Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 786434 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3120 Dátum: 2017.01.19 21:50:39 »
Akit nem zavar, ha a tömítőanyagot a  kőolajszármazékok duzzasztják, feloldják az csak használja, engem zavarna.
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.19 22:02:30 írta Agyarka »

kori01

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 177
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3121 Dátum: 2017.01.19 22:02:27 »
Akit nem zavar, ha a tömítőanyagota  kőolajszármazékok duzzasztják, feloldják Az csak használja.
kb vagy 40 motort raktunk már össze fbs-el.
az fbs erre való.meg se pisszen.

Gmatyi88

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3122 Dátum: 2017.01.19 22:03:15 »
Pont most akartam kérdezni ha nem fbs akkor még is mi??

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3123 Dátum: 2017.01.19 22:07:50 »
Nyilván csak tévedésből került eme antimarketing szöveg a dokumentációjába.
Nekem mindegy, én inkább maradok a nyomatékkulcs használatánál, és az előírásnak megfelelő anyagok használatánál.
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.19 22:11:26 írta Agyarka »

kori01

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 177
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3124 Dátum: 2017.01.19 22:12:23 »
Pont most akartam kérdezni ha nem fbs akkor még is mi??
nyomjad rá nyugodtan azt az fbs-t.
garantáltan birni fogja,csak ne sokat.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3125 Dátum: 2017.01.20 07:35:18 »
nyomjad rá nyugodtan azt az fbs-t.
garantáltan birni fogja,csak ne sokat.


Az ajánlott anyag 40 mnl-es kiszerelésben 1500 Ft körül hozzáférhető az autósboltokban, de persze, használja csak az FBS-t, abból 70 gramm csak 700 Ft, tehát sokat meg fog vele spórolni.
Gratulálok.
Jó látni itt a fórumon is az "így szoktuk" hozzáállást. :no:
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.20 07:45:06 írta keeper83 »

Mewryck

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3126 Dátum: 2017.01.20 07:56:00 »

A műszakin senki nem fog érdekelni hidd el.
De szerintem felesleges kicserélni,nekem is ez van dieselbe mint a tiéd.
Dobot nem nagyon szoktak cserélni pedig,vagy betétet elkoptat mire a tárcsa is kopik,
Esetleg szabályoztasd fel.

a dob már elérte a kopáshatárt, így mindenképp csere lesz-műszakira úgy is cserélni akarok/kell egy pár dolgot:
-vezérlés(kompletten)
-motortartóbak,váltótartóbak
-első lámpák
-szilentek
-meg még ami szerelés közben előjön

Asszonypajti fogja inkább hajtani, legyen rendben az autó, amennyire csak lehet

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3127 Dátum: 2017.01.20 08:15:36 »
a dob már elérte a kopáshatárt, így mindenképp csere lesz-műszakira úgy is cserélni akarok/kell egy pár dolgot:
-vezérlés(kompletten)
-motortartóbak,váltótartóbak
-első lámpák
-szilentek
-meg még ami szerelés közben előjön

Asszonypajti fogja inkább hajtani, legyen rendben az autó, amennyire csak lehet

Jó a hozzáállásod, legyen jó az az autó.
A dob-tárcsa különbség csak akkor jön elő, amikor extrém hőterhelésnek teszed ki a fékeket (tartós hegymenet lefelé irányban, versenypályás használat ismétlődő nagy fékteljesítménnyel, stb.), ekkor a dob fékhatása hamarabb kezd el csökkenni a túlmelegedés miatt. A zárt építés miatt kevésbé hatékonyan adja le a hőt a környezete felé.
Egyéb hétköznapi használat mellett semmilyen fékhatásbeli különbség nincs a két rendszer között. Ne feledjük, a hátsó fék jóval kisebbre van méretezve, mint az első, nem a hátsó adja a fékhatás döntő részét.

Átépítéskor érdekes kérdés lehet, hogy melyik rendszerű tárcsafékre építenéd át. Tudnod kell, hogy a facelift utáni T22 kétféle fékrendszerrel készültek és valahol 2001-ben volt a váltás. A korábbi tárcsás verziónál a rögzítőfék még dobfékes rendszerű maradt, míg az üzemi fék már tárcsás rendszerű. Az enyém is ilyen például. Később ezt leváltotta az újabb rendszerű hátsófék, ahol már a féknyeregben lévő kulcsot mozgatja a kézifékkötél, tehát a rögzítőfék is a tárcsaféket működteti. Itt féknyereg, tárcsa és egy rakás egyéb alkatrész is eltérő.
Azért itt lehetne olyan különbségek a dob és tárcsa verziók között, hogy pl. a kézifékköteleket is cserélni kell, nem beszélve a fékcsövekről, belső porvédőlemezről, stb.

Privát véleményem az, hogy jó az a dobfék is úgy, ahogy van, de az legyen rendbe rakva.

Üdv:
BF

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3128 Dátum: 2017.01.20 08:15:38 »
Nem kell szakadásig huzni,érzed azt ugy is nem kell oda nyomaték.
Nem kell szakadásig huzni,érzed azt ugy is nem kell oda nyomaték.
Jó oda a paszta.
fbs teljesen jó oda.
Nyet nyomatékkulcs, nyet előírt tömítés, húzzad meg azt a csavart érzésre, a technológiai előírások úgyis dísznek vannak. Igazi gyöngyszemek. Esetleg még a helyszínt írd be, nehogy betévedjen olyan aki ennél magasabb elvárásokkal rendelkezik.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3129 Dátum: 2017.01.20 08:30:45 »
Privát véleményem az, hogy jó az a dobfék is úgy, ahogy van, de az legyen rendbe rakva.
Így van! Ez a legfontosabb!
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3130 Dátum: 2017.01.20 09:34:46 »
garantáltan birni fogja,csak ne sokat.
Nekem sem a szakértelmem, sem a megfelelő eszközparkom nincs meg ahhoz, hogy felülbíráljam egy gyártó ajánlását. Amennyiben külön kitérnek egy termék negatív tulajdonságára, ami az adott felhasználásnál követelmény lenne, akkor eszembe nem jutna arra használni.
Nem baj, ezzel a bizonyítvánnyal is több információnk van.

Mewryck

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3131 Dátum: 2017.01.20 12:42:59 »
Jó a hozzáállásod, legyen jó az az autó.
A dob-tárcsa különbség csak akkor jön elő, amikor extrém hőterhelésnek teszed ki a fékeket (tartós hegymenet lefelé irányban, versenypályás használat ismétlődő nagy fékteljesítménnyel, stb.), ekkor a dob fékhatása hamarabb kezd el csökkenni a túlmelegedés miatt. A zárt építés miatt kevésbé hatékonyan adja le a hőt a környezete felé.
Egyéb hétköznapi használat mellett semmilyen fékhatásbeli különbség nincs a két rendszer között. Ne feledjük, a hátsó fék jóval kisebbre van méretezve, mint az első, nem a hátsó adja a fékhatás döntő részét.

Átépítéskor érdekes kérdés lehet, hogy melyik rendszerű tárcsafékre építenéd át. Tudnod kell, hogy a facelift utáni T22 kétféle fékrendszerrel készültek és valahol 2001-ben volt a váltás. A korábbi tárcsás verziónál a rögzítőfék még dobfékes rendszerű maradt, míg az üzemi fék már tárcsás rendszerű. Az enyém is ilyen például. Később ezt leváltotta az újabb rendszerű hátsófék, ahol már a féknyeregben lévő kulcsot mozgatja a kézifékkötél, tehát a rögzítőfék is a tárcsaféket működteti. Itt féknyereg, tárcsa és egy rakás egyéb alkatrész is eltérő.
Azért itt lehetne olyan különbségek a dob és tárcsa verziók között, hogy pl. a kézifékköteleket is cserélni kell, nem beszélve a fékcsövekről, belső porvédőlemezről, stb.

Privát véleményem az, hogy jó az a dobfék is úgy, ahogy van, de az legyen rendbe rakva.

Üdv:
BF

a kézifékkötél is cserés lesz,nehéz behúzni(előző tulaj nemnagyon használta...);
kerékcserekor néztem rá a dobra és a kézifékre, ha dobfékes marad, a dobfék munkahengereit is cserélni kell-bal oldalon már látni olajnyomot,jobb oldalon még nem,de akkor már párban lesz az is megoldva
az anyagi ráfordítás különbsége jelen esetben a dob és tárcsafék között nem kevés-csonkállvány,porvédő lemez,tárcsa,betét,féknyereg,fékcső,teljes fékolaj csere...és még amit kifelejtettem vagy előjön...
még elmélkedem a dolgon

köszönöm a véleményeket mindenkinek

kori01

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 177
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3132 Dátum: 2017.01.20 14:10:01 »
Nyet nyomatékkulcs, nyet előírt tömítés, húzzad meg azt a csavart érzésre, a technológiai előírások úgyis dísznek vannak. Igazi gyöngyszemek. Esetleg még a helyszínt írd be, nehogy betévedjen olyan aki ennél magasabb elvárásokkal rendelkezik.
Te jó ég mit nem agyalnak egyesek egy tömités miatt...
elképesztő
olyan gépeket csinálunk ami nem 1-2milliós,szóval nem nagyon kellene kioktatni
volt amikor a hengerfejet frankón lehuztam nyomatékkal,csak éppen kifujta hamar a tömitést.
a gyár akkor nem kalkulálta bele hogy egy csavar hogyan nyulik,vagy olyan márkát rak e bele mindenki stb.
de nehogy már egy 6csavart nyomatékkal keljen meghuzni ::)
igazi tudományos

kori01

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 177
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3133 Dátum: 2017.01.20 14:17:14 »
a dob már elérte a kopáshatárt, így mindenképp csere lesz-műszakira úgy is cserélni akarok/kell egy pár dolgot:
-vezérlés(kompletten)
-motortartóbak,váltótartóbak
-első lámpák
-szilentek
-meg még ami szerelés közben előjön

Asszonypajti fogja inkább hajtani, legyen rendben az autó, amennyire csak lehet
Én is cseréltem mér pár szilentet benne.
De nekem a motor és váltótartó bakok jók,a tiédben mozog nagyon vagy miből gondolod hogy szétment?
Ja meg nyilván vezérlést is cseréltem amikor megvettem.
40ből megvolt akkor.

kori01

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 177
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3134 Dátum: 2017.01.20 14:25:14 »
Nekem sem a szakértelmem, sem a megfelelő eszközparkom nincs meg ahhoz, hogy felülbíráljam egy gyártó ajánlását. Amennyiben külön kitérnek egy termék negatív tulajdonságára, ami az adott felhasználásnál követelmény lenne, akkor eszembe nem jutna arra használni.
Nem baj, ezzel a bizonyítvánnyal is több információnk van.

kötés után tartósan rugalmas marad, ellenáll számos vegyi anyagnak (pl. híg lúgoknak és savaknak), szélsőséges hőmérsékleteknek (-50 - +200 °C között). A kőolajszármazékok kis mértékben duzzasztják.
Ezt olvastam,tehát ez megint csak felfújás.
de lényegtelen amit leirt a kettő tömitő anyag mindkettő szilikon mint a másik.
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.20 14:31:05 írta kori01 »