"Új" Camryt ma elvittem szerelőhöz
Műsorszámok:
- Olajcsere (Eneos 10 W-40), olaj- és légszűrő-csere, gyertyacsere (ha szükséges)
- Termosztát-csere (ha szükséges; erdélyi úton azt tapasztaltam, hogy 0 fok körüli külső hőmérsékleten, 100+ tempónál elég jelentősen visszaesett a hőmérő mutatója)
- Sebességmérő kijavítása (kiderült, hogy a spirál KÉT részből áll, amiből az egyiket adták az autóhoz; szóval tuti, hogy a másik lesz a rossz...)
- Rezonancia okának megtalálása, és kijavítása (a motor rezonanciája átmegy a karosszériára, és vibrál tőle az egész autó - főleg 1000-2000 közötti fordulaton jelentkezik, és meglehetősen zavaró... szerintem motortartó bak lesz a ludas)
Na... első kör le is zárult.
- Olaj- és szűrőcsere, légszűrő-csere megvolt; gyertyák még bőven jók, azok maradtak.
- A termosztát tényleg rossz: nyitva van. Rendelni kell majd, jövő héten intézzük. Gyári kerül majd bele, állítólag az a tuti.
- Sebességmérő: az a rossz, amiből adtak újat a kocsihoz... csak épp ez nem a kocsihoz való. Ebayen rákeresve ez jön ki, csakhogy az az automatához való, amit a leírás nem igazán említ. Így aztán rosszat rendeltek hozzá - feltehetem a falra, dísznek. És kell rendelni másikat. Ez is majd jövő héten.
- Rezonancia: jól tippeltem, motortartó bakok egyike a ludas. Szerelőm itt rám hozta a frászt, mondván, nem rendelhető... na, az előbb megnéztem ebayen: van, szállítással együtt kb. 12 ezer - de még az is lehet, hogy sikerül találni bontottat, lévén az európai változaté is ugyanilyen.
Szóval most itt tartunk. A kocsi amúgy át lett nézve, és klassz
... annyi negatívum derült csak ki, hogy az első lengőkarok szilentjei már kezdenek odalenni - de még nem vészes, ráér vele foglalkozni.