Arrol esetleg tudnatok irni, hogy ki milyen autorol valtott es milyen pozitizmokat, negativumokat fedezett fel az elozo autojahoz kepest?
Valaszaitokat elore is koszonom.
Egy félautomata Toyota Yarist 1.0-ás motorral váltott a Prius, a feleségemnek vettem. Én továbbra is 1.4-os Nissan Almerát '00 hajtom. Sokat olvastam utána és igyekeztem a legjobb választást megtalálni. Én is sokat vezetem, mert nagyon tetszik az autó filozófiája, mindig találok indokot, hogy csavaroghassak vele egyet. Múltkor egy adag gyomirtóért képes voltam 40 km-ert utazni vele.
Pozitívum az Almerához és a Yarishoz képest:
- 111 ló 100 km/h-ig szépen húz, bár csak próba kedvéért padlóztam le még az elején, hogy ez is ki legyen pipálva
- Nagy belső tér, semmi nem nyomja a lábadat és végre nem tökig kell hátratolni az ülést. Gyerekeknek is kényelmes hátul.
- Alapból sok extra. Tempomatot pillanatok alatt meg lehet szokni, kormányról szinte minden fontos dolgot vezérelni lehet.
- Alacsony fogyasztás. Zasszony is el tudja érni az 5.1-es fogyit, a Yarisnál 5.5 volt a legkisebbje, pedig a Prius nagyobb is, nehezebb is.
- Csendes, ha beállt a tempo, szépen lemegy a fordulat és csak suhanunk.
- Elektromos mód. Én mindig elektromos módba érkezek haza. Hang nélkül beállunk a garázsba.
- Sok is tároló rekesz mindenhol.
- Az erőátvitel szépen teszi a dolgát.
Negatívum:
- Ha felkapcsolod a pilácsot nappal, akkor leveszi a fényerőt a műszerfalon és a monitoron. Ezt már a Yarisban is utáltam. Ennyire sóherek nem lehetnek a japánok. A Wartburg 353w '86-os járműben meg tudták oldani a mérnökök egy fényérzékelővel.
- IPA jó, hogy van, de elég kezdetleges. A tolatókamera ami ér valamit.
- Van egy "szaga" az autónak, wunderbaum szinte kötelező.
- Mindig valami nyiszog, de már kezdem őket felszámolni. Ehhez nem vagyok a hozzászokva a két japó mellett.
- A Nissan első ülése sokkal kényelmesebb, a Priuszban még nem találtam meg a kényelmes üléshelyzetet.
- A felpörgő motornak tényleg nincs szép hangja, de szerintem a dízelénél kulturáltabb.
Összességében meg vagyok vele nagyon elégedve, tényleg minden elismerésem a japán mérnököké, ezzel az autóval nagyot alkottak (az én szememben). Egyáltalán nem bánom, hogy nem német autót vettem.
Tervezek egy hosszabb utat nyugisan a sebességhatárokat pontosan betartva, autópályamentesen. Kíváncsi vagyok a fogyasztásra.