFF és a VSC is. ezután visszaveszi az adagolást, és kb. fele lóerő marad a motorban, éppen csak lehet vele gyorsítani. A hibakód kiolvasás azt mondja, tele van a DPF. Szerelői utasításra autópálya, nagy nehezen 2600-as fordulat, 100km. Semmi változás. Figyeltem a pillanatnyi fogyasztásmérőt, mert egyszer már láttam, amikor beindult az égetés, és másfél literrel többet mutatott néhány percig a műszer. Most kicsit aggódom, mert sokat autózom városban, de azért nem extrém a helyzet. Volt már másnak ilyen "nem helyreálló" DPF problémája?

Ez milyen szerelő utasítása volt? Csak mert márkaszervízben a teszterrel be lehet kapcsolni a kiégetést, tehát nem kell ezért autópályán kínlódni csökkentett módban...
Úgyhogy inkább egy márkaszervízt keress fel!
És ha szerencséd van segít, bár többnyire nem. Sajnos soxor csak a csere segít!
Xanyi

mindenható

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 76
    • MagnetPlanet Webshop
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5546 Dátum: 2011.06.12 21:30:49 »
AVE T25, DPF-fel szerelve. Megvolt a 60 ezres szervíz, eddig minden rendben, apróságokat leszámítva. Két hete egy 100km-es út végén bejelzett a szervíz lámpa, és vele együtt pár másodperc múlva a TRC OFF és a VSC is. ezután visszaveszi az adagolást, és kb. fele lóerő marad a motorban, éppen csak lehet vele gyorsítani. A hibakód kiolvasás azt mondja, tele van a DPF. Szerelői utasításra autópálya, nagy nehezen 2600-as fordulat, 100km. Semmi változás. Figyeltem a pillanatnyi fogyasztásmérőt, mert egyszer már láttam, amikor beindult az égetés, és másfél literrel többet mutatott néhány percig a műszer. Most kicsit aggódom, mert sokat autózom városban, de azért nem extrém a helyzet. Volt már másnak ilyen "nem helyreálló" DPF problémája?

Ez milyen szerelő utasítása volt? Csak mert márkaszervízben a teszterrel be lehet kapcsolni a kiégetést, tehát nem kell ezért autópályán kínlódni csökkentett módban...
Úgyhogy inkább egy márkaszervízt keress fel!
És ha szerencséd van segít, bár többnyire nem. Sajnos soxor csak a csere segít!

 Képben van az illető, mert elmondta, hogyan működik a manuális "égetés", de azt is hozzátette, hogy ez után alapos ellenőrzést kell végezni, és egy konkrét ok miatt az olajcsere is javasolt. Tehát az sem "királyi út".
 Találtam olyan vállalkozásokat, akik a leszerelt szűrőt kémia tisztítószerekkel kitisztítják.
 Egyébként úgy vélem, a visszavett teljesítményű üzemben a vezérlés nem is fogja bekacsolni az utóbefecskendezést, mert nyilván úgy gondolkodtak a gyárban, hogy ha olyan mértékű az eltömődés, hogy indokolt a teljesítmény visszavétele, akkor "nehogy már egy égetéssel megússza a tulajdonos"...
 Ja, a kiolvasás az illetőnél 1/10-e a korábban itt említett - egyébként a pofátlanság határát súroló - árnak, ezért mentem először hozzá.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5547 Dátum: 2011.06.12 22:44:27 »
De ha tud hibakódot olvasni, akkor tudna törölni is. Viszont ha kitörli a hibakódot akkor nincs csökkentett teljesítményü üzem... Sőt, ha ennyire vágja a dolgokat, akkor bizonyára azt is tudja, hogy a Toyota módosította a DPNR és a nyomáskülönbség szenzor közötti egyik csövet, mert annak eltömődése miatt is lehet esetleges téves hibakód, és bizonyára azzal is tisztába van hogy az eltőmődött EGR miatt is beadja ugyanazt a hibakódot (itt a fórumon Egükének volt pont így)...

Mondom, ezek is lehetnek, de a tapasztalat az hogy gyakran csak a katalizátor csere segít. Mondjuk arra a tisztításra kiváncsi lennék, szerintem csak ideig óráig megoldás...
« Utoljára szerkesztve: 2011.06.12 22:46:50 írta Xanyi »
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5548 Dátum: 2011.06.12 22:55:35 »
...a Toyota módosította a DPNR és a nyomáskülönbség szenzor közötti egyik csövet, mert annak eltömődése miatt is lehet esetleges téves hibakód...
Igen - ezzel volt az AutoBildnek is gondja egy D-CAT Ave II 100 ezer km-es nyúzótesztjében.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mindenható

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 76
    • MagnetPlanet Webshop
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #5549 Dátum: 2011.06.12 23:15:31 »
...a Toyota módosította a DPNR és a nyomáskülönbség szenzor közötti egyik csövet, mert annak eltömődése miatt is lehet esetleges téves hibakód...
Igen - ezzel volt az AutoBildnek is gondja egy D-CAT Ave II 100 ezer km-es nyúzótesztjében.

Kedves Palack, köszönöm, hogy felhoztad a kérdést. Éppen azon gondolkodtam, hogy miként érzékel a computer egy eltömődött állapotot, és nincs más, mint a nyomásnövekedés. Mi van, ha a szenzor öregszik, és hamarabb jelez? A nyomásszenzort nem lehet ellenőrizni. A téves riasztáson azért kattogok, mert amikor a hiba 2 hete előjött, akkor 2x50km-ről értem éppen haza. az előtte eltelt időszakban pedig ugyan sok volt a városi start/stop járat, de már jó meleg van, és az autó viszonylag hamar üzemmeleg lesz. Tehát a fokozatos eltömődést követő érzékelési határ túllépésére az adott időpont nem egyátalán nem kézenfekvő.

 Attól tartok, a hibakódból - az én esetemben - nem feltétlenül következik a DPF eltömődése. Ja, 65e km van az autóban, és azért havonta egyszer van egy 100-200km-es kilónegyven.

 Várom a keddet, de addig szétvet az ideg...