Hát, nézd, a dízel az Toyotában is dízel ennek minden jellemzőjével.
12-14 éves korban elsősorban a futásteljesítményük az, ami általában magas. Alig találni olyat, ami 300e km alatt van, 200.e alatti pedig, mint a fehér holló, még No.-ban is. Már, amelyik igazolható is...
A d4-d motorok tartalmaznak CR-rendszert, turbót, kettőstömegű lendkereket, a Denso befecskendezőik is érzékenyek az itthoni - száraz - gázolajra. Kockázat szintjén semmivel sem járnál jobban ezekkel, mint egy benzinessel. Szerintem.
Myko fórumtársunknak volt egy gyönyörű szép sedan d4-d-je, de eladta már. Mondjuk, egy olyat még én is megpróbálnék, de a jelenlegi hahus kínálat gyakorlatilag felejtős. Kivételek mindig lehetnek, nyilván meg kell nézni párat, hogy legyen összehasonlítási alapod, ez mindig célszerű.
Azt is látni kell, hogy aki újonnan dízelt vett anno, az azért vett dízelt, mert ment is vele. Tehát, min évi 25-30.000km-t. Innen lehet számolni az eltelt évek alapján a futásukat. Amit írnak km-t a hirdetésekben, felejtsd el, nagy része buherált.
Azu a durva, hogy a 2.0 d4-d még mindig a tartósabb dízelek közé tartozik, egy nagy hátránya van: a Denso befecskendezők gyári kódját a Denso cég nem adta még ki a tökéletes felújíthatósághoz. Ez nagy hiba, mert így fizikailag felújítható az egység, csak az autó ECU-kához nem lehet gyári értékekkel passzítani. Ha gond van vele, marad a bontott, ami szintén kérdéses, hogy milyen.
Ilyen idős korban már sok a változó. Ha jót akarsz, az valszeg zsebbe nyúlós lesz, még ha odakint veszed is.
Jól gondold át, számolgass, hogy a várható használatoddal és az egyéb kockázatokkal együtt mi érné meg jobban.
A benzinessel rosszabb esetben is max 200.000 Ft a motorfelújítás, egy dízelnél csak a turbó nem jön ki 200e alatt, a kettős tömegű úgyszintén (ez amúgy hajlamos is 100.000-ként megnyekkenni), miegymás... Nem könnyű a döntés.
Fogyasztásban a dízel 5,5-6 literrel, a benzines (1,8) 7-7,5 literrel nagyátlagban kijönnek.