Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3366646 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

NoName

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8430 Dátum: 2013.07.14 06:25:51 »
Szép az az autó :-) Prius mellé akarok egyet venni a feleségemnek, úgyhogy tapasztalatokat kérnék :-)

A kérdésedre a választ sajnos nem tudom.

Hammer

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 564
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8431 Dátum: 2013.07.14 09:51:02 »
Kedves Prius tulajok,

Ma viszont egy sík 70km/h-s szakaszon tempomat 70-nel haladva azt vettem észre, hogy a rendszer bőszen tölti az akkukat (kb. 3 csíkról indult). Minden töltöttségi vonal megjelent, vagyis a monitor full töltöttségi állapotot jelzett. Később aztán ezzel az energiával az 50-es szakaszon elég sokáig el is jutottam. De vajon miért töltötte "tele" a rendszer most az akkukat? (gondolom még ez sem igazán tele állapot lehet...)

Sztem csak a vezérlés így döntött az adott paraméterekből, van néha nekem is, hogy 1 csík híján, de zöldre tölt sik terepen. Ugyanakkor olyat is  csinál, hogy fel van töltve a szokásos 2 csík híján kék (ált max) és az istenért se akar lekapcsolni a benzines jó iő van lassan gurulok homok úton és a fogyasztás 1-3 liter/100 km, na ez is ilyesmi kb, hogy a szoftver így dönt az adott paraméterekből.

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8432 Dátum: 2013.07.14 10:06:09 »
A rendszer mindig arra törekszik, hogy a lehető legjobban feltöltse az akksit. A soha nem tölti fel teljesen/nem süti ki teljesen dolog igaz, de ez nem a kijelző szerintire vonatkozik. Ott le tud menni egy vonalig is, illetve nem ritka a full feltöltés sem. De maga az akksi valóban nem a két vége között mozog.

richkan

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 631
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8433 Dátum: 2013.07.14 10:34:17 »
Misi, Hammer, köszi a válaszokat.

Igen én is úgy gondolom, hogy a kijelző szerinti és a valós töltöttségi állapot biztosan nem ugyanaz (magyarán a kijelző full szintje esetén sincs tele az akkumulátor).

Ami most furcsa volt, hogy a kijelzőn az összes csík megjelent, vagyis a felső két zöld csíkig töltötte az akksikat sík terepen.

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8434 Dátum: 2013.07.14 10:45:31 »
Két zöldig valóban ritkán tölti fel, de ennek csak az az oka, hogy ritkán tud úgy menni az ember, hogy ez megvalósuljon.

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8435 Dátum: 2013.07.14 22:11:27 »
Egyszer megnézném, hogy hány(száz) paramétert vesz figyelembe a HSD működés közben. Mondjuk nem véletlenül a legjobb hibrid rendszer a világon.
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8436 Dátum: 2013.07.14 23:33:25 »
Én 11ről tudok amit azért figyel hogy kell e indítani a motort. Persze nem tudták felsorolni a 11et akio mondták. Abban maradtunk hogy sokat és ennek tudásával sem vagyunk előrébb ha gond van.  ::)

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8437 Dátum: 2013.07.15 11:40:47 »
Ha igaz, amit Winkler írt, akkor egy ideig maradok a PIII-nál, "abban legalább még volt anyag".
Bár szerintem inkább csak rossz napja volt / rég volt szex.
http://totalcar.hu/tesztek/2013/07/15/toyota_auris/
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

Szax

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 359
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8438 Dátum: 2013.07.15 11:47:50 »
Winkler rühelli a hibrid autókat. Éppen csak bele nem köpött az eddig teszteltekbe. Totalcarnál egyébként is az a színvonal, ha nincs 500+ lóerő az autóban és/vagy BMW, Audi, Mercedes jel az elején, akkor az egy kalap szar és pénzkidobás. Abban igaza van, hogy ramaty a belseje az új Aurisnak, de ez ízlés kérdése. Amit a motorról ír viszont elmehet a sunyiba. Pont az ilyenek miatt nem mernek olcsóbban használt hibridet venni az emberek. 80-nál padlógázzal nem bégetés van, hanem normális előzés. Nem agyontuningolt/több száz lóerős autókhoz kellene hasonlítani minden tesztalanyukat, hanem az átlagos vásárlók által megvett/használt autókhoz.
Vezettem már 1.8as régi benzinest, modernebb 1.4est, még modernebb 1.6ost. Azt kell mondjam a megengedett sebességhatárokon belül sehol nincs mögöttük a Priusom.

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8439 Dátum: 2013.07.15 12:26:43 »
Remélem a Toyota mérnökei dolgoznak azon, hogy a "bégetést" megszüntessék, mert szerintem tényleg ez az egy hibája van a Priusnak. Masszív zajszigetelés kell, hiszen az Atkinson motor ezen kb. 5000-es fordulaton a leghatékonyabb, ezért is "béget", bár inkább nevezzük búgásnak.
Engem is ez lepett meg leginkább, amikor először próbáltam Priust (kb 6 éve) hogy padlógázra üvölt, de nem tol. (akkor 2.0 D4D Avensisem volt)
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8440 Dátum: 2013.07.15 17:10:55 »
tudtommal a prius pluszban már ki van egészítve a rendszer még egy bolygóművel, kifejezetten azért, hogy a menés és a hang összhangban legyen egymással.
Van a youtube-on egy video is róla. Mármint a váltó szétszerelésről, működésről a hagyományos és a 2 bolygóművesről is.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8441 Dátum: 2013.07.15 21:03:40 »
Megyek, megnézem, hogy megvan-e még a latexruhám.
Sebváltógombnak jó lesz a piros golyó, ha leveszem róla a bőrszíjat.
[rohog] :clap:


Igen én is úgy gondolom, hogy a kijelző szerinti és a valós töltöttségi állapot biztosan nem ugyanaz (magyarán a kijelző full szintje esetén sincs tele az akkumulátor).
A lexusnál  előfordulhat, hogy tágabb határok között használja a meghajtó akkut, és másként menedzseli. A YHSD kb. 1000 km monitorozása alapján a SOC két véglete 39,61 -64,31%. Leggyakrabban 42 -58 % között ingadozik.

Szababo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 249
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8442 Dátum: 2013.07.15 21:37:51 »
Winkler rühelli a hibrid autókat. Éppen csak bele nem köpött az eddig teszteltekbe....

Ezzel teljesen egyet értek! Nem tudom mit tett vele a Toyota, hogy így behisztizett. Sajnos Robi leáldozóban van a V8-nak. Az meg hogy béget, még visítani is fog mint a kismalac, ha a villanymotor kerül hatalomra. :) Az meg hogy lenyom a torkán 7-8 liter benyát, szerintem nem nem nagy kunszt, én is le tudnám nyomni a Tehenén a 20-at. Bezzeg a másik oldal, oda már ész kelleme. Robi, Robi!  :nonono:

A fent említett cikket elolvasva rákerestem, hogy a többi tesztelő mit írt az Auriszról és ők teljesen meg voltak elégedve vele. Mivel egyik oldalnak sem hiszek, ezért elzarándokolok egy egy kis próbakörre és összehasonlítom a P2-vel, melyik béget jobban. :) Azt aláírom, hogy nem tesz jót neki a török gyártás, de így legalább nem indulnak hátrányból a németek. :)

Asszony taposta prius:
Volvo S80 D5:

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8443 Dátum: 2013.07.15 22:00:03 »
Winkler sajnos ilyen. Pedig csak a tehenéhez nem kis segítséget kapott anno a TMH-tól. Egyéb dolgokról nem is beszélve. (Ebből is látszik, hogy nem lehet megvesztegetni.)
Még jó, hogy nem neki intéztem az LFA tesztvezetést, képzelem, arról miket írt volna.


Nem fogok amúgy meglepődni, ha a TMH perre viszi ezt a cikket, mert szerintem súrolja a hitelrontás kategóriát. Más is volt ott, vezette ezeket az autókat, az írások mégsincsenek összhangban a totalcaros cikkel. Persze lehet, hogy a többiek nem voltak őszinték.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8444 Dátum: 2013.07.15 22:10:16 »
...
Nem fogok amúgy meglepődni, ha a TMH perre viszi ezt a cikket, mert szerintem súrolja a hitelrontás kategóriát....
Volt már példa hasonló esetre?