Azért oda már csak ne jussunk el, hogy az elsődleges gyári ajánlás kárt tesz a motornak...
Arra nem emlékszem, hogy vki állította volna, hogy az elsődleges gyári ajánlás tesz kárt a motornak, az viszont ebben az esetben biztos, hogy van annál ami kevésbé árt a motornak. Fejlődnek az olajok, és változik a szemlélet is.
Amennyiben 40-es a legvékonyabb gyárilag ajánlott olaj, abban az esetben felelősséggel ajánlani vékonyabbat csak próba után szabad. A próbán meg kell mérni az olajnyomást, hogy a gyár által előírt fordulaton teljesíti az előírt értéket. Amennyiben igen, az adott meleg értékű olaj viszkozitása az adott autóhoz megfelelő lehet.
Ezek a 0w20ak teljesen hülyeségek
Ez általánosítás, lehet a Tiedbe nem való az előbb említett okból, de általában nem hülyeség.
Mondom, hogy néha pörgetem melegen, a 20as nem lenne akkor jó, csak ha papásan járnék.
Amennyiben vkinek az autójába
megfelelő a 20-as
olaj (
azaz megvan az előírt olajnyomás és nem fogyasztja jelentősen), nyugodtan pörgetheti, sőt a vékonyabb kifejezetten jobb. Nagyobb áramlási sebességre képes, és jobban hűt, ahogy OldPiet is írta.