Kedves Fórumozó Társak!
Az alábbi hibajelenség figyelhető meg a faceliftes 2003-as évjáratú 1-CD motorkódú azaz dízel avensisen:
Röviden annyi, hogy a legtöbb esetben miután üzemmeleg állapotból állítom le az autót, néhány órás állás után(minimum 2 órás, vagy akár egy-két napos), indtásnál jó nagyot tud füstölni a kipufogó. Erősen olaj szagú, fogy is az olaj feltehetően emiatt(10 000 km alatt kb. 1,5-2 liter olajat kell utántölteni)
A furcsaság, hogy pl. ha csak alig megyek vele néhány km-t, tehát nem melegszik be rendesen, akkor ilyen nincs. Illetve ha autópályás menet után, néhány tíz km megtétele után sem csinálja néhány napig. Valamint ritkán előfordul, hogy egyáltalán nem füstöl, mégha nem is mentem vele pályán, vagy országúton, amit végképp nem értek. . . Nagy részt városban van használva, de nem ritkán országúton, pályán is.
Menet közben nem füstöl, csak amennyire egy diesel motor tud füstölni. Hűtővíz nem fogy.
Mióta tapasztalom ezt a jelenséget időszakos javítás miatt járt már szerelőnél. EGR szelep tiszta. Külső nyoma nincs, ami ezt okozhatná, turbónál sincs olajosodás nyoma.
Több szerelőtől is érdeklődtem már, és azt javasolták, hogy amíg nincs komolyabb olajfogyás(merthogy ez nem számít soknak elvileg), vagy még nagyobb füstölés nem érdemes megbontania motort, mert sok oka lehet ennek, és drága móka.
De azért zavaró tud lenni, figyelni kell parkolásnál, hogy adott esetben ne egy játszótérre, vagy közelben lévő emberekre menjen a füstfelhő indításnál.
Mit tanácsoltok, milyen hiba okozhat ilyen tüneteket? Dugattyú tömítőgyűrű(lehet pontatlanul írom), vagy szelepeknél rossz tömítés? Ha ezekkel lehet a gond, az nem két forintos javítás, ezért is lehet, javasolták, ha nem romlik a helyzet számottevően nem érdemes több százezer forintot rákölteni.
Nemtudom mitévő legyek.
Köszönöm a válaszokat, és segítséget előre is.