Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2306953 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re: Szerviz
« Válasz #3990 Dátum: 2010.08.06 08:51:49 »
Az történt, hogy miután a szervizben kitörölték a hibakódot, nemsokára persze újra kigyulladt a hibajelző, idáig oké.
Azonban nemrég magától eltűnt, azóta pedig még jöttünk vele vagy 150 km-t (pályán is, jócskán), és semmi.
Ez normális?

Ja, azt elfelejtettem megírni, hogy időközben megtaláltam az E12 javítási kézikönyvében a következőt:
"Ha a hiba 3 egymás után következő „út” során nem fordul elő, a CHK ENG (MIL) lámpa kialszik, azonban a hibakód (DTC) rögzítve marad az ECU memóriájában."
Tehát normális.  ::)
Azt viszont nem tudom, hogy ha rögzítette a memóriában, de utána esetleg újra előfordulna ugyanez a hiba, akkor megint világítania kéne a hibajelzőnek, vagy addig nem, amíg a memóriából ki nincs törölve ez a hibakód?  :hmmmm:
« Utoljára szerkesztve: 2010.08.06 09:04:31 írta gomzol »

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: Szerviz
« Válasz #3991 Dátum: 2010.08.06 09:26:14 »
E12 1,4 D4D
Mit mikor és mire:
- Motorolaj: 15.000 km-enként, ACEA B1 vagy B5-ös olaj kell, ami 5W-30-as (vagy 0W-30-as) viszkozitású. Elvileg 75e km-nél olajcsere van.
Ilyen olaj: Mobil1 ESP Formula 5W-30, Liqui-Moly Toptec 4300 5W-30, Castrol Magnatec 5W-30 A1, Mobil1 0W-30, stb.
Természetesen minden olajcsere alkalmával olajszűrőt is kell cserélni. Ebből nekem a Mann-Filter vált be, a lényeg, hogy márkás legyen.
4,2 l

- Váltóolaj: kötelezően előírt csereperiódusa nincsen, 60e km-nél ajánlott a csere, de nem kötelező. Én cserélném a váltóolajat. A gépkönyvet kell követni, a hátuljában pontosan ott van, hogy milyen előírású és viszkozitású olajból mennyit kell beletölteni. (Ha jól emlékszem, akkor API GL-5-ös 75W-90-es váltóolaj kell bele, de ebben nem vagyok biztos.) API GL3 vagy GL4 1,9 l

- Hajtóműolaj: ha nem 4 kerék hajtású a kocsi, akkor ilyet nem kell cserélni, mert az első differenciálmű és a váltó közös olajzású. Konkrétan egy nagy "dobozban" van az egész.

- Fékfolyadék: erre nincsen kötelező előírás, de 2-3 évente vagy 60e km-nél illik lecserélni. A cseréhez kb 6-7 deci DOT 4-es vagy DOT 5.1-es fékfolyadék kell. (DOT 5 nem használható!)
Ezzel egyidőben a kuplung folyadékát is illik a maradékkal lecserélni, de ez nem kötelező, csak ajánlott részemről. Az E12-es Corollában közös a kuolung és a fék tartálya, azonban a látszat ellenére osztott a tartály, így gyakorlatilag nem keveredik a két féle folyadék.
csak a fékhez 0,6-07 l, amennyiben a kuplung folyadék is cserélve lesz akkor kb. 1,2 l kell.

- Szervoolaj: ha jól tudom, akkor elektromos az autód kormányszervoja (a mi VVT-i E12-esünk villanyszervos), ebben nem lehet és nem is kell zsírt cserélni. Ha villanyos, akkor nincsen olaj a rendszerben. Ha hidraulikus lenne, akkor sem kell elméletileg sosem a folyadékot cserélni, csak utántölteni, ha szükséges. Azonban én 100e km-enként javaslom ennek a cseréjét Dexron III-as minősítésű ATF-re (automataváltó-olaj). Könnyen el lehet dönteni, hogy hidraulikus-e a szervo: ha van szervoolaj-tartály a motortérben, akkor hidraulikus, ha nincsen, akkor elektromos -- az utóbbi a valószínűbb.

- Differenciálmű=hajtómű és ez benne van a váltóházban, így a váltóolaj keni ezt. A váltóolajat kell csak cserélni. (Ha hátsó kerekes lenne, akkor más lenne a helyzet...)

- Hosszbordásszíj (nem ékszíj): 105e km-nél vagy 6 éves korban. Jó márka a Gates, Bosch, Denso, Mitsuboshi.

+ Hűtőfolyadék: 2-3 évente érdemes lecserélni vagy 100e km után. Ami neked kell: Toyota Long Life Coolant (RED) vagy Toyota Super Long Life Coolant (PINK).
7,5 l
+ Légszűrő és pollenszűrő: szemrevételezés alapján
hivatalosan ellenőrzés évente, légszűrő csere 40e km-nél. Én kb. 2-3 e km-ként kipucolom őket (nem porszívóval, csak finom kifúvás meg ecset), igy ki is birja addig. Egyébként érdemesebb gyakrabban cserélni

+ Üzemanyagszűrő: ezt a diesel motornál fejből most nem tudom.
vhol. 30e km-es periódust olvastam, (a szőkített gázolajtól ez sem véd sajnos)
A szervízperiódus megtalálható az alábbi helyen:
www.toyota-tech.eu --> REPAIR --> FREE Access Maintenance Schedules
Ez hivatalos és frissített.

A benzines 1,4 (4ZZE), 1,6 (3ZZE)-nél
+ Gyertya: 60e km-nél kell cserélni, szerintem inkább jobb azt 30e-nél cserélni a 60e km helyett, pláne ha sok a városi közlekedés. Ami kell: NGK BKR5EYA-11 vagy Denso K16-RU11.
illetve Denso IK-16-nál 90e a csereperiódus, sajnos 4x-es áron.
« Utoljára szerkesztve: 2010.08.06 09:27:50 írta Agyarka »

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #3992 Dátum: 2010.08.06 10:02:34 »
Légszűrőhöz és pollenszűrőhöz annyit tennék hozzá, hogy a csere attól függ, hol lakik az ember. Pesti és környéki simán fél-egy évente cserélhetné őket (lásd az én esetemet).
         

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: Szerviz
« Válasz #3993 Dátum: 2010.08.06 10:05:21 »
Igen, a sok poros földút sem használ nekik, a gyakori kíméletes tisztítás azonban igen.-)

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: Szerviz
« Válasz #3994 Dátum: 2010.08.06 10:05:49 »
Ja, azt elfelejtettem megírni, hogy időközben megtaláltam az E12 javítási kézikönyvében a következőt:
"Ha a hiba 3 egymás után következő „út” során nem fordul elő, a CHK ENG (MIL) lámpa kialszik, azonban a hibakód (DTC) rögzítve marad az ECU memóriájában."
Tehát normális.  ::)
Azt viszont nem tudom, hogy ha rögzítette a memóriában, de utána esetleg újra előfordulna ugyanez a hiba, akkor megint világítania kéne a hibajelzőnek, vagy addig nem, amíg a memóriából ki nincs törölve ez a hibakód?  :hmmmm:
Amennyiben újra 3x előfordul a hiba, a MIL lámpa ismét kigyullad.

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re: Szerviz
« Válasz #3995 Dátum: 2010.08.06 10:15:56 »
Amennyiben újra 3x előfordul a hiba, a MIL lámpa ismét kigyullad.
Köszi!

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re: Szerviz
« Válasz #3996 Dátum: 2010.08.06 10:21:08 »
E12 1,4 D4D
- Motorolaj:
4,2 l
- Váltóolaj: API GL3 vagy GL4 1,9 l
+ Hűtőfolyadék:
7,5 l
Bocsi, nem igazán akartam belekotyogni, de mintha az 1.4 dízel (1ND-TV) váltójához is GL-4 v. GL-5 váltóolajat írna elő a könyv...   :hmmmm:

Most csak ezt a bolgár változatot találtam meg, itt a motorolajra (bal felső sarok) és a hűtőfolyadékra (jobbközép, fent) is más mennyiséget látok, illetve a váltóolajnál (jobbra lent) azt olvasom, amire én is emlékszem... :flowers:


[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2010.08.06 10:31:40 írta gomzol »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Szerviz
« Válasz #3997 Dátum: 2010.08.06 11:33:07 »
A benzines 1,4 (4ZZE), 1,6 (3ZZE)-nél
+ Gyertya: 60e km-nél kell cserélni, szerintem inkább jobb azt 30e-nél cserélni a 60e km helyett, pláne ha sok a városi közlekedés. Ami kell: NGK BKR5EYA-11 vagy Denso K16-RU11.
illetve Denso IK-16-nál 90e a csereperiódus, sajnos 4x-es áron.
Nekem sima Denso-kra lett cserélve, 1000HUF/db, nem egy ördöngősség, és mégis csak Denso... :)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

TZoli

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3998 Dátum: 2010.08.06 15:44:12 »
1.4 D4D-be nem 4.2L motorolaj kell, hanem 4.8L

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: Szerviz
« Válasz #3999 Dátum: 2010.08.06 15:49:12 »
1.4 D4D-be nem 4.2L motorolaj kell, hanem 4.8L

A márkaszerviz falán a táblázat 4,3litert ír, és ha jól rémlik, a gépkönyv szintén, de a 4literestől maximumon szokott lenni a nívópálca. (gondolom nem folyik le minden)
kisa
born to ride

TZoli

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4000 Dátum: 2010.08.06 15:53:08 »
1.4 D4D-be nem 4.2L motorolaj kell, hanem 4.8L

A márkaszerviz falán a táblázat 4,3litert ír, és ha jól rémlik, a gépkönyv szintén, de a 4literestől maximumon szokott lenni a nívópálca. (gondolom nem folyik le minden)

Mint írtam 4.8Liter megy bele így van maxon  a jelzés a pálcán, le kell engedni rendesen, több ilyen autót is csinálok, 2-2.5dl szokott maradni az 5 literes LM Top Tec4300 kannákban

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: Szerviz
« Válasz #4001 Dátum: 2010.08.06 16:35:37 »
Mint írtam 4.8Liter megy bele így van maxon  a jelzés a pálcán, le kell engedni rendesen, több ilyen autót is csinálok, 2-2.5dl szokott maradni az 5 literes LM Top Tec4300 kannákban
A tesóm 2004-esébe először kb.4,2 ment bele egy márkaszervizes cserénél. A többinél már csak 4l 0W30 Mobil1-et tettünk bele. Igy kb. 3-4 mm-rel van a max alatt.
A 12 ezres periódus alatt láthatóan nem csökkent a szint.

A saját 1,4 benzinesemnél ferdén leeresztve, nagyon kicsöpögtetve 0,3l volt a különbség egy normál szervizhez képest.

szikla2

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 756
Re: Szerviz
« Válasz #4002 Dátum: 2010.08.06 21:58:47 »
E12 1,4 D4D
- Motorolaj:
4,2 l
- Váltóolaj: API GL3 vagy GL4 1,9 l
+ Hűtőfolyadék:
7,5 l
Bocsi, nem igazán akartam belekotyogni, de mintha az 1.4 dízel (1ND-TV) váltójához is GL-4 v. GL-5 váltóolajat írna elő a könyv...   :hmmmm:

Most csak ezt a bolgár változatot találtam meg, itt a motorolajra (bal felső sarok) és a hűtőfolyadékra (jobbközép, fent) is más mennyiséget látok, illetve a váltóolajnál (jobbra lent) azt olvasom, amire én is emlékszem... :flowers:

nekem nagyon tetszik a ciril leírás. Api GL 3 olajat már nagyon kevés helyen árulnak, szinte kikerült a divatból.
Nem minden "az" ami annak látszik.
Corolla 1.6 E12 2004 sedan 2009--2017
Avensis 1.8 T27 2011.facelift Sedan 2017-

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #4003 Dátum: 2010.08.06 22:48:25 »
Urak, ismét váltóval kapcsolatban kérdeznék.
Olyat csinál a váltóm, ogy néha (tényleg ritkán) álló helyzetben járó motornál (pl lámpánál) elég nehezen megy be egyesbe, van, hogy csak harmadikra sikerül, ami elég kellemetlen tud lenni.
Mintha a kar akadna, nem olyan, mint amikor a szinkronnal volt gond, nem annyira durva, sokkal finomabb (meg gondolom álló helyben egyesben nemis játszik a szinkron, vagy igen?).

TZoli a múltkor levette ott a burkolatot (kézifék állítás), gondolom ott mindent rendben láttott, mert mondta volna, ha nem :-) . Szóval ha van ötlet, érdekelne. Nagyon nem akarok rajta pörögni, mert tényleg ritka, nem nem zavar, de néha kellemetlen. 75W Toyota olaj van benne.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

TSityu

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4004 Dátum: 2010.08.07 01:30:53 »
Hidegen vagy melegen is?