Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 794128 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2190 Dátum: 2015.02.03 09:23:53 »
Szerintem alapvetően hibásan gondolkodsz ebben: Az alapvető konstrukciós hiba NEM az, hogy a dugókon kevés furat van. A hiba az, hogy a gyár egy lengyel gyártmányú, szar gyűrűt szerelt be, ami kilágyult. Az, hogy a dugókon a furatok eldugultak, csak egy következménye a gyűrűk anyaghibájából fakadó olajtöbbletnek a hengerben. Ha a furatok nagyobbak lettek volna, netán több lett volna a horonyban, a dugulás akkor is fennállt volna, csak nem 150.000km-nél, hanem pár tízezerrel később. De a lényeg ugyanaz lenne.
A szerelő nagyon tapasztalt a témában. Szakembere a Toyotáknak, főleg ennek a vvt-i motornak. Mint mondtam, százas nagyságrendben újított fel ilyen motorokat. Elmondása szerint az összesnél pontosan ugyanaz volt a hiba, ponotsan ugyanazok a gyűrűk voltak beégve a horonyba (az alsók). Az esetleges karbantartás hiánya csak annyival bonyolított a dolgon, hogy a vezérműlánc is megnyúlhat abban az esetben, ha nem megfelelő olajjal van használva, illetőleg, nincs pótolva az elégett olaj, netán, a kitolt olajcsere periódusok miatt nem megfelelő a kenőképesség.
Mindezek mellett, a hengerfallal nem szokott gond lenni, az jellemzően sértetlen marad, hacsak egy gyűrűtörés következtében nem sérül. De ez ritka.
Azt is mondta, hogy maga motor úgy van tervezve, hogy egy ásványi olajjal is jól működjön, nem szükséges bele a hiper-szuper fajta, persze, ez használat és egyéni ízlés-pénztárca függvénye is. A full szintetikus olajokkal már jelentősen túl van biztosítva a megfelelő működés, de a gyári hibás gyűrű ettől még ki fog lágyulni, mert nem bírja a gyári hónolást.
Egyébként a legtöbb felújított motorba 5W-40-es olajat használnak, ezek közül is jól bevált a Total Quartz 9000 típus. Jelzem, Charlie is az 5W-40-et tölti bele és ő azért főleg elismert szaki, nyilván nem beszél badarságot.

A Sustina kiváló olaj, de szerintem túlmisztifikálod a többivel szemben. Az LM, Mobil1, Total Ineo, és még sok más márka is bőven a szükséges feletti minőségű olaj ebbe a motorcsaládba.
Én továbbra is azt sérelmezem a vvt-i motorokkal kapcsolatban, hogy a gyárilag viszonylag kis (3,7l) olajtöltet mellől miért vették el az olajhűtőt...?

Még valami: A szerelő szerint, a gyári dugókhoz nem nyúl, nem fúr, nem bővít furatot. Nem szabad. Azt kizárólag csak megtisztítani kell, szabaddá tenni a furatokat és az új gyűrűkkel, valamint jó olajjal használni tovább az autót. Nem fog eldugulni.

Ebből van vagy 3-4 féle verzió, mindenki döntse el melyikben hisz :D  Ugye olyan is volt, hogy az autópályás kocsiknál jelentkezik inkább, mert kevés az olaj és nagy sebességnél beég, mert nincs olajhűtő sem.. Aztán volt olyan h a blokk-hengerfej is xar konstrukciójú stb stb..
Mindenesetre a gyár sztem nem szórakozásból alakította át a dugókat több furattal.. Ahogy Charlie is ezt csinálja.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2191 Dátum: 2015.02.03 09:45:00 »
Ez igaz, de azt se felejtsd el, hogy a gyár nem ezeket a dugókat alakítja át, hanem azok új dugók, amiket a fűzött blokkhoz adott. A meglévőket szükségtelen furkálni.
Ha a gyűrűk jól végzik a dolgukat, a használt olaj is jó, akkor az átjárható furat is tenni fogja a dolgát.

Az autópályás autók azért bírják tovább, mert folyamatosan üzemmelegen, egy adott fordulatszámon üzemelnek. 0 a kopás ilyenkor. Ha a pályán használva fogy az olaj, akkor annak oka már ezt megelőzően is megvolt, nem a pályás használak váltja ki.
A városban, rövidebb távokon, netán hidegen használt autók esetében pont, hogy gyakoribb ez a hiba, hiszen, az olaj kémiai jellemzői hidegen romlanak a leginkább és emiatt a kopás is jóval nagyobb az alkatrészeken.
Van ez a régi mondás is, hogy 1db hidegindítás = 100km használat.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2192 Dátum: 2015.02.03 10:42:27 »
Ez igaz, de azt se felejtsd el, hogy a gyár nem ezeket a dugókat alakítja át, hanem azok új dugók, amiket a fűzött blokkhoz adott. A meglévőket szükségtelen furkálni.
Ha a gyűrűk jól végzik a dolgukat, a használt olaj is jó, akkor az átjárható furat is tenni fogja a dolgát.

Az autópályás autók azért bírják tovább, mert folyamatosan üzemmelegen, egy adott fordulatszámon üzemelnek. 0 a kopás ilyenkor. Ha a pályán használva fogy az olaj, akkor annak oka már ezt megelőzően is megvolt, nem a pályás használak váltja ki.
A városban, rövidebb távokon, netán hidegen használt autók esetében pont, hogy gyakoribb ez a hiba, hiszen, az olaj kémiai jellemzői hidegen romlanak a leginkább és emiatt a kopás is jóval nagyobb az alkatrészeken.
Van ez a régi mondás is, hogy 1db hidegindítás = 100km használat.

Persze nem azt akarom mondani, hogy nem lesz jó a motor. Csak nem lehet kijelenteni hogy itt csak ez és ez a dolog a hibás, a gyár több ponton módosított /forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=1155.msg571763#msg571763/.
De ha odafigyelsz rá és jó olajakat használsz, akkor valszeg sokáig nem lesz gond.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2193 Dátum: 2015.02.03 11:00:19 »
Nézd, ha abból indulok ki, hogy az alapvető vezetési stílusom leginkább a bejáratós motorral való bánásmódhoz hasonlít, akkor igen, valszeg nem lesz gondom, amíg nálam van az autó. A jó olajat meg fogja kapni, kifejezetten rövid utakra nagyon ritkán vesszük elő. Tavasszal, nyáron már a kicsi gyerekem is tud majd ülni a bicikli ülésben, ha dokihoz kell vinni netán, akkor sem lesz már szükség az autót elővenni. Tehát, az ilyen irányú káros hatások is elkerülik az autót.

Szóval, nem félek attól, hogy így lesz megcsinálva az autó.  ;) :)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kiskonya

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2194 Dátum: 2015.02.03 12:32:32 »
Sokat olvastam a benzinesekröl itt mär (T22) , de a diselekröl mi a velemeny, azoknak is van kimondott valami hibäja? Zöld fülü vagyok nagyon meg iit, most akarok egy T22-est venni de azt itt olvasotakbol nem vagyok meggyözödve, hogy megeri jobban a benzines mint a disel! Segitsetek kicsit! Thanks!!!

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2195 Dátum: 2015.02.03 13:21:37 »
Hát, nézd, a dízel az Toyotában is dízel ennek minden jellemzőjével.

12-14 éves korban elsősorban a futásteljesítményük az, ami általában magas. Alig találni olyat, ami 300e km alatt van, 200.e alatti pedig, mint a fehér holló, még No.-ban is. Már, amelyik igazolható is...

A d4-d motorok tartalmaznak CR-rendszert, turbót, kettőstömegű lendkereket, a Denso befecskendezőik is érzékenyek az itthoni - száraz - gázolajra. Kockázat szintjén semmivel sem járnál jobban ezekkel, mint egy benzinessel. Szerintem.

Myko fórumtársunknak volt egy gyönyörű szép sedan d4-d-je, de eladta már. Mondjuk, egy olyat még én is megpróbálnék, de a jelenlegi hahus kínálat gyakorlatilag felejtős. Kivételek mindig lehetnek, nyilván meg kell nézni párat, hogy legyen összehasonlítási alapod, ez mindig célszerű.

Azt is látni kell, hogy aki újonnan dízelt vett anno, az azért vett dízelt, mert ment is vele. Tehát, min évi 25-30.000km-t. Innen lehet számolni az eltelt évek alapján a futásukat. Amit írnak km-t a hirdetésekben, felejtsd el, nagy része buherált.

Azu a durva, hogy a 2.0 d4-d még mindig a tartósabb dízelek közé tartozik, egy nagy hátránya van: a Denso befecskendezők gyári kódját a Denso cég nem adta még ki a tökéletes felújíthatósághoz. Ez nagy hiba, mert így fizikailag felújítható az egység, csak az autó ECU-kához nem lehet gyári értékekkel passzítani. Ha gond van vele, marad a bontott, ami szintén kérdéses, hogy milyen.

Ilyen idős korban már sok a változó. Ha jót akarsz, az valszeg zsebbe nyúlós lesz, még ha odakint veszed is.

Jól gondold át, számolgass, hogy a várható használatoddal és az egyéb kockázatokkal együtt mi érné meg jobban.

A benzinessel rosszabb esetben is max 200.000 Ft a motorfelújítás, egy dízelnél csak a turbó nem jön ki 200e alatt, a kettős tömegű úgyszintén (ez amúgy hajlamos is 100.000-ként megnyekkenni), miegymás... Nem könnyű a döntés.

Fogyasztásban a dízel 5,5-6 literrel, a benzines (1,8) 7-7,5 literrel nagyátlagban kijönnek.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Matu79

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 38
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2196 Dátum: 2015.02.03 13:27:00 »
Hát, nézd, a dízel az Toyotában is dízel ennek minden jellemzőjével.

12-14 éves korban elsősorban a futásteljesítményük az, ami általában magas. Alig találni olyat, ami 300e km alatt van, 200.e alatti pedig, mint a fehér holló, még No.-ban is. Már, amelyik igazolható is...

A d4-d motorok tartalmaznak CR-rendszert, turbót, kettőstömegű lendkereket, a Denso befecskendezőik is érzékenyek az itthoni - száraz - gázolajra. Kockázat szintjén semmivel sem járnál jobban ezekkel, mint egy benzinessel. Szerintem.

Myko fórumtársunknak volt egy gyönyörű szép sedan d4-d-je, de eladta már. Mondjuk, egy olyat még én is megpróbálnék, de a jelenlegi hahus kínálat gyakorlatilag felejtős. Kivételek mindig lehetnek, nyilván meg kell nézni párat, hogy legyen összehasonlítási alapod, ez mindig célszerű.

Azt is látni kell, hogy aki újonnan dízelt vett anno, az azért vett dízelt, mert ment is vele. Tehát, min évi 25-30.000km-t. Innen lehet számolni az eltelt évek alapján a futásukat. Amit írnak km-t a hirdetésekben, felejtsd el, nagy része buherált.

Azu a durva, hogy a 2.0 d4-d még mindig a tartósabb dízelek közé tartozik, egy nagy hátránya van: a Denso befecskendezők gyári kódját a Denso cég nem adta még ki a tökéletes felújíthatósághoz. Ez nagy hiba, mert így fizikailag felújítható az egység, csak az autó ECU-kához nem lehet gyári értékekkel passzítani. Ha gond van vele, marad a bontott, ami szintén kérdéses, hogy milyen.

Ilyen idős korban már sok a változó. Ha jót akarsz, az valszeg zsebbe nyúlós lesz, még ha odakint veszed is.

Jól gondold át, számolgass, hogy a várható használatoddal és az egyéb kockázatokkal együtt mi érné meg jobban.

A benzinessel rosszabb esetben is max 200.000 Ft a motorfelújítás, egy dízelnél csak a turbó nem jön ki 200e alatt, a kettős tömegű úgyszintén (ez amúgy hajlamos is 100.000-ként megnyekkenni), miegymás... Nem könnyű a döntés.

Fogyasztásban a dízel 5,5-6 literrel, a benzines (1,8) 7-7,5 literrel nagyátlagban kijönnek.
Üdv,

S a régebbi diesel? Nekem még a 90 lovas diesel van. Most kezdett valami csapágy csörögni a motortérben, de nem tudom mi lehet. Elvileg az enyémben 277eKm van. Nagyon imádom! Igazi csataló!
A gerinc az élet tartó eleme, óvd, figyelj rá és tartsd karban!
Ebben segít a csontrakó.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2197 Dátum: 2015.02.03 13:33:14 »
Az a 2.0 TD. Az alapjában véve stabil konstrukció. Hengerfejességre volt egy-két példa, tudtommal, de alapvetően az egy örök konstrukció, ha megfelelően van használva és karbantartva. Nincs kéttömegű lendkerék, sem CR-rendszer benne, mégis kivételesen kultúrált járású. A TDI motorokat fejlesztő német mérnökök elsírhatnák magukat szégyenükben, ha meghallanák a TD hangját...  :devil:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Matu79

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 38
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2198 Dátum: 2015.02.03 13:35:30 »
Az a 2.0 TD. Az alapjában véve stabil konstrukció. Hengerfejességre volt egy-két példa, tudtommal, de alapvetően az egy örök konstrukció, ha megfelelően van használva és karbantartva. Nincs kéttömegű lendkerék, sem CR-rendszer benne, mégis kivételesen kultúrált járású. A TDI motorokat fejlesztő német mérnökök elsírhatnák magukat szégyenükben, ha meghallanák a TD hangját...  [emoji317]
Keresek hozzá service manual-t, de nem találok. Mennyi az olajcsere periódusa ennek a motornak, milyen és mennyi olaj kell bele? Ebben tudnátok segíteni?
A gerinc az élet tartó eleme, óvd, figyelj rá és tartsd karban!
Ebben segít a csontrakó.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2199 Dátum: 2015.02.03 13:40:04 »
Nem akarok nagy butaságot írni, de a régebbi dízeleknek 7500km, a d4-d-nek 15.000km. Szerintem egy jó minőségű 5W-40 olajjal érdemes csinálni, de a 10W-40 is megfelelő bele. Én a jobb hidegindítási tulajdonságai miatt biztos, hogy 5W-set vennék. NE CASTROLT!!!

Mobil, LM, Eneos, Total...

Érdemes megnézned a nagyobb olajcégek webes felületein található olajválasztóban az autód pontos típusa alapján az előírásokat. Ott tartalmazza az egyes ajánlható olajtípusokat is, a töltési mennyiséget és a csereperiódust.
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.03 13:44:21 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kiskonya

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2200 Dátum: 2015.02.03 13:45:36 »
Ez eleg nagy segitseg volt nekem!!! Most mär tudom hova tenni a dolgokat esazt hiszem marad a TD vagy a benzin :D

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2201 Dátum: 2015.02.03 13:52:49 »
A TD-kkel is a jellemzően magas futás lehet gond. És, hogy ezek kizárólag facelfit előtti modellek.
Én még a mobile.de-n sem nagyon látok olyat, amire azt mondanám, hogy "húúú, ez kell!".

Hidd el, vagy egy facelift előtti megkímélt, viszonylag keveset futott 1,6-os 4A-FE motoros AveI-et kell keresni, vagy egy faceliftes, 1,8-ast. Utóbbinál ki kell küszöbölni az olajfogyasztás okát, és más hiba nem lesz vele. Egyszerű szerkezetek, tönkretenni csak az elhanyagoltság tudja.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kiskonya

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2202 Dátum: 2015.02.03 14:10:35 »
1.6 facelift-eseket nezegettem, szokot azokkal mäs is lenni?

Matu79

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 38
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2203 Dátum: 2015.02.03 14:14:53 »
Ez eleg nagy segitseg volt nekem!!! Most mär tudom hova tenni a dolgokat esazt hiszem marad a TD vagy a benzin :D
Komoly feladat, ha TD-t keresel. Decemberben találtam egy kombit, meg is vettem. 90le így keresd akkor azokat dobja csak fel.
A gerinc az élet tartó eleme, óvd, figyelj rá és tartsd karban!
Ebben segít a csontrakó.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2204 Dátum: 2015.02.03 14:16:56 »
1.6 facelift-eseket nezegettem, szokot azokkal mäs is lenni?
Elvileg nem. A vvt-i motorcsaládban az 1,4-1,6-1,8-as motorok gyakorlatilag ikrek, csak a belsejükben különbözik pár alkatrész. Pl. az 1,4-esből lehet 1,8-ast csinálni dugó és hajtókar cserével...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i