Sajnos ismét meghibásodott a Yaris.
Szeretném leírni, mert nagyon tanulságos.
Apukám mérnök ember. Cocializmusban nőtt fel. A kocsira csak akkor költünk, ha elromlik. Na jó azé néha cseréljünk olajat, ha nagyon kell.
Szóval 4 éve vettük a 2012-es évjáratú Yaris hibridet.
Apu elvitte a ToyCar-ba pomázon. Ott szépen leszervizelték. Csak sajnos akkor még nem voltunk annyira elmerülve a fészbuk csodálatos világában és nem kérdeztük meg, hova kéne vinni. Történt ugyanis, hogy hibrid garit nem akartak rá csináltatni, mert hogy az országban első szerviz, stb... Nettó hazugság, Toyota Mayer simán megcsinálja. Ok, semmi gond. Mivel évi 8000km megy a kocsiba nagyon max, kb 1,5 év múlva apukám elvitte a Toyota Kovácshoz, mert azt is nagyon fényezik. Jó, tényleg szép a szalon, meg nem nézik ki az embert, ha mindent megtapiz, mindenbe beül. De ott meg már nem emléxek pontosan, hogy nem ajánlották fel, vagy apu felejtette el, de nem került rá ismét hibrid gari. Aztán teltek múltak a hónapok és sikerült a következő szervizt úgy megejteni, hogy 1 hónappal elmúlt már a kocsi 10 éves, így nem köthető rá már hibrid gari.
És Yariska úgy döntött ezt megbosszulja. Tönkre is ment 2 modul 10 évesen és 6 hónaposan.
Kidobta a karácsonyfát, mikor éppen nálam volt a kocsi. Persze anyukámnak napi munkábajárós a kocsi, ezért nem foglalt rögtön időpontot sehová, öcsém obd kütyüjével lelkesen kiütöttük a P080a-t. Először 1 hónap után dobta újra, aztán 2 hét, aztán 1 hét, na ekkor már kértek időpontot a Toytech-be, ami újpesten 1 kis utca végén 1 koszos szerviz, 1 olyan ügyfélváróval, ahol nem akarsz várakozni. De 3 óra a modulcserés művelet. Mindenki ajánlja, de nem tudom miért... Még Béla is azt mondta, hogy jó... Furcsa, hogy hamar volt időpont, karácsony után telefonáltunk és jan 6án volt apu. 11re kellett menni, kb 11:30kor be is vitték a kocsit... Aztán nagynehezen megállapították, hogy 2 modul, de igazából az egészet lehetne cserélni. Persze, mert az jó biznisz. Aztán maradtunk a 2 modulban, ami 200ezer forint volt. 2 régi modul... És még bíztatásul azt is mondták, hogy jövőre találkozunk.
Na most ennek mi értelme?
Nem úgy kellene, hogy 2 új modul bele, aztán rá a sokmilliós gépre, optimalizálás, stb?
Mert most belerakott 2 hasonkorút, akkor 2 megint el fog hasalni majd, akkor megint 2-esével lehet évente cserélni, aztán ahogy romlik, akkor 4-esével, mert már az újabbakat is lehet kidobálni.
Nem értem én ezt.
De a tanulság.
Legyen hibrid garid, írd fel, mikor kell szervizbe vinni a kocsit, figyeld a kilométer óra állást.