Ez nekem is megütötte a fülemet, de jobban érdekelne az a kérdés, hogy hidegben tényleg annyira nem lehet használni simán csak az akksikat a hajtáshoz, mint, ahogy azt leírták? (hideget érzékel - fűt - benzinmotor jár - nem elérhető az EV mód emiatt...)
Simán a Prius olyan, hogy amikor beülsz, és bekapcsolod, akkor rögtön megnyomva az EV gombot még engedi, és úgy is marad. Ellenben ha kb 3-4mp múlva elindul a benzinmotor, akkor már bukta az EV, nem engedélyezi, amíg be nem melegszik (ha meg még a fűtés is megy, akkor ki sem kapcsol).
Pont ezen gondolkodtam, hogy akkor télen egy Plugin Priust lehet nem is lehetne kihasználni, mert szinte mindig menne a benzinmotor (vagy a fűtés, vagy a többi cucc melegítése miatt)? Vagy tekintsünk el a fűtéstől, és OFf állásban kibírjuk azt a 4-5-8 peret, amíg felfűti a motor magát, és onnantól mehetne a villany (peresze fűtés nélkül)?
Naja, de addigra én pl beérek a melóhelyre, meg (vidéki) városban akárhova városon belül. Hacsak nem úgy műxik az is, hogy bekapcs után gyorsan EV-be rakod, és akkor még engedi - bár reméhetőleg gyári pluginnak szoftvere is más - ha enyémbe akarnám utólag betenni, akkor ez tuti így működne, h gyorsan át kéne tennem.