Szerző Téma: Corolla Verso  (Megtekintve 1558109 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Corolla Verso
« Válasz #4380 Dátum: 2015.05.27 22:20:40 »
Most akkor vegyük úgy, hogy nem szóltál...
Ennyi erővel azt is írhatnád: ritkán látok kombit telepakolva. Van ennek létjogosultsága?

Igen, van. Egy autónak sokféle tulajdonsága van, nem lehet mindegyik tulajdonságot állandóan kihasználni. Nekünk a COV hétszemélyessége egy évben kétszer kell néhány hétig, vagy napig, de akkor kell. Egyébként a 6-7. ülést teljesen síkba le lehet hajtani, tehát a fölöslegességét felvetni értelmetlen kérdés. Az egyterű mivoltját pedig igen sokszor kihasználjuk, az nem is kérdés, hogy szükséges-e.
:surrender:  :surrender:
Bocsi! Nem akartam senkit megbántani... :)
Ákos hozzászólására írtam. Szerinte túlkereslet van... ezért nyilván túlárazás is!
Erre írtam, hogy csak divatból nem biztos, hogy érdemes 7 személyest venni... HA összehúzza magát a család esetleg elfér egy kombiban is!
Természetesen, ha valakinek kell a 7 személyesség/hely és/vagy hajlandó megfizetni a magasabb árat.. szíve joga. :yes:

p.s.Tavaly mi is 7-en voltunk nyaralni(két család)... Két 5 személyesben mentünk... ;) Lehet, hogy idén 9-en leszünk.. szintén két autóval megyünk... :)
 :flowers:
Még egyszer : én kérek elnézést... csak a véleményemet írtam. :)
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Corolla Verso
« Válasz #4381 Dátum: 2015.05.28 09:49:34 »
Semmi gond, nem vettem magamra  :flowers:
Csak kicsit magasak az elvárásaid. Nemcsak azért vesz valaki 7személyes, mert állandóan heten ülnek benne, ezekben a COV méretű tk. ál7személyesekben pont az a jó, hogy a 6-7. ülés a semmiből jön elő. Ennek még inkább van létjogosultsága, mint egy kombinak, mert ott a farát akkor is cipeli az autó, amikor tk. nincs rá szükség.
A Corsa lecserélésekor erősen gondolkodtam, hogy ne egy iQ-vegyek inkább, mint Yarist, mert az esetek kb. 70%-ban egyedül ülök az autóban, vagy esetleg még egy személy. De a maradék 30% miatt mégsem lehet, néha hárman, vagy négyen is beülnénk, arról nem beszélve, hogyha elmegyek 1, vagy 2 gyerekkel egy piaci bevásárlásra, az az iQ-ba már nem férne be.

Annyiban azonban igazad van, hogy jóval többen vesznek nagyobb autót, mint amire szükség van, és itt nagyságba beleértem a fölfelé nagyokat (egyterű, divatterepjáró), meg a hosszában nagyokat is. Hány céges Mondeo - értsd szimbolikusan a Mondeot - szaladgál benne egy utassal, vagy csak a vezetővel...?

Nyaralás. Én meg pont azt élvezem, hogy tetőboxszal beférünk egy autóba is, nem kell emiatt 2 autót igénybe venni. (Dupla üzemanyag, dupla matrica, dupla parkolás - nem is az ára, hanem a helyigénye a nehezebb dolog, stb.)
« Utoljára szerkesztve: 2015.05.28 09:52:01 írta music »
music     

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Corolla Verso
« Válasz #4382 Dátum: 2015.05.28 10:00:19 »
Nem is a fizikai méretei miatt van létjogosultsága az egyterűeknek, hanem inkább a kényelmük miatt: sokkal könnyebb ki-beszállni ezekbe, mert magasabban van az ülés. Kb úgy kell ezt érteni, hogy nem beül az ember, hanem ráül az ülésre. Nem kiszáll az autóból, hanem leszáll az ülésről. Nagy segítség.  :yes:

És, akinek egyszer volt egy ilyen egyterűje, az nagyon nehezen vált vissza egy kombira.

Music-kal annyiban vitatkoznék, hogy a plusz tömeget az egyterűvel ugyanúgy cipeled, ha kell, ha nem, mint a kombival (ha nem is hosszban, de magassági értelemben mindenképpen), sőt, a jelentősebb homlokfelület miatt a fogyasztás is mindig magasabb egy egyterűnél, mint egy azonos motorizáltságú kombi esetében. Csak az egyterűnél ott van a +2 ülés opcióként, amit sokkal kényelmesebb kihasználni, ha pl. a családdal együtt a mamákat is viszi magával az ember. :surrender:

Egyterűt divatból sztem nem vesz senki. Az egyterű, mint karosszéria nem kifejezetten divat orientált, sokkal inkább a praktikussága, a variálhatósága az, ami eladja. Divatnak én a SUV kategóriát gondolom.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Corolla Verso
« Válasz #4383 Dátum: 2015.05.28 10:09:37 »
Az 5+2 üléses egyterűek esetében gyakorlatilag nincsen plusz tömeg, legalábbis sokkal kevesebb, mint a kombi kontra hatchback esetében, és ugye létezik 5 személyes egyterű - a Xsara Picasso pl. csak 5 személyesben volt kapható.
Az egyterűek szerintem tipikusan a kisgyerekes családoknak praktikusak, mert sokkal egyszerűbb a gyerekeket ki-, és betenni az autóba, nemcsak ki-, és beszállni, hanem a gyerkőcöket bekötni. Aki "sima" autóba zuhogó esőben, tehát ernyővel a kezében próbált már betenni és bekötni egy hordozót, és bekötni a középső ülésbe valakit, az tudja, miről beszélek.
Ezzel együtt engem eléggé zavar a nagy fogyasztás, szóval ha majd megszolgálta az idejét a COV könnyen lehet, hogy mégis inkább egy kombira, vagy nagy liftbackre - ha lesz még ilyen  - fogok váltani. Esetleg egy Prius+ -ra.
music     

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Corolla Verso
« Válasz #4384 Dátum: 2015.05.28 12:04:01 »
Ennek még inkább van létjogosultsága, mint egy kombinak, mert ott a farát akkor is cipeli az autó, amikor tk. nincs rá szükség.
A egyterűnél tolod a magas homlok felületet akkor is, ha nincs rá szükség  ;)
A tömegük meg kb ugyanannyi, így a csomagtartó nem jár +költséggel.

Egyébkén imádtam az egyterűt, a legpraktikusabb autó  :yes:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Corolla Verso
« Válasz #4385 Dátum: 2015.05.28 13:20:24 »
Kikerestem a tömegadatokat, íme:

2004-es Corolla hatchback 1,4vvt-i: 1190kg
2005-ös Corolla sedan 1,4 vvt-i: 1190kg
2004-es Corolla Wagon 1,4 vvt-i: 1240kg
2005-ös COV 1,6 vvt-i: 1420kg
2006-os COV 1,8 vvt-i Luna: 1430kg

2000-es Avensis I Wagon 1,8 vvt-i SOL: 1300kg

Szóval, nemhogy nem a kombi cipel plusz súlyt, de még a homlokfelület is nagysága is nehezíti a COV mozgását (a HB-hez képest 230kg, a Wagon E12-höz képest 180kg, de még az egyel nagyobb kategóriás AveI kombihoz képest is 120-130kg-os súlytöbblete mellett).  :flowers:

Szóval, szerintem egyértelmű, hogy az egyterűek mellett a kényelmes ki-beszállás, és a praktikusság, variálhatóság szól, ellenben, egyértelműen magasabb a tömege, amit a hétköznapokban mindig cipelnie kell.  :)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Corolla Verso
« Válasz #4386 Dátum: 2015.05.28 20:20:40 »
No, egy kicsit elbeszélünk egymás mellett. A kombit azért hoztam fel példának, mert ott a nagy csomagtartó tényleg egy formatervezett toldalék a 4 ajtóshoz/hatchbackhez képest, és ennek kilóban mérhető súlya van. Nem az egyterűhöz képest néztem, mert az nem a csomagtérre van optimalizálva.

Az egyterű nem azért nehéz, mert van egy puttonya, hanem mert magas, és a tető nem áll meg magától odáig anyaggal ki kell tölteni a teret, no meg a variálható ülésrendszernek is van valami súlya. Egyébként ha nagy csomagtér kell, valószínűleg nem is az egyterű a legjobb megoldás, bár bizonyos esetekben igen, pl. 4-5 személy mellett hosszú teret csinálni jobban lehet, mint a kombiban.

De ha már, nem jól párosítottad a tömegadatokat! Az E12 Corollából a gömbölyű, első generációs Versot csinálták, - nézd meg a műszerfalát, ha nem hiszed - ami nem 1420 kg, hanem 1240.  ;)
music     

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re:Corolla Verso
« Válasz #4387 Dátum: 2015.05.28 20:57:01 »
Kikerestem a tömegadatokat, íme:

2004-es Corolla hatchback 1,4vvt-i: 1190kg
2005-ös Corolla sedan 1,4 vvt-i: 1190kg
2004-es Corolla Wagon 1,4 vvt-i: 1240kg
2005-ös COV 1,6 vvt-i: 1420kg
2006-os COV 1,8 vvt-i Luna: 1430kg

2000-es Avensis I Wagon 1,8 vvt-i SOL: 1300kg

Szóval, nemhogy nem a kombi cipel plusz súlyt, de még a homlokfelület is nagysága is nehezíti a COV mozgását (a HB-hez képest 230kg, a Wagon E12-höz képest 180kg, de még az egyel nagyobb kategóriás AveI kombihoz képest is 120-130kg-os súlytöbblete mellett).  :flowers:

gyerekek,ennek így mi értelme???  :wacko: :nono:
ha már ilyen irányú összehasonlításokat akarunk, akkor legalább azonos generációkat hasonlítsunk...a 2005ös COV-nak semmi köze az E12-es corollához, és még annyi köze sincs az avensis1-eshez...

Tegyük súlyban az Auris1-es mellé...merthogy az a párja.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Corolla Verso
« Válasz #4388 Dátum: 2015.05.29 06:53:27 »
gyerekek,ennek így mi értelme???  :wacko: :nono:
ha már ilyen irányú összehasonlításokat akarunk, akkor legalább azonos generációkat hasonlítsunk...a 2005ös COV-nak semmi köze az E12-es corollához, és még annyi köze sincs az avensis1-eshez...

Tegyük súlyban az Auris1-es mellé...merthogy az a párja.
Ezt ki mondta neked?  :eek:
A COV eredetileg 2001-2-től lett gyártva, ennek a ráncfelvarrott típusa 2004 őszétől, méghozzá, mindkettő az E12 Corolla alapjain!  :excl: Pont, hogy jól van összepárosítva az évjáratok szerint, hiszen, azonos alapokon, azonos időben voltak gyártva. Az Auris már egy következő generációs fejlesztés, amikor új modellként kihozták, akkor a COV már kifutó modellnek számított. Az Auris párja a Verso lenne, de a Verso már Avensis padlólemezen van, tehát, az Auris-szal nem összehasonlítható.

Szóval, de, a COV nagyon is E12 alapokkal rendelkezik!  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Corolla Verso
« Válasz #4389 Dátum: 2015.05.29 06:59:04 »
No, egy kicsit elbeszélünk egymás mellett. A kombit azért hoztam fel példának, mert ott a nagy csomagtartó tényleg egy formatervezett toldalék a 4 ajtóshoz/hatchbackhez képest, és ennek kilóban mérhető súlya van. Nem az egyterűhöz képest néztem, mert az nem a csomagtérre van optimalizálva.

Az egyterű nem azért nehéz, mert van egy puttonya, hanem mert magas, és a tető nem áll meg magától odáig anyaggal ki kell tölteni a teret, no meg a variálható ülésrendszernek is van valami súlya. Egyébként ha nagy csomagtér kell, valószínűleg nem is az egyterű a legjobb megoldás, bár bizonyos esetekben igen, pl. 4-5 személy mellett hosszú teret csinálni jobban lehet, mint a kombiban.

De ha már, nem jól párosítottad a tömegadatokat! Az E12 Corollából a gömbölyű, első generációs Versot csinálták, - nézd meg a műszerfalát, ha nem hiszed - ami nem 1420 kg, hanem 1240.  ;)
A Te COV-od is E12 alapokon van. A Verso önálló modell a Corollától csak.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re:Corolla Verso
« Válasz #4390 Dátum: 2015.05.29 07:50:41 »
Ezt ki mondta neked?  :eek:
A COV eredetileg 2001-2-től lett gyártva, ennek a ráncfelvarrott típusa 2004 őszétől, méghozzá, mindkettő az E12 Corolla alapjain!  :excl: Pont, hogy jól van összepárosítva az évjáratok szerint, hiszen, azonos alapokon, azonos időben voltak gyártva. Az Auris már egy következő generációs fejlesztés, amikor új modellként kihozták, akkor a COV már kifutó modellnek számított. Az Auris párja a Verso lenne, de a Verso már Avensis padlólemezen van, tehát, az Auris-szal nem összehasonlítható.

Szóval, de, a COV nagyon is E12 alapokkal rendelkezik!  :yes:

Ha ránézek a nálunk ismert "nevezzük 1es gen." cov-ra  (2001-2004), na az építkezik az e12-esből, a 2004től gyártott cov meg kizártnak tartom, hogy ráncfelvarrt verzió lenne, rá kell nézni, egy széltáben hosszában teljesen más autó.
ezt találtam:
http://www.vezess.hu/teszt/vezettuk_toyota_corolla/4361/
Részben az Avensis-ből átvett műszaki egységekkel a Toyota alapjaiban megújította a Corolla Versót.
Gyártásban az e12 és auris életútja között van.
E12 2001-2006
COV 2004-2009
Auris 2007-



bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Corolla Verso
« Válasz #4391 Dátum: 2015.05.29 08:22:27 »
Hmmm, bocsi, akkor lehet, hogy mégis igazatok van music-kal.  :surrender:
Én még úgy voltam vele valamiért, hogy ez a COVII ráncfelvarrás (abból is az erősebb) eredménye, a padlólemez továbbra is E12 alap. Ennek azért még utána nézek. Azt írja a cikk, hogy a nyomtáv nőtt, de ez önmagában még nem jelent új padlólemezt is. Motorikusan, azonban, mindenképpen közelebb áll az Avensishez (T25), mint az E12-höz. De valóban, inkább egy E12-T25 "hibrid" ez.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Corolla Verso
« Válasz #4392 Dátum: 2015.05.29 12:47:39 »
Padlólemez, lehet, hogy azonos - bár a japánok elég nagyvonalúak e téren, de a modellváltás tk. hamarabb jött a COV-nál, mint a "névadónál".
Név szerint valóban a 2009-től gyártott Verso számít önálló modellnek, de a szögletes COV-nál is elmondható, hogy annyi rokonság fűzi a Corollához, mint bármelyik másik Toyotához. A műszerfala teljesen saját, a kapcsolók, motorok pedig a Toyotánál jól ismert választékot tükrözik modellfüggetlenül. Mi több, a COV II  és a Verso külsőre láthatóan rokonok, sokkal inkább, mint a COV I és a COV II.
music     

Tondach

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 325

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Corolla Verso
« Válasz #4394 Dátum: 2015.06.02 12:45:25 »
Szaladni kell megnézni!
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i