Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3366667 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5715 Dátum: 2012.05.13 19:47:45 »
Világosítsatok fel legyetek szívesek, hogy leállítás után kb 1-2 perccel mit csinál a jármű, amikor kattog meg szuszog.

Nos, ha előrébb olvasol megtalálod, de röviden leírom:

a szuszogás azért van, mert a tank kétrétegű, kívül egy fém tank van, belül egy elasztikus lufi. Ez a rendszer a benzin kipárolgás visszafogására van, de szerintem nem hozta az elvárt eredményt, mert a PIII-nál már hagyományos rendszer van.
A szuszogás azért van, mert az elasztikus ballon és a fém külső burok közt vákuumot hoz létre, még járó motor szívócső vákuumát használva. Ezzel teszteli, hogy a ballon nem lyukas-e. Ha nyugalmi állapotban nincs nyomásváltozás akkor tömített a rendszer.

A kattogás a kicsit speciális fékrendszer adja. Itt, mivel a motor ritkán működik a rásegítést nem szívócsővákuummal hozzák létre, hanem egy elektromos szivattyú egy nyomástárolóban hoz létre nagy nyomást és a fék használatakor ebből enged a kerékfékekre.  A zörgés a fékteszt, illetve az elektromos szivattyú hangja, ekkor tölti vissza a nyomást a nyomástárolóba. A fékteszt téma dolog mostanában kicsit billeg, mert valahol olvastam, hogy azt is csinál, ezért nem lehet leállítás után kerékféket szétszedni azonnal. Ennek ellenére én legutóbbi karbantartásom során kifejezetten néztem, hogy az ilyen zörgő hang közben elforgatható-e a kerék és a hátsó legalább is simán forgatható volt.

edhunter

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 349
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5716 Dátum: 2012.05.13 22:42:10 »
Az én forgalmiban 1400 kilót írnak önsúlyra. Elírták?

Nem tudom, én egy Toyotás pdf-ben néztem meg.

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5717 Dátum: 2012.05.14 07:02:19 »
Szomorkodik, hogy nem mehet tovább. :sorcerer:
:D
Today, tomorrow and after tomorrow!

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5718 Dátum: 2012.05.14 07:04:42 »
Nem tudom, én egy Toyotás pdf-ben néztem meg.
Én papíron 25 kg-mal karcsúbb vagyok, de ha kiveszem a kalaptartót, miegymást 1-2 kg-ot biztosan nyerek még vele:)
Today, tomorrow and after tomorrow!

Hammer

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 564
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5719 Dátum: 2012.05.14 08:51:23 »
Itt az off "konkurencia" újabb tesztje, hát én fetrengtem a röhögéstől [rohog]
Megdöbbentő a terhelhetőség :o, bár ilyen súllyal...

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5720 Dátum: 2012.05.14 09:20:44 »
És kicsit mintha elfeletkeztek volna a fűtésről is. ;)

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5721 Dátum: 2012.05.14 10:42:04 »
Itt az off "konkurencia" újabb tesztje, hát én fetrengtem a röhögéstől [rohog]
Megdöbbentő a terhelhetőség :o, bár ilyen súllyal...

Annyira azért nem rossz. Kicsit még reszelgetik, és egészen használható lesz. Szerintem ez a jövő, és nem a full hibrid, és nem is a tisztán elektromos. Láthatóan a Toyota és szépen lassan ebbe az irányba megy a plug-in hibriddel. Tudjon 50-60 km-t tisztán elektromos üzemben, ez napi bejárásra bőven elég. Amíg kinn megy a pályán vagy országúton, kapcsolható legyen a csak benzines mód, hiszen ott egészen gazdaságos, beérve a lakott területre váltson át villanyra.
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

Hammer

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 564
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5722 Dátum: 2012.05.14 11:09:12 »
Annyira azért nem rossz. Kicsit még reszelgetik, és egészen használható lesz. Szerintem ez a jövő, és nem a full hibrid, és nem is a tisztán elektromos. Láthatóan a Toyota és szépen lassan ebbe az irányba megy a plug-in hibriddel. Tudjon 50-60 km-t tisztán elektromos üzemben, ez napi bejárásra bőven elég. Amíg kinn megy a pályán vagy országúton, kapcsolható legyen a csak benzines mód, hiszen ott egészen gazdaságos, beérve a lakott területre váltson át villanyra.
Irány elv stimmel, de a tulajdonságok nem igazán:
- súly 1715 kg, ami nagyon sok, terhelhetőség 285 ami nagyon kevés (prius 400 kg)
- számítógép 10 kwh ir 100 km-re felvett áramnak, míg a spritmonitor-on 14-23 kwh-t irnak, ezekkel az értékekkel benzinre átszámolva 2 liter/100 körül van, míg a plug-in hibrid töredék áramot vesz fel ehez képest (az tény hogy időjárás függő az elektromos használat). Rüviden nem sokkal van tisztán árammal a full hibrid prius alatt, nem beszélve a plug-in-ról
- 4 személyes  :eek:
- ...stb, 1 komolyabb teszt rávilágítana hogy mit tud :otlet: :hmmmm:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5723 Dátum: 2012.05.14 11:16:55 »
Én nagyon szkeptikus vagyok az Amperával kapcsolatban:
Egyrészt, ez a GM első komoly(abb)an vehető gépe a kategóriában, ami egészen biztos, hogy sok bizonytalanságot hordoz magában a kiforratlansága miatt, szemben a Priussal, aminek legnagyobb, és tagadhatatlan előnye, hogy már 15 éve fejlesztve, finomítva van. Nincs kétségem affelől, hogy MA még a Prius a jobb, kifinomultabb.
Mindazonáltal, egyetértek Alibiman véleményével. Lakott területen szimpla elektromos hajtás kell (illetve ebben látom én is a jövőt), pályán benzinmotor + villanymotor kombó... Ezt én elég reális dolognak tartom.

A Plug in Prius 22-23km-e már elég napi szintű használatra...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5724 Dátum: 2012.05.14 11:29:33 »
Azt mindenképpen hangsúlyoznám, hogy a dolgok jelenlegi állása szerint a Toyota megkérdőjelezhetetlen elsőbbséggel rendelkezik a piacon. Másképp fogalmazva, ha a (pl) az Ampera szépen kinövi a gyerekbetegségeit, akkor sem lesz képes beérni, hiszen itt sem áll meg a fejlődés.  :)

Én inkább arra akartam célozni, hogy annyira nem szar az az Ampera. Valóban kéne egy rendes átfogó teszt. Egyébként én szeretem a TC cikkeit, mert hangulatosak, jó stílusuk. Jó fejek a srácok. Azonban ha forgalmazó lennék, megfontolnám, hogy adjak-e nekik egyáltalán kocsit, mert a cikkek nem elég alaposak és lényegre törőek, és nem igazán objektívek. Nem egy Auto Bild, az biztos.
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

rgy

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5725 Dátum: 2012.05.14 15:02:23 »

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5726 Dátum: 2012.05.14 15:11:02 »
szerintem egy smart key-s, de kamera térkép nélküli változat.
Kívülről nem lehet nyilatkozni, hogy JBL-es vagy sem, ahogy az is kérdés lehet, hogy mivel német piacos van-e benne tempomat

rgy

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5727 Dátum: 2012.05.14 15:19:43 »
Németeknél létezik olyan verzió, amiben van smart key, ködlámpa, tolató radar, de nincs tempomat? Tényleg nem írja egyébként a listában... :hmmmm:

Hammer

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 564
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5728 Dátum: 2012.05.14 15:26:12 »
Szerintetek ez milyen felszereltségű?
http://www.gebrauchtwagen.de/statservice/detailview/inseratId/GW20XN0CWRHF
Mivel van ködlámpa és smart key igy sztem min kinti SOL felszereltség.

Solar

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5729 Dátum: 2012.05.14 20:04:46 »
Nos, ha előrébb olvasol megtalálod, de röviden leírom:

a szuszogás azért van, mert a tank kétrétegű, kívül egy fém tank van, belül egy elasztikus lufi. Ez a rendszer a benzin kipárolgás visszafogására van, de szerintem nem hozta az elvárt eredményt, mert a PIII-nál már hagyományos rendszer van.
A szuszogás azért van, mert az elasztikus ballon és a fém külső burok közt vákuumot hoz létre, még járó motor szívócső vákuumát használva. Ezzel teszteli, hogy a ballon nem lyukas-e. Ha nyugalmi állapotban nincs nyomásváltozás akkor tömített a rendszer.

A kattogás a kicsit speciális fékrendszer adja. Itt, mivel a motor ritkán működik a rásegítést nem szívócsővákuummal hozzák létre, hanem egy elektromos szivattyú egy nyomástárolóban hoz létre nagy nyomást és a fék használatakor ebből enged a kerékfékekre.  A zörgés a fékteszt, illetve az elektromos szivattyú hangja, ekkor tölti vissza a nyomást a nyomástárolóba. A fékteszt téma dolog mostanában kicsit billeg, mert valahol olvastam, hogy azt is csinál, ezért nem lehet leállítás után kerékféket szétszedni azonnal. Ennek ellenére én legutóbbi karbantartásom során kifejezetten néztem, hogy az ilyen zörgő hang közben elforgatható-e a kerék és a hátsó legalább is simán forgatható volt.

Köszi a választ!