Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3366799 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7575 Dátum: 2013.01.08 20:27:01 »
Egy kis segítségre lenne szükségem a Torque használatánál.
- milyen beállításokkal lehet elérni, hogy valós fogyasztási adatokat mutasson (Esetleg az OBD adapter menü beállításoknál vmi?)
- Engine Coolant Temperature 7E2 a motor melyik részének víz hőfokát mutatja ( csak a motor nagyságrendileg 50C-re melegedés után kezdi el mutatni és néhány C-ről indul, beáll 60-ra, és rövid lámpás állásnál visszahűl.)?

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7576 Dátum: 2013.01.08 22:01:05 »
USAban:
http://web.vw.com/hybrid/
Szerintem van oka, miért nem gyárt a Toyota turbós hibrideket...
/Mondjuk a VW-t nem zavarja, ha nem mennek el a motorjai 5-600e km-t... TFSi LoL/
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7577 Dátum: 2013.01.09 06:28:46 »
( csak a motor nagyságrendileg 50C-re melegedés után kezdi el mutatni és néhány C-ről indul, beáll 60-ra, és rövid lámpás állásnál visszahűl.)?
Mikor hozzáadsz egy műszert, kiválasztod h hogy jelezzen, és a listában válogatsz, ott látod is az értékeket élőben, keress olyant, ami a pillanatnyi fogyi, kapásból nemtom mi a neve. Én azzal kezdtem, h visszaállítottam angolra a nyelvet, mert kiborított az a guglis magyarra fordítás.

Nekem az engine coolant temperatur rendesen nagyjából a környezeti hőfokról indul (pár fokkal melegebb), és szépen megy fel, fél km után 30C, még fél km után kb 40C, majd így tovább 50, 60 ott megtorpan, és belassít, de egy 70-80C-ig felmegy, de eddigre oda is szoktam érni ahova megyek. Ha hosszú útra megyek, akkor pedig szépen elkúszik 90C-ig, majd visszahűl 84C-ra, majd újra 90, újra 84-90 és ot jár (termosztát nyit-zár).

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7578 Dátum: 2013.01.09 06:39:47 »
Szerintem van oka, miért nem gyárt a Toyota turbós hibrideket...
/Mondjuk a VW-t nem zavarja, ha nem mennek el a motorjai 5-600e km-t... TFSi LoL/
Turbó nem annyira szereti, ha mondjuk egy padlógázas előzésnél tölt, mint a meszes, majd előzés utáni motorféknél leáll a benzinmotor! :)

Oké, persze ezt persze ki lehetne küszöbölni (utólagos turbo timer is jól működik állítólag, akkor gyárilag biztos még jobban meg tudnák csinálni).

Azért a TDI, és a hagyományos 1.9 PDTDI motorok (nem a 2.0) sok-sok százezer km után visszatekert órával is benyelnek még sok százezer km-t! ;) Meg a 2.0CRTDI is jó (Passatos voltam 1.9TDI-vel, és ott is fórumoztam - volt akinek 7-800k km volt) Enyém konkrétan 110@150Le 230@320Nm-re volt csippelve, és úgy használtam 6 évig, és 300k-nál adtam el (120ra állítva vettem meg - de láthatóan max egy 100assal több volt). -19fokban is pöccre indult, és ha széttapostam, akkor sem evett 6 liternél többet két tankolás között. Hosszútávon meg 5.

TFSIről nemtok nyilatkozni, mert eljöttem, mielőtt Passatokban elterjedt volna (meg jellemzően mindenki diesel volt, meg egy-két TSI vagy a régebbi T, vagy régi szívó). :)
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.09 06:41:56 írta zezoka »

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7579 Dátum: 2013.01.09 06:53:41 »
Mikor hozzáadsz egy műszert, kiválasztod h hogy jelezzen, és a listában válogatsz, ott látod is az értékeket élőben, keress olyant, ami a pillanatnyi fogyi, kapásból nemtom mi a neve. ...
Nekem az engine coolant temperatur rendesen nagyjából a környezeti hőfokról indul (pár fokkal melegebb), és szépen megy fel,...
Ezzel a részével nincs gondom. Átlag fogyasztásnál viszont csak a járó motoros adatokat veszi figyelembe, és 10-14l/100km-er ír ki, ami az elektromos hajtással megtett km-ek figyelmen kívül hagyását jelenti. (valós össz. 4-3-4,5)

Az Engine Coolant Temperature többi értéke nálam is normálisan működik, konkrétan a Engine Coolant Temperature 7E2 értéke tér el az összes többitől. Olyan, mintha a hűtőben lévő folyadékot mutatná.


zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7580 Dátum: 2013.01.09 07:03:12 »
Ezzel a részével nincs gondom. Átlag fogyasztásnál viszont csak a járó motoros adatokat veszi figyelembe, és 10-14l/100km-er ír ki, ami az elektromos hajtással megtett km-ek figyelmen kívül hagyását jelenti. (valós össz. 4-3-4,5)

Az Engine Coolant Temperature többi értéke nálam is normálisan működik, konkrétan a Engine Coolant Temperature 7E2 értéke tér el az összes többitől. Olyan, mintha a hűtőben lévő folyadékot mutatná.
Jaaaaa, akkor nem tudom! :) Hogy látod, h milyen azonosítója van? Nekem van egy Engine coolantom azt kész, pedig hozzá van adva a Prius fájl (nem is egy)...

Hammer

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 564
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7581 Dátum: 2013.01.09 07:41:08 »
Szerintem van oka, miért nem gyárt a Toyota turbós hibrideket...
/Mondjuk a VW-t nem zavarja, ha nem mennek el a motorjai 5-600e km-t... TFSi LoL/
Méghogy turbóóó, egyáltalán otto moci...
Kiváncsi leszek én ezekre a mai "áll" hibridekre dizel, otto, turbós moci mit bírnak 4-5-6 év múlva, indító motor, akku...stb., bár nem tudom hogy ezek hogy állítják le, mennyire érzékenyek a lassulásnál, fékezésnél, lámpánál, de a prius...ill. toyota hibridek benzinese rengetegszer ismétlik a folyamatot.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7582 Dátum: 2013.01.09 08:46:12 »
Turbó nem annyira szereti, ha mondjuk egy padlógázas előzésnél tölt, mint a meszes, majd előzés utáni motorféknél leáll a benzinmotor! :)

Oké, persze ezt persze ki lehetne küszöbölni (utólagos turbo timer is jól működik állítólag, akkor gyárilag biztos még jobban meg tudnák csinálni).

Azért a TDI, és a hagyományos 1.9 PDTDI motorok (nem a 2.0) sok-sok százezer km után visszatekert órával is benyelnek még sok százezer km-t! ;) Meg a 2.0CRTDI is jó (Passatos voltam 1.9TDI-vel, és ott is fórumoztam - volt akinek 7-800k km volt) Enyém konkrétan 110@150Le 230@320Nm-re volt csippelve, és úgy használtam 6 évig, és 300k-nál adtam el (120ra állítva vettem meg - de láthatóan max egy 100assal több volt). -19fokban is pöccre indult, és ha széttapostam, akkor sem evett 6 liternél többet két tankolás között. Hosszútávon meg 5.

TFSIről nemtok nyilatkozni, mert eljöttem, mielőtt Passatokban elterjedt volna (meg jellemzően mindenki diesel volt, meg egy-két TSI vagy a régebbi T, vagy régi szívó). :)
Mi is VW-sek voltunk, sima 90LE TDI Passat Variant-tal. Tesóm azóta is 1,9 pdtdi Sharanokat hajt (300k feletti futással). Megfelelő karbantartás mellett jó és tartós konstrukciók.

Nem ismerem én sem ezeket az álhibrideket, de elég valószínűnek tartom, hogy nem állítják le a motort, hanem alapjáraton járatják "üres üzemben", pont azért, hogy a turbó nem menjen idő előtt gallyra. Majd, ha visszahűlt, akkor leállítja a motort is. Ellenkező esetben nagyon rövid életűek lesznek ezek...  :whistling:
A TSI-k is jók, meg minden, de rendesen eszik az olajat, turbót, miegymást.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7583 Dátum: 2013.01.09 09:22:25 »
A TSI-k is jók, meg minden, de rendesen eszik az olajat, turbót, miegymást.
A mai világ olyan, hogy a lehető legksiebb motorokból a lehető legnagyobb teljesítményt akarják kisajtolni. Az meg csak úgy megy, hogy nagy töltőnyomáson és sok üzemanyaggal sikerül. MIkor minden csúcsra van járatva, és határon dolgozik, akkor nem csoda, hogy gallyra is megy, vagy eszi az olajat. Nem csak Vw érintett, hanem szinte midnen gyártó, aki ebbe a teljesítményhajszába belemegy). Mikor a 2.0i Vectrám 116 Le volt... Állítólag lehetetlen volt széthajtani. A 90, 110Le TDI motorokra szintén ezt mondják, hogy állítólag csak a motor lehetőségeinek 30-40%-át használta ki (azért is még durván csippelve sem volt bajuk - ha konkrétan nálam az 1bar töltőnyomás 1,4bar-ra meg volt emelve, és semmi, még olajat sem ette, és a turbo sem halt be), a világból kimentek, mert lehetetlen volt széthajtani, a motorok bőven a biztosnági tartalékaikon belül üzemeltek, cserébe kisebb telejsítményen. Ma meg ugye downsizeing, de a Le maradjon meg, vagy még nőjön is, mert különben senki nem veszi meg! Nem is 1 bar-on járnak a turbók (fater 320d Bömbije gyárilag 1,5bar, 184Le, és 5 liter körül jár vele - mert kultúráltan jár vele).

Épp ezért jó a Prius motorja is: benzinmotorja annyira nem határaira van tervezve, hogy szerintem szintén lehetetlen lenne széthajtani. Szerencsére nem is ez a teljesíményháború a cél, hanem hogy cserébe annyira nem megy, de 90-100al közlekedve (ahol szinte csak egy benzines autó a Prius is) 4l körül mozog a pillanatnyi fogyi (mint ahogy fater 320d bömbijében is 4-5között van ilyenkor a fogyi, de az diesel - igaz az is automata) egy benzines automatához képest nem rossz, nagyon nem rossz!

Én úgy cseréltem le a Passatot, hogy ha tudja a benzines létére a diesel Passatom max 5,5-6 literes fogyasztását (mert oké, Prius, de én ugyanúgy autónak tekintve akarom használni, és közlekedni), akkor már jó vagyok. És tudja, és nekem ennyi elég - igaz hogy nem is hajtom annyira, mert ha lehet nem megyek 90-100nál jobban - míg Passattal 120 körül jártam+pálya140, mert itt érezte jól magát, és evett legkevesebbet.
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.09 09:31:29 írta zezoka »

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7584 Dátum: 2013.01.09 23:25:54 »
Turbós benzineseket nem az örökkévalóságnak tervezték.
Gyanítom a VW álhibrid megoldása hasonló lehet a Hondáéhoz, azzal sem lehet tisztán villannyal közlekedni, csak besegít a villanymotor, inkább egy kiterjesztett Start-stop amikor leáll a benzinmotor. Úgy látom minden gyártó észrevette, hogy jó kis adókedvezményeket lehet elérni a "Hybrid" felirattal, főleg Kaliforniában. (bár a regadó miatt akár nálunk is)
Szóval én más kategóriába sorolnám a HSD-t és másba többieket.
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7585 Dátum: 2013.01.09 23:30:06 »
Az van, hogy holnapután lejár a müszakim. Már nagyon ideges vagyok, hogy fog átmenni, mert nem fog a kézifék, rossz a részecskeszürö, a valto nem veszi a kettest es kiegett a hatso lampam is. Persze ez normalis egy 200e-et futott autonal. Majd adok megint 10e-t a vizsgabiztosnak. ;)
Megvolt. Csont nélkül. :yawn:
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7586 Dátum: 2013.01.10 06:39:12 »
Megvolt. Csont nélkül. :yawn:
Mit is gondoltál!? :)

Hammer

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 564
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7587 Dátum: 2013.01.10 07:15:10 »
Azt gondolta, hogy csak a baj van ezekkel a priusokkal:P
Nekem is csak a bajt csinálja, tegnap állok ki villannyal a teremgarázsból, mire az útra fordulok fura hangok jönnek elő csendes villany üzembe :hmmmm:, de rá kellett döbbennem hogy csak a hó ropog :D ááá ez a csendes üzemmód... :devil:

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7588 Dátum: 2013.01.10 07:44:39 »
Megvolt. Csont nélkül. :yawn:
Februárban ilyenkor ugyanezt szeretném én is közölni :1eye:

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7589 Dátum: 2013.01.10 07:46:07 »
Februárban ilyenkor ugyanezt szeretném én is közölni :1eye:
Én meg majd 2014 szeptemberében, 2011ben, mikor behozták, még 3 évre kapott.