Szavazás

Benzin vagy dízel?

Az autó benzinnel megy, a traktor és a busz dízellel
6 (14%)
A modern turbódízelek remek motorok, a benzinek megálltak a fejlõdésben
10 (23.3%)
Jók a common rail dízelek, de a modern feltöltõs benzinmotorokra várok igazán
6 (14%)
Semmi sem ér a hibridek nyomába; ha jó áron adnék õket, csak hibriddel közlekednék
12 (27.9%)
Öööö, bizonytalan vagyok/Több válasszal is egyetértek/Rosszak a kérdések
9 (20.9%)

Összes szavazó: 37

Szavazás lezárva: 2006.10.27 17:22:50

Szerző Téma: Benzin vs. dízel  (Megtekintve 363875 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Benzin vs. dízel
« Válasz #285 Dátum: 2006.11.03 22:50:58 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Kgabe"
Amúgy a pörgetéshez: én még sebességben soha nem hajtottam 4200 fölé a gépet, de üresben lepadlózva elég gyorsan felszaladt a mutató 5200-ra, ami sztem dízeltõl elég jó érték, nem? (csak semmi értelme, mert sietve is elég 3000-nél váltani)


Tényleg , hol is kezdõdik az 1.4 D4D-ben a piros tartomány a fsz-mérõn ? 5000-nél , nem ? Vagy alatta valamivel ? Erre most nem emlékszem , pedig idõközben jóbarátnémét elég sokszor vezettem már ...

Kerek 5000-nél. De ide már tényleg tök fölösleges elforgatni.
Gabe 254.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Benzin vs. dízel
« Válasz #286 Dátum: 2006.11.03 22:54:01 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "leszilaci"
Idézetet írta: "G6"

A másik tévhit amit el kell oszlatni, hogy a benzinesek, fõleg az egyenletes nyomatékleadású változó vezérlésesek nem húznak jobban magas fordulaton. Nem, minden fordulaton (kivéve egészen alacson, mondjuk 2000 alatt) nagyjából egyforma, de kicsi erõvel húznak, ugyanis a húzás ereje csakis a nyomatékgörbe alakjától függ.  Ezt sokan nem hiszik el, mert mondják, hogy dehát minél jobban pörgetem a motort annál jobban megy, de így van. Meg lehet próbálni, 3000-4000-re közel ugyanannyi idõ alatt ér fel a mutató, mint 5000-6000-re, szóval semmivel sem megy jobban.

ha a kisótómmal 65-tel megyek és mondjuk van egy éles szituáció ahol gyorsítani kellene, akkor nem érdemes visszakapcsolni 2-be és eltolni mondjuk 95ig(ami még messze nem a leszabályzás)?
elég ha 3ba kapcsolok? :shock:
egyébként nem szoktam ilyen sebességnél visszaváltani 2-be, mert
1. nincs szivem gyilkolni :torsziv:
2. kerülöm ezeket a helyzeteket, és inkább máshogyan oldom meg...mondjuk ha elõzni kell, akkor várok még 1 lehetõséget
3. ha vissza is kapcsolok 2-be, az azért van,m a motorféket használom


De , ha tényleg para helyzet van , a kis benzinest érdemes visszatolnod egy ilyen szituban 2-be , mert ott fog a legjobban menni (dízel Yarisban elég lenne ugyanehhez egy kövér gáz hármasban , de most nem ez volt a kérdés) . Amúgy viszont teljesen egyetértek veled , ha egy mód van rá én is inkább elkerülöm az ilyen szitukat , mintsem hogy gyilkoljam a motort . (Ezért is haragszom a kis szívó benzinesekre , ezért a vagylagosságért .)

Idézetet írta: "leszilaci"
Idézetet írta: "G6"

A dízel meg a púpos görbéje miatt egyre gyengébben húz, ha pörgeti az ember, 2000-4000-ig van, hogy felére csökken a vonóerõ, ezért nem is érdemes õket pörgetni. Meg lehet nézni gyorsulás-idõ diagramokat, a nyomatékgörbe alakjával korreláló gyorsulási görbét produkálnak. Ezért van az, hogy végsebesség környékén nagyon hamar elfogynak, hirtelen lesz végük.

akkor turbósdízelnél is rosszul teszem,h 2500-nál visszaváltok? :shock:


Úgy érted , 2500-at pörög épp a TD , és te visszarámolod ? Ezzel nem sokat nyersz , 2500-ról már nagyon jól mennek ezek az autók . Persze más kérdés , hogy az alacsonyabb fokozatban még jobban mennek , lévén az rövidebb áttételezésû . Csak hamarabb le is forog . Szóval - helyzete válogatja , mondjuk úgy , hogy sokkal kevésbé indokolt és szükséges ez , mint egy kis benzines esetében 2500-ról visszakapcsolni .

Szerintem tádét fölösleges 2500-nál visszakapcsolni. Amennyi idõt elpocsékolsz a váltással...Sokkal jobban jársz, ha adott sebességben maradva gyorsulsz.
Gabe 254.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Benzin vs. dízel
« Válasz #287 Dátum: 2006.11.03 22:57:17 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Peti500"
A kategóriában a Mazda 3MPS ami nagyon belehúzott... :shock:

80-120ra 3asban:     3,5s  :10:  
80-120ra 5ösbe:       5,4s
50(!)-100ra 3asban: 4.2s

Ja, és nem érdekel, hogy :arrow:  "de mennyit fogyaszt..." :mrgreen: [/b]


Igen , a kategóriájában most valóban az egyik legdurvább gép az MPS  :D ... a nekem különösen fontos rugalmasságban egyenesen a LEGJOBB  :10: ! Legalábbis az AB legújabb tesztje szerint . Ha valakit érdekel : a mért adatokat , együtt a tesztben szereplõ konkurrencia adataival , mindjárt bepötyögöm a Japán autók/Mazda topikba ! Érdemes megnézni , szépek  :vag2: ...

Amúgy , hogy mennyit fogyaszt ? Tesztben 11.4-et , ami testvérek közt is teljesen rendben van egy ilyen tudású benzines autótól  :10:

Aki olvasta, talán emlészik. Egyszer beszámoltam egy 6-os MPS-sel szerzett tapasztalatokról. Ugyanez a moci, kicsit nagyobb tömeg, kicsit több teljesítmény. Nagggyooon ment. (3-as 80-150 cca 6 s, kegyetlen tempó) Nem hajtva pedig egész csendes, 6.ban keveset forog, csendes. Ilyen autóm lenne, ha a pénz kevésbé számítana.
Gabe 254.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #288 Dátum: 2006.11.03 23:10:29 »
Idézetet írta: "Kgabe"
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Kgabe"
Amúgy a pörgetéshez: én még sebességben soha nem hajtottam 4200 fölé a gépet, de üresben lepadlózva elég gyorsan felszaladt a mutató 5200-ra, ami sztem dízeltõl elég jó érték, nem? (csak semmi értelme, mert sietve is elég 3000-nél váltani)


Tényleg , hol is kezdõdik az 1.4 D4D-ben a piros tartomány a fsz-mérõn ? 5000-nél , nem ? Vagy alatta valamivel ? Erre most nem emlékszem , pedig idõközben jóbarátnémét elég sokszor vezettem már ...

Kerek 5000-nél. De ide már tényleg tök fölösleges elforgatni.


Hát az biztos . Az MMT hamarabb föl is pakolja , akkor is ha S módban van a váltó és végig padlóig nyomod a gázt .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

G6

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 396
Benzin vs. dízel
« Válasz #289 Dátum: 2006.11.04 00:30:28 »
Idézetet írta: "leszilaci"
ha a kisótómmal 65-tel megyek és mondjuk van egy éles szituáció ahol gyorsítani kellene, akkor nem érdemes visszakapcsolni 2-be és eltolni mondjuk 95ig(ami még messze nem a leszabályzás)?
elég ha 3ba kapcsolok? :shock:
egyébként nem szoktam ilyen sebességnél visszaváltani 2-be, mert
1. nincs szivem gyilkolni :torsziv:
2. kerülöm ezeket a helyzeteket, és inkább máshogyan oldom meg...mondjuk ha elõzni kell, akkor várok még 1 lehetõséget
3. ha vissza is kapcsolok 2-be, az azért van,m a motorféket használom



Nem, a visszaváltáskor mindig jobban fog menni az autó. De nem azért, mert többet pörög, hanem mert a kisebb fokozat nagyobb áttételt jelen, ami nyomatéknövelõ hatású, vagyis a keréken lévõ nyomaték megnõ, és ezzel együtt a vonóerõ is. Szóval ha jó gyorsulásra van szükség, akkor vissza kell váltani, ez egyértelmû. Csak adott fokozaton belül mondtam, hogy nem fog számottevõen változni a húzóerõ, szívómotorok esetén.
Geesix

'02-'07 Corolla TS
'07- Auris D-CAT

G6

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 396
Benzin vs. dízel
« Válasz #290 Dátum: 2006.11.04 00:34:18 »
Idézetet írta: "czsiga"


Kedves Palaczk!

Nem az a bajom, hogy ki nyeri a versengést, hanem az, hogy sz*r az a módszer, ahogyan mérik. Az a kérdés, hogy két autó 60-ról 100 km/h-ra mennyi idõ alatt gyorsul. Akkor tessék két profi pilótát berakni a kocsiba, akik tudják, hogy adott sebességnél melyik fokozatba kell kapcsolni ahhoz, hogy a legjobb gyorsulást érhessék el Utána ezt tessék lemérni. És nem marad végig úgy a váltó, hanem kapcsolunk mindig a legjobb fokozatba.

Érted már??? Nem azt kérdõjelezem meg, hogy 300 Nm kevessebb, mint 150 Nm, hanem a MÓDSZER HELYESSÉGÉT!!!


Annak semmi értelme nem lenne, hogy mindig a legjobb fokozatban hagyod az autót, arra ottvannak a gyorsulási mérések 0-100, 0-180 stb. A rugalmasság mutatja meg, hogy egy autó mennyire erõs, mennyire húz. Ha adott fokozatban pl 4-esben 60-100-ra jobb egy autó rugalmassága mint a másiknak, akkor az erõsebb, és feltehetõen a többi fokozatban is ugyanúgy jobban fog menni.
Geesix

'02-'07 Corolla TS
'07- Auris D-CAT

G6

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 396
Benzin vs. dízel
« Válasz #291 Dátum: 2006.11.04 00:47:58 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Az a jelentõs nóvuma ennek a BMW/PSA THP (Turbo High Pressure) motornak (amennyire tudom , jelenleg a Mini Coopert hajtja egy erõsebb -175 LE- , és a PUG 207-est egy gyengébb -150 LE- változatban) , hogy két turbófeltöltõje van , de nem a szokásos biturbo elrendezésben , ugyanis a fejlesztõi arra jutottak , hogy ha a kipufogógázokat két áramlatra bontják , akkor azok már kisebb fordulaton effektíven képesek meghajtani a két (viszonylag kis méretû) feltöltõt . Így aztán az egyes és négyes henger kipufogógázai hajtják az egyiket , a kettesé és a hármasé a másikat . Az eredmény látványos , mert az 1.6-os motor 240 Nm-t tud , és ezt már 1400-as fordulaton (a Miniben az erõsebbik 1600-as fordulaton) leadja . Megjegyzem a max teljesítmény benzineshez képest elég alacsonyan , már 5800-on jön , a motor 6000 környékén leforog . Tehát egy körülbelül 4500-as tartományban van nagy erõ , ami persze igen elegáns adat .



Ööö, én úgytudom, hogy egy turbója van, csak a turbinán belül különválasztották 2-2 henger kipufogógázait, és az így keletkezõ lüktetõ gázlengések már kis fordulaton is megfelelõ fordulatszámra tudják gyorsítani a turbót, és csökkentik a turbólyukat. Itt egy kép errõl a különleges feltötlõrõl:



De ezt az újítást azért én nem mérném a TSI motor kompresszor-turbó kombinációjához, az szerintem egy zseniális ötlet.
Geesix

'02-'07 Corolla TS
'07- Auris D-CAT

Peti

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #292 Dátum: 2006.11.04 02:08:31 »
Idézetet írta: "Palaczk"


...a kis turbós benzinesek már tényleg úgy húznak mint egy dízel , de drágák és továbbra is többet fogyasztanak . Ezzel együtt én nagyon örülök ezeknek a motoroknak, mert ezek végre valóban olyan benzinesek , amelyekkel lehet spórolósan (alacsony fordulaton) is haladni úgy , hogy közben jól mennek . Ezt , ugye , a szívó benzinesekkel nem lehetett megcsinálni - a "klasszikus" feltöltött benzinesekkel még kevésbé . DE - még így is többet esznek , mint a dízel , mert a fizika (ez esetben a hatásfok) , az csakugyan makacs dolog .


Na, köszönöm, ennyi...
Ezért írtam be a HTP adatait, nem azért hogy nekem ugorjatok... :szemforgat:
Azt meg egy szóval se mondtam soha :nana:  hogy jobban fog fogyasztani, azt írtam hogy kevesebbet, mint egy hasonló tudású benzinmotor... (ezt nem a mostani hsz-odra írom, hanem csak úgy... :nagymosoly: )

Ennél a két motornál (TSI, HTP) egy pillanatra visszaállt az a számomra megnyugtató helyzet, hogy a benzines jobban megy, mint a dízel, viszont többet fogyaszt, :nemtom:  valamit valamiért, az elmúlt néhány évben gyalázat ahogy elhanyagolták a benzineseket... :?  
Ezek a modellek viszont még drága játékosok, kell még néhány év hogy elterjedjenek...

Apropó!
Nem tudom figyelte e valaki annak az új hykomat Toyota reklámnak a szövegét amiben egy párocska beszél ill. a nõ locsog a férfi meg A-HAzik...
Eléggé úgy van beállítva az 1.4d4d, mint a benzinest mindenben lepipáló autócska, amiben legyen igazuk, tényleg ezerszer jobb, fõleg városba a dízel, de hogy környezetkímélõbb, ez azért már sok, mindennek van azért határa... :turelmetlen:

Peti

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #293 Dátum: 2006.11.04 02:14:01 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Peti500"
A kategóriában a Mazda 3MPS ami nagyon belehúzott... :shock:

80-120ra 3asban:     3,5s  :10:  
80-120ra 5ösbe:       5,4s
50(!)-100ra 3asban: 4.2s

Ja, és nem érdekel, hogy :arrow:  "de mennyit fogyaszt..." :mrgreen: [/b]


Igen , a kategóriájában most valóban az egyik legdurvább gép az MPS  :D ... a nekem különösen fontos rugalmasságban egyenesen a LEGJOBB  :10: ! Legalábbis az AB legújabb tesztje szerint . Ha valakit érdekel : a mért adatokat , együtt a tesztben szereplõ konkurrencia adataival , mindjárt bepötyögöm a Japán autók/Mazda topikba ! Érdemes megnézni , szépek  :vag2: ...

Amúgy , hogy mennyit fogyaszt ? Tesztben 11.4-et , ami testvérek közt is teljesen rendben van egy ilyen tudású benzines autótól  :10:


Azért a 80-120ra odab*sz...
Aszem az RS-4-es Audit hozták föl egy cikkben, aminek ugyanez az értéke 3.6 volt :shock: , viszont az egy 420lóerõs V8-as masina... :rolleyes:

G6

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 396
Benzin vs. dízel
« Válasz #294 Dátum: 2006.11.04 02:21:32 »
Na, ha nem megy a kép, akkor adok egy linket, itt is megtalálható az említett turbóról a fotó:

http://hvg.hu/cegauto/20060926207turbo/page2.aspx
Geesix

'02-'07 Corolla TS
'07- Auris D-CAT

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #295 Dátum: 2006.11.04 14:33:32 »
Idézetet írta: "Peti500"
Ennél a két motornál (TSI, HTP) egy pillanatra visszaállt az a számomra megnyugtató helyzet, hogy a benzines jobban megy, mint a dízel, viszont többet fogyaszt, :nemtom:  valamit valamiért, az elmúlt néhány évben gyalázat ahogy elhanyagolták a benzineseket... :?  
Ezek a modellek viszont még drága játékosok, kell még néhány év hogy elterjedjenek...

Apropó!
Nem tudom figyelte e valaki annak az új hykomat Toyota reklámnak a szövegét amiben egy párocska beszél ill. a nõ locsog a férfi meg A-HAzik...
Eléggé úgy van beállítva az 1.4d4d, mint a benzinest mindenben lepipáló autócska, amiben legyen igazuk, tényleg ezerszer jobb, fõleg városba a dízel, de hogy környezetkímélõbb, ez azért már sok, mindennek van azért határa... :turelmetlen:


Nem , nem JOBBAN megy a TSI meg a HTP mint egy vele azonos teljesítményû dízel , hanem UGYANÚGY  :nana: ! Ez különbség ...

Ami az elterjedésüket illeti : mivel technikailag bonyolult és ezáltal drága autók , szvsz sosem fognak igazán elterjedni . Kispénzûek és/vagy évente keveset hajtók meg fognak maradni továbbra is a viszonylag olcsóbb szívó benzineseknél , a többiek a dízeleknél . A sportos orientációjú , benzines-hívõ sofõrök szûk rétege pedig megveszi majd ezeket a technikai csemegéket .

Az pedig tévedés , hogy fõleg városba lenne jobb a dízel ... pont hogy ott használható ki a legkevésbé a tudása . OK , ott is arányosan kevesebbet fog fogyasztani , de a modern dízelek karakterisztikája elsõsorban arra alkalmas , hogy nagy távolságokat dinamikusan , lendületesen , mindig jó gyorsulóképességgel (elõzések , emelkedõk stb) tudj megtenni velük , kis fogyasztással . A dízel elsõsorban utazásra ideális , elvégre minél többet mész vele , annál inkább megtérül . Városba elég egy kis benzinmotor is , pláne ha nem megy túl sokat az ember .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #296 Dátum: 2006.11.04 15:00:48 »
Idézetet írta: "G6"
Na, ha nem megy a kép, akkor adok egy linket, itt is megtalálható az említett turbóról a fotó:

http://hvg.hu/cegauto/20060926207turbo/page2.aspx


Igazad van !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Peti

  • Vendég
Benzin vs. dízel
« Válasz #297 Dátum: 2006.11.04 18:03:24 »
Idézetet írta: "Palaczk"


Nem , nem JOBBAN megy a TSI meg a HTP mint egy vele azonos teljesítményû dízel , hanem UGYANÚGY  :nana: ! Ez különbség ...


Jaaaaaj Palaczk!
Ne kezdjük elölrõl... :ima:
Az 1.6 HTP-t, lehet csak -urban legend- de pont úgy lõtték be, hogy rugalmasságba ha csak egy hajszálnyival is de jobb legyen az 1.6HDI-nél! :nana:  (amúgy aszem a nyomatékuk megegyezik)
Gyorsulás, végsebesség téren pedig egyértelmûen jobb a benzines...
Akkor miért is menne ugyanúgy...??? :turelmetlen:


Idézet
Az pedig tévedés , hogy fõleg városba lenne jobb a dízel ... pont hogy ott használható ki a legkevésbé a tudása . OK , ott is arányosan kevesebbet fog fogyasztani , de a modern dízelek karakterisztikája elsõsorban arra alkalmas , hogy nagy távolságokat dinamikusan , lendületesen , mindig jó gyorsulóképességgel (elõzések , emelkedõk stb) tudj megtenni velük , kis fogyasztással . A dízel elsõsorban utazásra ideális , elvégre minél többet mész vele , annál inkább megtérül . Városba elég egy kis benzinmotor is , pláne ha nem megy túl sokat az ember .



Eddig arról szolt a fáma, hogy a dízel egyik fõ vadászterülete a város, milyen kafa hogy pörgetés nélkül is megy, nem
fogyaszt stb.
Amúgy azt aláírom, hogy pályán JOBB egy dízel, amit a néhány hsz-al korábban belinkelt táblázatok is jól mutatnak, de szerintem városba is jó partner...

A fenébe is!!!!
Még néhány oldal benzin-dízel topik azt lecserélem a vvti-t egy 2.0-ás 116Hp-s d4d-re, TTE "chiptunig" rá azt hajrá... :ordog:  :vezetes:  :mrgreen:


http://www.tte.de/downloads/brochures/TTE_D4D_Performance.pdf

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin vs. dízel
« Válasz #298 Dátum: 2006.11.04 18:37:11 »
Idézetet írta: "Peti500"
Idézetet írta: "Palaczk"


Nem , nem JOBBAN megy a TSI meg a HTP mint egy vele azonos teljesítményû dízel , hanem UGYANÚGY  :nana: ! Ez különbség ...


Jaaaaaj Palaczk!
Ne kezdjük elölrõl... :ima:
Az 1.6 HTP-t, lehet csak -urban legend- de pont úgy lõtték be, hogy rugalmasságba ha csak egy hajszálnyival is de jobb legyen az 1.6HDI-nél! :nana:  (amúgy aszem a nyomatékuk megegyezik)
Gyorsulás, végsebesség téren pedig egyértelmûen jobb a benzines...
Akkor miért is menne ugyanúgy...??? :turelmetlen:


Azért , amit pl. G6 nagyon szépen leírt . 0-100-on jobb a benzines mert kevesebbszer kell váltani . Végsebességben is jobb mert magasabb a maximális teljesítménye . De azonos fokozatban a turbódízel nem megy rosszabbul mint a turbó benzines , tehát ugyanúgy húz - csak éppen a dízelnél a fokozatok rövidebbek . Tehát : a dízel nem megy rosszabbul egyesben mint a benzines egyesben , nem megy rosszabbul kettesben mint a benzines kettesben , és így tovább ... tehát a rugalmasság , a húzóerõ azonos ; a benzines azért gyorsul összességében rövidebb idõ alatt , mert , mint az elõbb is írtam , a szélesebb használható fsz-tartomány miatt kevesebbszer kell váltani . Ezért mondtam , mondtuk , mondom , mondjuk , hogy még a turbós benzines sem megy jobban mint a vele azonos teljesítményû dízel - általánosságban , tehát itt NEM konkrétan a PUG motorjainak az összehasonlítására gondolok .


Idézetet írta: "Peti500"
Idézetet írta: "Palaczk"
Az pedig tévedés , hogy fõleg városba lenne jobb a dízel ... pont hogy ott használható ki a legkevésbé a tudása . OK , ott is arányosan kevesebbet fog fogyasztani , de a modern dízelek karakterisztikája elsõsorban arra alkalmas , hogy nagy távolságokat dinamikusan , lendületesen , mindig jó gyorsulóképességgel (elõzések , emelkedõk stb) tudj megtenni velük , kis fogyasztással . A dízel elsõsorban utazásra ideális , elvégre minél többet mész vele , annál inkább megtérül . Városba elég egy kis benzinmotor is , pláne ha nem megy túl sokat az ember .



Eddig arról szolt a fáma, hogy a dízel egyik fõ vadászterülete a város, milyen kafa hogy pörgetés nélkül is megy, nem
fogyaszt stb.
Amúgy azt aláírom, hogy pályán JOBB egy dízel, amit a néhány hsz-al korábban belinkelt táblázatok is jól mutatnak, de szerintem városba is jó partner...

A fenébe is!!!!
Még néhány oldal benzin-dízel topik azt lecserélem a vvti-t egy 2.0-ás 116Hp-s d4d-re, TTE "chiptunig" rá azt hajrá... :ordog:  :vezetes:  :mrgreen:


Mutasd meg légyszi , hol írtam én olyat , hogy a dízel fõ vadászterülete a város ;) ... sehol . Amúgy a várossal persze nem az a baj , hogy város . Hanem egyrészt hogy ott jellemzõen kevesebbet megy az ember és így kisebb a megtakarítás ; másrészt hogy a dízel egyik nagy elõnye hogy jelentõs sebesség-különbségeket tudsz vele áthidalni dinamikusan visszakapcsolás nélkül , ami ugye városban nem igazán lényeges mert ott eleve csak egy 60-70 kmh-s sávon belül mozog az ember . Persze a nagy átlagban két literes fogyasztáskülönbség városban is nagy elõny , hogyne . De tény , mondom ismét , hogy a szívó benzinesek hátrányai városi forgalomban érvényesülnek a legkevésbé - a fogyasztáskülönbséget leszámítva , természetesen . Mindezt mérlegelve kell dönteni .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Benzin vs. dízel
« Válasz #299 Dátum: 2006.11.04 19:27:11 »
Idézetet írta: "Peti500"
Még néhány oldal benzin-dízel topik azt lecserélem a vvti-t egy 2.0-ás 116Hp-s d4d-re, TTE "chiptunig" rá azt hajrá... :ordog:  :vezetes:  :mrgreen:

Az biztos, hogy nem bánnád meg a 140 lovas, 295 Nm-es Corolla vásárlását  :kacsint:
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D