Világosítsatok fel legyetek szívesek, hogy leállítás után kb 1-2 perccel mit csinál a jármű, amikor kattog meg szuszog.
Nos, ha előrébb olvasol megtalálod, de röviden leírom:
a szuszogás azért van, mert a tank kétrétegű, kívül egy fém tank van, belül egy elasztikus lufi. Ez a rendszer a benzin kipárolgás visszafogására van, de szerintem nem hozta az elvárt eredményt, mert a PIII-nál már hagyományos rendszer van.
A szuszogás azért van, mert az elasztikus ballon és a fém külső burok közt vákuumot hoz létre, még járó motor szívócső vákuumát használva. Ezzel teszteli, hogy a ballon nem lyukas-e. Ha nyugalmi állapotban nincs nyomásváltozás akkor tömített a rendszer.
A kattogás a kicsit speciális fékrendszer adja. Itt, mivel a motor ritkán működik a rásegítést nem szívócsővákuummal hozzák létre, hanem egy elektromos szivattyú egy nyomástárolóban hoz létre nagy nyomást és a fék használatakor ebből enged a kerékfékekre. A zörgés a fékteszt, illetve az elektromos szivattyú hangja, ekkor tölti vissza a nyomást a nyomástárolóba. A fékteszt téma dolog mostanában kicsit billeg, mert valahol olvastam, hogy azt is csinál, ezért nem lehet leállítás után kerékféket szétszedni azonnal. Ennek ellenére én legutóbbi karbantartásom során kifejezetten néztem, hogy az ilyen zörgő hang közben elforgatható-e a kerék és a hátsó legalább is simán forgatható volt.