Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3366649 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5835 Dátum: 2012.05.23 14:41:53 »
Visszatekerték az óráját?
 :1eye:
Francba! Akkor csak 8 ezrem van a következőig?  :whistling: :)

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5836 Dátum: 2012.05.23 16:53:14 »
Igen értettem, csak gyanítom hogy azért páran alkalmazzák, csak nem értem hogy tudják ha netán állandó jelleggel űzik a pulzálós ipart :hmmmm:

Más, pollenszűrőt csíptem el az ebay-ról potom áron és csodálkoztam hogy milyen vékonyka a szűrő rész, szinte átlátszik, néztem a benne lévőt, ami valószínű gyári, mert cikkszám is rajta van. Meglepő a corolla szűrő után, ami azért jóval vastagabb, nektek is ilyen vékonyka?
ez két különböző technika.
Az enyém sajnos egyre labilisabb lábakon billeg. De  még nem tudok mindent róla, így nem jártatom a szám...

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5837 Dátum: 2012.05.23 16:53:49 »
Igen, elég vékony, de majd nézd meg koszosan. :)

Most hoztam el az autót a 60e-es szervizről, 52e-ben állt meg. :)
szabad azt tudni, hogy mi került ennyibe?

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5838 Dátum: 2012.05.23 17:09:33 »
szabad azt tudni, hogy mi került ennyibe?
- Munkadíj 16500
- Olaj 18200, nem vihettem saját forrásból az extra garancia miatt :(
- A maradék; fékolaj, légszűrő, pollenszűrő, olajszűrő és az apraja (zsír, tisztító, tömítés).

Ezen felül ingyen átprogramozták a klímát, hogy az Auto gomb megnyomásakor ne kapcsolódjon vissza a kompresszor, ha korábban ki volt kapcsolva, valamennyire lemosták a klíma hűtőt a bogaraktól és átvizsgálták a fékeket.

És nem ér azt mondani, hogy tudtál volna olyan helyet, ahol fele ennyi lett volna. ;)

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5839 Dátum: 2012.05.23 18:25:56 »
nem, nem mondok ilyet.
Csak kíváncsi voltam, hogy milyen árak vannak manapság. Mondjuk az olaj az maga a rablás kategória.

kubi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5840 Dátum: 2012.05.23 18:44:31 »
B-be kell kapcsolni a váltót.
B-n kivul egyebkent is alig van motorfek.
Hiaba kapcsolod B-be, ha tele az aksi.

Hammer

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 564
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5841 Dátum: 2012.05.24 07:29:45 »
Engem érdekelne hogy lehet "átprogramolni" a klímát, hogy ne kapcsoljon AUTO gombra, vki igazán elárulhatná??!!

Prius vásárláskor jártam BPesten szervizbe az átvizsgálások miatt és megdöbbentem hogy dupla az óradíj mint errefelé :eek:

tutto

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5842 Dátum: 2012.05.24 07:52:37 »
B-n kivul egyebkent is alig van motorfek.
Hiaba kapcsolod B-be, ha tele az aksi.

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5843 Dátum: 2012.05.24 09:38:42 »
Gondolkoztam kicsit ezen a B állás + teletöltött akku dolgon.
Szerintem ez a rendszer egyik nagy hátránya.
Ugyebár 70 fölött nem tud állni az ICE, mert akkor szétpörögné magát az MG1. Azaz az MG1-et fékezni kell, legalább annyira, hogy a max. fordulatszám közelében pörögjön. Ezt elvileg csak úgy lehet megtenni, hogy áramot kell belőle kivenni. Ezt a megtermelt árammot valahova tenni kell, de az akkuba már nem fér. Kellemetlen dolgot tippelek, oda kell adni az MG2-nek. Aúúúú!
Összességében az egész eredője valószínűleg egy minimális fékező hatás, mivel az ICE valamennyi energiát felemészt, az inverter és a villany motorok valamennyit elmelegítenek, de tényleg szinte olyan lehet az érzés, mintha üresbe tennéd a váltót és szabadon gurulnál.

Szerencsére az én életemben kb. 0.001 %-ban fordul elő olyan útszakasz, ami ezt kihozná a rendszerből, de aki naponta megy ilyen lejtőkön, annak fékbetétjeinek nem sokat jósolok.

Multipla

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 107
  • Lexus SC430, Toyota Prius I., Honda Insight I.
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5844 Dátum: 2012.05.24 09:58:14 »
Tegnap direkt kipróbáltam a P1-el. Lefelé B-be rakva szépen jött le "motorfékkel", feltöltötte az akksit maxra. Utána egy pár száz méteres szakaszon átraktam D-be, mert nem lejtőn mentem. Mikor megint jött a meredek lejtő és beraktam B-be (akksi fullon), akkor felpörgette a benzinmotort kb 5000-es fordulatra és érezhető volt a motorfék. Persze lehetettérzéki csalodás, de tuti sokkal magasabb fordulaton ment a benzinmotor, mint amikor még nem volt feltöltve az akksi.

Multipla

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 107
  • Lexus SC430, Toyota Prius I., Honda Insight I.
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5845 Dátum: 2012.05.24 09:59:59 »
... Ezt elvileg csak úgy lehet megtenni, hogy áramot kell belőle kivenni. Ezt a megtermelt árammot valahova tenni kell, de az akkuba már nem fér...

Kéne egy kisütő gomb, amivel el lehetne dobni az akksi töltöttség 50%-át. Mondjuk villámokat lehetne szórni:)

rgy

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5846 Dátum: 2012.05.24 11:09:01 »
Ugyebár 70 fölött nem tud állni az ICE, mert akkor szétpörögné magát az MG1. Azaz az MG1-et fékezni kell, legalább annyira, hogy a max. fordulatszám közelében pörögjön. Ezt elvileg csak úgy lehet megtenni, hogy áramot kell belőle kivenni. Ezt a megtermelt árammot valahova tenni kell, de az akkuba már nem fér. Kellemetlen dolgot tippelek, oda kell adni az MG2-nek. Aúúúú!
Szerintem nem így van. Amikor gurulsz, akkor az MG2 (=kerekek) előre forognak. Ha a motor áll, akkor az MG1 visszafelé pörög 2,6x annyit. Itt magyarázza ezt a bácsi: [ Invalid YouTube link ]t=638s . Ekkor, ha lassítod az MG1-et, akkor a rendszer előre pörgeti a motort -> motorfék. Csak azt nem tudom akkor mi a különbség D és B között. Lehet, hogycsak annyi, hogy B-ben hamarabb el kezdi lassítani....

tutto

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5847 Dátum: 2012.05.24 11:29:44 »
B-n kivul egyebkent is alig van motorfek.
Hiaba kapcsolod B-be, ha tele az aksi.

A B mód arra való, hogy hosszú lejtmenetben, ha már tejesen tele van az akksi és ezért nincs elektromos fék, akkor ne a fékpofák kopjanak, hanem a hagyományos autókban használt motorfék megfelelője legyen használható.

B módban a kerekek a belsőégésű motort hajtják, ami a dugattyúkkal levegőt pumpálva fékezi az autót.

Lásd:
http://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive#Phases_of_operation
"Compression braking" rész

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5848 Dátum: 2012.05.24 12:12:34 »
Igen, csakhogy ezt a módot full akksi esetén gázelvételkor automatikusan aktiválja. Előtte pedig, amíg még tud tölteni, fékezve csak "a generátort" használja (nyilván ha nem padlóig nyomja az ember). Szóval a B módnak a magam részéről nem sok hasznát látom itthon. Esetleg hogy a pedálgumi ne kopjon, hanem a váltókar essen szét helyette. :)

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5849 Dátum: 2012.05.24 13:18:49 »
Szerintem nem így van. Amikor gurulsz, akkor az MG2 (=kerekek) előre forognak. Ha a motor áll, akkor az MG1 visszafelé pörög 2,6x annyit. Itt magyarázza ezt a bácsi: [ Invalid YouTube link ]t=638s . Ekkor, ha lassítod az MG1-et, akkor a rendszer előre pörgeti a motort -> motorfék.
Hát éppen ez az. :) Az MG1-et csak áram termelésével lehet lassítani, amit valahogy el kell fogyasztani, de már nincs minek elfogyasztani. Marad az MG2 hajtása.