Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3366603 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5385 Dátum: 2012.04.08 20:53:44 »
Sziasztok,
Most készülök venni egy prius2-t.
Külföldi import. Kérdésem hogy magyar térképet hogyan/mennyiért lehetne rávarázsolni a navira? Van valakinek személyes tapasztalata a kérdésben?
Illetve ha jól tudom az autó leinformálhato VIN alapján. Hogyan?
Köszi szépen

Térképlemezt bármelyik márkakereskedésben vehetsz, szettben adják, cirka 55 ezer HUF a teljes Európa csomag.
Az alant említett oldalon csak azt tudod megnézni, hogy mikori az autód, szerviztörténet nem látszik. Külföldi autó esetében ez itthon nem is ellenőrizhető. Egyedül a garanciális javítások láthatóak bármelyik országban, így itthon is. Ez arra lehet jó, hogy a futott km-ről kiderüljön igaz-a. De ez csak abban az esetben működik, ha volt valamilyen garis javítása az autónak. Ha nem, akkor ott is csak annyi derül ki, hogy mikor és hol indult el a garancia az autóra.

Prius2

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 95
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5386 Dátum: 2012.04.08 22:11:27 »
Sziasztok,
Most készülök venni egy prius2-t.
Külföldi import. Kérdésem hogy magyar térképet hogyan/mennyiért lehetne rávarázsolni a navira? Van valakinek személyes tapasztalata a kérdésben?
Illetve ha jól tudom az autó leinformálhato VIN alapján. Hogyan?
Köszi szépen

Navit illetően, amikor még navis Priusban gondolkodtunk anno, őket találtam, de végül nem kellett. Beszélj velük, hátha mondanak valami biztatót:

NaviLex (magyar menü és hang): http://navilex.hu/galeria.html#prius
NaviGuru: http://racing-bazar.hu/egyeb/navigacio-multimedia/toyota_lexus_navigacio_gps_frissites_2012_e14_dvd_usa_modelekhez_is_naviguru

Norbi..

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 72
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5387 Dátum: 2012.04.09 00:18:44 »
Gyári JBL hangszórókra cseréltem a mezei alap helyébe. Hallható a javulás a mélyek szebben szólnak a csipogó is élénkebben csipog , ha a rádió vagy a CD szól . De ez sem az elvárható minőség. Viszont, ha AUX bemeneten hallgatom- HTC mobilról  MP3- nagyon nagyot szól, mintha külön erősítőn lenne az AUX.
Idézetet írta: lfarkas - 2012.02.08 22:38:05
Fiúk! Nem JBL-es rádióhoz érdemes JBL hangszórókat bevásárolni?? Csak őszintén!!
Az alap hangszórókat is a JBL adja csak nincs logózva, de a JBL logós hang is nagy trágya, valamit ki kéne ötölnünk... Egy csomó autót nem néztem meg, mert nem JBL-es volt  Így utólag kár...
Nagyon hiányoznak a mély hangok. Az egyik barátom első körben erősítőt javasolt, aztán hangszórók cseréje és a végén plusz mélynyomó.
Szívem szerint én a végén kezdeném, hogy mi történik a hangképpel, ha a mélyet mélynyomóra bízzuk?

Akkor érdemes először egy 2ch vagy 4ch erősítővel kezdenem?
Esetleg egy erősítős mélyládát a csomagtartóba?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5388 Dátum: 2012.04.09 10:47:35 »
Bocs, hogy beleduma, de, ha először mélyládát raksz bele, akkor rettenetesen tompa mély tónusú lesz a hangképed, én nem ajánlom, hogy ezzel kezd.
A jó sorrend az, hogy először az ember fia vesz egy normális fejegységet, de ez gondolom, a Prius esetében kilőve...
Aztán kell egy pár 16,5cm-es mélyközép-csipogó szett hangváltóval. Ezek közül a csipogóknak jó lenne, nem a mélyközéppel lenne egybeépítve, hanem az ajtó felső részében, ahol más autókon a visszapillantó tükör állítókarja szokott lenni, célszerű helyezni, hogy a magasak is jól hallhatóak legyenek. Ezután egy 2 csatornás erősítővel meg lehet hajtani egy mélyládát, vagy, akár 4 csatornással az első komponens szettet is. De, ha gyér a fejegység, akkor sajnos a hiányzó magas hangszínt nem lehet pótolni.

Szóval, ideális esetben a fejegységcserével lenne érdemes kezdeni...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

tothpa

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 153
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5389 Dátum: 2012.04.09 10:49:40 »
Térképlemezt bármelyik márkakereskedésben vehetsz, szettben adják, cirka 55 ezer HUF a teljes Európa csomag.
Az alant említett oldalon csak azt tudod megnézni, hogy mikori az autód, szerviztörténet nem látszik. Külföldi autó esetében ez itthon nem is ellenőrizhető. Egyedül a garanciális javítások láthatóak bármelyik országban, így itthon is. Ez arra lehet jó, hogy a futott km-ről kiderüljön igaz-a. De ez csak abban az esetben működik, ha volt valamilyen garis javítása az autónak. Ha nem, akkor ott is csak annyi derül ki, hogy mikor és hol indult el a garancia az autóra.
:wacko:

Mindenkinek köszi a választ.
tartottam töle, hogy huzos ára lesz de ez még annál is több
Egébként közben a kulföldi márkaszerviz egy email alapján visszaigazolta, hogy az auto szervizelését ténylegesen kint elvégezték és a szervizkönyv valós.
Kiváncsi lennék hogy egy hazai toyota szerviz mit válaszolna egy ilyen kérdésre

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5390 Dátum: 2012.04.09 17:06:54 »
Akkor érdemes először egy 2ch vagy 4ch erősítővel kezdenem?
Esetleg egy erősítős mélyládát a csomagtartóba?

Egy időben elég sok akusztikai mérést végeztem Brüel&Kjer / Leader műszerekkel kocsikban. Próbáltam kicsit "tudományos" alapon megközelíteni a kérdést; hogyan lehetne normálisabb hangzást elérni, legalább azt a szintet, hogy ne fájjon annyira. Egyébként többet nem is lehet elérni. Az autó alkalmatlan igazi HIFI-re, akárcsak a lakások elsöprő többsége.

Széria hifiről lesz szó. Az alábbi következtetésekre jutottam (nem sok újdonság lesz).

1. Döntő többségben a 100-120 Herz alatti hangok alapvetően kis hang-teljesítménnyel kerülnek sugárzásra. Ez azzal is magyarázható, hogy a kis átmérőjű hangszórómembránokkal, amik ráadásul alacsony hatásfokú zárt dobozokban vannak (az ajtó zár dobozként működik, kevés kivételtől eltekintve) ezt csak tetemes vesztességgel (azaz nagy teljesítménnyel) lehetne megoldani.

2. Spektrumanalizátorral megvizsgáltam számos kocsit, hogy a gördülési zaj milyen frekvenciasávban keletkezik. Jellemzően intenzíven a 0 - 200 Herzen tartományban. Mivel véletlenszerű a fázis, ezért képes kioltani a hifi mély hangjait is. A kioltás mély tartományban a magashoz képest egyébként is viszonylag könnyű, de erre most nem térnék ki, hogy miért. Szóval ezért van az, hogy álló helyzetben, járó motor nélkül még egészen kiegyenlített a hangszín, de elindulás után, mintha elveszett volna a mély.

Mindenféle tudományoskodás nélkül keveset hibázik az, aki olyan pótlólagos mélysugárzó rendszert épít be a kocsiba, ami jellemzően 200 Herz alatt működik. Mert ahogy írtam, ez hiányzik, vagy tűnik el a kocsikból. Ezért:

1. Lehetőleg szabályozható legyen, hogy csak a mély hangokat eressze át (low pass filter). Van számos ilyen erősítő, vagy "aktív" hangfal / hangdoboz.
2. Általában külön szabályozható legyen a teljesítménye.
3. Lehetőség szerint legyen ún. magas-szintű vagy power bemenete, mert így könnyen megcsapolhatjuk pl. a hátsó hangszórókra menő jelet.

Megrendeled neten a cuccot, berakod a kocsiba, tépőzárral rögzíted, belövöd, kipróbálod, ha nem jó, visszaküldöd a kereskedőnek. 8 munkanapon belül indoklás nélkül megteheted. A végleges kialakítást gyors csatlakozókkal, és tépőzárral érdemes megvalósítani, hogy ha szükség van a helyre, akkor pikk-pakk ki lehessen venni a hangdobozt.

Azt is érdemes megfontolni, hogy szép, kiegyenlített hangzást akarsz-e, vagy amolyan "a kanyarban felborulunk a mély hangtól" fajtájút. Nem ismerem a Prius gyári hangképét, de ha gondolod, hozd el, meghallgatom, és megmondom neked, hogy mi kellhet a normális hangzáshoz. Korábban csináltam már párszor ilyet.
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5391 Dátum: 2012.04.09 17:37:23 »
Ez igen!  :clap:

Egyébként van olyan technikai dolog, amit nem csináltál még?

Másrészt meg aki normálishoz közeli hangzást akar, főleg egy priusba, az a csomagtartót végleg elfelejtheti.

Vagy pakolgat....

vagy nem tom....

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5392 Dátum: 2012.04.09 18:01:52 »

1. Döntő többségben a 100-120 Herz alatti hangok alapvetően kis hang-teljesítménnyel kerülnek sugárzásra. Ez azzal is magyarázható, hogy a kis átmérőjű hangszórómembránokkal, amik ráadásul alacsony hatásfokú zárt dobozokban vannak (az ajtó zár dobozként működik, kevés kivételtől eltekintve) ezt csak tetemes vesztességgel (azaz nagy teljesítménnyel) lehetne megoldani.

De meg lehet oldani és a Toyotanak is sikerült pl az T27 Avensisben. Nálam szintén 16,5-es közepek vannak az ajtóban, csipogók a műszerfalban és tudtommal csak a fej erősítője hajt mindent és mégis a hangerő kb 70%-ig nagyon szépen szólnak a mélyek. És ehhez még fel sem kell tekerni maxra a mélyt. A Priusban valahogy nem fektettek erre kellő figyelmet vagy csak azt gondolták, hogy ne bömböltesd a zenét, mert megnő a fogyasztásod 0,05 literrel  :D

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5393 Dátum: 2012.04.09 18:13:22 »
Egyébként van olyan technikai dolog, amit nem csináltál még?

Köteteket lehetne vele megtölteni.  :)

Mivel elektronikával foglalkozom immár vagy 35 éve, az audio / video technika és gépjármű villamosság viszonylag jól megy. Az autószerelésre meg az ínség vitt rá annak idején. Tudod, magad uram, ha szolgád (vagy pénzed) nincsen.
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5394 Dátum: 2012.04.09 18:28:23 »
De meg lehet oldani és a Toyotanak is sikerült pl az T27 Avensisben. Nálam szintén 16,5-es közepek vannak az ajtóban, csipogók a műszerfalban és tudtommal csak a fej erősítője hajt mindent és mégis a hangerő kb 70%-ig nagyon szépen szólnak a mélyek. És ehhez még fel sem kell tekerni maxra a mélyt. A Priusban valahogy nem fektettek erre kellő figyelmet vagy csak azt gondolták, hogy ne bömböltesd a zenét, mert megnő a fogyasztásod 0,05 literrel  :D

Vannak nagyon jól sikerült kocsik. Ezt én sem értem, hogy ez mitől függ, mert tudok luxus autót mondani, amiben elképesztően szarul szól a gyári hiifi (hírhedt) és kompaktot, amiben szépen szól. Ilyen pl. az Auris HSD is. Eszembe nem jutna bármit barkácsolni benne ezzel kapcsolatban, annyira jól szól. Na jó, szóval nem fáj.  :D

Aztán az is kell a jó (? mi a jó, mi a szép ???) mély hanghoz, hogy szépen (véletlenül???) minden összejöjjön. Egy autó, mint akusztikai dolog / egység hangszerként működik. Saját hangja van. Még Stradivarinak sem sikerült minden hegedűje, nem? ;)

Egyébként amikor haverok, barátok vagy éppen kliensek megkérdeznek, milyen hangszórót, hangfalat, erősítőt, stb. vegyenek, valami tudományos választ várnak, ami még sok-sok teszttel is alá van támasztva. És csalódnak. Nagyon egyszerűen szoktam fogalmazni. Menj el oda, ahol meghallgathatod a cuccot, és vedd azt meg, aminek tetszik a hangja. Ne úgy vásárolj, hogy mit mondanak a többiek, hiszen az ételekből sem azokat választod, parfümből, dezodorból sem. nem ők fogják hallgatni otthon, vagy a kocsiban, hanem te. A hang(zás) is olyan, mint az íz és a szag. Igaz, vannak sztenderdek, de azok nem feltétlenül vezetnek az elégedettségéhez, vagy a boldogsághoz. Hacsak a sznobság nem az, ugye. Ezt írta az xy hifi magazin, azt mondta valamelyik hifi guru, meg ezt értékeli a többi sznob ***akalap nagyra.

Én a hfire azt szoktam mondani, itt mindenki lehet szép, de okos nem. A kocsi hifire ez fokozottan igaz.
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

Norbi..

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 72
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5395 Dátum: 2012.04.09 19:21:44 »
Azt is érdemes megfontolni, hogy szép, kiegyenlített hangzást akarsz-e, vagy amolyan "a kanyarban felborulunk a mély hangtól" fajtájút. Nem ismerem a Prius gyári hangképét, de ha gondolod, hozd el, meghallgatom, és megmondom neked, hogy mi kellhet a normális hangzáshoz. Korábban csináltam már párszor ilyet.

Köszönöm a segítséget!
Nem vagyok nagy igényű nem kell, hogy mély hangoktól rezegjen az üveg. Elvárható szintet nem képes produkálni az alap rendszer (nem JBL) így csak egy szépen szóló mély hangokkal megtámogatott hangzást szeretnék elérni. A másik dilemmám, hogy nem szívesen tennék mélynyomóládát a csomagtartóba, ami a helyet foglalja. Létezik ülés alá helyezhető mélyláda is, de az egyelőre a költségvetésemet meghaladja. Úgy gondolom egy 4 csatornás erősítővel elkezdem, ha ez nem lesz elég akkor az ajtókban lévő hangszórók jönnek....
Ma sikerült az eddig nem működő tolatóradart is működésre bírnom :clap: a kis hangszóró megadta magát, de találtam a padláson egy kb 15 éves példányt, ami mm-re ugyanolyan méretű volt, így már én is élvezhetem a dupla csipogást.
Jutott már előrébb valaki a tolatás jelzés kiiktatás kérdésében?

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5396 Dátum: 2012.04.09 19:26:34 »
Köszönöm a segítséget!
Nem vagyok nagy igényű nem kell, hogy mély hangoktól rezegjen az üveg. Elvárható szintet nem képes produkálni az alap rendszer (nem JBL) így csak egy szépen szóló mély hangokkal megtámogatott hangzást szeretnék elérni. A másik dilemmám, hogy nem szívesen tennék mélynyomóládát a csomagtartóba, ami a helyet foglalja. Létezik ülés alá helyezhető mélyláda is, de az egyelőre a költségvetésemet meghaladja. Úgy gondolom egy 4 csatornás erősítővel elkezdem, ha ez nem lesz elég akkor az ajtókban lévő hangszórók jönnek....
Ma sikerült az eddig nem működő tolatóradart is működésre bírnom :clap: a kis hangszóró megadta magát, de találtam a padláson egy kb 15 éves példányt, ami mm-re ugyanolyan méretű volt, így már én is élvezhetem a dupla csipogást.
Jutott már előrébb valaki a tolatás jelzés kiiktatás kérdésében?

SZVSZ a négy csatornás erősítő lesz a pénz kidobás. Hangszórót végy. menj el valami hifivel foglalkozó céghez, mutasd meg nekik a kocsit, és TALÁN hangszóró cserével javítható a dolog. Egyébként ez egy egyterű, szóval viszonylag kis hangszóródoboz is elég lehet hátulra. Meg lehet egyedi formájút is barkácsolni, aztán kárpittal bevonni.
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5397 Dátum: 2012.04.09 19:56:58 »
Vannak nagyon jól sikerült kocsik. Ezt én sem értem, hogy ez mitől függ, mert tudok luxus autót mondani, amiben elképesztően szarul szól a gyári hiifi (hírhedt) és kompaktot, amiben szépen szól. Ilyen pl. az Auris HSD is. Eszembe nem jutna bármit barkácsolni benne ezzel kapcsolatban, annyira jól szól. Na jó, szóval nem fáj.  :D

Aztán az is kell a jó (? mi a jó, mi a szép ???) mély hanghoz, hogy szépen (véletlenül???) minden összejöjjön. Egy autó, mint akusztikai dolog / egység hangszerként működik. Saját hangja van. Még Stradivarinak sem sikerült minden hegedűje, nem? ;)

Egyébként amikor haverok, barátok vagy éppen kliensek megkérdeznek, milyen hangszórót, hangfalat, erősítőt, stb. vegyenek, valami tudományos választ várnak, ami még sok-sok teszttel is alá van támasztva. És csalódnak. Nagyon egyszerűen szoktam fogalmazni. Menj el oda, ahol meghallgathatod a cuccot, és vedd azt meg, aminek tetszik a hangja. Ne úgy vásárolj, hogy mit mondanak a többiek, hiszen az ételekből sem azokat választod, parfümből, dezodorból sem. nem ők fogják hallgatni otthon, vagy a kocsiban, hanem te. A hang(zás) is olyan, mint az íz és a szag. Igaz, vannak sztenderdek, de azok nem feltétlenül vezetnek az elégedettségéhez, vagy a boldogsághoz. Hacsak a sznobság nem az, ugye. Ezt írta az xy hifi magazin, azt mondta valamelyik hifi guru, meg ezt értékeli a többi sznob ***akalap nagyra.

Én a hfire azt szoktam mondani, itt mindenki lehet szép, de okos nem. A kocsi hifire ez fokozottan igaz.
nagyon egyet érték veled.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5398 Dátum: 2012.04.10 07:06:27 »
:wacko:

Mindenkinek köszi a választ.
tartottam töle, hogy huzos ára lesz de ez még annál is több
Egébként közben a kulföldi márkaszerviz egy email alapján visszaigazolta, hogy az auto szervizelését ténylegesen kint elvégezték és a szervizkönyv valós.
Kiváncsi lennék hogy egy hazai toyota szerviz mit válaszolna egy ilyen kérdésre
Bár már írták pár hsz-el feljebb de navi frissítésre itt egy olcsóbb lehetőség: www.navilex.hu nekem is innen van a lemez, hibátlanul működik.
« Utoljára szerkesztve: 2012.04.10 07:13:13 írta Outlaw »
Today, tomorrow and after tomorrow!

tothpa

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 153
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5399 Dátum: 2012.04.10 09:04:37 »
Bár már írták pár hsz-el feljebb de navi frissítésre itt egy olcsóbb lehetőség: www.navilex.hu nekem is innen van a lemez, hibátlanul működik.

Igen köszönöm meg fogom öket keresni. Neked mennyibe fájt ha szabad tudni. Akár privátban is.
Köszi