Amiről Agyarka beszél, az egy idealizált világ, ahol a szakember, az szakember. Ahhoz, hogy az működjön az kellene, hogy amit leírnak, hogy vizsgáld meg, hogy jó-e, annak a vizsgálatnak az eredményét értelmezni tudja a delikvens. Attól, hogy márkaszerviz, még semmire sincs garancia. Az amúgy is gyenge szerviz doksik a hozzá nem értéssel, csekély érdekeltséggel és nem törődömséggel társulva hogyan is hozhatnának eredményt egy ilyen rendszer hibakeresése során.
Elvittem a céges Toyotát (BMW motor) még a 100 ezer km lejárta előtt márkaszervizbe, mert olyan hangja van, hogy az már szégyen. Ott volt a jármű napokig, vittem video felvételt a hangról.
Azt mondták, Ők nem hallanak semmit. (könyörgöm, még a Barátnőm is hallja...) Nem is érdekli őket.... Bezzeg, ha már nem lenne garis, biztos, hogy a fél motort ki kellene cserélni fél milláért... akkor majd csak jó lesz.
Minden kötelező szerviz alkalommal felírnak valamit, hogy pl. a fék már csak 5 ezret bír ki, meg hasonlók. Na, azzal a fékkel még kb. két olajcsere ciklust el szoktam menni. Ami viszont a csattanó: A legutóbbi szerviznél, amellett, hogy nem hallották a csörgő motort, mindent total rendben találtak, nem figyelmeztettek semmire. 5ezer km múlva a hátsó belső fékbetét vasra kopott. Tárcsát is cserélni kellett, persze nem márkaszervizben. Itt meg csápossal megemeléskor a műanyag küszöb borítást kifordították helyéről. (nem mellékesen, a kerék levételkor a légkulccsal jól leverették a fényezést az alufelniről a kerék anyák járatában.
Szóval, ahogy megboldogult Faterom mondta: "Ebben az országban két fontos dologra kell figyelni: ne romoljon el semmi értékes dolgod és ne legyél beteg."