a dob már elérte a kopáshatárt, így mindenképp csere lesz-műszakira úgy is cserélni akarok/kell egy pár dolgot:
-vezérlés(kompletten)
-motortartóbak,váltótartóbak
-első lámpák
-szilentek
-meg még ami szerelés közben előjön
Asszonypajti fogja inkább hajtani, legyen rendben az autó, amennyire csak lehet
Jó a hozzáállásod, legyen jó az az autó.
A dob-tárcsa különbség csak akkor jön elő, amikor extrém hőterhelésnek teszed ki a fékeket (tartós hegymenet lefelé irányban, versenypályás használat ismétlődő nagy fékteljesítménnyel, stb.), ekkor a dob fékhatása hamarabb kezd el csökkenni a túlmelegedés miatt. A zárt építés miatt kevésbé hatékonyan adja le a hőt a környezete felé.
Egyéb hétköznapi használat mellett semmilyen fékhatásbeli különbség nincs a két rendszer között. Ne feledjük, a hátsó fék jóval kisebbre van méretezve, mint az első, nem a hátsó adja a fékhatás döntő részét.
Átépítéskor érdekes kérdés lehet, hogy melyik rendszerű tárcsafékre építenéd át. Tudnod kell, hogy a facelift utáni T22 kétféle fékrendszerrel készültek és valahol 2001-ben volt a váltás. A korábbi tárcsás verziónál a rögzítőfék még dobfékes rendszerű maradt, míg az üzemi fék már tárcsás rendszerű. Az enyém is ilyen például. Később ezt leváltotta az újabb rendszerű hátsófék, ahol már a féknyeregben lévő kulcsot mozgatja a kézifékkötél, tehát a rögzítőfék is a tárcsaféket működteti. Itt féknyereg, tárcsa és egy rakás egyéb alkatrész is eltérő.
Azért itt lehetne olyan különbségek a dob és tárcsa verziók között, hogy pl. a kézifékköteleket is cserélni kell, nem beszélve a fékcsövekről, belső porvédőlemezről, stb.
Privát véleményem az, hogy jó az a dobfék is úgy, ahogy van, de az legyen rendbe rakva.
Üdv:
BF