Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3366809 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7965 Dátum: 2013.04.08 13:39:15 »


2.   7 sebességes CVT váltó: olvass utána, talán megérted miről is van szó…


= sebességes váltó a priusban? Nem 5 fogaskerekesre gondoltál?
Ez volt a nap mondata :) Ha csak nem berháltak bele valami másból egy váltót.. mondjuk a csomagtartóba. De nem kell nekem mindenhez érteni. Csak egy hülye autószerelő vagyok 2 éve prius tulajdonos :)

kubi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7966 Dátum: 2013.04.08 20:05:55 »
Sebessegvalto nincs, csak trukkos modon szimulalja a draga. A trukkos bolygomuvel es a ket villanymotorral erik el ezt. Kis jatek:
http://eahart.com/prius/psd/

styu

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 357
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7967 Dátum: 2013.04.09 00:54:00 »
Akkor belekontárkodnék (mert nekem gugli a barátom - és mert zavar, hogy lehülyézitek a másikat ahelyett, hogy tényleg kattintanátok egyet):
http://www.toyota.hu/cars/new_cars/prius/index.tmex?scroll=1&cta=/cars/new_cars/prius/pricelist.aspx?redirect=false

Lustáknak csatoltam egy szkrínsotot a weboldalról.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7968 Dátum: 2013.04.09 03:12:20 »
Egyszerű marketing fogásról vitatkoztok.
A PIII, Auris I HSD, CT200, Auris II HSD evolúciós sorban szinte teljesen azonos a hajtáslánc (felhasználó szempontjából a fejlesztések nem érzékelhetők).
Vajon miért csak a PIII ban fogalmaznak úgy, hogy "7 sebességes"?
Most jött el az ideje, hogy megkülönböztessék a jóval olcsóbb kiadásoktól, és ehhez ezt a megfogalmazást használják.
Ez csak egy az általuk alkalmazott trükkök sorában (csomagtartó méret számítása a Priusban a plafonig vs. többi modellnél kalaptartó/csomagtérrolóig, gyorsulásra vonatkozó katalógus adatok ... )
A HSD-k nyomatékosztóművében nincsenek a szó szoros értelmében értelmezhető sebességfokozatok, a Lexus nagyobb modelljei is csak előre programozott virtuális fokozatokkal rendelkeznek.

A PIII-hoz képest a YHSDnél pedig sejtésem szerint a nyomatékosztómű kompakt mérete az áttételi viszonyszám csökkenésével is párosult.-(

A hagyományos CVT váltók is fokozatmentesek, illetve folyamatosan változó áttételűek (speciális kiadásoktól eltekintve).
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.09 03:14:30 írta Agyarka »

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7969 Dátum: 2013.04.09 06:33:57 »
Akkor belekontárkodnék (mert nekem gugli a barátom - és mert zavar, hogy lehülyézitek a másikat ahelyett, hogy tényleg kattintanátok egyet):
http://www.toyota.hu/cars/new_cars/prius/index.tmex?scroll=1&cta=/cars/new_cars/prius/pricelist.aspx?redirect=false

Lustáknak csatoltam egy szkrínsotot a weboldalról.
Ez csak reklámfogás, mert manapság a 6-7 sebességes váltók a "menők", és egy "sima" CVT már nem menő, nem veszi meg a júzer! :) Csak a jobban utánna nem néző emberek megvezetése.

Ettől még pont ugyanúgy nincsenek fokozatok a váltóban! Még szimulált, virtuális fokozatok sem (egy fokozatmentesben max az lehet)! Sőt, továbbmegyek, még az ICE (benzinmoci) fordulata sincs sokszor köszönőviszonyban a gázpedál állással, mert a villannyal variálva, megosztva hajtanak, úgyhogy még az is változó!

De a legnagyszerűbb az egész "váltóban" (ami nem is váltó, hanem csak egy bolygómű), hogy egyszerű, kicsi, és full megbítható, mert nincs benne mozgó alkatrész, csak fix kapcsolat, egymáson elgördülő fix áttételű fogaskerekek.
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.09 06:45:37 írta zezoka »

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7970 Dátum: 2013.04.09 06:59:52 »
Akkor belekontárkodnék (mert nekem gugli a barátom - és mert zavar, hogy lehülyézitek a másikat ahelyett, hogy tényleg kattintanátok egyet):
http://www.toyota.hu/cars/new_cars/prius/index.tmex?scroll=1&cta=/cars/new_cars/prius/pricelist.aspx?redirect=false

Lustáknak csatoltam egy szkrínsotot a weboldalról.
Értem én, de ez akkor is hülyeség. Írhattak volna oda 28 sebességes tipronic-ot is, akkor is fizikailag ugyanaz a power split device lesz benne ami még csak sebességváltónak sem nevezhető, hanem csak egy erő elosztó. Én minden esetre írok nekik hogy ezt gondolják már át még egyszer.

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7971 Dátum: 2013.04.09 07:39:45 »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7972 Dátum: 2013.04.09 10:27:22 »
Akkor segítek: van fokozat és azt a fordulatszám alapján számolja ki a kompjuter.... Nem fogaskerekes fokozatra kell gondolni, hanem egyfajta nagyobb áttételre... A hivatalos Toyota oldalnak csak hissz az ember fia:
Agyarka szépen leírta a lényeget. Látod, amit Bicskeinek címeztél nem túl szimpatikus posztodban, az most pont visszájára sült el. Egy "megszállott" klubtag nem azért éri el ezt a szintet, mert annyira tudatlan, ellenben a "kezdő"-nek lehet hiányos az ismerete az adott típussal kapcsolatban.
Senki sem születik epic Prius-tudorként, de a régóta fórumozó kollégák azért jellemzően már megtárgyaltak sok dolgot a hibrid körül, ha úgy tetszik, kivesézték a témát. Nyugodtan hihetsz nekik, az pedig tényleg felesleges, hogy abban a hangnemben írogass, mint, amit olvashattunk Tőled. Tanulni nem szégyen.

A hirdetésben szereplő autó egyébként nagyon szépnek látszik, de a 7 sebességes CVT váltót a helyedben én is kivenném. Megtévesztő. Helyette az e-CVT elnevezés a tökéletesen helyes elnevezés.

Hidd el, ha az autó valóban makulátlan, az eladja saját magát, nem kell féligazságokkal csorbítani a hitelét...  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7973 Dátum: 2013.04.09 10:59:11 »
Na a váltót már kiszedte. Viszont tanulva az előzményekből, kicsit utána néztem.
A hírdetésben ez szerepel: Teljesítmény:   100 kW, 136 LE
Ellenben a Toyota tájékoztatása szerint 98 lóerős a 3-as prius. Bár nem kizárt hogy ez tuning verzió :)
Továbbá ez talán elkerülte a figyelmeteket.
"LED fényszóró" és pár sorral lejjebb "xenon fényszóró" Tehát LED-es Xenon, vagy Xenon gázzal töltött LED?
"tolatóradar" Ez biztos le lett photoshoppolva a lökhárítóról.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7974 Dátum: 2013.04.09 11:09:35 »
Jogos észrevételek, megnéztem én is a képeket:
Radar nincs benne, de tolatókamera egészen biztos, hogy van. Nagy különbség
A teljesítmény valóban 136LE, de ez ugye a hibrid rendszer összteljesítményét jelöli, maga a benzin motor 99LE-s. Ez nem hiba, hol így, hol úgy tüntetik fel. Ez legyen a legkevesebb.

Igazából elég is lenne a címben feltüntetni, hogy Executive felszereltségű autó, ugyanis a csomagpolitika miatt az összes Exe és egyéb felszereltségi szintű autóban ugyanaz van benne: Exe = Exe, Sol =Sol, Premium = Premium. Igazából csak a szín lehet eltérő, illetve, ha van solar tető, vagy utólagos kiegészítők (pl. védőcsík a lökösökön, ilyesmi).

A leírás számomra inkább az adott, hirdetett autó állapotára, szerviz hátterére, garancia érvényességére, eddigi tulajok számára, téli-nyári gumik meglétére  terjed ki esetleg, ilyesmik... felszereltséget tök felesleges ide írni (hiszen, azokat tartalmazza a pipálandó felsorolás...)  :surrender:

A LED-nek, gondolom, a nappali menetfényt érti. 2011/11 gyártás, ami 2012-es modellnek felel meg, ezek szerint már ráncfelvarrott? Vagy esetleg a hátsó lámpa lehet ugye led-es...  :hmmmm:

Hmmm... Nekem túl sok a felszereltség is, amiket bepipált. Jól írtátok, a kevesebb néha (most is) több lenne... :yes:

A leggazdagabb felszereltség, pedig tudtommal a Premium. Ez az Executive felett áll...
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.09 11:21:06 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7975 Dátum: 2013.04.09 11:41:37 »
1.   A Használtautón a RENDSZER TÖLTI KI A FŐBB ADATOKAT, többek között, hogy AUTOMATA, nem a hirdető…
2.   7 sebességes CVT váltó: olvass utána, talán megérted miről is van szó…
3.   Van benne parkradar, hogy te neked erről fogalmad sincs, azzal talán nem itt kellene dicsekedned… lehet, hogy a képen nem látszik, de van benne és automatikusan be is parkol, kipróbáltam…
6.   A DVB (Digital Video Broadcasting) elírás - javítottam, helyette DAB (Digital Audio Broadcasting) van benne…
10.   Masszírozós ülés – nem szó szerint, de csak ezt lehet csak kiválasztani a felkínált opciók közül…. Elektromosan állítható gerinctámasz van benne…
11.   „Sávváltó asszisztens - Az én kocsimban ezt index-karnak hívták még” – szar a kocsid (lehet, hogy nem is Prius-od van?), vagy azt sem tudod milyen beépített opciók vannak benne… (javaslom, válts Trabantra, az illik a stílusodhoz és az igényeidhez, tudásodhoz..)
13.   „Ütközést megelőző dinamikus tempómat - ???” Na, hogy végképp leessen az állad: ha gyorsan közelítesz az előtted lévő kocsihoz akkor sípolással figyelmeztet az ütközés veszélyre! Na ezt tedd zsebre! Ilyenről se hallottál mi?

Csak azokat nem törötem ki, amikre reflektálni szeretnék:
1. Így van, és az a rendszer hibázik is, nemcsak a Toyota hibrid modellekkel kapcsolatban.
2. Ahogy a többiek már helyesen(!) leírták, nincs benne 7 fokozat, hanem, ha úgy tetszik, végtelen sok fokozat van benne, mert folyamatosan változtatja az áttételt a működési körülményeknek megfelelően. Nincsenek kis karocskák a kormány mögött, amikkel válthatsz, mint egy hagyományos CVT váltónál (ilyen hagyományos CVT van pl. az Avensis-ben, Verso-ban is, azoknál ott a kormányfülecske, a hibrid Toyotákban NINCS, ergo, fokozatmentes e-CVT nyomatékváltójuk van)
3. Tolató kamera van benne, aminek a képét a központi kijelzőn láthatod, nem? A radar érzékelőinek látszania kellene a lökhárítóban (4db)
6. DAB rádióval Magyarországon (de talán EU-ban is) kitörölheti az ember a fenekét, mert nem elérhető, így indiferens, hogy van-e az autóban, vagy nincs.
11. Maximum "sávelhagyásra figyelmeztető" az az asszisztens, ha csak pittyeg. Mert, hogy a kormányt nem húzza vissza, az is biztos.  ;)
13. Maradjunk annyiban, hogy távolságtartó tempomat. Pont. Ez nem fékez, csak lassít, legalábbis, állóra tuti, hogy nem fékezi az autót. A Toyota ebben van lemaradva az EU-i gyártóktól, hogy ilyet nem kínál. Mármint figyelmeztető rendszert igen, de baleset megelőző, tehát, beavatkozó rendszert nem. Közben feltűnt, hogy Te is figylemeztetőt írtál, nem megelőzőt...
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.09 11:48:47 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

styu

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 357
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7976 Dátum: 2013.04.09 12:49:47 »
Értem én, de ez akkor is hülyeség. Írhattak volna oda 28 sebességes tipronic-ot is, akkor is fizikailag ugyanaz a power split device lesz benne ami még csak sebességváltónak sem nevezhető, hanem csak egy erő elosztó. Én minden esetre írok nekik hogy ezt gondolják már át még egyszer.
Én is tudom, hogy hülyeség, de nem Majestic találta ki, hanem a Toyota marketingesei. Szóval a Toyotának kellene címezni az észrevételeket.

Azt hittem amúgy, hogy szimulálja a fokozatokat, de Bepi azt írja, hogy nem, és ha ez igaz, akkor tényleg nagyon gáz, hogy ezt írják. Vagy az újban szimulálja, csak a hirdetettben nem? Mert akkor értem, hogy miért kötekedtetek.

Nem értek a Priusokhoz, de ha valaki látja a Toyota weboldalán, hogy 7 sebességes CVT váltó van benne, és utána a hahu-n azt látja, hogy a hirdetett Priusban "sima" fokozatmentes váltó van, akkor azt hiszi, hogy abban más váltó van, és esetleg emiatt fel sem hívja az eladót, mert őneki biza 7 sebességes CVT kell, mert most az a menő...
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.09 12:52:33 írta styu »

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7977 Dátum: 2013.04.09 13:10:41 »
Én is tudom, hogy hülyeség, de nem Majestic találta ki, hanem a Toyota marketingesei. Szóval a Toyotának kellene címezni az észrevételeket.

Azt hittem amúgy, hogy szimulálja a fokozatokat, de Bepi azt írja, hogy nem, és ha ez igaz, akkor tényleg nagyon gáz, hogy ezt írják. Vagy az újban szimulálja, csak a hirdetettben nem? Mert akkor értem, hogy miért kötekedtetek.

Nem értek a Priusokhoz, de ha valaki látja a Toyota weboldalán, hogy 7 sebességes CVT váltó van benne, és utána a hahu-n azt látja, hogy a hirdetett Priusban "sima" fokozatmentes váltó van, akkor azt hiszi, hogy abban más váltó van, és esetleg emiatt fel sem hívja az eladót, mert őneki biza 7 sebességes CVT kell, mert most az a menő...
Megtörtént. Reggel írtam a toyotának megkérdezve hogy mi ez a 7 sebességes dolog. mert nekem 2-esem van de volt nálam egy hétig 3-as is. Nem szimulál ez semmit. Odalépsz, motor felpörög és egyenletesen pörögve elkezd gyorsulni. :)
Kicsit olyan a feeling mint a varios rotyogóknál :)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7978 Dátum: 2013.04.09 13:31:05 »
Én is tudom, hogy hülyeség, de nem Majestic találta ki, hanem a Toyota marketingesei. Szóval a Toyotának kellene címezni az észrevételeket.

Azt hittem amúgy, hogy szimulálja a fokozatokat, de Bepi azt írja, hogy nem, és ha ez igaz, akkor tényleg nagyon gáz, hogy ezt írják. Vagy az újban szimulálja, csak a hirdetettben nem? Mert akkor értem, hogy miért kötekedtetek.

Nem értek a Priusokhoz, de ha valaki látja a Toyota weboldalán, hogy 7 sebességes CVT váltó van benne, és utána a hahu-n azt látja, hogy a hirdetett Priusban "sima" fokozatmentes váltó van, akkor azt hiszi, hogy abban más váltó van, és esetleg emiatt fel sem hívja az eladót, mert őneki biza 7 sebességes CVT kell, mert most az a menő...
Majstic reakciójával volta a komoly gond...  :whistling:

Egyébiránt, a Toyota marketing fogásai közül kitűnő példa e mellett a Corolla TS és Celica TS gyorsulása közötti 1 mp különbség a Celi javára, holott, a motor, váltó, hajtás minden egyes porcikája egy és ugyanaz a két sport(os) autótípus esetében. Mégis akkor a Cori miért gyorsul lassabban, ráadásul 1 mp-vel? ........

...na?


... hát, hogy a Celica TS is eladható legyen. Ennyi. És pontosan ez lehet az oka, hogy a Priusnál miért írják ki a 7 sebességes CVT-t is, holott tökre megegyezik a többi 1,8-as HSD modell motorjával és hajtásával. A jelenlegi PriusIII-as egy kis túlzással okafogyottá vált (de legalábbis nagyon Prius-őrültnek kell lenni ahhoz, hogy ezt vegye az ember) az új Auris HSD miatt, de legfőként azért, mert szeptemberben (bár, egyes források szerint már a nyáron) jön az Auris ST HSD is, akkor pedig abszolút értékben is felesleges modell lesz, leszámítva az egyedi formatervet. Az új Auris HSD-ben már egy a PIII-énál finomabb hajtáslánc dolgozik, ráadásul nagyobb, jobban használható és jelentősen alacsonyabb árú modell, mint a PIII.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

styu

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 357
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7979 Dátum: 2013.04.09 13:46:40 »
Majstic reakciójával volta a komoly gond...  :whistling:
Szerintem is túlreagálta a dolgot, de akkor ezt kell neki felróni, nem a hétsebességes csodacévétét  :yes:

Egyébként biztos jó dolog ez a CVT, utálom, hogy a Yarisban ott a hat sebesség, de olyan bénán vannak belőve a fokozatok, hogy lakott területen is betehetem hatosba (ötvennél), autópályán 130-nál viszont emiatt már hét liter körül eszik a kis 1.3-as motor, ami szerintem teljesen indokolatlan.
Ennyi erővel elég lenne bele négy fokozat :wacko:. Vagy kellene bele még egy hetedik ;). Utálom az áttételeit. Gondolom, a CVT-vel nincs ilyen probléma, és valószínűsítem, hogy pályán kevesebbet is enne vele.