Ha már franciázunk...
Pár héttel korábban itt meséltem a feleségem 307-sének vezérműszíj szakadásáról.
Nem kezdtem bele a motorfelújításba, hanem vettem bele egy vadonatúj használt motort. Ugyanaz a típus (1.4 16v), majdnem ugyanannyi km (137e/141e). 170e forint, a bontóplázán keresztül, egy kecskeméti bszott nagy bontóból. Előzetes információk szerint porszáraz motor, valójában orrán-száján szivárog az olaj. (Az előzőből is csepegett...) A blokk össze van ragasztva vezérműtengely magasságában, valami rejtélyes okból, a francia mérnökök nagy ötleténél fogva. (Nem, ez nem a szelepfedél! Ez a szelepfedél és a hengerfej tömítés között van félúton.) A pözsó se ragasztani, se tömíteni nem tud tisztességesen, így szépen csillog rajta az olaj. A régi motoron a hengerfejtömítésnél, a vezérlés felé eső oldalon engedte az olajat. Mindkettő típus hiba. Csak okulás gyanánt írtam le esetemet, hogy tanuljatok a hibámból. Ilyet ne vegyetek! Sőt! Ha ingyen adják, akkor is utasítsátok vissza!
Ez életem utolsó francia járgánya.