Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3366702 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Szababo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 249
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #9600 Dátum: 2013.12.13 10:47:22 »
Már régen van nagy Atkinson motor 2000 felett, a Camryban teljesít szolgálatot. Az emberek szeretik, 6l/100km alá is be lehet vinni és kipréseli magából a kb 188 amerikai lóerőt magából, ami a méretéhez és erejéhez (nem mellesleg automata váltó) képest nem f0s.

Szeretem a japókat, hogy szeretnek széllel szembe brunyálni. Mindenki más a két hengeres turbós motorokban hisz (szerintem meglesz nekik a turbós csettegő (1 db henger) is nemsokára), a Toyota, Mazda meg motor löketet emel és a szívófaktorokat (turbó, kettős tömegű lendkerék, stb) eliminálják. Ők valahogy tényleg fogyasztást akarnak csökkenteni, nem pedig az autóipari szabályoknak (kvótáknak) akarnak csak megfelelni.

Nem kérdés, hogy használtam majd melyiket szeretném megvenni a Ford 1 lityis ecoboost motorját, amelyik 250 ekm-nél kikönyököl, vagy a HSD, Skyactive motorosokat.

Persze ettől még az ADAC-ba lehet jobban fognak mutatni a turbós gépek adatai, de nem a Magyar Autoclubosban. :)   
Asszony taposta prius:
Volvo S80 D5:

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #9601 Dátum: 2013.12.13 10:59:07 »
OFF: Valóban, az XV40-es Camry-ból a hibrid változatban "dübörgő" 2AZ-FXE névre hallgató Atkinson blokk 108kw cca. 147LE teljesítményű, az újabb XV50-es generációban dolgozó 2AR-FXE pedig 118kw cca. 160LE teljesítményű. ON
Today, tomorrow and after tomorrow!

solya2000

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 167
    • groteszk.hu
Beszélgessünk...
« Válasz #9602 Dátum: 2013.12.13 11:00:17 »

Ti a futest ilyenkor kikapcsoljatok vagy csak minimumon megy? V.mi aranykozeput kellene a futest es a motor felmelegedeset illetoen.
Én rövid távon soha nem fűtök, kikapcsolom az egészet.
Persze beszereztem egy 2ezer ft-os ülésfűtést hogy ne faggyon le a vesém :)

henry

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #9603 Dátum: 2013.12.14 11:12:59 »
Nekem is ülésfűtés volt a tervem, viszont én be szerettem volna építtetni, csak 1 napra ott kellene hagyni az autót hozzá és ráadásul 30+ lenne...
Egyelőre kibírom a hideget, majd meglátom.

Viszont van 1 problémám: nagyon kopik az ülésem, más is találkozott ezzel a problémával? Nem szerettem volna rá ülésvédőt tenni, de
kénytelen leszek, mert ha még 4-4,5 évig szeretném használni, addigra borzasztóan fog kinézni.

Tondach

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 325
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #9604 Dátum: 2013.12.15 17:27:31 »
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni töletek,vagy akik hozzám hasonló cipöben járnak.
Jelenlegi Ts Corollámra van egy potenciális vevöjelölt,akivel pár napon belül találkoznom kellene és dönteni,hogy meg-e veszi illetve,hogy eladom-e az autót neki.
Az eladás mellett egyetlen dolog szól az pedig a 3 ajtó.
Az autóm mondhatni,hogy kifogástalan állapotban van és nagyon szeretem is,ezért is nehéz a döntés.
Az utód egy 2009-2010 körüli 3-as Prius lenne 4M körüli áron,lehetöleg (kizárólag) ellenörzött elöélettel.
Kérdés a következö:merjen az ember 1-1,5 milliót felvenni,bármelyik pénzintézettöl is a közelmúlt történéseit ismerve,valamint lehet találni a hazai piacon 100e km alatti futású autót?
A vásárlás tavaszig ráér,van egy Yarisunk szaladgálni és bringázni is tudok még.
Az autót kb. 5-7 évig megtartanám,évi 15e km körül mennénk vele.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #9605 Dátum: 2013.12.15 18:11:02 »
Ts Corollámra van egy potenciális vevöjelölt...
Az autó eladásához 3 dolog kell, szándék, reális ár, és vevő.
Keresettebb korú és típusú autókra  könnyebb reális áron vevőt találni, egyébként meg akkor kell eladni az autót amikor megveszik.
3-as Prius lenne... 
Corolla TS-ről elég nagy váltás lesz, a Priusból nagyon sok minden hiányzik amitől a TS nagyszerű autó. A PIII-at inkább egy tágasabb, racionális közlekedési eszköznek hívnám a különbség érzékeltetésére.
Ellenőrizhető, gari időn belüli PIII-at ki lehet fogni, amennyiben nem feltétel a magyar első üzembehelyezés, és a törésmentesség. Türelem és szerencse kérdése.
Csodák nincsenek, kevesen vesznek hozzám hasonlóan hobbiból hybridet, nálunk cégautóként sem elterjedt, ráadásul a javuló gazdasági statisztikák ellenére (vagy miatt?) sokan halasztják az új gk beszerzését. Ezt az árkategóriát a magánszemélyek jellemzően használtan vásárolják. Egyszóval a keveset futott, törésmentes magyar (azaz nem szla. trükközött)  hybrid garis PIII csak ritkán fordul elő és az is inkább drágábban. Érdemes megnézni a külföldi oldalakat, mennyit futott példányok vannak ilyen áron, ami nálunk olcsóbb az a nagyon ritka kivételtől eltekintve trükkös. Másként ráfizetne a kereskedő, abból meg nem él meg. A murvás udvarok nem 100-asával veszik a "Jahreswageneket". Az ilyen-olyan lefoglalt autóknál meg el lehet képzelni, hogy mit kaphattak amikor már minden mind1 volt.
merjen az ember ...
Ezt mindenkinek magának kell eldöntenie. A jogszabályok és külső körülmények változása mellett bármikor lehetnek (ne legyenek) egyéni élethelyzetek amik a fizetési lehetőséget befolyásolják.
 
Én mindig addig nyújtózkodom ameddig a takaróm ér, de még így is érnek meglepetések. Ahhoz meg nem vagyok elég gazdag, hogy a családom igényein kívül egy bankot is finanszírozza, inkább tervszerűen előtakarékoskodok.

Szababo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 249
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #9606 Dátum: 2013.12.15 18:31:14 »
Szerintem a Te autód a Prius 2-es lenne, ahogy kint hívjám amcsiban: az ikon. 2,5 millióból már egy nagyon jól felszereltet vehetsz és a bank sem fog a zsebedben (családod zsebében) kotorászni.

Biztos nagyon más lesz a menetteljesítménye a TS után, de meg lehet szeretni. Pár papíron az 1,6-os BMW-ket alázza százon, mégsem ugyan az a kategória.

Itthon nagy türelem kell ahhoz, hogy kifogj egy normális Priust, rendszerint a törötteket hozzák be és pofozzák "helyre".

Tavasszal szervezhetnénk egy németországi (esetleg Benelux államok)  prius beszerzős körutat.  ;)

 
Asszony taposta prius:
Volvo S80 D5:

solya2000

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 167
    • groteszk.hu
Beszélgessünk...
« Válasz #9607 Dátum: 2013.12.15 22:36:42 »
Nekem is ülésfűtés volt a tervem, viszont én be szerettem volna építtetni, csak 1 napra ott kellene hagyni az autót hozzá és ráadásul 30+ lenne...

Viszont van 1 problémám: nagyon kopik az ülésem, más is találkozott ezzel a problémával?

Én is jobban szeretném a beépítettet persze, az ár miatt döntöttem a Tescos megoldás mellett.
Kopás nálam az ülésen nem jellemző, csak a "szokásos" kartámasz és ajtókárpitok hajlamosak intenzív 5-6 év használat után kopni. Ezt házi módszerekkel könnyű áthúzni.

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #9608 Dátum: 2013.12.16 07:12:31 »
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni töletek,vagy akik hozzám hasonló cipöben járnak.
Jelenlegi Ts Corollámra van egy potenciális vevöjelölt,akivel pár napon belül találkoznom kellene és dönteni,hogy meg-e veszi illetve,hogy eladom-e az autót neki.
Az eladás mellett egyetlen dolog szól az pedig a 3 ajtó.
Az autóm mondhatni,hogy kifogástalan állapotban van és nagyon szeretem is,ezért is nehéz a döntés.
Az utód egy 2009-2010 körüli 3-as Prius lenne 4M körüli áron,lehetöleg (kizárólag) ellenörzött elöélettel.
Kérdés a következö:merjen az ember 1-1,5 milliót felvenni,bármelyik pénzintézettöl is a közelmúlt történéseit ismerve,valamint lehet találni a hazai piacon 100e km alatti futású autót?
A vásárlás tavaszig ráér,van egy Yarisunk szaladgálni és bringázni is tudok még.
Az autót kb. 5-7 évig megtartanám,évi 15e km körül mennénk vele.
TS Coriból Prius, hát ez érdekes bár nekem is volt anno hot hatch a Prius mellett a biztonság kedvéért. ;)
Hitelt csak végszükség esetén érdemes felvenni, sztem autóhitelt inkább ne de ha már mindenképpen szeretnél eladósodni akkor minél kevesebb összeget vegyél fel. Egyébként nem biztos h megéri PIII-ban gondolkodnod, sztem nézz meg, próbálj ki 1-2 PII-t és lehet h mellette döntesz majd nem kis anyagi előnyhöz jutva :D
Today, tomorrow and after tomorrow!

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #9609 Dátum: 2013.12.16 19:59:00 »
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni töletek,vagy akik hozzám hasonló cipöben járnak.
Jelenlegi Ts Corollámra van egy potenciális vevöjelölt,akivel pár napon belül találkoznom kellene és dönteni,hogy meg-e veszi illetve,hogy eladom-e az autót neki.
Az eladás mellett egyetlen dolog szól az pedig a 3 ajtó.
Az autóm mondhatni,hogy kifogástalan állapotban van és nagyon szeretem is,ezért is nehéz a döntés.
Az utód egy 2009-2010 körüli 3-as Prius lenne 4M körüli áron,lehetöleg (kizárólag) ellenörzött elöélettel.
Kérdés a következö:merjen az ember 1-1,5 milliót felvenni,bármelyik pénzintézettöl is a közelmúlt történéseit ismerve,valamint lehet találni a hazai piacon 100e km alatti futású autót?
A vásárlás tavaszig ráér,van egy Yarisunk szaladgálni és bringázni is tudok még.
Az autót kb. 5-7 évig megtartanám,évi 15e km körül mennénk vele.

Saját szigorú és egyxerű szabályaim:

Kiadásom nem lehet több mint a bevételem!

Ebből következik, gépjárművet nem veszünk hitelre!

Használt járműnél állapotot veszünk és nem futásteljesítményt!

Gond akkor van a hiteles autóval, ha zsebből kell valamit szponzorálni hozzá, mert mondjuk nem fizet a biztosító.

Jól gondold meg, inkább várjál.

Szax

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 359
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #9610 Dátum: 2013.12.16 20:05:40 »
Én is azt tanácsolnám, hogy egy P2-t hozz ki a meglévő pénzedből. Hiába Toyota, egy autó ára 5-6 év alatt rengeteget esik, nem a legjobb befektetés hitellel finanszírozni.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #9611 Dátum: 2013.12.17 07:11:49 »
Szerintem a Te autód a Prius 2-es lenne, ahogy kint hívjám amcsiban: az ikon. 2,5 millióból már egy nagyon jól felszereltet vehetsz és a bank sem fog a zsebedben (családod zsebében) kotorászni.

Biztos nagyon más lesz a menetteljesítménye a TS után, de meg lehet szeretni. Pár papíron az 1,6-os BMW-ket alázza százon, mégsem ugyan az a kategória.

Itthon nagy türelem kell ahhoz, hogy kifogj egy normális Priust, rendszerint a törötteket hozzák be és pofozzák "helyre".

Tavasszal szervezhetnénk egy németországi (esetleg Benelux államok)  prius beszerzős körutat.  ;)

 

belgium a tuti, ott a futásteljesítménnyel nem babrálnak. cserébe drágábbak az autók, mint németországban

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #9612 Dátum: 2013.12.17 07:16:16 »
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni töletek,vagy akik hozzám hasonló cipöben járnak.
Jelenlegi Ts Corollámra van egy potenciális vevöjelölt,akivel pár napon belül találkoznom kellene és dönteni,hogy meg-e veszi illetve,hogy eladom-e az autót neki.
Az eladás mellett egyetlen dolog szól az pedig a 3 ajtó.
Az autóm mondhatni,hogy kifogástalan állapotban van és nagyon szeretem is,ezért is nehéz a döntés.
Az utód egy 2009-2010 körüli 3-as Prius lenne 4M körüli áron,lehetöleg (kizárólag) ellenörzött elöélettel.
Kérdés a következö:merjen az ember 1-1,5 milliót felvenni,bármelyik pénzintézettöl is a közelmúlt történéseit ismerve,valamint lehet találni a hazai piacon 100e km alatti futású autót?
A vásárlás tavaszig ráér,van egy Yarisunk szaladgálni és bringázni is tudok még.
Az autót kb. 5-7 évig megtartanám,évi 15e km körül mennénk vele.
egyetértek a többiekkel. annyiért vegyél autót, ahány forintod van, mínusz párszázezer, mert a használt kocsi mindig rizikó. a fogyasztási hitel a mai világ legnagyobb csapdája, hacsak nem találsz valami ismerősnél nulla százalékosat.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #9613 Dátum: 2013.12.17 09:00:14 »
Tondach, én csak a saját példánkat írhatom le, mint kerülendő hiba:

Ott a Corolla, össze van törve és mégis fizetjük rá a hitel törlesztőjét. Annyira nem nagy biznisz. Nekünk legalábbis...  :no:

Ha teheted, tényleg PII-t vegyél, abból egy közel utolsó évjáratot, ha a keret jelenleg annyit enged. Később is cserélheted PIII-ra, de próbáld megúszni Banki közreműködés nélkül.  :surrender:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #9614 Dátum: 2013.12.17 09:25:36 »
Én pedig inkább PIII-at vennék, 3,2m-nél mondjuk még elég trágyák vannak, de ha ki tudsz fogni olyat, amire a Toyota megadja a +gyári garit, akkor nem igazán érhet meglepetés. Az a baj, hogy kb. 2 hónapot kell várni a garira, és a nepperek nagyon ellenzik. (nem csodálom, a stiklik miatt)
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok