Szerző Téma: Fóliázás  (Megtekintve 254160 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Fóliázás
« Válasz #165 Dátum: 2006.08.30 13:58:54 »
Idézetet írta: "Georgexy"
Elsõ oldalsó....


Nagyon figyeltem, de szerintem én pont ezeket az adatokat és sztorit idéztem be az elõzõ oldalon.  :hmm:


És plasztikkártya nem kell, az cska a LLumar egyedi megoldása, papíron is jöhet a bizonylat.

SZegecs

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1179
Fóliázás
« Válasz #166 Dátum: 2006.08.30 14:39:13 »
Idézetet írta: "Georgexy"
De akkor sem értem, hogy miért kell átláni egy autón ahhoz hogy meglássam fékez vagy lassít!
Hali


Nem õt kell meglátni, hogy fékez-e (azt nyilván mindenki látja), hanem azt, hogy az elõtte menõ fékez-e. Ezzel elég sok idõt lehet nyerni, ha látom, hogy a kettõvel elõttem menõ fékez, valszeg az elõttem menõ is fog, de én már akkor tudok készülni a lassításra, amikor a kettõvel elõttem menõ fékez vagy indexel, stb.
És akkor az óra onnantól ketyeg, nem az elõttem menõ féklámpájától.
Ha evvel elkerülöm, hogy az én hirtelen fékezésemtõl a mögöttem lévõ ne jöjjön belém, az már nagy eredmény.

Én is szeretek átlátni. Elõzés elõtt is jól esik, ha nem kell kikandikálni, mert kapásból látom, hogy felesleges mert jön szembõl.
zegecs
'04 Toyota Yaris TS

Georgexy

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 246
    • http://www.georgexy.fw.hu
Fóliázás
« Válasz #167 Dátum: 2006.08.30 16:03:53 »
Idézetet írta: "Ear"
Idézetet írta: "Georgexy"
Elsõ oldalsó....


Nagyon figyeltem, de szerintem én pont ezeket az adatokat és sztorit idéztem be az elõzõ oldalon.  :hmm:


És plasztikkártya nem kell, az cska a LLumar egyedi megoldása, papíron is jöhet a bizonylat.



Bocs de odáig nem olvastam vissza! Én csak ezen az oldalon láttam a bizonytalanságot!
Arra reagáltam!
hali
eorgexy

Toyota Corolla Luna 2006
:szivecske: :toy: :rohog:
http://www.georgexy.fw.hu/gallery

Georgexy

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 246
    • http://www.georgexy.fw.hu
Fóliázás
« Válasz #168 Dátum: 2006.08.30 16:06:26 »
Idézetet írta: "SZegecs"
Idézetet írta: "Georgexy"
De akkor sem értem, hogy miért kell átláni egy autón ahhoz hogy meglássam fékez vagy lassít!
Hali


Nem õt kell meglátni, hogy fékez-e (azt nyilván mindenki látja), hanem azt, hogy az elõtte menõ fékez-e. Ezzel elég sok idõt lehet nyerni, ha látom, hogy a kettõvel elõttem menõ fékez, valszeg az elõttem menõ is fog, de én már akkor tudok készülni a lassításra, amikor a kettõvel elõttem menõ fékez vagy indexel, stb.
És akkor az óra onnantól ketyeg, nem az elõttem menõ féklámpájától.
Ha evvel elkerülöm, hogy az én hirtelen fékezésemtõl a mögöttem lévõ ne jöjjön belém, az már nagy eredmény.

Én is szeretek átlátni. Elõzés elõtt is jól esik, ha nem kell kikandikálni, mert kapásból látom, hogy felesleges mert jön szembõl.



Igen ebben igazad van!
De engem nem zavar túlságosan! Én is nézem az elõttem lévõket és nem csak az elõttemlévõt de ha nem látom az sem baj csak jobban figyelek!
hali
De igazat adok neked!
Valóban jobb átláni!
eorgexy

Toyota Corolla Luna 2006
:szivecske: :toy: :rohog:
http://www.georgexy.fw.hu/gallery

SZegecs

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1179
Fóliázás
« Válasz #169 Dátum: 2006.08.30 16:09:09 »
Idézetet írta: "Georgexy"


Igen ebben igazad van!
De engem nem zavar túlságosan! Én is nézem az elõttem lévõket és nem csak az elõttemlévõt de ha nem látom az sem baj csak jobban figyelek!
hali
De igazat adok neked!
Valóban jobb átláni!


Én is csak erre gondoltam. Nem feltétel csak nagyon nagy elõny tud lenni egy-egy szituációban.
Amirõl esetleg nem is derül ki soha sem, hogy ha nem láttálvolna át, akor hogy alakul.

Na megyek felszerelem a hátsó reflektorokat és munkalámpákat  :rohog:  :rohog:
zegecs
'04 Toyota Yaris TS

Benedek

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 208
Fóliázás
« Válasz #170 Dátum: 2006.08.30 17:54:11 »
Hali!
Szerintem a fóliázás nagyon szép és egyben mutatós dolog a hõvédelemrõl nem is beszélve. DE  a kiláthatóságot fõleg egy esõs, párás, deres idõben mondjuk úgy estefelé,esetleg korareggeli órákban nagyon megnehezíti és veszélyessé teheti. Haverom mesélte, hogy egy bringást majdnem elütött egyszer ez miatt.  :pal3:
5' - Corolla HB.  1.4 sol

attila23

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 224
Fóliázás
« Válasz #171 Dátum: 2006.08.30 22:06:33 »
Idézetet írta: "Georgexy"
De akkor sem értem, hogy miért kell átláni egy autón ahhoz hogy meglássam fékez vagy lassít!
Hali


Nem kell, de biztonságot ad.

1. Mert a féklámpa 0-1 állapotú, és nem látod belõle, hogy mekkora fékezés következik.

2. Ezen kívül mindig látok egy-két idiótát, aki vagy nem ismeri a motorféket és 10 másodpercenként fékez egy rövidet, vagy folyamatosan rámászik az elõtte lévõre, úgy hogy állandóan fékre kell lépnie.

3. Pesten van egy érdekes jelenség. Amikor "a sor" nagyot fékez.  Mondjuk 20 autóval elõtted valaki nyom egy nagyobb fékezést, és az utána következõk mind rövid követési távolságot tartanak, ezért egyre nagyobb erõvel kell elkezdeni fékezniük. Nos ez a folyamat teljesen kiszámíthatatlan, de könnyen azon veheted észre magad, hogy az elõtted lévõ egyszercsak tapossa a féket. Ha látod vmennyire, hogy mi zajlik elõtte, akkor könnyebben elkerülheted, hogy belecsússzál.

Legutóbb az M7-esen találkoztam a szombati tömegben a sor jelenséggel, azzal nehezítve, hogy a sor eleje a lejtõ alján, míg mi a lejtõn voltunk, rosszabb tapadással.  130-al haladtam a belsõ sávban, rendes követési távolságot tartva, egy E11 mögött. Elkezdtem fékezni vele együtt, de egyszercsak azt vettem észre, hogy vészesen közeledik, kb. megduplázta a fékerõt, amikor lekövettem, akkor felsírtak egy rövid idõre az elsõ kerekek, bár az ABS nem kapcsolt be. Mögöttem egy Suzuki nagyon észnél volt, mert egyrészt idõben fékezett, másrészt jobbra húzodott, hogy balról be tudjon csúszni az az idióta 206-os P. amelyik a nyakában lihegett és nem tudott megállni, még kb. 2 méter hiányzott neki...

leszilaci

  • Vendég
Fóliázás
« Válasz #172 Dátum: 2006.08.31 08:00:42 »
kicsit off, de az átláthatóság témához hozzáfûzném,h az egyre magasabbra húzott hátsó résszel rendelkezõ, általában nagyobb kategóriájú szedánoknál lehet...pontosabban nem lehet átlátni!
nem egyszer történt velem is, h egy ilyen autót követve (pedig nem volt rajt' fólia) nem lehetett látni az elötte levõt.

szóval ez nem fóliázás-nem fóliázás kérdése...
egyszerûen a dizájn oltárán(?) feláldozzák az átláthatóságot

engem egyébként nem zavar, picit nagyobb követési távolságot tartok.

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Fóliázás
« Válasz #173 Dátum: 2006.08.31 08:20:11 »
Idézetet írta: "leszilaci"
kicsit off, de az átláthatóság témához hozzáfûzném,h az egyre magasabbra húzott hátsó résszel rendelkezõ, általában nagyobb kategóriájú szedánoknál lehet...pontosabban nem lehet átlátni!
nem egyszer történt velem is, h egy ilyen autót követve (pedig nem volt rajt' fólia) nem lehetett látni az elötte levõt.

szóval ez nem fóliázás-nem fóliázás kérdése...
egyszerûen a dizájn oltárán(?) feláldozzák az átláthatóságot

engem egyébként nem zavar, picit nagyobb követési távolságot tartok.


Az a picit nagyobb köv. táv. annyi legyen, hogy meg tudj állni, ha hirtelen sávot vált, és elõtted terem egy fal (árok, felbontás...) amit nem láttál miatta.
-Ha viszont így vezetsz, akkor (Pesten biztos) elég sokan megelõznek, és bemennek vakrepülni az átláthatatlan mögé, ami végsõ  soron ugyanazt eredményezi, legfeljebb, ha már a 3-4. helyen vagy mögötte, akkor van idõd reagánli az elõtted az árokban eltûnõ kocsik láttán.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

leszilaci

  • Vendég
Fóliázás
« Válasz #174 Dátum: 2006.08.31 15:06:13 »
Idézetet írta: "Tamás69"

Az a picit nagyobb köv. táv. annyi legyen, hogy meg tudj állni, ha hirtelen sávot vált, és elõtted terem egy fal (árok, felbontás...) amit nem láttál miatta.
-Ha viszont így vezetsz, akkor (Pesten biztos) elég sokan megelõznek, és bemennek vakrepülni az átláthatatlan mögé, ami végsõ  soron ugyanazt eredményezi, legfeljebb, ha már a 3-4. helyen vagy mögötte, akkor van idõd reagánli az elõtted az árokban eltûnõ kocsik láttán.

nem szoktam hagyni,h bepofátlankodjanak elém... :evil: nem is szoktak próbálkozni
akkor le a fóliával, és minden kocsira nagy hátsó üveget, h átlátható legyen :nagymosoly:
vaaaaaaaagy :otlet:
minden autó tetejére egy rudat kell felszerelni függõlegesen, aminek tetején egy domború tükör van, ami lefelé néz :nyelv:

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Fóliázás
« Válasz #175 Dátum: 2006.08.31 16:42:38 »
Az én Corim 12 centivel alacsonyabb, mint a Yaris, a hasmagasság is kisebb valamivel, szal én aztán semmin nem látok át. Ma ment elõttem 1 lesötétített Seat kisdobozos autó, de amúgy se láttam volna át rajta, mert magasan volt az ablaka, szal tartottam a nagyobb követési távot, mégse akart megelõzni senki. Külváros rulez  :nagymosoly:
Laco 73 :D

Georgexy

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 246
    • http://www.georgexy.fw.hu
Fóliázás
« Válasz #176 Dátum: 2006.09.03 11:43:24 »
Hát igen!
Jobb ha átlátsz de manapság már ritka ez, legalábbis én álltalában csak a  OFF suziki Wagon R-eken és az Igniseken szoktam átlátni!
De jó ha lehet!
viszont ha nem engem az sem bánt! legfeljebb jobban figyelek és nem megyek bele a másik seggébe!
hali
eorgexy

Toyota Corolla Luna 2006
:szivecske: :toy: :rohog:
http://www.georgexy.fw.hu/gallery

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Fóliázás
« Válasz #177 Dátum: 2006.11.29 13:13:39 »
Jogszabályi háttér:

"A gépkocsi szélvédõjének és ablakainak fényáteresztõ képessége vizsgálatának technológiai mûveletei
4.1. Követelmény
A fényáteresztõ-képesség mértéke megfelelõ:
a) a szélvédõ esetében - kivéve a lehajtott napellenzõk által takart üvegfelület - ha a fényáteresztõ-képesség legalább: Tmin=75%;
b) a vezetõtéri oldalablakok üvegei (amelyen keresztül a gépjármû vezetõje részére az oldalra való kilátás, valamint a visszapillantó tükrökkel a jármû mellett lévõ mindkét forgalmi sávra történõ hátralátás biztosítva van) esetében legalább: Tmin=70%;
c) egyéb ablakok (utastéri, raktéri oldal és hátsó ablakok) üvegei esetében nincs követelmény."
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Fóliázás
« Válasz #178 Dátum: 2007.01.08 10:54:32 »
Hali mindenkinek!

Barátom Corolla Versojához keresnénk elsõ motorház védõ bör vagy fólia védõt.

Ha tudtok valamit nem fogjátok vissza magatokat.
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Fóliázás
« Válasz #179 Dátum: 2007.01.08 16:24:10 »
Idézetet írta: "Profy"
Hali mindenkinek!

Barátom Corolla Versojához keresnénk elsõ motorház védõ bör vagy fólia védõt.

Ha tudtok valamit nem fogjátok vissza magatokat.



Fóliát méretre csinál neked a Ballagó Péter. Klubtagoknak kedvezmény!
Klikk.